ומה אמר זבוטינסקי?

בנימין נתניהו הטיל ספק בציונות של אלה המתנגדים לחוק הלאום. השאלה האם הוא מכיר ציטטה זו:


"אינני סבור כי חוקתה של איזו מדינה תכיל סעיפים מיוחדים המבטיחים במפורש את אופיה הלאומי. סבורני כי סימן טוב לחוקה אם נמעט למצוא בה סעיפים כאלה. הדרך הטובה ביותר והטבעית ביותר היא שאופיה הלאומי של מדינה מובטח ע"י עצם העובדה שיש בה רוב מסויים... מדינה עברית כוונתי לקהילה שיש בה רוב יהודי.."
ולמי שלא זיהה מדובר בתחילת עדותו של זאב זבוטינסקי בפני ועדת פיל בשנת 1937.


האם גם זאב ז'בוטינסקי לא היה ציוני?

בכל זאת, עברו יותר מ 80 שנה, ולא טוב להתעלם ממה שהתברר ומתברר בפרק הזמן הזהemo_31.png

 

בתמצית: לא טוב לעודד, במעשה או במחדל, אויב שמטפח פנטזיות, פנטזיות על עוד מדינה, שבסופו של עניין תהיה גם היא ערביתemo_40.png

מבחינת ההגדרה לא השתנה כלום. כשראש הממשלה מאשים את האופוזציה מנטישת אמיתות ציוניות מן הראוי שידע מה אמר מייסד התנועה שלו עצמו.

מבחינת ההגדרה לא השתנה כלום. כשראש הממשלה מאשים את האופוזציה מנטישת אמיתות ציוניות מן הראוי שידע מה אמר מייסד התנועה שלו עצמו.

השתנו מאז דברים מהותיים בשטח...

 

נכון, הערבים, והיום בעיקר ה'פלסטינאים', אף פעם לא התלהבו מ'ישות' (מדינה) יהודית שתצוץ להם כאן בינהם כעצם בגרון, לא אז ולא עכשיו - רק שעכשיו, יחסית לאז, 'חוסר ההתלהבות' שלהם תפס הילוך ואינטנסיביות ופן מעשי ממש גבוהים, שחורג באופן ברור מתחום הפנטזיה לתחום המעשה...

 

ואין בכלל בכלל מה לזלזל ולהתעלם מזה שקרוב אלינו ומולנו צומחות ותופחות אצל האויב 'פנטזיות', להתעלם ולהגיד "זה בסך הכל פנטזיות, שיפנטזו כמה שהם רוצים, לא מזיז לנו" - גם מלחמת העולם השניה הנוראה נולדה בגרמניה מתוך פנטזיה של לנקום במי שניצח אותם במלחמה הקודמת ולהשתלט על כל אירופה...

 

אני לא עושה כאן שום השוואה - רק מבקשת להמחיש את הסכנה החבויה והגלומה ב'פנטזיות' מסויימות, ביחוד כשלא מתייחסים להן ומתעלמים מהן.

להזכירך ב1937 היה כאן מרד ערבי שנמשך שלוש שנים. מה השתנה?

ערב טוב

אז זאב זבוטנסקי אמר..

אז זאב הרצל אמר..

גם אני אמרתי...

מי לא אומר...במה הם טובים מאיתנו.

יש רק דבר אחד שאינו משתנה מה אמר משה רבינו מה התורה אומרת..

האם השמאל הסוציאלסטי שהקים את המדינה גירש ערבים והחריב עד היסוד את כפריהם..הוא אותו שמאל המכונה מרץ...האם אותו שמאל המכונה ליכוד?

בפיחות זוחל לא הבחנו.. שהכותרות לא השתנו.. המציאות השתנתה.

השמאל של היום אינו ציוני זה נאמר בפירוש על ידי תנועת שלום אחר כך.

הם טובים ממך כי הם אלה שיסדו את הציונות ואתה בין אלה שהורסים אותה

בנימין נתניהו הטיל ספק בציונות של אלה המתנגדים לחוק הלאום. השאלה האם הוא מכיר ציטטה זו:


"אינני סבור כי חוקתה של איזו מדינה תכיל סעיפים מיוחדים המבטיחים במפורש את אופיה הלאומי. סבורני כי סימן טוב לחוקה אם נמעט למצוא בה סעיפים כאלה. הדרך הטובה ביותר והטבעית ביותר היא שאופיה הלאומי של מדינה מובטח ע"י עצם העובדה שיש בה רוב מסויים... מדינה עברית כוונתי לקהילה שיש בה רוב יהודי.."
ולמי שלא זיהה מדובר בתחילת עדותו של זאב זבוטינסקי בפני ועדת פיל בשנת 1937.


האם גם זאב ז'בוטינסקי לא היה ציוני?

היתה לו כנראה הרבה נאיביות,סביר להניח שאם היה חי היום אולי היה חושב אחרת.

 

אני חושב שכל מי שלא מסוגל לזהות את השאיפות של הערבים בארץ ובכלל בעולם כולו,הוא מנותק מהמציאות.

 שמאלנות היא מחלת נפש חשוכת מרפא emo_02.png.

למה סביר להניח? מדובר על הגדרה שהיא בהחלט תקפה עד היום  וזה אותו זבוטינסקי ששנה קודם לכן פרש מההסתדרות הציונית בגלל בין היתר כי היא סרבה להגדיר את מטרתה בצורה מפורשת כמדינה יהודית (אז דברו על מדינה עברית)!

 

פתאום זבוטינסקי שהיה מודע  יותר מכולם לשאיפות הערביות ודיבר על קיר הברזל היה נאיבי ומנותק מהמציאות? כדאי לכל המתדיינים לקרוא קצת את כתבי ז'בוטינסקי.הרי ברור שלכל תומכי הליכוד ולחברי הכנסת של הליכוד אין מושג על דבריו של מקים התנועה. 

להזכירך ב1937 היה כאן מרד ערבי שנמשך שלוש שנים. מה השתנה?

לכן כתבתי כך : "נכון, הערבים, והיום בעיקר ה'פלסטינאים', אף פעם לא התלהבו מ'ישות' (מדינה) יהודית שתצוץ להם כאן בינהם כעצם בגרון, לא אז ולא עכשיו - רק שעכשיו, יחסית לאז, 'חוסר ההתלהבות' שלהם תפס הילוך ואינטנסיביות ופן מעשי ממש גבוהים, שחורג באופן ברור מתחום הפנטזיה לתחום המעשה..."...

 

מה השתנה? הדברים המהותיים שהשתנו בשטח זה שאז היו להם בעיקר סכינים וכלי יריה לא ממש רבים - ועכשיו יש להם צבא חמוש של ממש ברצועה, שלא כדאי לזלזל בו, ומאגר גדול של טילים שמאיים על מרכז ישראל ומהווה גורם הרתעה משמעותי שמרתיע ומגביל את חופש הפעולה של ישראל בנושאים קריטיים של ביטחון.

 

בלי להסתייג או לפגוע בדברי ז. ז'בוטינסקי או לבטל או להחליש את ההגיון והנכונות שלהם - ישנן נסיבות שבהן כבר מתבקש להגיד לכולם בקול רם וברור מפורש ומודגש גם דברים שאמורים להיות ברורים מאליהם.

 

(ומה הן ה'נסיבות' ולמה מתבקש מהן כן להגיד\לכתוב במפורש ובמודגש דברים שאמורים להיות מובנים מאליהם - אני יכולה לכתוב ולהסביר דפים רבים).

מה הקשר בין כל מה שציינת לדיון על חוק הלאום?

מה הקשר בין כל מה שציינת לדיון על חוק הלאום?

הקשר הוא שהתפתחו ושיש עכשיו נסיבות שמתבקש מהן להגיד באופן ברור בחוק ש:

 

1) עקרונות יסוד. 

(א) ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי, שבה קמה מדינת ישראל.  

(ב) מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית להגדרה עצמית.  

(ג) מימוש הזכות להגדרה עצמית לאומית במדינת ישראל ייחודי לעם היהודי.  

 

כי זה משקל נגד וזה אמור להיות בלם לשגשוג של שאיפות ופנטזיות אצל הפלסטינאים, גם כאלה שהם אזרחי ישראל (שרבים מהם מצהירים מפורשות שהם רואים את עצמם יותר פלסטינאים מאשר ישראלים) - שאיפות על זכות השיבה שלהם של פלסטינאים לישראל, על שבישראל הם (פלסטינאים) יממשו את זכות ההגדרה העצמית הלאומית שלהם ושאר שאיפות\פנטזיות לאומיות שלהם שהן מעבר ובנוסף לשוויון זכויות אזרחי מלא (שההכרח בקיומו לא צריך להיות מוטל בשום ספק ושאינו קשור כלל ל'חוק הלאום' ומוגדר ומעוגן בחוק בנפרד).

 

את הנוסח המלא של חוק הלאום אפשר לקרוא כאן :

 

http://www.israelhayom.co.il/article/573919

 

אבל זה נאמר עוד במגילת העצמאות. רק ששם מדובר על שוויון זכויות שחסר בחוק הנוכחי (למה היה קשה להוסיף זאת כדי למנוע אנטיגוניזם? למה לפגוע בדרוזים למשל?). האם אפשר למנוע שאיפות לאומיות ע"י הגדרת חוק? מה השתנה?

אבל זה נאמר עוד במגילת העצמאות. רק ששם מדובר על שוויון זכויות שחסר בחוק הנוכחי (למה היה קשה להוסיף זאת כדי למנוע אנטיגוניזם? למה לפגוע בדרוזים למשל?). האם אפשר למנוע שאיפות לאומיות ע"י הגדרת חוק? מה השתנה?

חייבים למנוע, וימנעו, לא רק אפשר למנוע...

 

שאיפות לאומיות ערביות מעבר ובנוסף לשוויון זכויות אזרחי מלא בבקשה שיחפשו במקום אחר.

 

מה השתנה? כששומעים אזרחי ישראל, ותיקים\ממשפחות ותיקות, שמצהירות שהן יותר פלסטינאיות מאשר ישראליות, כשיש הנפת דגלי אשף\פלסטין בשטחי ישראל בתחום הקו הירוק, בגליל - יש לתת על זה את הדעת, ולהגיב לא בחיוכים ובטפיחת עידוד חבריות על הכתף - אלא בבלימה של המגמה הזו ובהבהרה ששום דבר טוב לא יצמח מזה, כי זו מדינה יהודית ולא מדינה ערבית וגם לא מדינת כל אזרחיה. 

 

מי שמוציא את עצמו מהכלל (של אזרחות ישראלית) שלא יתבכיין אחר כך כשבתגובה לכך מבהירים לו את המציאות בה הוא חי, מציאות תקינה ודמוקרטית, מציאות טובה לכל מי שאין לו שאיפות ונטיה של מרדנות וחתרנות.

 

הדרוזים לאחר שיחה עם ראש הממשלה נרגעו, ובצדק. מי שלא רוצים להרגע יש להם סיבה משלהם לכך, וזה לא קשור בחוק החדש. החוק החדש הוא רק אמתלא בשבילם.

הדרוזים לא נרגעו והמחאה שלהם עוד תתגבר.

אנחנו לא מגדירים זהות על מנת להילחם בערבים. הזהות שלנו שמדינה יהודית שוויונית היא על פי מטרותינו וערכינו. ברגע שאנחנו ויתרנו על השוויון אנחנו רק נותנים לגיטמציה להתנהגות הערבית ולא מונעים אותה.

עבור לעמוד
, , , , ...
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: חיים קאופמן,
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר