על מה הם בוכים וצמים?

הרי בזמנים ששני בתי המקדש היו קיימים, לא היה כאן כל דבר שונה ומיוחד,

אלא שהיו כאן חיים רגילים, עם כל המצוקות והבעיות הקיומיות, של בני האדם,

כיחידים וכקולקטיב.

 

נו יופי, אז שחטו שם פרות, והיתה תרועת חצוצרה, אבל, אלוהים לא היה שם, והשכינה

לא שכנה שם, ובכלל.

 

אז על מה הם מתבכיינים?

 

והכי מצחיק: מדוע הם מתפללים להקמת "בית מטבחיים" שלישי? האם באמת נראה להם,

שגם אם יבנה, אז חייהם יהיו שונים במשהו? ושאלוהים ומלאכיו, יתגלו, ויבואו לכאן?

 

נ.ב. ומי שמאמין שאלוהים/שכינה היו בשני בתי המקדש, מתבקש לשאול את עצמו,

כיצד קרה, שהובסו, הושפלו ונחרבו?

 

אתם מבינים? הרי אם היו אנו נמצאים בתקופה של "הסתר פנים", אז מה התועלת שהיתה,

כשהיה "גילוי פנים"?

 

 

שואלים מדוע עם ישראל הגיע להיכן שהגיע....

 

בשלושת השבועות מ-יז' תמוז עד 9- באב קוראים 3 הפטרויות,

ההפטרה שקראנו השבוע מקפלת בתוכה את התשובה לשאלה.

ישעיהו פרק א

 

א חֲזוֹן, יְשַׁעְיָהוּ בֶן-אָמוֹץ, אֲשֶׁר חָזָה, עַל-יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם--בִּימֵי עֻזִּיָּהוּ יוֹתָם אָחָז יְחִזְקִיָּהוּ, מַלְכֵי יְהוּדָה.  ב שִׁמְעוּ שָׁמַיִם וְהַאֲזִינִי אֶרֶץ, כִּי יְהוָה דִּבֵּר:  בָּנִים גִּדַּלְתִּי וְרוֹמַמְתִּי, וְהֵם פָּשְׁעוּ בִי.  ג יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ, וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו; יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן.  ד הוֹי גּוֹי חֹטֵא, עַם כֶּבֶד עָו‍ֹן--זֶרַע מְרֵעִים, בָּנִים מַשְׁחִיתִים; עָזְבוּ אֶת-יְהוָה, נִאֲצוּ אֶת-קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל--נָזֹרוּ אָחוֹר.  ה עַל מֶה תֻכּוּ עוֹד, תּוֹסִיפוּ סָרָה; כָּל-רֹאשׁ לָחֳלִי, וְכָל-לֵבָב דַּוָּי.  ו מִכַּף-רֶגֶל וְעַד-רֹאשׁ אֵין-בּוֹ מְתֹם, פֶּצַע וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה; לֹא-זֹרוּ וְלֹא חֻבָּשׁוּ, וְלֹא רֻכְּכָה בַּשָּׁמֶן.  ז אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, עָרֵיכֶם שְׂרֻפוֹת אֵשׁ; אַדְמַתְכֶם, לְנֶגְדְּכֶם זָרִים אֹכְלִים אֹתָהּ, וּשְׁמָמָה, כְּמַהְפֵּכַת זָרִים.  ח וְנוֹתְרָה בַת-צִיּוֹן, כְּסֻכָּה בְכָרֶם; כִּמְלוּנָה בְמִקְשָׁה, כְּעִיר נְצוּרָה.  ט לוּלֵי יְהוָה צְבָאוֹת, הוֹתִיר לָנוּ שָׂרִיד כִּמְעָט--כִּסְדֹם הָיִינוּ, לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ.  {פ} י שִׁמְעוּ דְבַר-יְהוָה, קְצִינֵי סְדֹם; הַאֲזִינוּ תּוֹרַת אֱלֹהֵינוּ, עַם עֲמֹרָה.  יא לָמָּה-לִּי רֹב-זִבְחֵיכֶם יֹאמַר יְהוָה, שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים; וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים, לֹא חָפָצְתִּי.  יב כִּי תָבֹאוּ, לֵרָאוֹת פָּנָי--מִי-בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם, רְמֹס חֲצֵרָי.  יג לֹא תוֹסִיפוּ, הָבִיא מִנְחַת-שָׁוְא--קְטֹרֶת תּוֹעֵבָה הִיא, לִי; חֹדֶשׁ וְשַׁבָּת קְרֹא מִקְרָא, לֹא-אוּכַל אָוֶן וַעֲצָרָה.  יד חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי, הָיוּ עָלַי לָטֹרַח; נִלְאֵיתִי, נְשֹׂא.  טו וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם, אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם--גַּם כִּי-תַרְבּוּ תְפִלָּה, אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ:  יְדֵיכֶם, דָּמִים מָלֵאוּטז רַחֲצוּ, הִזַּכּוּ--הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם, מִנֶּגֶד עֵינָי:  חִדְלוּ, הָרֵעַ.  יז לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט, אַשְּׁרוּ חָמוֹץ; שִׁפְטוּ יָתוֹם, רִיבוּ אַלְמָנָה.  {ס}  יח לְכוּ-נָא וְנִוָּכְחָה, יֹאמַר יְהוָה; אִם-יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ, אִם-יַאְדִּימוּ כַתּוֹלָע כַּצֶּמֶר יִהְיוּ.  יט אִם-תֹּאבוּ, וּשְׁמַעְתֶּם--טוּב הָאָרֶץ, תֹּאכֵלוּ.  כ וְאִם-תְּמָאֲנוּ, וּמְרִיתֶם--חֶרֶב תְּאֻכְּלוּ, כִּי פִּי יְהוָה דִּבֵּר.  {פ} כא אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה, קִרְיָה נֶאֱמָנָה; מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט, צֶדֶק יָלִין בָּהּ--וְעַתָּה מְרַצְּחִים.  כב כַּסְפֵּךְ, הָיָה לְסִיגִים; סָבְאֵךְ, מָהוּל בַּמָּיִם.  כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים; יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ, וְרִיב אַלְמָנָה לֹא-יָבוֹא אֲלֵיהֶם.  {ס}  כד לָכֵן, נְאֻם הָאָדוֹן יְהוָה צְבָאוֹת--אֲבִיר, יִשְׂרָאֵל:  הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי, וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי.  כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ; וְאָסִירָה, כָּל-בְּדִילָיִךְ.  כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה; אַחֲרֵי-כֵן, יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק--קִרְיָה, נֶאֱמָנָה.  כז צִיּוֹן, בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה; וְשָׁבֶיהָ, בִּצְדָקָה.  כח וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים, יַחְדָּו; וְעֹזְבֵי יְהוָה, יִכְלוּ.  כט כִּי יֵבֹשׁוּ, מֵאֵילִים אֲשֶׁר חֲמַדְתֶּם; וְתַחְפְּרוּ--מֵהַגַּנּוֹת, אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם.  ל כִּי תִהְיוּ, כְּאֵלָה נֹבֶלֶת עָלֶהָ; וּכְגַנָּה, אֲשֶׁר-מַיִם אֵין לָהּ.  לא וְהָיָה הֶחָסֹן לִנְעֹרֶת, וּפֹעֲלוֹ לְנִיצוֹץ; וּבָעֲרוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו, וְאֵין מְכַבֶּה.  {פ}

שלום יהודה.

 

בקיצור: מדוע שנאמין, שבפעם השלישית, הסיפור יהיה שונה מאשר בפעמיים

הקודמות?

אמריטוס - גם לי  המקדש אינו חסר במיוחד וכבר כתבתי פעם שחורבן המקדש רק עשה טוב ליהדות. אבל יש לי הערכה למי שמשמר זיכרון היסטורי טראומטי  במשך 2000 שנה.

 

יהודה - כדאי שתקרא טוב את הציטטה שלך המעידה מה באמת רוצה האל לעומת מאמיניו המייחסים לו גחמות משונות של מצוות משונות והבליות...

יש בקתדרה לעיברולוגיה גרסה מעניינת ויחודית למה היהודים כל הזמן משתוקקים לבנות בית מקדש, בית המטבחיים, בפעם ה-3. אני יודע שבאי הפורום יגחכו לסיפור וגם לי הוא לא ברור עד הסוף, אך על מנת להבין זאת צריך לזכור שהפולשים מהחלל לפני כ-5775 שנה, אשר יסדו כאן את הציוויליזציה הנוכחית, באו מכוכב לכת עם אחוז הרבה יותר נמוך של חמצן ולכן התקשו לתפקד כאן. הם פתרו את הבעיה ע"י השימוש המסיבי בדם של קופי אדם, הגויים, שחיו כאן לפני בואם. אומרים לנו שבבית המקדש נשפך דם של בע"ח בלבד, אך אם נזכור שעבור העברים הגויים גם נחשבים לבהמות, אז בית מקדש שימש כמפעל המטוגני (מהמילה המטולוגיה, מדע שעוסק בדם) לייצור המוני של הדם עבור העם הנבחר. הדם של הגויים זה הכוח המניע של יהוה וממריץ את מאמיניו ובלעדיו הם לא יכולים לתפקד ביעילות.

יש בקתדרה לעיברולוגיה גרסה מעניינת ויחודית למה היהודים כל הזמן משתוקקים לבנות בית מקדש, בית המטבחיים, בפעם ה-3. אני יודע שבאי הפורום יגחכו לסיפור וגם לי הוא לא ברור עד הסוף, אך על מנת להבין זאת צריך לזכור שהפולשים מהחלל לפני כ-5775 שנה, אשר יסדו כאן את הציוויליזציה הנוכחית, באו מכוכב לכת עם אחוז הרבה יותר נמוך של חמצן ולכן התקשו לתפקד כאן. הם פתרו את הבעיה ע"י השימוש המסיבי בדם של קופי אדם, הגויים, שחיו כאן לפני בואם. אומרים לנו שבבית המקדש נשפך דם של בע"ח בלבד, אך אם נזכור שעבור העברים הגויים גם נחשבים לבהמות, אז בית מקדש שימש כמפעל המטוגני (מהמילה המטולוגיה, מדע שעוסק בדם) לייצור המוני של הדם עבור העם הנבחר. הדם של הגויים זה הכוח המניע של יהוה וממריץ את מאמיניו ובלעדיו הם לא יכולים לתפקד ביעילות.

אנטוליו, שאלת פעם, את עצמך, או מישהו אחר, באיזה כוכב לכת מדובר ?

 

או שזה נראה לך שאלה לא רלוונטיתemo_17.png

העיברולוג הבור והמטורלל של אנטוליו כנראה לא מודע לכך שקרבנות לאלים הקריבו בכל התרבויות בלי יוצא מן הכלל ובני ישראל רק חיקו מנהג זה ועשו לו טרנספורמציה: בעוד שבשאר התרבויות הקרבנות היו מאכל לאלים בתרבות הישראלית זה קיבל משמעות של תודה.

יש בקתדרה לעיברולוגיה גרסה מעניינת ויחודית למה היהודים כל הזמן משתוקקים לבנות בית מקדש, בית המטבחיים, בפעם ה-3. אני יודע שבאי הפורום יגחכו לסיפור וגם לי הוא לא ברור עד הסוף, אך על מנת להבין זאת צריך לזכור שהפולשים מהחלל לפני כ-5775 שנה, אשר יסדו כאן את הציוויליזציה הנוכחית, באו מכוכב לכת עם אחוז הרבה יותר נמוך של חמצן ולכן התקשו לתפקד כאן. הם פתרו את הבעיה ע"י השימוש המסיבי בדם של קופי אדם, הגויים, שחיו כאן לפני בואם. אומרים לנו שבבית המקדש נשפך דם של בע"ח בלבד, אך אם נזכור שעבור העברים הגויים גם נחשבים לבהמות, אז בית מקדש שימש כמפעל המטוגני (מהמילה המטולוגיה, מדע שעוסק בדם) לייצור המוני של הדם עבור העם הנבחר. הדם של הגויים זה הכוח המניע של יהוה וממריץ את מאמיניו ובלעדיו הם לא יכולים לתפקד ביעילות.

אנטוליו, שאלת פעם, את עצמך, או מישהו אחר, באיזה כוכב לכת מדובר ?

 

או שזה נראה לך שאלה לא רלוונטיתemo_17.png

בבקשה:

http://www.yekum.org/2011/08/%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA-%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%96%D7%A8/

הרי בזמנים ששני בתי המקדש היו קיימים, לא היה כאן כל דבר שונה ומיוחד,

אלא שהיו כאן חיים רגילים, עם כל המצוקות והבעיות הקיומיות, של בני האדם,

כיחידים וכקולקטיב.

 

נו יופי, אז שחטו שם פרות, והיתה תרועת חצוצרה, אבל, אלוהים לא היה שם, והשכינה

לא שכנה שם, ובכלל.

 

אז על מה הם מתבכיינים?

 

והכי מצחיק: מדוע הם מתפללים להקמת "בית מטבחיים" שלישי? האם באמת נראה להם,

שגם אם יבנה, אז חייהם יהיו שונים במשהו? ושאלוהים ומלאכיו, יתגלו, ויבואו לכאן?

 

נ.ב. ומי שמאמין שאלוהים/שכינה היו בשני בתי המקדש, מתבקש לשאול את עצמו,

כיצד קרה, שהובסו, הושפלו ונחרבו?

 

אתם מבינים? הרי אם היו אנו נמצאים בתקופה של "הסתר פנים", אז מה התועלת שהיתה,

כשהיה "גילוי פנים"?

 

ע"ע נחלתנו הפכה לזרים...

מסכים איתך. אין שום סיבה לבכות ולצום. יש לעשות מעשים.

לבנות את הארץ ליהודים ולהוציא מכאן את הערבים !!!

נודניק - זה אחד שכאשר שואלים אותו לשלומו - הוא באמת עונה.... emo_01.png

היי,

מציע לך להתייעץ גם באתר הייעוץ האנונימי החדש של ישראל - AskPeople

יש שם המון אנשים שכותבים את השאלות והבעיות שלהם בחיים, דברים מאוד מעניינים

http://www.askpeople.co.il/

זה אתר שעזר לי המון, יש שם אנשים מדהימים!

בקיצור - מומלץ בחום... שיהיה לך בהצלחה :)

כאשר המקדש קיים, אין פרוש הדבר שאין יותר בעיות בעולם והעולם הופך מושלם.

ממש לא כך.

אז למה אנו בעצם מצפים כ"כ?

דבר זה נובע משאלה בסיסית יותר- מה מטרתנו בעולם כעם?

התשובה הפשוטה של כל 7 מיליארד בני האדם- שום דבר. אין משמעות לעמים, בסך הכל דרך נוחה לחיות...

הבעיה שמתעוררת בהקשר לעם היהודי ברורה מאוד-

אם עם זה רק דרך נוחה לחיות, למה שמר על עצמו עם זה בגלות כאשר זה ממש לא היה נוח?

גם אם שמר על עצמו בדרך מקרה, לא חבל? על מה כל המאמץ של 2000 שנים בגלות ועוד יותר-

על מה כל המאמץ בהקמת מדינה מחדש? הרי טוב יותר להתפזר בעמים ולא להקים פה מ0 מדינה.

בטח ובטח שזו מדינה באמצע מדינות אויב רבות...

אז אם אין מטרה לעמנו, אם אנו לא טיפשים, מוטב לנו להתקפל בזריזות כל עוד אנו יכולים...

 

אבל אני חושב שכן יש מטרה. התורה, שהפכה אותנו לעם, נתנה לנו מטרה-

הפיצו את דרך ה' בעולם.

אין הכוונה ללכת ולהסביר לגויים מה כתוב בתורה ולשכנע אותם ללכת בדרכה... ממש לא.

אם זה היה כך, היה צורך דווקא לא להקים אומה, אלא לפזר יחידים בעולם שידברו עם כל אנשי העולם וישכנעו אותם באמיתות התורה. ממש כמו שעשו הנוצרים.

ביהדות אין הדרך כך. התורה לא באה בשביל להפוך את היחיד לאדם המושלם. ייתכן שיש או יהיו שיטות מוצלחות יותר לפיתוח רוחני של האדם מאשר התורה. את ההוכחה לכך ניתן לראות בתורה עצמה- אבות האומה לא שמרו על התורה ובכל זאת הגיעו לדרגות הגבוהות ביותר. בלעם לא שמר על התורה ובכל זאת הגיע לדרגת נבואה.

התורה באה בשביל עם. כן, יחידים יכולים להתפתח ללא התורה, אבל עם לא. כל העמים קורסים בסופו של דבר. כל השיטות הכלכליות קורסות. כל המוסר קורס ומשתנה. התרבויות נהרסות. מה הסיבה לכך? זה סוג של אבולוציה. כל פעם המוסר\התרבות\הכלכלה\העם לא מספיק חזק ופשוט נהרס. אף פעם לא מצליחים להקים עם בצורה מספיק טובה. ייתכן שמשתפרים עם הזמן, אך זה עדיין לא ניתן לראות אף עם שמצליח באמת ליצור צורת חיים טובה ובריאה.

התורה מציעה לנו דרך אחרת. היא נותנת לנו שיטה לניהול עם. משטר שונה, כלכלה שונה, מוסר ותרבות שונה. כל זה- בשביל שהעם כולו יוכל להגיע לשלמות ולא רק יחידים. כל זה בשביל שהעם יתנהל בצורה אמיתית וטובה.

והכל למטרה אחת- שכולם יראו עם שלם המתנהל בצורה אמיתית וטובה ויקחו מדרכיו וכל הגויים יתקרבו אל ה' באמת. לדוגמה- כאשר הגויים יראו את הכלכלה הטובה והמוסרית שעם ישראל מציע- הם יאמצו אותה ואת הערכים הטמונים בה של שיוויון וכו'... כיום לצערנו עם כל הניסיונות לבטא את הערכים הגבוהים של תרבות המערב במעשה נכשלים. המרחק בין צורת הכלכלה והמשטר של תרבות המערב לבין הערכים הוא מרחק של שמים וארץ. היהדות מציעה דרך מעשית לבטא את אותם מעשים לא בחיי הפרט, אלא בחיי החברה.

מה המשטר שהתורה מציעה? מה הכלכלה? מה המוסר והערכים? זה ארוך ולא נוגע ישירות לענייננו...

אוקיי, אז הבנו מה זה התורה ומה מטרת עמנו לפי התורה, איך זה קשור לחורבן?

כאשר עם ישראל לא נמצא בארצו, כמובן שאין לו שום אפשרות לבצע את משימתו. הרי כל המשימה היא שהעם יתנהל בצורה הנכונה והרי בגלות אין לא משטר ולא כלכלה יהודית... כאשר אין מדינה לעם היהודי, אין לו אפשרות להפיץ שום דבר. הרי שוב, התורה לא באה בשביל יחידים. בגלות העם מתנהל כיחידים, אז אין כל משמעות לתורה בגלות. כפי שכתוב באיכה- "מלכה ושריה בגוים-אין תורה"

לכן, בגלות העם מאבד את מהותו. אין יותר מטרה לעם, אין מטרה לחיינו. אנו סתם רצים הלוך ושוב, מולידים ילדים בשביל שלא יעשו דבר כמונו... איבדנו את כל חיינו ואין לנו שום משמעות. זה כבר מספיק בשביל לבכות ולהיות אבל ביום זה.

אבל מה הקשר למקדש?

באופן פיזי, המקדש היווה את המהות. מעבר לעבודת הקורבנות, שם היה את הכהנים שם היו מורי הדרך והתורה בעם ישראל. הם חיברו אותו לה'. המשטר לפי התורה בנוי ממלך. הוא כמו הממשלה של ימנו. אך אין זה שלטון מוחלט כמו שראינו במלכי הגויים. יש דברים שמגבילים אותו- הכהנים, הסנהדרין והנביא. לכן, הכהנים שבבית המקדש הגבילו אותו ולכן הם כ"כ חשובים. הסנהדרין שאבה את כוחה מהמקדש. אין משמעות לסנהדרין ללא מקדש. הם שואבים משם את חכמתם והשראתם. הם יושבים בתוך המקדש ומקבלים את השפע האלוהי. הם פוסקי ההלכה. הנביא מבטא את הקשר הישיר לה'. כאשר יש מקדש ויש נבואה, יש השראת שכינה. ה' יושב בתוך המקדש. ניתן לדבר איתו והוא עונה. שלושת אלו- הכהנים, הסנהדרין והנביא שהם הבסיס למשטר לפי היהדות, לא יכולים להיות קיימים ללא מקדש.

מעבר לכך, חלק חשוב במהות חסר. המקדש מהווה קשר ישיר עם ה'. הקשר הזה, החיבור הזה בין האידיאולוגיה והערכים לבין מציאות המעשה, רוממות הרוח שבמקדש, הניסים והתגלות ה' כל אלו הכרחיים בשביל שנוכל למלא את הייעוד ולהיות אור לגויים. ללא אלו, חסר לנו את אחד הערכים החשובים ביותר להעביר לגויים- קשר ישיר עם ה' בעולם הזה. דבקות בה' בעולם הזה!

נכון, גם אם יש מקדש, מי אמר שנמלא את הייעוד שלנו ובאמת נתנהל בצורה טובה ובאמת נעביר לשאר העמים את הערכים הגבוהים הללו? ייתכן שכמו בפעמיים הקודמות סתם נתייחס לזה כמו בית מטבחיים ונהיה רשעים... 

בתכלס, מובטח לנו שבפעם השלישית זה יגמר אחרת. יהיה טוב ותבוא הגאולה השלמה והסופית. אבל גם אם שנייה נניח שאנו לא מודעים להבטחה הזו- זה לא משנה. גם אם לא נצליח בפעם הזו, אין בכלל דרך להשוות את מצבנו היום שאין ביכולתנו למלא את ייעודנו למצב בו יש מקדש, בו לפחות יש לנו סיכוי. זה כמו שחקן כדורגל שכל חייו רצה לשחק ולהבקיע שער בגמר המונדיאל. זה מטרת חייו. הוא נורא מתרגש לקראת המשחק, אך נשאר על הספסל. בתכלס, ייתכן שיעלה על המגרש ולא יגע בכדור או שיהיה ממש גרוע ולא ימלא את ייעודו להבקיע שער. אבל אין דרך להשוות את מצבו עכשיו, שאין באפשרותו כלל למלא את ייעודו למצב בו הוא משחק, גם אם גרוע ויש ביכולתו למלא את ייעודו.

בבית המקדש הראשון הייתה שכינה, בשני לא. בשלישי אנו מתפללים שתהיה שכינה (וכך גם מובטח לנו). איך הובסנו למרות השכינה? לא הובסנו. כאשר טיטוס הרשע בא לקודש הקודשים ונעץ את הסכין בפרוכת יצא ממנה דם ויצאה בת קול מהשמיים ואמרה 'קמח טחון אתה טוחן' הכוונה היא שהרומאים באו להחריב את המקדש לאחר שהוא כבר נחרב. באמת, הוא נחרב כאשר עם ישראל הפסיק למלא את ייעודו ולא השתמש במקדש בשביל להפיץ את הערכים לאומות. כאשר עם ישראל בעצמו היה מלא ברשע ושנאה לא הייתה יותר משמעות למקדש. הרי הוא נועד להפיץ את השלום והטוב שבעם ישראל ואם אין שלום וטוב בעם ישראל, אין מה לעשות במקדש... לכן הרומאים סתם החריבו אבנים ועצים, לא מקדש. לא הובסנו ע"י הרומאים, הובסנו ע"י עצמנו וע"י מעשינו הרעים. לכן לא נקום גם ע"י ניצחון על הרומאים (שהרי אם כן, למה לא קמנו כאשר הרומאים נפלו?) אלא ע"י תיקון מעשינו.

בשביל זה בדיוק נועד הצום- לתקן את מעשינו. גם כיחידים, אך בעיקר כחברה. להזכיר לנו איזו חברה אמורה להיות פה ולצערנו איזו חברה יש לנו עכשיו. להגדיל אצלנו את השאיפה לתקן ולהחזיר את החברה היהודית האמיתית, עם משטר יהודי, כלכלה יהודית וערכים ומוסר יהודיים.

בע"ה נזכה בקרוב לביאת הגואל ולהקמת בית מקדשנו ונזכה למלא סוף סוף את ייעודנו.

emo_45.png אמן, כן יהי רצון !

ייישר כח לכותב ממש מרנין את הלב

הרי בזמנים ששני בתי המקדש היו קיימים, לא היה כאן כל דבר שונה ומיוחד,

אלא שהיו כאן חיים רגילים, עם כל המצוקות והבעיות הקיומיות, של בני האדם,

כיחידים וכקולקטיב.

 

נו יופי, אז שחטו שם פרות, והיתה תרועת חצוצרה, אבל, אלוהים לא היה שם, והשכינה

לא שכנה שם, ובכלל.

 

אז על מה הם מתבכיינים?

 

והכי מצחיק: מדוע הם מתפללים להקמת "בית מטבחיים" שלישי? האם באמת נראה להם,

שגם אם יבנה, אז חייהם יהיו שונים במשהו? ושאלוהים ומלאכיו, יתגלו, ויבואו לכאן?

 

נ.ב. ומי שמאמין שאלוהים/שכינה היו בשני בתי המקדש, מתבקש לשאול את עצמו,

כיצד קרה, שהובסו, הושפלו ונחרבו?

 

אתם מבינים? הרי אם היו אנו נמצאים בתקופה של "הסתר פנים", אז מה התועלת שהיתה,

כשהיה "גילוי פנים"?

 

ע"ע נחלתנו הפכה לזרים...

מסכים איתך. אין שום סיבה לבכות ולצום. יש לעשות מעשים.

לבנות את הארץ ליהודים ולהוציא מכאן את הערבים !!!

שישארו כמה ערבים - אנחנו צריכים פועלי בנין שיבנו את הארץ emo_01.png .

 שמאלנות היא מחלת נפש חשוכת מרפא emo_02.png.

תענוג לקרוא את תגובתך.

תודה רבה!

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר