הכסף אמור לשמש כאמצעי ולא כמטרה.כשהוא אמצעי לקיום המסורת וכל מה שקשור לזה,זה לגיטימי. כשזה הופך למטרה על מנת להתעשר .... זה קרוב יותר לשחיתות ולא רק לצרכים הקיומיים

 

אחת שיודעת כותבת:

בידינו הבחירה בדרך וטוב לבחור במה שמיטיב עמנו ולא מזיק לאחר

איש באמונתו יחיה

אחת שיודעת אמורה לדעת שלא כך כתוב בתנ"ך.

כך כתוב באמת:

חבקוק פרק ב:

(ד) הנה עפלה לא ישרה נפשו בו וצדיק באמונתו יחיה:

רש"י חבקוק פרק ב פסוק ד:

(ד) הנה עופלה - נפש שלו תמיד היא בכעס ובתאוה שואף לבלוע ולא שבע עופלה ל' עזות כמו (מדבר /במדבר/ יד) ויעפילו וכן עופל ובוחן (ישעיה לב): לא ישרה נפשו בו - אין רוחו מתקררת עליו לומר די במה שקניתי כבר לכן יבא עליו הפורענות:

 

הרבה אנשים טועים וכותבים או אומרים :איש באמונתו יחיה .זו טעות בסיסית  כי לא לזה התכוון הנביא באומרו צדיק באמונתו יחיה.

החלק הראשון מדבר דוקא על אדם לא חיובי "בלשון המעטה", ואילו בחלק השני של הפסוק מדבר על היפוכו "אדם צדיק".

לכן יש לדייק בציטוטים ולא לבלבל יוצרות.

הכסף אמור לשמש כאמצעי ולא כמטרה.כשהוא אמצעי לקיום המסורת וכל מה שקשור לזה,זה לגיטימי. כשזה הופך למטרה על מנת להתעשר .... זה קרוב יותר לשחיתות ולא רק לצרכים הקיומיים

 

הבנתי, תודה 'אידרה' על תגובתך\תשובתך.

 

טוב, באותו קו מחשבה אני ממשיכה חצי צעד קדימה, ואני מבינה שע"פ ההלכה אולי אסור להתעשר, גם לא ביושר. מותר להשתכר רק לצרכים הקיומיים, לקיום המסורת, וכל מה שקשור לזה.

 

OK, טוב לדעת emo_16.png

שאלת שאלה טובה, אריאלה ,ואשיב עליה ברצינות.

להתעשר על פי התורה מותר וגם יש המלצה ברורה איך להתעשר אבל לא בשביל להתהולל אלא כדי לעזור לאלה שאין להם ,כלומר לעניים ולאלה שמחזיקים במסורת ישראל ודואגים שעם ישראל ישרוד כעם .

השאלה הבאה שלך אמורה להיות אם כן למה צריך להתעשר כדי לעזור לעניים ?? שכולם יהיו עשירים ובא לציון גואל !!!

ובכן התשובה היא זו: כמו שהעולם נברא בניגודים כלומר חושך ואור שמתוך החושך ניכר האור , טוב ורע כלומר שמתוך שיש רע ניכר הטוב, זכר ונקבה , שמים וארץ, גשמיות ורוחניות ,גוף ונשמה וכו' , כך ניכר השפע מתוך המחסור וקיומו. מלבד זאת יש מצווה גדולה מאד שנקראת צדקה .כל כך גדולה שאמרו חכמים צדקה תציל ממוות. אז איך יקיימו את המצווה הגדולה הזו אם לא יהיו עניים נזקקים ועשירים תומכים ?? אפשר עוד להעמיק אבל נסתפק בזה הפעם.

 

אריאלה, דרך אגב ,היות ובשפה העברית כותבים מימין לשמאל אם תקראי את הכינוי שלי כאן מימין לשמאל תביני לא מי אני אלא מה אני. (סתם הערה צדדית) כדי שיהיה לך קל יותר עם הכינוי שלי.

כן 'אידרה', גם מבלי לראות את זה 'מקודד' בשם הכינוי שלך בקריאה בכיוון הפוך, ברור הרי שאתה חרדי.

 

כן, ובקשר למצוות הצדקה, ודאי שאפשר להעמיק, כמו עם עוד הרבה דברים הקשורים לדת, ואפשר גם להעמיק, בזה שההצמדות וההתקעות לכל דברי חז"ל יש בה בעיתייות נכבדה. 

 

אבל אני לא אפרט, כי זה חסר תכלית, כי מה שאתה לא רואה לבד, אז כנראה שיש איזה עיוורון שימנע ממך להבין, גם אם יסבירו מאד מאד לאט.

 

חרדים תקועים בעולם שלהם, ואין טעם לנסות לתקשר איתם.

 

 

אחת התרומות הגדולות ביותר של עם ישראל לאנושות היא השבת. קביעת יום מנוחה קבוע שבועי שהאדם חייב לנוח ולא לעבוד   לא הייתה תופעה ידועה  במזרח הקדום.

 

המונח שבת לכשעצמו אינו חידוש של התורה. במסופטמיה היה קיים המונח "שבת" (או שפתו ) כיום מנוחת הלב של האל שבו מרגיעים אותו ע"י טקס פולחני  בלוח שהתגלה במסופוטמיה התברר שה"שבת" הייתה ביום הט"ו לחודש - יום הכסה של הלבנה. המונח התגלגל לעברית כיום מנוחה  שבועי (שגם בו כדוגמת מסופטמיה האל "נח" !)וקיימות סברות רבות כיצד התגלגל המונח ליום השביעי ואין מקום כאן  לדון בזה.

 

הבעייה בשבת שהיא רעיון מופלא אלא שברבות השנים השבת הפכה מיום חופש ומנוחה ליום  שלגבי שומריו הוא בפועל יום שעבוד.

 אני יודע שמתנגדי כאן כתגובה ידברו על "רוחניות" "נשמה יתירה" יום של ניתוק מהעולם הזה ובילוי בחיק המשפחה שחף מטלוויזיה, מחשב וכו'  . ידברו על כך ש"זר לא יבין זאת" ו"אין כמו השבת היהודית" (לא פלא שרוב המחזירים בתשובה התחילו  ב"בא תעשה אתנו שבת ותבין")

 

 

לטעמי זאת הונאה עצמית שכן השבת אינה בפועל יום חופשי. בדיוק להפך היא יום מלא באיסורים מאיסורים שונים שבמקום יום מנוחה והנאה הפך ליום של שעבוד לאלפי איסורים שונים שמגבילים לחלוטין את החופש האישי .  יום שאסור בו לטייל במכונית, לטייל בכלל מחוץ לתחומי העירוב. אסור לשמוע מוסיקה מהרדיו או כל מוסיקה אלקטרונית לסוגיה. אסור לשחק במחשב אסור אפילו לחתוך ניירות טואלט שלא לדבר על הוצאת שערות מהאף. אסור. אסור. אסור.

 

אתה יכול לשכנע עצמך שאתה חי יום "רוחני" אבל בפועל  אתה נתון בסד של  מגבלות שהופכות אותך מאדם חופשי לאסיר שבת הנתון במעצר בית.  אני לא הייתי מסוגל להחזיק מעמד אפילו שעה(בילדותי ניסיתי זאת אצל דודתי פעם וזו הייתה טראומה שזכורה לי עד היום...)

 

אני כמעט משוכנע שאם יש אלוהים-זאת ללא הייתה כוונתו אבל אנשי ההלכה כבר מזמן הפקיעו את המצוות מידי אלוהים ("לא בשמים היא" )והפכו את האל הליברלי (לפחות במקרה הזה) לאל קטנוני מחמירן, קפדן , ובעיקר אל מציק.

בעיתון "מעריב" של הבוקר, ב"מוסף שבת", יש כתבה בדיוק על הנושא הזה, שלקיים שבת כהלכתה ובקפדנות זה דבר שהרבה דתיים וגם חרדים מפסיקים לקיים. ויש סביב זה גם הסתרה והכחשה וצביעות - אבל גם 'יציאה מהארון' של דתיים שאומרים שהם מקיימים רק מה שאפשר וסביר.

 

מהכתבה : פעם האיסור של שבת הצטמצם והתרכז בזה שאסור להדליק אש - וזהו...

 

אבל היום כשהעולם כבר מאד השתנה, האיסורים התרחבו והתרבו עד למשהו בלתי נסבל. מסופר שבנים של רבנים, חרדים  לכל דבר, עם הלבוש השחור והכובע מגבעת הגדולה והשחורה, בשבת, או בחדר נסתר, או  מחוץ לבית כשאף אחד מהמשפחה לא רואה, שולחים ומקבלים הודעות SMS בשבת...

 

כי פעם בשבת אסור היה להדליק אש וזהו - אבל היום, שימוש בטלפון סלולרי ושליחת וקבלת SMS'ים היא דבר בסיסי בתקשורת בין אנשים, ואם אסור בשבת, אז זה כמו תענית דיבור, אז הרבה מאד דתיים משתמשים בטלפון וב SMS בשבת.

חלק מהכתבה (שאני מבין שהיא מתפרסמת גם במקור ראשון) ניתן לקרוא בקישור הבא:

http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/493/440.html?hp=11&cat=1101&loc=8

חלק מהכתבה (שאני מבין שהיא מתפרסמת גם במקור ראשון) ניתן לקרוא בקישור הבא:

http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/493/440.html?hp=11&cat=1101&loc=8

כן, זה נראה אותו הטקסט, אבל חבל שזה באמת רק חלק מהמודפס במעריב, אולי רק חצי או שליש.

 

לא מפסיקים 'להכנס' בדתיים\חרדים, די, רחמנותemo_09.png

בתור אחד שקורא בקביעות את המוסף הנ"ל ומכיר את היחס לו הוא זוכה במרבית הציבור הדתי אני חייב לצמיין שאין לקחת ברצינות יתר דברים כאלו שהכתבים שם, הכותבים הם מיעוט מצומצם שמחפש את האנשים המקלים סתם והופכים את זה לאידיאולוגיה.

יש כאלו בכל מקום ובכל מחנה- זוהי לא תופעיה- זהו תירוץ.

שד הספאם-אדום זה קול emo_25.png


אגה לבנהאבל מתי הייתי הגיוני?האנשים ההגיוניים היחידים שפגשתי היו כל כך משעממים עד שיכולת להירדם רק מהתבוננות בהם


The best way to a man's heart is to saw his breast plate open


Remember-everyone seems normal until you get to know them

עבור לעמוד
, , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: חיים קאופמן
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר