מה רוצים מהספורטאים הערבים

מדינת ישראל בהגדרה חיה בסתירה מהותית . מצד אחד היא מדינה המגדירה עצמה כמדינה יהודית והיא מהווה את התגשמות האידיאולוגיה הציונית של הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. מהצד השני היא מגדירהעצמה כמדינה דמוקרטית  וככזו היא מדינת כל אזרחיה. הגדרתה כדמוקרטית משמעותה שאין  ל העדפה לאזרחים מלאום מסויים על פני האחרים ולאפשר לכל אזרח להילחם על דרכו ודעותיו גם אם הם מנוגדות לאידיאולוגיה של הרוב. ובמקרה של ישראל האידיאולוגיה הציונית.  

 

מדינת ישראל למדה לכאורה לחיות עם הסתירה הזו ולתמרן בין הגישות. כל תושבי המדינה הם אזרחים שווים אך הסמלים של המדינה חגייה, חופשותיה וכו' הם על פי יהדותם של הרוב. ניתנת אמנם עדיפות לעליה יהודית אך מי שכבר אזרח  במדינה הוא אזרח שווה זכויות.  אך ישנם מקרים שבהם הסתירה יוצרת קונפליקטים וכזה הוא המצב עם מעמדם של הספורטאים הערבים.

 

ספורטאי ערבי מייצג את מדינת ישראל כאזרח  אך יש לו בעיה מהותית עם סמלי המדינה שאינם מייצגים אותו. איך ספורטאי ערבי יכול לשיר המנון שמדבר על "נפש יהודי הומיה" ? איך הוא יכול להתעטף בדגל המייצג סמל יהודי וצבבעיו לקוחים במודע מתוך צבעי הטלית?כך נוצר מצב שככמעט מחצית נבחרת הכדןןרגל כולל קפטן הנבחרת לא מסוגלים לשיר את ההמנון ולא בטוח שאם ספורטאי ערבי היה עומד על הפודיום האולימפי היה דומע למשמע ההמנון והדגל הרחוקים מעולם ערכיו .

 

 

קשה לתבוע מנבכו לשיר את מילות ההמנון ומדאבור לומר מילות פיוס על דברים שאמר רק כדי לרצות את הרוב. צריך להשלים עם העובדה שכשמדובר ביצוג לאומי ישראל היא מדינת כל אזרחיה . בסופו של דבר מדינה היא אמצעי בלבד שלא כל אזרחיה מחוייבים לקבל (להבדיל מלכבד) את הערכים של הרוב שהקים אותה. יש במדינת ישראל אזרחים חרדים ואזרחים ערבים שאינם ציוניים ואם ישראל היא דמוקרטית היא לא יכולה לכפות עליהם מערכת ערכית שהם מתנגדים לה.

 

כל עוד הספורטאי הערבי מייצג את מדינתו מכבד את ההמנון והדגל בעמידה ראוייה לא צריכה להיות עם זה שום בעיה. וכל עוד הוא שומר על החוק גם אם הוא מביע עמדות מקוממות – צריך להבין כי זו דמוקרטיה ואין להתנות אותה רק בדעות המקובלות על הרוב. 

 

מדינת ישראל בהגדרה חיה בסתירה מהותית . מצד אחד היא מדינה המגדירה עצמה כמדינה יהודית והיא מהווה את התגשמות האידיאולוגיה הציונית של הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. מהצד השני היא מגדירהעצמה כמדינה דמוקרטית  וככזו היא מדינת כל אזרחיה. הגדרתה כדמוקרטית משמעותה שאין  ל העדפה לאזרחים מלאום מסויים על פני האחרים ולאפשר לכל אזרח להילחם על דרכו ודעותיו גם אם הם מנוגדות לאידיאולוגיה של הרוב. ובמקרה של ישראל האידיאולוגיה הציונית.  

 

מדינת ישראל למדה לכאורה לחיות עם הסתירה הזו ולתמרן בין הגישות. כל תושבי המדינה הם אזרחים שווים אך הסמלים של המדינה חגייה, חופשותיה וכו' הם על פי יהדותם של הרוב. ניתנת אמנם עדיפות לעליה יהודית אך מי שכבר אזרח  במדינה הוא אזרח שווה זכויות.  אך ישנם מקרים שבהם הסתירה יוצרת קונפליקטים וכזה הוא המצב עם מעמדם של הספורטאים הערבים.

 

ספורטאי ערבי מייצג את מדינת ישראל כאזרח  אך יש לו בעיה מהותית עם סמלי המדינה שאינם מייצגים אותו. איך ספורטאי ערבי יכול לשיר המנון שמדבר על "נפש יהודי הומיה" ? איך הוא יכול להתעטף בדגל המייצג סמל יהודי וצבבעיו לקוחים במודע מתוך צבעי הטלית?כך נוצר מצב שככמעט מחצית נבחרת הכדןןרגל כולל קפטן הנבחרת לא מסוגלים לשיר את ההמנון ולא בטוח שאם ספורטאי ערבי היה עומד על הפודיום האולימפי היה דומע למשמע ההמנון והדגל הרחוקים מעולם ערכיו .

 

 

קשה לתבוע מנבכו לשיר את מילות ההמנון ומדאבור לומר מילות פיוס על דברים שאמר רק כדי לרצות את הרוב. צריך להשלים עם העובדה שכשמדובר ביצוג לאומי ישראל היא מדינת כל אזרחיה . בסופו של דבר מדינה היא אמצעי בלבד שלא כל אזרחיה מחוייבים לקבל (להבדיל מלכבד) את הערכים של הרוב שהקים אותה. יש במדינת ישראל אזרחים חרדים ואזרחים ערבים שאינם ציוניים ואם ישראל היא דמוקרטית היא לא יכולה לכפות עליהם מערכת ערכית שהם מתנגדים לה.

 

כל עוד הספורטאי הערבי מייצג את מדינתו מכבד את ההמנון והדגל בעמידה ראוייה לא צריכה להיות עם זה שום בעיה. וכל עוד הוא שומר על החוק גם אם הוא מביע עמדות מקוממות – צריך להבין כי זו דמוקרטיה ואין להתנות אותה רק בדעות המקובלות על הרוב. 

 

לא נעים לי לחזור על עצמי אבל אני מתעב את הכינוי יהודי,שהוא כפילות ערמומית נאלחת רבנית כדי "להכשיר" כל  לא דתי...ולהגיד לו -אתה יהודי,אתה יהודי...אבל בו בעת להזכיר לו שהוא לא "מושלם",אלא בדרך לדתי יהודי מושלם.

כל העולם  מתעב את הכינוי הזה (איני יודע בדיוק מדוע),משתמשים בו לגנות אותנו...בעוד שהכינוי ישראל נקלט כל כך מכובד ואהוב...

אגב ספורט...ברוסיה כינו את המדליה של לינוי אשרם בכינוי מדליה ז'ידינקה...ז'ידינקה ברוסית זה ביטוי במשמעות של דליל,לא חזק,לא סמיך...אבל הצלצול הוא לז'יד, כמובן...מי שאמרה זאת התנצלה ואמרה שלא התכוונה...בטח....ברור שלא התכוונה....

 

מדוע ללכת כה רחוק, אל אולימפיאדות המתרחשות כל ארבע שנים או אל תחרויות ספורט בינלאומיות?

 

בצה"ל ובמשטרה משרתים ערבים, דרוזים, צ'רקסים, הנוטלים חלק בארועים ובטקסים שונים במהלך השנה, אשר בסופם מנוגן ההמנון.

אנשים אלה באים ממקומות ישוב מקופחים הסובלים משרירות-לב ממשלתית ומנחת-זרועה.

תמיד הייתי אכול סקרנות לדעת מה חולף במוחם שעה שמנוגן ההמנון ועיני כל תלויות בשפתותיהם כדי לדעת האם הם שרים באמת, או רק מניעים שפתיים במתואם עם המלים או סתם מחרישים בעמידה.

 

ההמנון "אינו מדבר" אל כולם וזה לא טוב...

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

הבלים!

"נפש יהודי הומיה" ו"עין לציון צופיה" אינם מוטיבים דרוזיים ואינני דורש מדרוזים הצהרות.

אני רק תוהה ביני לבין עצמי מה חולף במוחם שעה שהם משתתפים בטקסים שבסופם נגינת המנון...

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

למה "מדינה יהודית" ???

למה לא מדינת ישראל...מדינתו של עם ישראל??? שיש בה גם עוד עם והיא נקראת על שם ישראל

מה זה מדינה יהודית...גם בה יש עוד עם...וגם לא כל היהודים עאלק בה שומרי הלכה מחורבנה...אז מה זה מדינה יהודית?

במה זה שונה מ -מדינת עם ישראל???

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

הנה הצעה לליברטו של המנון פלסטיני. הצעות ללחן - תתקבלנה ותשקלנה (אני קורא תווים).

כל עוד בלבב פנימה
נפש פלסטיני הומייה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לכנען צופיה...

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

כן חיים

אני אומר אלה וואכבר רק בעברית.

 

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

כן חיים

אני אומר אלה וואכבר רק בעברית.

 

זה בערך כמו שהספורטאים הערבים יגידו נפש פלשתיני הומיה ולהיות עם פלסטיני חופשי... תענה בכנות ובלי להתחמק- היית שר את ההמנון האסלמי ככתבו וכלשונו במקרה שתארתי?

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

כן חיים

אני אומר אלה וואכבר רק בעברית.

אלוהים גדול.

אלאילה לאה רחים.. אין בלעדי אלוהים הרחמן.

אין פה שום זהות עם.

כאשר היינו במדינה מוסלמית אכן נהגנו וכיבדנו את הדת האיסלמית.

 

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

כן חיים

אני אומר אלה וואכבר רק בעברית.

 

זה בערך כמו שהספורטאים הערבים יגידו נפש פלשתיני הומיה ולהיות עם פלסטיני חופשי... תענה בכנות ובלי להתחמק- היית שר את ההמנון האסלמי ככתבו וכלשונו במקרה שתארתי?

אין עם פלסיני אין מדינה פלסתינית אין שפה ותרבות פלסתינית.

אין הימנון פלסתיני

אם הייתי שחקן בירדן מצרים הייתי שר את ההימנון שלהם כי בחרתי לייצג אותם

היות שסו מדינה יהודית

אם הוא מכיר בה

אז הוא יכול לשיר את ההימנון נפש יהודי הומיה כי זו המציאות

איזו סתירה יש פה. הוא אמור להזדהות להשלים לקבל את המדינה של היהודים.

למה הדרוזים יכולים.

אלא בגלל שהוא לא מסכים למדינה יהודית

נניח שהיית אזרח במדינה איסלמית ומייצג אותה כספורטאי. ההמנון היה מכיל משפט כמו "אללהו אכבר" ועוד ביטויים איסלמיים מובהקים. האם היית שר?

כן חיים

אני אומר אלה וואכבר רק בעברית.

 

זה בערך כמו שהספורטאים הערבים יגידו נפש פלשתיני הומיה ולהיות עם פלסטיני חופשי... תענה בכנות ובלי להתחמק- היית שר את ההמנון האסלמי ככתבו וכלשונו במקרה שתארתי?

אין עם פלסיני אין מדינה פלסתינית אין שפה ותרבות פלסתינית.

אין הימנון פלסתיני

אם הייתי שחקן בירדן מצרים הייתי שר את ההימנון שלהם כי בחרתי לייצג אותם

דומה כי עברת טפול ב- NLP.

NLP היא שיטה פסיכותרפית לשנוי הרגלים מזיקים ודפוסי התנהלות כושלים באמצעות מאנטרות והצהרות עצמיות.

יעילות השיטה לא הוכחה במחקר קליני מבוקר כפול-סמיות כלשהו, אך שרלטני העידן-החדש עושים ממנה הון.

 

 

...ומה עם لا إله إلا الله محمد رسول الله ("אין אל זולת אללה ומוחמד הוא שליחו")?

הגם זאת אתה מסכים למלמל?

 

אין בעיה כל כך עם החלק הראשון ויש האומרים כי הרמב"ם התיר בלית ברירה ליהודי תימן הנרדפים לומר חלק זה מן השפה ולחוץ (לא מצאתי לכך סמוכין עד כה), אך היהדות אינה מכירה במוחמד כנביא...

ברור שלא...

היהודים הוסיפו שתי מילים אחרי משפט זה

זה לא המקום לומר.

אני מזדהה עם ההימנון של המדינה ולא עם הדת שלה.

אם אומר נפש יהודי הומיה אז זה נכון נפש של יהודי הומיה.

זה לא סותר ולא פוגע בשום דתכ

ברור שלא...

היהודים הוסיפו שתי מילים אחרי משפט זה

זה לא המקום לומר.

אני מזדהה עם ההימנון של המדינה ולא עם הדת שלה.

אם אומר נפש יהודי הומיה אז זה נכון נפש של יהודי הומיה.

זה לא סותר ולא פוגע בשום דתכ

אם הערבים שישירו את ההמנון יוסיפו נפש יהודי בן זונה הומיה -זה יהיה בסדר? זה בעצם מה שאתה מציע....

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר