כמה טוב, לפעמים, לא להבין ולא לדעת, לא להתמצא, בכלל, להיות..

במצב של בורות מוחלטת, בנושאים מסויימים. אוישש, זה ממש נהדר המצב הזה...emo_01.png

 

אצלי זה שירה, שירים, משוררים, לא מבינה בזה  כלום, אמרו לי בבית הספר שח. נ. ביאליק היה משורר גדול, שכתב שירה נפלאה, נו טוב אמרתי לעצמי, אם הגדולים אומרים, אז כנראה שזה נכון...

 

אז אני לא מבינה בשירה, עוד פחות ממה שקוף מבין במרק ירקות, ואם צצים לעיני ביום שבת שירים, אני אפילו לא יכולה לשפוט ולקבוע לעצמי דעה עליהם, אם השירים איכותיים, אם יש בהם משהו, או שהם יותר בלילי מילים וקרעי חלקי משפטים, תוצר של מח שלא מסוגל להתמקד, ולחשוב בבהירות. וואלה, אין לי מושג. אתם תגידו. אני לא אסתיר את העובדה, שאני לגמרי בורה...

 

וכן, ככה זה אצלי גם בעניין הפילוספיה, וכשפילוסוף הפורום מדבר על ניגודים שאינם מבטלים זה את זה, כדוגמת אלוהים שהוא גם מושלם וגם לא מושלם בעת ובעונה אחת, על פי העיקרון הפילוסופי שהוא (אלוהים, המהנדס על, המדען על) שייך לסוג הניגודים האלה שלא מתבטלים את עצמם - כ"כ טוב לי שאני בורה גמורה בנושאי פילוסופיה, ואני לא צריכה להתלבט ולהחליט אם לעמוד דום הלומת התפעלות והתפעמות מעומק החשיבה שמתגלה ושיש כאן, או פשוט לגחך בטוב לב, במחשבה אולי נכונה ואולי מוטעית שזה בסך הכל אוסף של שום דבר...

 

לפני שנים מצאתי וקניתי בחנות לספרים משומשים ספרון קטן, היה שם אני חושבת מאמר (כל הספרון היה מאמר  אחד) אחד של הפילוסוף ברטרנד ראסל בשם "בזכות הבטלה", אהבתי את המאמר\ספרון ואת הרעיון שראסל העביר בו שלפעמים טוב להיות בטלן (לא אפרט עכשיו , אבל הרעיון\המאמר היה משכנע). כך גם נראה לי שאני יכולה לכתוב ספר\מאמר בשם "בזכות הבורות", והסברתי על קודם במה זה קשור ועל מה אני מתבססת.

 

שבוע טוב.

ראי נא...

היו לך 3 אפשרויות:

1. אלוהי האולפנה והתלמוד...

2. מדען על שהתניע את היקום...

3.הוויית הניגודיות שאינה מבטלת את עצמה

 

אולפנה ירד...

נותר לך לבחור בין 2 ל--3

שבוע טוב צבי

גם לך נשארו 2 אפשרויות

א. לקלל את דרווין על אשר עולל לנו, ולא רק את רבי עקיבא, התנא הגדול, שאתה עפר לעפרו.

ב. לשבת ללמוד גמרא ולהבין טוב את מהות החיים....

שבוע טוב יקירי...

רבי עקיבא הוא מגדולי צוררי עם ישראל...

והביטוי כמדומני הוא עפר לרגליו,ולא לעפרו...

כבר נאמר מרבה דעת מרבה מכאוב. אך כשם שהגוף זקוק למזון כן נפש האדם סכרנית ושואפת לידע

 

לפני שנים מצאתי וקניתי בחנות לספרים משומשים ספרון קטן, היה שם אני חושבת מאמר (כל הספרון היה מאמר  אחד) אחד של הפילוסוף ברטרנד ראסל בשם "בזכות הבטלה", אהבתי את המאמר\ספרון ואת הרעיון שראסל העביר בו שלפעמים טוב להיות בטלן (לא אפרט עכשיו , אבל הרעיון\המאמר היה משכנע). כך גם נראה לי שאני יכולה לכתוב ספר\מאמר בשם "בזכות הבורות", והסברתי על קודם במה זה קשור ועל מה אני מתבססת.

 

שבוע טוב.

אני דווקא יושב שבורות מתסכלת וכשאני רושם לעצמי את נושאי בורותי הרשימה היא כמעט אין סופית החל מאופנה ובישול וכלה באמנות מודרנית שירה מודרנית ומוסיקה קלאסית . קשה לשבח זאת ולנפנף על כך בגאווה הדבר היחיד שניתן לעשות זה  להשלים עם זה.הייתי בלא מעט ארצות בעולם -אז כנראה כבר לא אהיה גם באנטרטיקה ואפילו לא בהודו...

 

צריך מצד שני לזכור כי יחס ציני לתופעות שאת כביכול בורה בהם אינו נובע תמיד מבורות אלא משרלטנות ויומרנות של מי שמתיימר להיות "מומחה". יש הרבה קשקוש יומרני המלווה בז'רגון מקצועי כביכול בפילוסופיה, בסוציולוגיה  באמנות עכשווית, בקבלה ,וכו' ואני לפחות משתדל להבחין בין בחוסר הבנה הנובע מבורות לבין חוסר הבנה הנובע מיומרנות קשקשנית.

 

לפני שנים מצאתי וקניתי בחנות לספרים משומשים ספרון קטן, היה שם אני חושבת מאמר (כל הספרון היה מאמר  אחד) אחד של הפילוסוף ברטרנד ראסל בשם "בזכות הבטלה", אהבתי את המאמר\ספרון ואת הרעיון שראסל העביר בו שלפעמים טוב להיות בטלן (לא אפרט עכשיו , אבל הרעיון\המאמר היה משכנע). כך גם נראה לי שאני יכולה לכתוב ספר\מאמר בשם "בזכות הבורות", והסברתי על קודם במה זה קשור ועל מה אני מתבססת.

 

שבוע טוב.

אני דווקא יושב שבורות מתסכלת וכשאני רושם לעצמי את נושאי בורותי הרשימה היא כמעט אין סופית החל מאופנה ובישול וכלה באמנות מודרנית שירה מודרנית ומוסיקה קלאסית . קשה לשבח זאת ולנפנף על כך בגאווה הדבר היחיד שניתן לעשות זה  להשלים עם זה.הייתי בלא מעט ארצות בעולם -אז כנראה כבר לא אהיה גם באנטרטיקה ואפילו לא בהודו...

 

צריך מצד שני לזכור כי יחס ציני לתופעות שאת כביכול בורה בהם אינו נובע תמיד מבורות אלא משרלטנות ויומרנות של מי שמתיימר להיות "מומחה". יש הרבה קשקוש יומרני המלווה בז'רגון מקצועי כביכול בפילוסופיה, בסוציולוגיה  באמנות עכשווית, בקבלה ,וכו' ואני לפחות משתדל להבחין בין בחוסר הבנה הנובע מבורות לבין חוסר הבנה הנובע מיומרנות קשקשנית.

כן, בפיסקה השניה שכתבת אתה הרי שם את האצבע על מוקד העניין ומתאר משהו מהמציאות, אז על זה בדיוק דיברתי : למה לי להיות רעה, למשל בעניין הפילוסופיה, וגם אם אני נוטה לחשוד ולחשוב כך, שאולי מדובר בקשקוש, למה שאגיד על מי שחושב שהוא הכי הפילוסוף של מדינת ישראל ושל הבריאה, למה שאטיל ספק ברצינות הפרויקט של חייו, למה  לי  להיות רעה. אז טוב לי בסיטואציה הזו להשען ולהסתמך על הבורות שלי בפילוסופיה, ולהמנע (או להתחמק) מהבעת הביקורת...

 

בהקשר הזה, של 'שרלטנות', היתה לפני כמה ימים ברדיו ידיעה או בעצם כתבה קצרה, על איזו גברת שמרצה (כאן בישראל) בסדרות של הרצאות רבות על תיכנות על מחשבים על אינטרנט על הגנה מפני 'האקרים' ועל עוד נושאים לגמרי רציניים, ועלה חשד לגבי הגברת הזו כשהתברר שהיא מרצה גם על 'תקשור' (תקשור אני חושבת זה תקשורת עם חוצנים), על רפואה סינית ועל עוד מגוון נושאים שהם  בתחום המיסטיקה בכלל (ואפילו המיסטיקה מהסוג הירוד, אם יש דבר כזה), והשמיעו קטע מהרצאה שלה ברדיו, ומהקטע הזה לי (לפחות) היה ברור כשמש שהגברת הזו שרלטנית שלא ברא השטן וברוב בטחונה העצמי וחוצפתה חסרת הגבול היא הטעתה מוסדות רציניים וגם מפעלי הייטק שנהגו להזמין אותה להרצאות, וזה נפסק, לפחות זמנית, כי חשפו שהיא מדברת גבוה גבוה על דברים שאין לה בהם שמץ של מושג. חבל שלא קלטתי ולא רשמתי את שמה, כי זה סיפור ממש מדהים, דוגמא ומופת איך שרלטנית גמורה מצליחה בגדול, ולוקח המון זמן עד שהשרלטנות בכלל נחשפת ומישהו אומר לגברת 'עד כאן'. באמת סיפור מדהים.

במצב של בורות מוחלטת, בנושאים מסויימים. אוישש, זה ממש נהדר המצב הזה...emo_01.png

 

אצלי זה שירה, שירים, משוררים, לא מבינה בזה  כלום, אמרו לי בבית הספר שח. נ. ביאליק היה משורר גדול, שכתב שירה נפלאה, נו טוב אמרתי לעצמי, אם הגדולים אומרים, אז כנראה שזה נכון...

 

אז אני לא מבינה בשירה, עוד פחות ממה שקוף מבין במרק ירקות, ואם צצים לעיני ביום שבת שירים, אני אפילו לא יכולה לשפוט ולקבוע לעצמי דעה עליהם, אם השירים איכותיים, אם יש בהם משהו, או שהם יותר בלילי מילים וקרעי חלקי משפטים, תוצר של מח שלא מסוגל להתמקד, ולחשוב בבהירות. וואלה, אין לי מושג. אתם תגידו. אני לא אסתיר את העובדה, שאני לגמרי בורה...

 

וכן, ככה זה אצלי גם בעניין הפילוספיה, וכשפילוסוף הפורום מדבר על ניגודים שאינם מבטלים זה את זה, כדוגמת אלוהים שהוא גם מושלם וגם לא מושלם בעת ובעונה אחת, על פי העיקרון הפילוסופי שהוא (אלוהים, המהנדס על, המדען על) שייך לסוג הניגודים האלה שלא מתבטלים את עצמם - כ"כ טוב לי שאני בורה גמורה בנושאי פילוסופיה, ואני לא צריכה להתלבט ולהחליט אם לעמוד דום הלומת התפעלות והתפעמות מעומק החשיבה שמתגלה ושיש כאן, או פשוט לגחך בטוב לב, במחשבה אולי נכונה ואולי מוטעית שזה בסך הכל אוסף של שום דבר...

 

לפני שנים מצאתי וקניתי בחנות לספרים משומשים ספרון קטן, היה שם אני חושבת מאמר (כל הספרון היה מאמר  אחד) אחד של הפילוסוף ברטרנד ראסל בשם "בזכות הבטלה", אהבתי את המאמר\ספרון ואת הרעיון שראסל העביר בו שלפעמים טוב להיות בטלן (לא אפרט עכשיו , אבל הרעיון\המאמר היה משכנע). כך גם נראה לי שאני יכולה לכתוב ספר\מאמר בשם "בזכות הבורות", והסברתי על קודם במה זה קשור ועל מה אני מתבססת.

 

שבוע טוב.

יפה כתבת

זו תמצית האושר

אין שכל אין דאגות.............................

 


 

 

מי שחושב שיש יתרון בבורות או בבטלה טועה לחלוטין.

אדם לעמל יולד, ולעולם לא ימלט מכך.

אם יתבטל, "יבלה" או סתם ישב, בריאותו הנפשית תיפגע קשות ותביאו גם לשיגעון ממש,

בנוסף לנזקים הפיזיים הברורים שחיים כאלו מביאים.

 

בורות "טובה" עד לגבול מסוים וקרוב מאד,

מעבר לו, החברה כולה משלמת מחיר כבד וגם הבור בתוכה,

גם אם הבור לא יתוודע למחיר עד שיתדפק על דלתו,

ולעיתים גם הדפיקה בדלת לא תחדד את מוחו.

.

 



----------



הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל, כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם; וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא-עָם, בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם.


 

לפני שנים מצאתי וקניתי בחנות לספרים משומשים ספרון קטן, היה שם אני חושבת מאמר (כל הספרון היה מאמר  אחד) אחד של הפילוסוף ברטרנד ראסל בשם "בזכות הבטלה", אהבתי את המאמר\ספרון ואת הרעיון שראסל העביר בו שלפעמים טוב להיות בטלן (לא אפרט עכשיו , אבל הרעיון\המאמר היה משכנע). כך גם נראה לי שאני יכולה לכתוב ספר\מאמר בשם "בזכות הבורות", והסברתי על קודם במה זה קשור ועל מה אני מתבססת.

 

שבוע טוב.

אני דווקא יושב שבורות מתסכלת וכשאני רושם לעצמי את נושאי בורותי הרשימה היא כמעט אין סופית החל מאופנה ובישול וכלה באמנות מודרנית שירה מודרנית ומוסיקה קלאסית . קשה לשבח זאת ולנפנף על כך בגאווה הדבר היחיד שניתן לעשות זה  להשלים עם זה.הייתי בלא מעט ארצות בעולם -אז כנראה כבר לא אהיה גם באנטרטיקה ואפילו לא בהודו...

 

צריך מצד שני לזכור כי יחס ציני לתופעות שאת כביכול בורה בהם אינו נובע תמיד מבורות אלא משרלטנות ויומרנות של מי שמתיימר להיות "מומחה". יש הרבה קשקוש יומרני המלווה בז'רגון מקצועי כביכול בפילוסופיה, בסוציולוגיה  באמנות עכשווית, בקבלה ,וכו' ואני לפחות משתדל להבחין בין בחוסר הבנה הנובע מבורות לבין חוסר הבנה הנובע מיומרנות קשקשנית.

כן, בפיסקה השניה שכתבת אתה הרי שם את האצבע על מוקד העניין ומתאר משהו מהמציאות, אז על זה בדיוק דיברתי : למה לי להיות רעה, למשל בעניין הפילוסופיה, וגם אם אני נוטה לחשוד ולחשוב כך, שאולי מדובר בקשקוש, למה שאגיד על מי שחושב שהוא הכי הפילוסוף של מדינת ישראל ושל הבריאה, למה שאטיל ספק ברצינות הפרויקט של חייו, למה  לי  להיות רעה. אז טוב לי בסיטואציה הזו להשען ולהסתמך על הבורות שלי בפילוסופיה, ולהמנע (או להתחמק) מהבעת הביקורת...

 

בהקשר הזה, של 'שרלטנות', היתה לפני כמה ימים ברדיו ידיעה או בעצם כתבה קצרה, על איזו גברת שמרצה (כאן בישראל) בסדרות של הרצאות רבות על תיכנות על מחשבים על אינטרנט על הגנה מפני 'האקרים' ועל עוד נושאים לגמרי רציניים, ועלה חשד לגבי הגברת הזו כשהתברר שהיא מרצה גם על 'תקשור' (תקשור אני חושבת זה תקשורת עם חוצנים), על רפואה סינית ועל עוד מגוון נושאים שהם  בתחום המיסטיקה בכלל (ואפילו המיסטיקה מהסוג הירוד, אם יש דבר כזה), והשמיעו קטע מהרצאה שלה ברדיו, ומהקטע הזה לי (לפחות) היה ברור כשמש שהגברת הזו שרלטנית שלא ברא השטן וברוב בטחונה העצמי וחוצפתה חסרת הגבול היא הטעתה מוסדות רציניים וגם מפעלי הייטק שנהגו להזמין אותה להרצאות, וזה נפסק, לפחות זמנית, כי חשפו שהיא מדברת גבוה גבוה על דברים שאין לה בהם שמץ של מושג. חבל שלא קלטתי ולא רשמתי את שמה, כי זה סיפור ממש מדהים, דוגמא ומופת איך שרלטנית גמורה מצליחה בגדול, ולוקח המון זמן עד שהשרלטנות בכלל נחשפת ומישהו אומר לגברת 'עד כאן'. באמת סיפור מדהים.

שני הגרושים שלי: בקביעת שם הספר הולך ראסל כנראה אחרי הדוגמה המפורסמת של ארסמוס מרוטרדם, שכתב את "בשבחי הסיכלות". אבל אם הבנתי נכון מויקיפדיה, ארסמוס תוקף שם את הסיכלות של המאמינים הנוצרים השוטים.

בקשר לשירה, אני סבורה שאנשים הנוטים לחשיבה ריאלית תכופות אין להם הנטיה והתפיסה של השפה כמעשה אמנות. הם כותבים פרוזה, בד"כ יבשה ואף קרה. קצב, מוסיקליות, מטאפורות מבריקות - הם לא מבינים את זה. אז אין זו בורות מצדך לדעתי אלא חוסר נטיה .

 


לתופף על פח - תענוג.

בקשר לשירה הדגשתי  שממדובר בשירה מודרנית ולא בשירה בכלל. עמיחי, זך, אבידן, רביקוביץ, רוני סומק ודומיהם מדברים אלי כל עוד השירה שלהם קריאה ומובנת. ברור שביאליק, שלונסקי, אלתרמן או טשרניחובסקי. זה לא שאין לי יחס לשפה כמעשה אמנות או למטפורות וקצב -יש לי בעיה עם טקסטים סתומים  שמצריכים יותר מידי פענוח ואין לי כוח לחידות חמיצר.

גם לי לא.

 


לתופף על פח - תענוג.

 

מי שחושב שיש יתרון בבורות או בבטלה טועה לחלוטין.

אדם לעמל יולד, ולעולם לא ימלט מכך.

אם יתבטל, "יבלה" או סתם ישב, בריאותו הנפשית תיפגע קשות ותביאו גם לשיגעון ממש,

בנוסף לנזקים הפיזיים הברורים שחיים כאלו מביאים.

 

בורות "טובה" עד לגבול מסוים וקרוב מאד,

מעבר לו, החברה כולה משלמת מחיר כבד וגם הבור בתוכה,

גם אם הבור לא יתוודע למחיר עד שיתדפק על דלתו,

ולעיתים גם הדפיקה בדלת לא תחדד את מוחו.

.

ואת זאת כתב הטמבל שמסרב להודות בקיומם של אלקטרונים. שמסרב להביט בתמונות ומכחיש את מראה עיניו.

מוסאייף, בור שכמוך לא ראה הפורום מזמן (למעט הגברת ברוריה).

אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ, פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה

קולמוס זו הבשורה לשנה החדשה ??.

בקשר לשירה הדגשתי  שממדובר בשירה מודרנית ולא בשירה בכלל. עמיחי, זך, אבידן, רביקוביץ, רוני סומק ודומיהם מדברים אלי כל עוד השירה שלהם קריאה ומובנת. ברור שביאליק, שלונסקי, אלתרמן או טשרניחובסקי. זה לא שאין לי יחס לשפה כמעשה אמנות או למטפורות וקצב -יש לי בעיה עם טקסטים סתומים  שמצריכים יותר מידי פענוח ואין לי כוח לחידות חמיצר.

כן, בהחלט. באיזהשהו מקום, על סולם\טווח הסיגנונות, כשנכנסים או מתקרבים 'לאזור' האומנות המודרנית, אם זה בשירה, אם זה בציור, ואם זה בתחומי אומנות אחרים, באזור הזה כבר קשה להתרשם לשפוט ולקבוע אם זו 'אומנות' או סתם שזה 'שרלטנות' ויוצר שצוחק ולועג לקהל בפנים.

 

אבל בכל זאת זה לא לגמרי פשוט וחד משמעי, למשל בתחום אומנות המוסיקה, יצירות שנחשבו עם השמעתן הראשונה לא רק למודרניות, הן נחשבו לגרועות והביקורת קטלה אותן - עם הזמן הן הפכו ל'קלסיות', ליצירות מוערכות נחשבות ונכסי צאן ברזל ממש. לדוגמא היצירה "פולחן האביב" של איגור סטרווינסקי, כשהיא בוצעה בפעם הראשונה (1913), היתה מהומה והקהל הפריע לנגינה וזרקו לבמה מה שזורקים במקרים כאלה. היום היצירה היא מנכסי צאן ברזל של המוסיקה הקלאסית, ואני אישית מאד אוהבת את היצירה הזו.

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: yaktumua
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר