פרשת שמות -הסנה הבוער ולא נשרף...שילוב ניגודים שאינם מבטלים

זה את האחר...

זאת היכולת האלוהית...

משה שואל את אלוהים לשמו...מה שמו....

ואלוהנו עונה --אהיה אשר  אהיה...

איזה פרשן תלמוד מעלה עובש יכול להבין זאת אם כל עיסוקו האלילי הוא לימוד ע"פ של עובש שקדם לו?

כמה ממנהיגי כחול זבביר היום (סיסמאות ראווה מנופחות) יודעים משהו על פרשת השבוע???

קצת...קצת לגשר ללב של צאצאי פגועי שנות החמישים מהמזרח....

הכל טמטום...

זה את האחר...

זאת היכולת האלוהית...

משה שואל את אלוהים לשמו...מה שמו....

ואלוהנו עונה --אהיה אשר  אהיה...

איזה פרשן תלמוד מעלה עובש יכול להבין זאת אם כל עיסוקו האלילי הוא לימוד ע"פ של עובש שקדם לו?

כמה ממנהיגי כחול זבביר היום (סיסמאות ראווה מנופחות) יודעים משהו על פרשת השבוע???

קצת...קצת לגשר ללב של צאצאי פגועי שנות החמישים מהמזרח....

הכל טמטום...

"אהיה אשר אהיה" כך נאמר שזה שמו של אלוהים...

יש לזה משמעות פילוסופית שקשורה לבריאה, או עוד  "בלבול בעריכה של הטקסט ההיסטורי" ???

זה את האחר...

זאת היכולת האלוהית...

משה שואל את אלוהים לשמו...מה שמו....

ואלוהנו עונה --אהיה אשר  אהיה...

איזה פרשן תלמוד מעלה עובש יכול להבין זאת אם כל עיסוקו האלילי הוא לימוד ע"פ של עובש שקדם לו?

כמה ממנהיגי כחול זבביר היום (סיסמאות ראווה מנופחות) יודעים משהו על פרשת השבוע???

קצת...קצת לגשר ללב של צאצאי פגועי שנות החמישים מהמזרח....

הכל טמטום...

"אהיה אשר אהיה" כך נאמר שזה שמו של אלוהים...

יש לזה משמעות פילוסופית שקשורה לבריאה, או עוד  "בלבול בעריכה של הטקסט ההיסטורי" ???

מי דיבר על טקסט היסטורי? אפרופו עריכה : אם השם יהוה היה ידוע עוד קודם (גם לאבות האומה) למה רק עכשיו מתוודע משה אליו?

זה את האחר...

זאת היכולת האלוהית...

משה שואל את אלוהים לשמו...מה שמו....

ואלוהנו עונה --אהיה אשר  אהיה...

איזה פרשן תלמוד מעלה עובש יכול להבין זאת אם כל עיסוקו האלילי הוא לימוד ע"פ של עובש שקדם לו?

כמה ממנהיגי כחול זבביר היום (סיסמאות ראווה מנופחות) יודעים משהו על פרשת השבוע???

קצת...קצת לגשר ללב של צאצאי פגועי שנות החמישים מהמזרח....

הכל טמטום...

"אהיה אשר אהיה" כך נאמר שזה שמו של אלוהים...

יש לזה משמעות פילוסופית שקשורה לבריאה, או עוד  "בלבול בעריכה של הטקסט ההיסטורי" ???

מי דיבר על טקסט היסטורי? אפרופו עריכה : אם השם יהוה היה ידוע עוד קודם (גם לאבות האומה) למה רק עכשיו מתוודע משה אליו?

אפילו לא טרחת לקרוא את ההודעה...

מי דיבר על יהוה?

אלוהים אומר למשה ששמו הוא --"אהיה אשר אהיה"... במעמד הסנה הבוער....

זו בורות קלילה או מה???

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

כל הדברים האלה שמעסיקים את צבי ועוד אינספור אנשים כנראה משועממים (או בעלי עודף זמן פנוי) הם חסרי תכלית ותוחלת, אבל אנשים נהנים מעיסוק בהם ומדמים לעצמם שהם בכל יום מגלים את אמריקה מחדש.

 

המילים והאמירה הנוקבת והנכונה ביותר שאי פעם שמעתי\קראתי כאן בפורום זה כשחיים, כבר לפני שנים, כתב ש : "כל הדתות הן שקריות..." - וכמובן שזה נכון מאד. כי אין לנו ידיעה ושמץ מושג, ולדעתי לעולם גם לא יהיה לנו מושג כלשהו על טיבו\בם זהותו\תם של מי שקשורים ביצירת היקום על כל מה שבו...

 

אבל לאנשים קשה חוסר הידיעה הזה, ואז הם ממציאים ומשערים דברים, ולוקחים את זה רחוק, ואז הם 'יוצרים' להם אלוהים, ואז נוצרים גם דת ופולחן - והאנשים האלה חיים אז בהרגשה או באשליה שהם כן יודעים, וזה עושה להם יותר טוב, כי זה מגרש את אי הנוחות שבאי הידיעה.

 

נוח הררי קרה ל'שקרים' האלה שממציאים, כדי כביכול למלא את הוואקום של חוסר הידיעה : "תרבות"...

 

כן, העיסוק של צבי כאן למשל בסנה הבוער ובניגודים שאינם מבטלים זה את זה זה עיסוק באיזה סוג של תרבות - כי כל אחד יכול להמציא ולפתח לו תרבות משלו...

 

אבל תבדקו מי הם אנשי התרבות והידע האמיתיים, 'אמיתיים' כי הם הם שקידמו את האנושות ואת העולם - והאנשים האלה לא עוסקים ועסוקים באמונה ובדת, הם ברוב רובם אתאיסטים, הם המדענים מקבלי פרס הנובל, כל אחד על השגיו במדע שקידמו והביאו את העולם למצב יותר טוב ויותר מכובד.

 

ואם יש אנשים המוצאים סיפוק בהתעסקות בשטויות ובדברים מומצאים ושקריים ושקרובים ומקושרים כביכול לאלוהים, לפעמים באיזה מסווה של 'רוחניות' נשגבה - אז ניחא, שיבוסם להם, גם זו תרבות, ע"פ נח הררי.

נוח הררי קרה = נוח הררי קרא

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

צביקה'לה, אותו דבר בדיוק הוא עושה לי, לא קורא בכלל מה שאני כותבת (אומר שזה ארוך ומזכיר לו את חוטובלי), סרטונים אפילו קצרים ועם כל נשיאי ארה"ב הוא לא פותח בכלל, אותו דבר איתי יש לו שיטה, שאוטומטית על כל דבר הוא אומר שזה קונספירטיבי (לא מבינה את המילה הזאת). חשבתי בוא נתלונן עליו ביחד, תחשוב על זה.

 

צביקה'לה, תמסור ד"ש ליוד'לה ולעדי'אלה חברים שלך, בהחלט מבינה אותך, יש לך כל הסיבות להיות עצבני וכועס, החיים לא קליםemo_18.png

 

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

צביקה'לה, אותו דבר בדיוק הוא עושה לי, לא קורא בכלל מה שאני כותבת (אומר שזה ארוך ומזכיר לו את חוטובלי), סרטונים אפילו קצרים ועם כל נשיאי ארה"ב הוא לא פותח בכלל, אותו דבר איתי יש לו שיטה, שאוטומטית על כל דבר הוא אומר שזה קונספירטיבי (לא מבינה את המילה הזאת). חשבתי בוא נתלונן עליו ביחד, תחשוב על זה.

 

צביקה'לה, תמסור ד"ש ליוד'לה ולעדי'אלה חברים שלך, בהחלט מבינה אותך, יש לך כל הסיבות להיות עצבני וכועס, החיים לא קליםemo_18.png

 

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

איפה הטעות? משה שואל וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם

ואלוהים עונה:כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר

וזה אחרי שהוא לא עונה מיד ומסתפק ב"אהיה אשר אהיה"

זה לא תמוה? למה בכלל צריך לשאול את השם  ולמה אלוהים מוסר פתאום את שמו?הרי הוא היה אמור היה להיות ידוע להם!

איזה נתונים אני מבלבל? זה כתוב במפורש!

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

איפה הטעות? משה שואל וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם

ואלוהים עונה:כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר

וזה אחרי שהוא לא עונה מיד ומסתפק ב"אהיה אשר אהיה"

זה לא תמוה? למה בכלל צריך לשאול את השם  ולמה אלוהים מוסר פתאום את שמו?הרי הוא היה אמור היה להיות ידוע להם!

איזה נתונים אני מבלבל? זה כתוב במפורש!

אתה מסוגל פעם אחת להודות באיזשהיא  טעות???

מה זה "אהיה  שלחני אליכם"???

מה זה "אהיה שלחני אליכם"

מה זה השם הזה -"אהיה" ???

זה משה עוד לא שמע בחיים שלו...

מה זה -אהיה אשר אהיה???

עד מתי תבוז לספר הזה, ביחס לכל פטפוטי הביצים של הספרים שאתה קורא למאות???

מה יש לכם הליברלים הנאורים שלא רואים איזה ספר נמצא פה???

איזה מין שם זה --אהיה אשר אהיה-???

טעות בעריכה?

עוד פעם בלבול של העורך???

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

איפה הטעות? משה שואל וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם

ואלוהים עונה:כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר

וזה אחרי שהוא לא עונה מיד ומסתפק ב"אהיה אשר אהיה"

זה לא תמוה? למה בכלל צריך לשאול את השם  ולמה אלוהים מוסר פתאום את שמו?הרי הוא היה אמור היה להיות ידוע להם!

איזה נתונים אני מבלבל? זה כתוב במפורש!

אתה מסוגל פעם אחת להודות באיזשהיא  טעות???

מה זה "אהיה  שלחני אליכם"???

מה זה "אהיה שלחני אליכם"

מה זה השם הזה -"אהיה" ???

זה משה עוד לא שמע בחיים שלו...

מה זה -אהיה אשר אהיה???

עד מתי תבוז לספר הזה, ביחס לכל פטפוטי הביצים של הספרים שאתה קורא למאות???

מה יש לכם הליברלים הנאורים שלא רואים איזה ספר נמצא פה???

איזה מין שם זה --אהיה אשר אהיה-???

טעות בעריכה?

עוד פעם בלבול של העורך???

לי נראה שאיבדת קצת משלוותך ואתה לא מסוגל לקרוא טקסט פשוט. מה יותר ברור מזה? משה שואל אותו מה שמו או לא שואל? האם האלוהים אינו אומר ששמו הוא יהוה ובשם זה הוא ידבר לעם?  מה יותר ברור מזה? השאלה אינה מה זה "אהיה אשר אהיה" (שזה אכן נתון לפרשנות) אלא  למה משה שואל את שמו ולמה אלוהים צריך להגיד לעם הרי יהוה הוא האל שקיים כבר מספר בראשית מה פשר השאלה ומה פשר התשובה?  יתירה מזו מה הוא צריך להגיד לעם ש"אהיה" התגלה אליו או "יהוה"?

 

מה הקשר לליברלים נאורים? אתה לא רואה שיש כאן דפקט בעריכה?תטמון את הראש בחול ותהיה מרוצה מפירושיך ותטיח בי מה שתרצה את מה ששאלתי -אתה לא נתת הסבר!

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

איפה הטעות? משה שואל וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם

ואלוהים עונה:כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר

וזה אחרי שהוא לא עונה מיד ומסתפק ב"אהיה אשר אהיה"

זה לא תמוה? למה בכלל צריך לשאול את השם  ולמה אלוהים מוסר פתאום את שמו?הרי הוא היה אמור היה להיות ידוע להם!

איזה נתונים אני מבלבל? זה כתוב במפורש!

אתה מסוגל פעם אחת להודות באיזשהיא  טעות???

מה זה "אהיה  שלחני אליכם"???

מה זה "אהיה שלחני אליכם"

מה זה השם הזה -"אהיה" ???

זה משה עוד לא שמע בחיים שלו...

מה זה -אהיה אשר אהיה???

עד מתי תבוז לספר הזה, ביחס לכל פטפוטי הביצים של הספרים שאתה קורא למאות???

מה יש לכם הליברלים הנאורים שלא רואים איזה ספר נמצא פה???

איזה מין שם זה --אהיה אשר אהיה-???

טעות בעריכה?

עוד פעם בלבול של העורך???

לי נראה שאיבדת קצת משלוותך ואתה לא מסוגל לקרוא טקסט פשוט. מה יותר ברור מזה? משה שואל אותו מה שמו או לא שואל? האם האלוהים אינו אומר ששמו הוא יהוה ובשם זה הוא ידבר לעם?  מה יותר ברור מזה? השאלה אינה מה זה "אהיה אשר אהיה" (שזה אכן נתון לפרשנות) אלא  למה משה שואל את שמו ולמה אלוהים צריך להגיד לעם הרי יהוה הוא האל שקיים כבר מספר בראשית מה פשר השאלה ומה פשר התשובה?  יתירה מזו מה הוא צריך להגיד לעם ש"אהיה" התגלה אליו או "יהוה"?

 

מה הקשר לליברלים נאורים? אתה לא רואה שיש כאן דפקט בעריכה?תטמון את הראש בחול ותהיה מרוצה מפירושיך ותטיח בי מה שתרצה את מה ששאלתי -אתה לא נתת הסבר!

טוב, עזוב...מה אני רוצה ממך?

אבל לגבי הסנה הבוער....

הדוגמא הזאת,הציורית, ממחישה לך את הכוונה בשילוב ניגודים שאינם מבטלים זה את זה?

השיח לא נשרף,והאש לא  דועכת למרות שהאש בוערת בשיח...

השיח הזה ברור???

או שגם פה  העורך מבולבל  ומדמיין דברים שלא ייתכנו...

דבר..דבר....

למה בורות? לי נראה שהוא אומר את שמו

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.  טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.  טז לֵךְ וְאָסַפְתָּ אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב לֵאמֹר  פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם.

 

לאחר שאלוהים אומר "אהיה אשר אהיה" הוא אומר "אהיה " שלחני אליכם ואז הוא בעצם עונה: יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר  למה הוא צריך לציין כי זה  שמו ולפרט ? משה היה אמור לדעת וזו  תשובה לשאלת משה!

זה נוכלות מצידך...

תן עוד פעם את הקטע שהבאת עם עוד פסוק אחד קודם שקיצצת בעורמה...

בפסוק הקודם נשאלת השאלה שתשובותיה בפסוק הראשון שהבאת...

זו לא פעם ראשונה שמתגלה "שיטתך" --או לא לענות,שנקרתה לך טעות או לסלף ולבלבל בעדינות את הנתונים...

לא נאה ולא יאה

איפה הטעות? משה שואל וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתִּי לָהֶם אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ מָה אֹמַר אֲלֵהֶם

ואלוהים עונה:כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר

וזה אחרי שהוא לא עונה מיד ומסתפק ב"אהיה אשר אהיה"

זה לא תמוה? למה בכלל צריך לשאול את השם  ולמה אלוהים מוסר פתאום את שמו?הרי הוא היה אמור היה להיות ידוע להם!

איזה נתונים אני מבלבל? זה כתוב במפורש!

אתה מסוגל פעם אחת להודות באיזשהיא  טעות???

מה זה "אהיה  שלחני אליכם"???

מה זה "אהיה שלחני אליכם"

מה זה השם הזה -"אהיה" ???

זה משה עוד לא שמע בחיים שלו...

מה זה -אהיה אשר אהיה???

עד מתי תבוז לספר הזה, ביחס לכל פטפוטי הביצים של הספרים שאתה קורא למאות???

מה יש לכם הליברלים הנאורים שלא רואים איזה ספר נמצא פה???

איזה מין שם זה --אהיה אשר אהיה-???

טעות בעריכה?

עוד פעם בלבול של העורך???

לי נראה שאיבדת קצת משלוותך ואתה לא מסוגל לקרוא טקסט פשוט. מה יותר ברור מזה? משה שואל אותו מה שמו או לא שואל? האם האלוהים אינו אומר ששמו הוא יהוה ובשם זה הוא ידבר לעם?  מה יותר ברור מזה? השאלה אינה מה זה "אהיה אשר אהיה" (שזה אכן נתון לפרשנות) אלא  למה משה שואל את שמו ולמה אלוהים צריך להגיד לעם הרי יהוה הוא האל שקיים כבר מספר בראשית מה פשר השאלה ומה פשר התשובה?  יתירה מזו מה הוא צריך להגיד לעם ש"אהיה" התגלה אליו או "יהוה"?

 

מה הקשר לליברלים נאורים? אתה לא רואה שיש כאן דפקט בעריכה?תטמון את הראש בחול ותהיה מרוצה מפירושיך ותטיח בי מה שתרצה את מה ששאלתי -אתה לא נתת הסבר!

טוב, עזוב...מה אני רוצה ממך?

אבל לגבי הסנה הבוער....

הדוגמא הזאת,הציורית, ממחישה לך את הכוונה בשילוב ניגודים שאינם מבטלים זה את זה?

השיח לא נשרף,והאש לא  דועכת למרות שהאש בוערת בשיח...

השיח הזה ברור???

או שגם פה  העורך מבולבל  ומדמיין דברים שלא ייתכנו...

דבר..דבר....

אמרתי לך כבר מזמן שאני לא מבין בכלל מה זה תורת ניגודים מדובר ב"טריק" אלוהי שרבים כאלה מצויים בתנ"ך (ואני מניח שגם חזי דין מסוגל לבצע...)  זה דווקא לא בעייתי מבחינת עריכה. עוד מעשיה. אותי מסקרנות יותר השאלות ששאלתי.

 

אגב אתון שגם נוערת וגם מדברת שירה זה גם תורת ניגודים?

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: חיים קאופמן
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר