פסוק מפורש..

הנה קרא תעמיק..

מה היא רוצה מאברהם כשהגר מרימה קצת את הראש לאחר שהרתה ?

צועקת עליו --חמסי עליך...ישפוט אלוהים ביני ובינך...

היא ביקשה מאברהם שינסה אצל הגר...

ואברהם עונה לה תשובה מחפירה ממש....

אומר לה ---זאת שפחתך...עשי בה כטוב בעינייך...ונותן לה רשות לענות את הגר ההרה ממנו....

 

גם כן,אבות ואמהות האומה....בושה וחרפה....

הגר חושבת שזה שהיא הרתה מהפעם הראשונה הופך אותה לצדיקה גדולה ובאה להתרברב וללעוג לשרה שלא הצליחה להרות. הגר היא שפחה היא רכוש, אברהם רק שכב עם גרה לבקשת שרה הוא לא קנה בעלות על השפחה, גם השפחה וגם העובר ברחמה הם הרכוש הפרטי של שרה, לנו זה נראה נורא שבני אדם הם נכסים, אבל באותה תקופה זה היה הדבר הכי טבעי.

הוי צבי כמה שטחי אתה יכול להיות..

מזמן אני לא עונה לך מעומק הדברים כי אתה משתולל ומחלל את שמם של גאוני ישראל.

לכן אני נותן את הפירוש שלי. מקווה שלא תקללני גם.

שרה ראתה ברוח הקודש מה עלול לצאת מההריון של הגר.

היא ראתה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו..

היא ראתה את החמאס של היום שרודף את ישראל.

היא ראתה את עמלק. 

אז הזהירה אותו שעל ראשו יהיה האסון הזה.

ולכן ביקשה להרחיק אותו..

שהרי השפחות של יעקב הביאו גם ילדים ליעקב ורחל שהיתה עקרה לא אמרה ליעקב חמסי עליך. 

בני השפחות הם בניו של יעקב.

לא היו מדרגות בבית? אם שרה ראתה את כל זה מדוע היא לא גרמה להגר להפיל? ועוד גידלה את הפרא אדם הזה עד שיצחק נולד, עד כדי כך היה חשוב לה שאברהם יהיה יורש שהיא אפשרה למפלצת הזאת להיוולד ולגדול? 

שרה היא פוסטמה מרושעת שמסוגלת לדרוש מאב לגרש את בנו חסר כל למדבר ולמעשה להמית אותו ואת אמו. אברהם הוא חרא של אבא שבן אחד הוא מגרש ובן אחר הוא מוכן לשחוט בעד אמונתו. ואחרי כל זה הוא נקרא עוד  אבי האומה כל התרצנות החזלית הזו שווה כקליפת השום - רוח הקודש עאלק... פוסטמה.

אברהם מציית לאלוהים בשני המקרים, הוא מהסס לגבי הדרישה של שרה, ואלוהים נותן לה גיבוי ורק אז הוא ממלא אותה. גם לגבי יצחק הוא רק ממלא הוראות של הבעלים שלו. אתה יכול להתסכל על אלוהים כעל עוד דמות בסיפור ולראות בו דמות רעה, מבחינת אברהם ומבחינת הדתיים אלוהים יודע טוב מכולם ואין לערער על רצונותיו ופקודותיו כפי שמוסבר ביתר שאת בספר איוב. 

למדת מצבי....

למה התורה כתבה פרא אדם. 

עפ הדקדוק אדם יפה אדם גדול...

קודם השם ואז התואר. 

פה הפוך פרא אדם...

הבסיס שלו הוא פרא...

למה רבקה לא זרקה את עשיו...

הרי שרה עשתה כן לפניה

למה רחל לא עשתה כן..

ברור שבהגיון הפשוט.. איכה שפחה תירש גבירה והיא עתה מתנכרה כדברי הפיוט.

כל זה, זה שלאחר שמסלקים אותו, לפני מסופר שהוא מצחק, גם אני לא חושב שמדובר במשמעות הפועל היום ולא מדובר לדעתי בצחוק תמים, אבל את המצחק חז"ל לא טרחו להסביר, כי כנראה אז לא היו מוצאים הסבר מדוע אלוהים לא נתן פשוט לישמעאל למות במדבר ובכך לתקן את הטעות של חוסר האמונה של שרה ולידה שלא אלוהים ולא אברהם לא תכננו עד ששרה החליטו. לאלוהים לא הייתה בעיה להרוג תינוק בן יומו שנולד מניאוף של שלמה ובת שבע וגם יהונתן נהרג בידי פלישתים על החטאים של שאול, אז מדוע לחוס על תאונת עבודה כמו ישמעאל? 

צבי

מתי שטפת את הפה לאחרונה..

אתה זועם כל הזמן...

נשים קנאיות מטבען.  אם שרה הגבירה רואה את שפחתה מרימה ראש ועם מבטים מזלזלים  ברור שהיא תקנא בה.

היא העיפה אותה כדי שתעזוב לא כדי שתמות.

אז הגר עזבה.. 

המלאך לא קיבל את דעתה ואמר לה לכי והתעני תחת גבירתך.

איפה יש פה בעיה חסרות בעיות לחפור במקום שאין בעיה.

לי זה קרה...

הייתי בעבר הרחוק מנהל חשמליה.. הבאתי פקיד שיתעסק עם הניירת. התחלף מנהל חדש שלמד בכתה עם הפקיד.

והוא החליט שהוא יהיה המנהל גם עליי.

אני בדרך כלל מקבל בשקט מצבים כאלה.

אבל הוא הרים ראש והתחיל להציק.. הגעת היום מאוחר. לא הספקת לתקן את המכונה.

אתה נשאר הערב לתקלות...

זה הרתיח אותי...ואז עברתי להתקפת נגד.. עד שהצטער שהתחיל איתי.. בסוף אחרי זמן עזבתי.

יש ללמד כמה פרשנים רבנים נבלות שפרא אדם זה לא  נרדף לרוע...

פרא אדם זה קשה ריסון,והוא פוגע גם בעצמו...לכן היחס לפרא אדם אסור שיהיה כוחני אלא דווקא מקרב ועוזר....

שיער שגדל פרא,או צמחיה שגדלה פרא אינם בהכרח דבר רע אלא פשוט לא מטופל...

לכן פרא אדם הוא לא אדם פרא הוא פשוט אדם שלא התייחסו אליו נכון והפך פרא של אדם....

זה בדיוק היחס שהערבים קיבלו מיהודי הישוב הישן, אבל ברגע שרק הונחה על השולחן אפשרות שבני יצחק ויעקב ישלטו על הארץ המובטחת כשותפים או כבעלים, כל הפראות קפצה ולא עזרו כל ההבטחות לשוויון זכויות, לא הספר של הרצל ואפילו לא הידידות עם יהודי הישוב הישן, רק שמעו על שיבת ציון ממוסדת ומאורגנת וישר התחילו להשתולל כמו שדווקא עשיו השתולל כשיעקב קיבל את הבכורה. 

אין לך פירוש..

זה פירוש אישי שלי...חפש בכל המפרשים תביא אחד שאמר זאת.

העיקרון שצריך להנחות אותך זה מה אמרה התורה מה ציווה ה' לא מה עשה האדם.

הרי אהרון הכהן האיש הענק הזה.. עשה עגל מסיכה...

הרי 10 המרגלים ראשי שבטים הוציאו דיבת הארץ

הרי משה היכה על סלע במקום לדבר.

אם אשתך תאמר לך תעיף את הכלב מהבית.. אתה תרוץ ותעשה זאת.. ולא תהפוך אתה לכלבלב.

אז שרה נפגעה מהשפחה לא רצתה אותה.

אברהם יכל להתנגד והתנגד כפי שראינו.

אבל מלאך אמר לה שובי התעני תחת גבירתך.

והיא נשארה עד הבר מצווה של יצחק..ואז לא רצתה לראות את ישמעאל מקלקל את יצחק

בדיוק להיפך מי שמסכים להעיף את הכלב מהבית הופך לכלבלב של מי שדורש זאת ולא מי שמגלה גבריות ושומר על הכלב שלו. 

אין לך פירוש..

זה פירוש אישי שלי...חפש בכל המפרשים תביא אחד שאמר זאת.

העיקרון שצריך להנחות אותך זה מה אמרה התורה מה ציווה ה' לא מה עשה האדם.

הרי אהרון הכהן האיש הענק הזה.. עשה עגל מסיכה...

הרי 10 המרגלים ראשי שבטים הוציאו דיבת הארץ

הרי משה היכה על סלע במקום לדבר.

אם אשתך תאמר לך תעיף את הכלב מהבית.. אתה תרוץ ותעשה זאת.. ולא תהפוך אתה לכלבלב.

אז שרה נפגעה מהשפחה לא רצתה אותה.

אברהם יכל להתנגד והתנגד כפי שראינו.

אבל מלאך אמר לה שובי התעני תחת גבירתך.

והיא נשארה עד הבר מצווה של יצחק..ואז לא רצתה לראות את ישמעאל מקלקל את יצחק

האבות,אברהם יצחק ויעקב ובני יעקב ונשותיהם לא היו קדושים...

הם היו חארות כמונו...

ליצחק לא היתה שום "בר מצווה"...מנין הבאת את זה?

איפה מצאת שהיה חשש שישמעאל יקלקל את יצחק?

 

העיקרון לחפש מה ציוותה התורה,זה כדאי שהרבנים המפרשים ילמדו,הם המסלפים ומעוותים ומהרסים ומחבלים ומשחיתים ומעקמיםומחרבים את ספר התורה ושמים פרשנות חולירע ארורה על פניה...

האם מישהו היה כותב שאבותיו כאלה חארות? הרי אם מצנזרים את אלוהים מספר בראשית, הסיפורים על האבות בלי השיחות עם אלוהים ברקע יכולים להיות חומר טוב לתעמולה אנטישמית. ובעצם הנוצרים והמוסלמים עשו זאת והשתמשו בספרי בראשית, שמות, במדבר, שמואל א', שמואל ב', מלכים א' ומלכים ב' כדי לטעון שהיהודים לא הצדיקו את הבחירה בהם כעם סגולה.

אין לך פירוש..

זה פירוש אישי שלי...חפש בכל המפרשים תביא אחד שאמר זאת.

העיקרון שצריך להנחות אותך זה מה אמרה התורה מה ציווה ה' לא מה עשה האדם.

הרי אהרון הכהן האיש הענק הזה.. עשה עגל מסיכה...

הרי 10 המרגלים ראשי שבטים הוציאו דיבת הארץ

הרי משה היכה על סלע במקום לדבר.

אם אשתך תאמר לך תעיף את הכלב מהבית.. אתה תרוץ ותעשה זאת.. ולא תהפוך אתה לכלבלב.

אז שרה נפגעה מהשפחה לא רצתה אותה.

אברהם יכל להתנגד והתנגד כפי שראינו.

אבל מלאך אמר לה שובי התעני תחת גבירתך.

והיא נשארה עד הבר מצווה של יצחק..ואז לא רצתה לראות את ישמעאל מקלקל את יצחק

האבות,אברהם יצחק ויעקב ובני יעקב ונשותיהם לא היו קדושים...

הם היו חארות כמונו...

ליצחק לא היתה שום "בר מצווה"...מנין הבאת את זה?

איפה מצאת שהיה חשש שישמעאל יקלקל את יצחק?

 

העיקרון לחפש מה ציוותה התורה,זה כדאי שהרבנים המפרשים ילמדו,הם המסלפים ומעוותים ומהרסים ומחבלים ומשחיתים ומעקמיםומחרבים את ספר התורה ושמים פרשנות חולירע ארורה על פניה...

האם מישהו היה כותב שאבותיו כאלה חארות? הרי אם מצנזרים את אלוהים מספר בראשית, הסיפורים על האבות בלי השיחות עם אלוהים ברקע יכולים להיות חומר טוב לתעמולה אנטישמית. ובעצם הנוצרים והמוסלמים עשו זאת והשתמשו בספרי בראשית, שמות, במדבר, שמואל א', שמואל ב', מלכים א' ומלכים ב' כדי לטעון שהיהודים לא הצדיקו את הבחירה בהם כעם סגולה.

זה לא מדוייק. הנוצרים הרי מקדשים את התנ"ך ורואים עצמם כממשיכי עם ישראל. החטא של היהודים היא לא לקבל את הבשורה של בן האלוהים ואת הברית החדשה שכרת אלוהים עם עם ישראל.

אין לך פירוש..

זה פירוש אישי שלי...חפש בכל המפרשים תביא אחד שאמר זאת.

העיקרון שצריך להנחות אותך זה מה אמרה התורה מה ציווה ה' לא מה עשה האדם.

הרי אהרון הכהן האיש הענק הזה.. עשה עגל מסיכה...

הרי 10 המרגלים ראשי שבטים הוציאו דיבת הארץ

הרי משה היכה על סלע במקום לדבר.

אם אשתך תאמר לך תעיף את הכלב מהבית.. אתה תרוץ ותעשה זאת.. ולא תהפוך אתה לכלבלב.

אז שרה נפגעה מהשפחה לא רצתה אותה.

אברהם יכל להתנגד והתנגד כפי שראינו.

אבל מלאך אמר לה שובי התעני תחת גבירתך.

והיא נשארה עד הבר מצווה של יצחק..ואז לא רצתה לראות את ישמעאל מקלקל את יצחק

האבות,אברהם יצחק ויעקב ובני יעקב ונשותיהם לא היו קדושים...

הם היו חארות כמונו...

ליצחק לא היתה שום "בר מצווה"...מנין הבאת את זה?

איפה מצאת שהיה חשש שישמעאל יקלקל את יצחק?

 

העיקרון לחפש מה ציוותה התורה,זה כדאי שהרבנים המפרשים ילמדו,הם המסלפים ומעוותים ומהרסים ומחבלים ומשחיתים ומעקמיםומחרבים את ספר התורה ושמים פרשנות חולירע ארורה על פניה...

האם מישהו היה כותב שאבותיו כאלה חארות? הרי אם מצנזרים את אלוהים מספר בראשית, הסיפורים על האבות בלי השיחות עם אלוהים ברקע יכולים להיות חומר טוב לתעמולה אנטישמית. ובעצם הנוצרים והמוסלמים עשו זאת והשתמשו בספרי בראשית, שמות, במדבר, שמואל א', שמואל ב', מלכים א' ומלכים ב' כדי לטעון שהיהודים לא הצדיקו את הבחירה בהם כעם סגולה.

עם הרבנים היהודים ועם הנוצרים ועם אנשי ההלכות הערבים יש להתווכח מתוך ספר התורה.

אין מה לילל ...אנטישמיות,אנטישמיות....בכל מקרה.

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר