זהות ישראלית ויהודית

בארץ ישראל נעשה ניסיון להחדיר לאומיות ביהודים, שהיה חיוני להקמת המדינה. נראה ששילוב של זהות יהודית וישראלית יוצר, ברוב המקרים, אתנוצטריות. אני מודע, שהבסיס הקיומי של הזהות הישראלית, הוא החשש מהערבים, אך צריך לזכור, שגם מי שהוא לא יהודי, יכול להזהות עם היהודים. לכן אפשר לאזרח את העובדים הזרים מתאילנד וילדיהם. על לנו לחשוש מהם. הם יבינו את חששינו מהערבים, ויהיו אזרחים טובים. בנוגע לערבים הישראלים, אני חושב, שלא מן הנמנע, שנאלץ לקיים עם הפלסטינים חילופי אוכלוסין.

אל לנו לחשוש מהם*

מה זה "הבסיס הקיומי לזהות שלנו"? שירשור מילים ללא משמעות.

הבסיס של הזהות שלנו הוא ההיסטוריה של העם היהודי, החל מימי התנ"ך שכולנו גדלים עליו. וכלה בהיסטוריה של מדינת ישראל.והמודעות לדת היהודית, אף אם החילונים לא שומרים על מצוות הרבני העובדים הזרים לא חולקים עמנו היסטוריה לאומית ולא דת. יש להם ההיסטוריה שלהם והדתות שלהם. מקובל היום לומר שישראל היא חברה רב-תרבותית. אבל אנחנו איננו כלל מדינת הגירה כמו ארה"ב. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. העובדים הזרים - שיחזרו לארצותיהם,עם ההיסטוריה שלהן ועם הדתות שמקיימים בהן.

הבסיס הקיומי של מדינת ישראל הוא החשש מהערבים

הזהות היהודית-ישראלית היא תוצאה של החדרת רגשות לאומיים, בקרב היהודים. עד אז, חיי היהודים בגולה היו חיים דתיים, והדת היוותה את כלל החיים היהודיים. הערבים הישראלים נולדו כאזרחי מדינת ישראל, אך הם אינם יכולים להרגיש חלק מהזהות הישראלית. כמו שכבר ציינתי, לא מן הנמנע שנאלץ לקיים חילופי אוכלוסין עם הפלסטינים. הגזענות היהודית בארץ גדלה, בקצב מדהים. אותי זה מאד מדאיג. אני חושש, שהגזענות היהודית במדינת ישראל תיצור מצב בעתיד, שבגללו מדינת ישראל תתקשה להצדיק את הלגיטימיות שלה. כמו שכבר אמרתי, העובדים הזרים וילדיהם מהמזרח הרחוק יוכלו להיות ישראלים למופת. הם ירצו להתגייס, הם הזדהו עם חששנו מהערבים. ילדיהם כבר עכשיו מאמצים את תרבותינו.

הדת היא הלאומיות, הלאומיות היא הדת.

יהודי זה שניהם יחדיו. גוף ונשמה. .

----------


הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל, כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם; וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא-עָם, בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם.

היהדות בגולה תפקדה כדת ולא כעם

היהדות, במשך שנים, ניסתה לדכא את הלאומיות ביהודים. בגולה לא הייתה ליהודים תרבות או שפה משותפת. בניגוד לצוענים, לדוגמא, שהם עם נודד. אם היהודים היו שומרים על תרבות משותפת, אפשר היה להגיד, שבגולה הם תפקדו כעם. עם יכול לחיות ללא רצון לחיות בטריטוריה משותפת, בניגוד ללאום. יהודי יכול להתנגד ללאומיות יהודית בארץ ישראל, אבל עדיין לא לאבד את הזהות היהודית שלו. בגלל זה היהדות היא דת ולא לאום.

מה אתה מחנטרש מנטרות הזויות.

הדת היהודית היא לאומיות. אתה יהודי אתה חלק מהלאום היהודי. וטענתך המפגרת והאנטישמית מסתבכת עם עובדות היסטוריות ידועות. קשרים בין קהילות יהודיות רחוקות הכוללות ביקורים, שאלות וסיוע. יהודים נפגעים באיזשהו מקום ויהודים ממרחקים המסוגלים לעזור, יעזרו. יהודי מגיע לעיר זרה נכנס לבית כנסת והוא מסודר, הקהילה המקומית תדאג לו. אלו תופעות סופר-לאומיות הקיימות אך ורק בעם היהודי. אם זו לאומיות מהסוג המעולה ביותר, אז אין לאומיות בעולם כלל. .

----------


הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל, כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם; וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא-עָם, בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם.

עזרה הדדית זו אינה לאומיות

היהדות אינה לאום או עם, שהרי היא לא יוצרת תרבות משותפת.

לדעתך יש יהודים בעולם שאינם מודעים להיסטוריה היהודית

וכלל לא לדת היהודית? אם יש"יהודים" כאלה, הם אינם כלל יהודים. הם בהחלט בדרך להתבוללות ולהיפלטות מהעם, אם עוד לא התבוללו. בארץ הלא ודאי מלמדים את הילדים את ההיסטוריה היהודית , ותנ"ך. וחוגגים את חגי התורה (אמנם החילוניים עושים זאת בצורה מדוללת ביותר, כך שרבים מתלוננים על חוסר משמעות ושיעמום).

מה אתה מחנטרש מנטרות הזויות.

הדת היהודית היא לאומיות. אתה יהודי אתה חלק מהלאום היהודי. וטענתך המפגרת והאנטישמית מסתבכת עם עובדות היסטוריות ידועות. קשרים בין קהילות יהודיות רחוקות הכוללות ביקורים, שאלות וסיוע. יהודים נפגעים באיזשהו מקום ויהודים ממרחקים המסוגלים לעזור, יעזרו. יהודי מגיע לעיר זרה נכנס לבית כנסת והוא מסודר, הקהילה המקומית תדאג לו. אלו תופעות סופר-לאומיות הקיימות אך ורק בעם היהודי. אם זו לאומיות מהסוג המעולה ביותר, אז אין לאומיות בעולם כלל. .

בעיקרון הוא צודק

הזהות היהודית נשמרה 1500 שנה כזהות דתית מובהקת. היהודים לא חיו כלאום: הם לא חיו בטריטוריה משותפת. לא הייתה להם תרבות משותפת מלבד התרבות הדתית הם לא דיברו באותה השפה (מלבד בטקסים דתיים!)והם הרחיקו מתוך הקהילה שלהם כל מי שכפר בעיקרי הדת. מדובר בקהילות בעלות זהות דתית מובהקת שרק הציונות (ושאר הזרמים הלאומיים) -יצרה גם זהות לאומית מודרנית הקשורה בטריטוריה, שפה, תרבות וסמלים לאומיים שאינם פולחן דתי משותף. הסולידריות שציינת היא סולידריות טבעית של קהילות המקיימות את אותו הפולחן הדתי ומתפקדות לרוב כדת מיעוט נרדפת או במעמד נחות.

זהות ישראלית ויהודית

בארץ ישראל נעשה ניסיון להחדיר לאומיות ביהודים, שהיה חיוני להקמת המדינה. נראה ששילוב של זהות יהודית וישראלית יוצר, ברוב המקרים, אתנוצטריות. אני מודע, שהבסיס הקיומי של הזהות הישראלית, הוא החשש מהערבים, אך צריך לזכור, שגם מי שהוא לא יהודי, יכול להזהות עם היהודים. לכן אפשר לאזרח את העובדים הזרים מתאילנד וילדיהם. על לנו לחשוש מהם. הם יבינו את חששינו מהערבים, ויהיו אזרחים טובים. בנוגע לערבים הישראלים, אני חושב, שלא מן הנמנע, שנאלץ לקיים עם הפלסטינים חילופי אוכלוסין.

יש משהו בדבריך

בשביל להילחם בריבוי הפוליטי של המוסלמים אפשר בהחלט לשקול בחיוב גיוס נוצרים (לא פלסטינים נוצרים) ועמי מזרח כדי להחליש את כוחם הפוליטי של המוסלמים או ליתר דיוק האיסלו-נאצים.

הדת היא הלאומיות, הלאומיות היא הדת.

יהודי זה שניהם יחדיו. גוף ונשמה. .

רק אצל היהודים

אף דת אחרת אינם לאום, אה אולי גם הדת הארמנית. למעשה מי שמתגייר מצטרף לעם היהודי בלי שיהיה לו קשר לעם ישראל. למעשה יש מלא ספרדים שהם בני ישראל שאולצו להתנצר על ידי האינקוויזציה בעוד סביר להניח שאין ליהודי אתיופיה קשר ליהודים שחיו כאן לפני 2000 שנה.

היהדות בגולה תפקדה כדת ולא כעם

היהדות, במשך שנים, ניסתה לדכא את הלאומיות ביהודים. בגולה לא הייתה ליהודים תרבות או שפה משותפת. בניגוד לצוענים, לדוגמא, שהם עם נודד. אם היהודים היו שומרים על תרבות משותפת, אפשר היה להגיד, שבגולה הם תפקדו כעם. עם יכול לחיות ללא רצון לחיות בטריטוריה משותפת, בניגוד ללאום. יהודי יכול להתנגד ללאומיות יהודית בארץ ישראל, אבל עדיין לא לאבד את הזהות היהודית שלו. בגלל זה היהדות היא דת ולא לאום.

שפה משותפת דווקא הייתה

היהודים האשכנזים לא רצו לדבר בשפות המקומיות והם דיברו באידיש. המזרחיים אמנם דיברו ערבית שוטפת, אך גם הם המציאו את הלאדינו.

מה אתה מחנטרש מנטרות הזויות.

הדת היהודית היא לאומיות. אתה יהודי אתה חלק מהלאום היהודי. וטענתך המפגרת והאנטישמית מסתבכת עם עובדות היסטוריות ידועות. קשרים בין קהילות יהודיות רחוקות הכוללות ביקורים, שאלות וסיוע. יהודים נפגעים באיזשהו מקום ויהודים ממרחקים המסוגלים לעזור, יעזרו. יהודי מגיע לעיר זרה נכנס לבית כנסת והוא מסודר, הקהילה המקומית תדאג לו. אלו תופעות סופר-לאומיות הקיימות אך ורק בעם היהודי. אם זו לאומיות מהסוג המעולה ביותר, אז אין לאומיות בעולם כלל. .

החרדים לא ראו את זה כך וגם

היהודים שהעדיפו להיטמא לו. גם היום יהודי צרפת ואנגליה לא רואים בעצמם חלק מהלאום היהודי אלא חלק מהלאום האנגלי והצרפתי.

שפה משותפת דווקא הייתה

היהודים האשכנזים לא רצו לדבר בשפות המקומיות והם דיברו באידיש. המזרחיים אמנם דיברו ערבית שוטפת, אך גם הם המציאו את הלאדינו.

לא הייתה שפת דיבור משותפת לכלל היהודים בגולה

עבור לעמוד
, , , , ...
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר