תנו עידוד

היי! הודעה אחת למטה, יש עוד דוגמא!!!

הבהרה

בתיכון אני מלמד היסטוריה וספרות.............בחינוך המיוחד אני מדריך חברתי...אנא הפרידו. תודה על הרעיונות בהחלט פותח כיווני חשיבה. חגית דרך אגב זכרונתייך מענינים ועשירים. נורא כיף שאת באה משם וכותבת ושוב תודה.

ארז ביטון ורוני סומק

הנה לך שני משוררים שכותבים בשפה פשוטה, יחסית, והשירים פשוט נהדרים. מה גם שאפשר ליצור קשר עם רוני סומק שתמיד מוכן לבוא ולהרצות וליצור מפגשים מיוחדים עם בני-נוער מכל השכבות החברתיות.

אולי אקח אותם להצגה של אורי הוכמן..קולז' מעניין ומצחיק, הם זקוקים למשהו חי יותר

אני אישית לא אוהב אותו ומורים רבים בבית ספרי (משרתי השנייה) למדים את לשבור את החזיר. פעם עבדתי איתו במחזמר שכתב "אנטבה" (הפעלתי תאורה) אולי משהו הרתיע אותי אז. אח"כ משום מה לא סבלתי את בת זוגתו, עירית לינור שטורחת להשמיץ לכל עבר. הוא לא מלהיב אותי הוא יבש. כן בני נוער אוהבים אותוכי יש בו משהו שלא מתייפיף. הוא בא מתוך הח'ברה ומדבר בשפה של החברה. קשה לי להעביר משהו שאין לי אליו חיבור. אולי אקריא להם את חסמבה. למה הכל אצלי כל כך אישי? לשל מלאני קליין הפסיכואנליטקאית הענקית, שקראתי את הביוגרפיה שלה נכנסתי למשבר מוסרי. חוץ מזה אני אכתוב לכם בקרוב על "אושר סמוי" של קלאריס ליספקטור לופתת הרגעים הקטנה.

בת זוגתו של אתגר קרת היא דווקא שירה גפן, הבת של יונתן

אני לא יודעת כמה זה יעזור אבל .. כשהייתי צעירה ויפה עשיתי סטאג במקווה ישראל בחולון - למדתי אנגלית

הכיתה שלמדתי הייתה כיתה של נגרים ג'בארים, נערים מקסימים שהיו רחבים ממני בכתפיים גבוהים ממני במטר. לא למדתי ספרות, אבל נעזרתי בה. רוצה לאמר - מארק טווין ןהקלברי פין היה כוכב אצלנו בכיתה. תמיד התייחסתי לתחושת המרד אצלו. מזרחי - אז זוהר ארגוב היה כוכב - אני הכרתי את כל השירים שלו, את בדד דקלמתי באמצע הלילה. איין ראנד (וחיה תהרוג אותי) - היתה המוטו שלי בקטע של תעשה מה שאתה יכול ותעשה את זה הכי טוב. יום אחד וזו דוגמא שאני משתמשת בה המון הם תפשו אותי מעשנת בהפסקה, ושאלו אותי בשעור משהוא כמו "המורה את מעשנת" התשובה שלי הייתה המשפט המפורסם (היום אני לא זוכרת אותו) "גם שותה ומשחקת סנוקר" . בבגרות באנגלית (4 ו-5 יחידות) צריך לכתוב חיבור. החברה האלה לא ידעו לכתוב בעברית משפט שלם. החלטתי שהם יכתבו יומן, שישלבו את שתי השפות מצידי, הם כתבו ואני עניתי. הייתי מסתובבת עם 30 מחברות מכל כיתה (היו לי 2 כאלה) בודקת מתקנת והכי חשוב עונה מתייחסת מה שאני מנסה להגיד זה קודם כל תראה להם שאתה חבר שלהם, לא מלמעלה, לא אני המורה/המדריך אלא קודם כל אכפת לי לא ניסיתי להטיף, ואני מקווה שזה לא נשמע כך שיהיה לך הכי הרבה בהצלחה אם אתה זקוק לעצה, תשלח לי בדואר walla ואשמח לענות. לסכום החברה האלה כולם עברו בגרות באנגלית, ואני עדיין בקשר עם רובם (כבר עברו 10 שנים מאז) חגית מה שאני מנסה לאמר זה תהיה חבר שלהם

חגית זה מקסים !

תודה מיכל!!! , אבל זה עצוב, לא מקסים. הבגרות היחידה שיש לחברה האלה היא באנגלית,

אז מה הואילו חכמים? אבל זה לא עיניין לפורום ספרים

גזר דין /קפקא- הערות, מקורות, מחשבות, הרהורים וקישורים אלי.


ראה בפתיל הקודם

בת זוגתו של אתגר קרת היא דווקא שירה גפן, הבת של יונתן


בשנים האחרונות, אבל קדמו לה כמה ידועניות אחרות (פוי, רכילות)

אולי מדע בדיוני?

יש מלא סיפורים שווים וחלק מהם נמצאים בקבצים בעברית.

פעם, אני לא זוכרת באיזו מסגרת (אבל בבי"ס) נתנו לנו

סיפור על ילדים שמוצאים מן תיבה עם חפצים לא ברורים שיותר מאוחר מתגלים כצעצועים מהעתיד (או ממימד אחר, לא זוכרת) וגורמים להם להתפתח עם תפישה שונה לגמרי מבחינת גיאומטריה, תפישת מרחב וכאלה. זה מגיע לשלב שההורים כבר לא מבינים אותם, יש להם שפה משלהם והם רואים דברים אחרת. מישהו יודע איך קוראים לזה ומי כתב?

תנו עידוד

מחר או בעצם היום אני מתחיל לעבוד עם קבוצה של נערים בסיכון במסגרת קמועדונית ייחודית למתבגרים המנסה להחזיק אותם במסגרת הקהילה ולתת להם טיפול ושיקום ואני כל כך מפחד ומתרגש וחושב. תחשבו עלי פלוץ ספרותי שמנסה לתחזק להם את החיים (את שלי אני לא ממש מצליח) ושוב שאלת הספרות והחיים. אני מנסה לחשוב על סיפורים קצרצרים שידליקו אותם, שיוסיפו להם שלא יהיו גבוהים ומאימים. אני לא יכול רק לשחק כדורגל

סיפורים קצרצרים זה אתגר קרת או עוזי וויל

אבל אם אתה מוכן להסתכן בסיפורים ארוכים יותר - יש אוסף של סיפורי פנטסיה בשם "אגדות" (בשני כרכים), אותו ניתן למצוא על מדפי המד"ב בחנויות. יש בו כמה סיפורים עם נושאים שיכולים למשוך אנשים צעירים כמו זהות עצמית, התבגרות וכו'.

קבוצת המועדונית

בתור אחת הנחשבת בעלת ניסיון בחינוך..ולאור העובדה שניהלתי פרוייקט הקשור לילדים ובני נוער בסיכון.... ברצוני לתת מס' עצות. ראשית, תחוש את הקבוצה עימה אתה עובד. למד להכיר את צרכיה. באמצעות משחק למד את השמות של חבריה, עמוד על צרכי כל אחד ואחת וצרכי הקבוצה בכלל. אל תנסה ללמד ולדחוף מה שמעניין אותך..יחד עם זאת אל תוריד את הרמה של הקבוצה. בדרך כלל תרבותם הנוער עשירה מאוד ומגוונת. לא ניתן לזלזל בידיעותיהם. מה שכן את עובדות החיים הם יכולים ללמד אותך. בכל אופן, אם ירצו לשחק כדורגל תפדל, אל תכריח משהו אחר זה לא הולך..אני התחלתי עם הפסקות כדורגל של רבע שעה שעלו לחצי שעה ולקראת סוף השנה הרחבתי את ההפסקות..אלא שנכונה לי הפתעה באו וביקשו פעילות אחרת ואפילו אמרו שמשעמם להם. כך שמדובר בתהליך, תהליך של רכישת אמון, וכלים להתמודדות. אשמח לספק עצות ספציפיות..לדעתי, אין זה המקום בפורום מעין זה אפרופו ספרות. נהגתי לשלב ביבליותרפיה(טיפול באמצעות ספרים) וזה הלך יופי..הילדים יצרו והציגו בעקבות סיפורים..אפילו כשלימדתי בעבר את ספר יהושע (כן תנ"ך רבותיי) הצלחתי לשלב ביבליותרפיה (קירות הכיתה רעדו בעת נפילת השולחנות..סליחה חומות יריחו, וכן סיפור הגניבה של עכן, היה מעולה לפתרון הגניבות) אז בהצלחה רבה. ושתצליח ליצור גאוות יחידה. יום טוב s.t
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
ספרים
בחר
בחר