כאמור זו לא גירסה שלי,

אלא של הגנרל הרוסי ואני משער שהיא לא פרי מוחו הקודח והוא מסתמך על מקורות מסוימים שלא ידועים לי. אני אישית מעולם לא התעניינתי בתנ"ך, אך הגירסה שלו מעניינת ומסבירה בצורה רציונלית את דפוסי התנהלותו של העם הנבחר ללא שום קשר לתאריך זה או אחר.

סליחה אנטוליו, הנה הוכחת לכולנו כאן שיש משהו מאד לא רציני ולא אמין...

ולא אמיתי בהתנהלות שלך עצמך עם הדעות שלך והחומרים שאתה מאמץ לעצמך ומקשר אותנו אליהם ומביא לנו לכאן בשפע, אז אולי תבדוק גם את ה'התנהלות' שלך עצמך ולא רק את "תנהלותו של העם הנבחר ללא שום קשר לתאריך זה או אחר..." (כמו שכתבת כאן). עושה רושם שאתה פשוט מסרב אפילו בינך לבין עצמך לרגע אחד לבדוק את הסבירות של דברים שאתה קורא מאמין להם ללא מחשבה רצינית ומאמץ ומביא אותם בפנינו כאילו זו אמת בדוקה. והנה שאלתי אותך עכשיו על ולגבי דוגמא לדבר כזה, שהאי סבירות והמופרכות שלה ברורה ובולטת מאד - ואתה אומר ומסביר שזה בכלל לא גירסה שלך, אלא של אותו גנרל רוסי, שאתה סומך עליו בעיניים עצומות, ואתה אומר שהוא מסתמך על מקורות מסויימים שלא ידועים לך, ואבל או לכן אתה מאמין ל ובעיניים עצומות. סליחה, אבל מה שאתה כותב כאן לא תופס ולא מחזיק מים (כמו שאומרים) בכלל בכלל, אתה לא צריך להתעניין ולא צריך להיות בעל ידע מיוחד בתנ"ך בשביל להכיר את סיפור יציאת מצרים, אקסודוס, כולם מכירים את הסיפור, ואם לדבריך או לדברי אותו גנרל המצרים הקדמונים עשו על השבט השמי עברי במצרים את אותו תהליך הינדוס או שטיפת מח ע"י התורה שניתנה (ע"פ הסיפור, ע"פ המסורת, המקובלת על כולם, גם על אותו גנרל אני מניחה) בהר סיני - הרי שזה לגמרי לא סביר ולא הגיוני לחלוטין כל התאוריה הזו, כי בשלב הזה של מתן תורה בהר סיני אותו שבט שמי עברי כבר ניתק כל מגע ממצרים ומהמצרים. אז ככה זה, אתה עם איזו אנטנה גבוה קולט כל דבר שבא או מבטא שינאה נגד היהדות, ומיד מאמין ומאמץ ללבך בחום, ולא אכפת לך בכלל שאין שמץ זיקה וקשר בין זה לבין איזו אמת. אולי בכל זאת תעשה קצת 'חושבים' על ההתנהלות הזו שלך ?

יידיש כן,ערבית לא למדתי לצערי


עוד לא מאוחר,ללמוד עברית,לפי הכוון בו דברים כעת הולכים, או עומדים,...

יש סיכוי גבוה שבעתיד נצטרך יות רויותר לשמוע לדבר לקרוא וגם לכתוב ערבית.

ובכן שאול, חזור וקרא בין השורות.

אבותינו, על פי המסופר במקרא, לא הייו משפחה מצומצמת באהל אחד, אלא ראשי שבטים. בראשית פרק יד, המלחמה בארבעת המלכים; לאברהם היו 318 לוחמים! שמות א: כל נפש יוצאי ירך יעקב 70 נפש - צאצאיו הישירים. אבל כל אחד מהם עמד בראש שבט שאפשר להניח שהיה בן מאות. מצד שלישי, המקרא עצמו מספר לנו כי אל בני ישראל היוצאים ממצרים נספחו גם "זרים" שהמקרא מכנה ערב רב - שמות יב לח. יחד עם זאת אפשר לפקפק בדיוקו של המספר 600000 הנזכר שם.

אין זה משנה כהו זה,גדילת המשפחה של האחים גם אם קרתה עוד קודם לירידתם ,

חייבת היתה להיות ע"י נישואים חוץ משפחתיים,כלאמר עם עמי הסביבה(שאחרת מדובר בנישואין בינם ובין עצמם..), בדיוק כפי שייקרה לאחר מכן במיצריים .גידול באוכלוסיה חייב היה להיות פונקציה של נישואים חוץ משפחתיים ולמעשה זוהי מסת הצמיחה העיקרית.ולכן ברור הוא ששמירת הצביון השיבטי אתני לא יכול להשמר.לא במיצריים לא במדבר ולא בחלוקה השבטית לאחר הכיבוש. המשמעות היא ששני הסיפורים, העבדות והכיבוש אינן יכולים להיות נכונים בו זמנית.ועם ישראל נוצר בצורה לגמרי אחרת ומעולם לא היה במיצרים.דרך אגב, אם אתה מקבל את הסיפור אינך יכל להוציא ממנו מה שלא נראה לך. 600000 שהזכרת הם בחורים צעירים לוחמים והמספר 2000000 הוא רק הערכה, הניגזרת ממספר זה.

אני שואב את המידע שלי

ממקורות שאינם ידועים לרוב הישראלים וצריך לדעת שפות נוספות, חוץ מעברית, על מנת להבין במה מדובר. האם אתה יודע שפה נוספת?

כן כן, שמענו, הנה צבי שקורא רוסית גילה שהרוסית באתרים שלך פרימיטיבית...

עילגת ומלאה בטעויות לשוניות... ולא צריך ומיותר לגמרי לפרט על מה זה מעיד

תפנה לאתרים מהם אתה שואב מידע

במקרה אני שולט בגרמנית,איטלקית,אנגלית צרפתית,ועברית,למעט צרפתית הייתר ברמה של שפת אם-

כל כך הרבה שפות

ברמת שפת האם? כל הכבוד! לצערי, בקשר למעמד הר סיני ונזקי ברית מילה יש לי חומר ברוסית בלבד, אך לגבי היותו עם ישראל כלי שרת בידי בעלי הון יש אתרים רבים באנגלית. אני אישית מסתמך על אתרו של הנרי מקוב, יהודי קנדי שהתנצר ובו הוא מפתח תאוריות קונספירציה רבות ומקוריות ואני משער שטרם שמעת עליהן. הנה ציטוט אחד מהאתר: "Jews constitute an important base for the Illuminati. They draw upon this population for recruits to manage their system. In their war against Christian culture, it is invaluable to have people who are both highly capable but also highly alienated."

נכון, רפורמים מצליחים יפה עבור עצמם, אבל אין להם שום השפעה על ההלכה

כל יהודי בארץ יכול לחיות בהתאם למצפונו, אבל זאת טעות לחשוב שניתן לתכנת את הדת היהודית מחדש יחד עם האנשים המאמינים בה. אפילו אם מישהו יחליט לשנות את דרכו- הוא תמיד יכול לעזוב את היהדות ולהתחיל להתנהג אחרת, אבל הוא לא יצליח לבלבל מאמינים רבים, הרי הם יודעים היטב מה ואיך צריך לעשות לפי שולחן ערוך.ליהדות אורטודוקסית לא כואב להשאר קטנה, היא לא שואפת להפיץ את עצמה, או לכבוש את העולם זה מצד אחד, אבל מצד שני זה טעות לחשוב שהיום זמנה עבר והיא עוד מעט תעלם. פריצים נוצרים כבר כמעט לפני אלפיים שנה אמרו שזמנה של היהדות עבר, היא מיושבנת וחייבת להיעלם, אבל יהדות ממשיכה להתקיים עד היום ואחוז המאמינים בארץ הוא כנראה גבוה מאשר ברוב מדינות אירופה לכנסיות המסורתיות שלהן. אז מה זה אומר? שבאופו מפתיע הזמן לא ממש פוגע ביהדות ובדת בכלל, פשוט הדתות המעוותות כמו הכנסיה הקטולית מלפני מאות שנים עם האינקויזיציה שלה היו צריכות לוותר על המוסדות הכוחניים שלהן. אצל יהדות מעולם לא היו מוסדות שכאלה ולכן תהליך החילון בתוך החברה היהודית לא הגיע לדרגות שהוא הגיע בתוך החברה האירופאית, אלא היה לרוב רק השתקפות לאופנה כלל אירופאית ולא יותר.

תקרא היטב את את תפילת "עלינו לשבח"

שם אנו מבינים באמת את שאיפות יהדות. ואלה רק השאיפות של יהדות ספרד מאמינה בהן, עוד לא הזכרתי את השאיפות המטורפות עוד יותר של יהדות אשכנז.

יש לזכור שעד לפני מאה שנה

ניתפסה הנקבה כמעט כרכושו של הזכר-ולא רק בחברה האוריינטלית(הדבר עדיין קיים בחברות מסויימות עד ימינו ואפילו בארץ בקרב קבוצות שונות) ,אפילו באמריקה עם CONSTITUTION הדמוקרטי לא היה לנשים זכות בחירה--לא רק ביהדות קופח מעמד הנשים-לדוגמא קראי את דעת ניטשה(בלכתך אל האישה קח את השוט.."נשים לא היו הופכות אומניות האיפור לולא ידעו שהן יצור משני בלבד.." ועוד אימרות שפר המטילות צל על גאוניותו שאיננה מוטלת בספק) על יחסו לנשים ונשים בכלל-ואני שואל איך גאון פילוסופיה לוגית כזה יכל ליפול לטעות מטומטמת ומחפירה שכזו?,

האשה לא היתה רכושו של הזכר

אתה מפשט דברים בצורה בוטה. צריך ללמוד היסטוריה לאשורה כדי לדעת איך בדיוק היתה החברה בנויה ואיך התנהלה בכל תקופה ותקופה. מה הסתירה בין נטיה להתפלספות לבין אישיות רגשית מעוותת? שתיהן יכולות לשכון במוח אחד. גם שופנהאואר היה שונא נשים ובעל אישיות דפוקה, והנה, גם הוא היה פילוסוף. אריסטו היה שונא מושבע של המין הנשי, ואת ההגיון שלו הוא הפך לרציונליזציות כשהמציא את דעותיו לגבי "אוהב" ו"אהוב", "חומר" ו"צורה". מניין לך שניטשה הביע דברי הגיון? יש לי את "כה אמר זרתוסטרא" בבית, היו לי גם ספרים אחרים שלו, אין בהם הגיון. יש בהם כתיבה ספרותית. אגב, האימרה על האשה והשוט לקוחה מ"כה אמר זרתוסטרא". וידועה לכל משכילה התמונה המפורסמת בה נראים ניטשה וחבר שלו מושכים עגלה, ועל העגלה עומדת אשה ומניפה עליהם שוט. נסה להסיק את המסקנה בעצמך.... גם על אריסטו מסופר שהלך לזונה, וזו התנתה את היחסים עמו בכך שקודם תרכב עליו. אריסטו ירד על ארבע, והזונה רכבה עליו. צריך להכיר, גם בהיסטוריה, מה שמעבר לסיסמאות ולקלישאות שמאכילים אותנו כדי לדעת את האמת על האישים השונים ועל המעשים .

אין זה משנה כהו זה,גדילת המשפחה של האחים גם אם קרתה עוד קודם לירידתם ,

חייבת היתה להיות ע"י נישואים חוץ משפחתיים,כלאמר עם עמי הסביבה(שאחרת מדובר בנישואין בינם ובין עצמם..), בדיוק כפי שייקרה לאחר מכן במיצריים .גידול באוכלוסיה חייב היה להיות פונקציה של נישואים חוץ משפחתיים ולמעשה זוהי מסת הצמיחה העיקרית.ולכן ברור הוא ששמירת הצביון השיבטי אתני לא יכול להשמר.לא במיצריים לא במדבר ולא בחלוקה השבטית לאחר הכיבוש. המשמעות היא ששני הסיפורים, העבדות והכיבוש אינן יכולים להיות נכונים בו זמנית.ועם ישראל נוצר בצורה לגמרי אחרת ומעולם לא היה במיצרים.דרך אגב, אם אתה מקבל את הסיפור אינך יכל להוציא ממנו מה שלא נראה לך. 600000 שהזכרת הם בחורים צעירים לוחמים והמספר 2000000 הוא רק הערכה, הניגזרת ממספר זה.

יצא החתול מן השק!

אז מה שאתה רוצה זה להוכיח את תאורית ה"אויף צו להכעיס". אלא שאתה מבסס את ההוכחה כביכול שלך על הנחות מוטעות. בביתו הקודם של הפורום הבאתי נסיבות היסטוריות ומן הכתובים שעל פיהן אפשר להניח שאכן היתה יציאת מצרים. אין זה "מוכיח" את המסופר בתנ"ך, אבל אין הוכחות שאין אמת בסיפור. אני יכול גם יכול לקבל את הסיפור בחלקו ולראות בחלק מן הדברים קישוטים והגזמות שנוספו במשך הדורות. אם לא קרו הארועים בדיוק כך, יתכן שהסיפור הוא הד (כפי שמורנו ורבנו חיים מכנה זאת) לארוע המרכזי. גם ההנחה שהצביון השבטי לא יכול היה להשמר, גם הנחה זאת אינה נכונה. השבט הוא מבנה אירגוני ולא תלוי במוצא אתני

אופנה?? העולם המערבי מתחלן

והמדע הולך וכובש מקום ראשי בכל החינוך ובכל מוסדות התרבות. זה הכיוון. האנושות המשכילה תיטוש את הבלי הדת וההגיון והמחקר ישלטו יותר ויותר בעתיד (תמיד יהיו בחברה שכבות מפגרות וחסרות השכלה שהדת תדבר אליהן). בעתיד הלא רחוק יעזוב חלק מהאנושות את כדור הארץ בדרכו לפלנטות אחרות, ואנשים אלה לא יהיה להם שום דבר עם הדת. כולם יהיו מדענים והנוהים אחרי המדע.

רגע, ומה אין מדענים דתיים?

יש ועוד איך, גם בעולם וגם בארץ. חלק ניכר מאוניברסיטת בר אילן דתיים, יש פיזיקאים, כימיקאים דתיים, מתמטיקאים, יש אפילו חתן פרסב נובל פרופסור אומן- דתי כמו כולם שאצלו גם קידמה מדעית משתלבת יפה עם מסורת יהודית. לכן שני דברים הללו לא מנוגדים כלל וכלל.

יש, האדם כידוע יצור

לא ממש רציונלי.... אבל אין מדע דתי. זה אין.

כן כן, שמענו, הנה צבי שקורא רוסית גילה שהרוסית באתרים שלך פרימיטיבית...

עילגת ומלאה בטעויות לשוניות... ולא צריך ומיותר לגמרי לפרט על מה זה מעיד

הוא לא גילה מאומה.

הרוסית באתרים שלי היא תקנית בהחלט וכששאלתי אותו איזה טעויות בדיוק הוא מצא, הוא נמנע מלפרט. זה טבעי - כשלא מוצא חן התוכן בעיני מישהו, הוא תמיד יחפש מגרעות דמיוניים, אפילו במקומות בהן הן לא קיימות.

יצא החתול מן השק!

אז מה שאתה רוצה זה להוכיח את תאורית ה"אויף צו להכעיס". אלא שאתה מבסס את ההוכחה כביכול שלך על הנחות מוטעות. בביתו הקודם של הפורום הבאתי נסיבות היסטוריות ומן הכתובים שעל פיהן אפשר להניח שאכן היתה יציאת מצרים. אין זה "מוכיח" את המסופר בתנ"ך, אבל אין הוכחות שאין אמת בסיפור. אני יכול גם יכול לקבל את הסיפור בחלקו ולראות בחלק מן הדברים קישוטים והגזמות שנוספו במשך הדורות. אם לא קרו הארועים בדיוק כך, יתכן שהסיפור הוא הד (כפי שמורנו ורבנו חיים מכנה זאת) לארוע המרכזי. גם ההנחה שהצביון השבטי לא יכול היה להשמר, גם הנחה זאת אינה נכונה. השבט הוא מבנה אירגוני ולא תלוי במוצא אתני

מאחר ואינך פוסל את האפשרות שרוב העם שיצא ממצריים מוצאו מצרי וערב רב ,הרי אך טיבעי הוא

שהתרבות והדת המצרית היתה השלטת.ייתרה מזו,לו אנחנו אכן צאצאי הישראלים ההם ,הרי אנחנו אמורים להיות בעלי קרבה גנטית למצרים.אלה לא הממצאים. לגבי טענתך שהבאת הוכחות לכך שארוע כזה אפשרי שהיה ,זו שטות גמורה. לא רק מבחינת לוח הזמנים שאיננו מתאים לתקופת הכיבוש ,אלא שעליך להניח שהכתוב נעשה סמוך לארוע על מנת שאותם הפרטים יתאימו. ובכן הפרטים אינם מתאימים, הן מלפני התקופה לירידה מצרימה והן שלאחריה. ולא אפרט פה אבל ישנם מספיק דוגמאות הממחישות זאת. הסיפור הוא יצירה מאוחרת של כאלף אם לא יותר שנים מאוחר יותר ומתאים לסיפורים דומים שהתהלכו בין עמים אחרים ,בין השאר הפיניקים, כאשר התאורים המופיעים אצלינו ,מתאימים יותר לתקופת הכתיבה מאשר לתקופה, שבה כביכל היה הארוע. שבטים לעולם התגבשו סביב מוצא אתני קרוב והם ביטוי של צורך קיומיולא רק אירגוני.יצירת עם מבוסס על העלמות השיבטיות, שוב כצורך קיומי ומטבע הדברים הוא תהליך מאוחר יותר לשבטיות. חזרה לשיבטיות כפי שבאה לביטוי ביהושוע והשופטים ,עומדת בניגוד גמור לתהליך הטיבעי,כפי שתואר למעלה.(תזכור שההבדלה השבטית היא בלתי אפשרית יותר). המסקנה המתבקשת ,לאור התהליך האבולוציוני ,היא שיציאת מצריים(לו היתה כזו) היתה לאחר הכיבוש של יהושוע ולא לפניו,לא כן אין לי בעיה אם תראה בארוע סיפור מומצא, שתפקידו מכונן ומעצב עם, על רקע העובדה שהעם המתגבש בכנען, היה מוקף וכבוש ברובו ע"י המצרים.

סליחה אנטוליו, הנה הוכחת לכולנו כאן שיש משהו מאד לא רציני ולא אמין...

ולא אמיתי בהתנהלות שלך עצמך עם הדעות שלך והחומרים שאתה מאמץ לעצמך ומקשר אותנו אליהם ומביא לנו לכאן בשפע, אז אולי תבדוק גם את ה'התנהלות' שלך עצמך ולא רק את "תנהלותו של העם הנבחר ללא שום קשר לתאריך זה או אחר..." (כמו שכתבת כאן). עושה רושם שאתה פשוט מסרב אפילו בינך לבין עצמך לרגע אחד לבדוק את הסבירות של דברים שאתה קורא מאמין להם ללא מחשבה רצינית ומאמץ ומביא אותם בפנינו כאילו זו אמת בדוקה. והנה שאלתי אותך עכשיו על ולגבי דוגמא לדבר כזה, שהאי סבירות והמופרכות שלה ברורה ובולטת מאד - ואתה אומר ומסביר שזה בכלל לא גירסה שלך, אלא של אותו גנרל רוסי, שאתה סומך עליו בעיניים עצומות, ואתה אומר שהוא מסתמך על מקורות מסויימים שלא ידועים לך, ואבל או לכן אתה מאמין ל ובעיניים עצומות. סליחה, אבל מה שאתה כותב כאן לא תופס ולא מחזיק מים (כמו שאומרים) בכלל בכלל, אתה לא צריך להתעניין ולא צריך להיות בעל ידע מיוחד בתנ"ך בשביל להכיר את סיפור יציאת מצרים, אקסודוס, כולם מכירים את הסיפור, ואם לדבריך או לדברי אותו גנרל המצרים הקדמונים עשו על השבט השמי עברי במצרים את אותו תהליך הינדוס או שטיפת מח ע"י התורה שניתנה (ע"פ הסיפור, ע"פ המסורת, המקובלת על כולם, גם על אותו גנרל אני מניחה) בהר סיני - הרי שזה לגמרי לא סביר ולא הגיוני לחלוטין כל התאוריה הזו, כי בשלב הזה של מתן תורה בהר סיני אותו שבט שמי עברי כבר ניתק כל מגע ממצרים ומהמצרים. אז ככה זה, אתה עם איזו אנטנה גבוה קולט כל דבר שבא או מבטא שינאה נגד היהדות, ומיד מאמין ומאמץ ללבך בחום, ולא אכפת לך בכלל שאין שמץ זיקה וקשר בין זה לבין איזו אמת. אולי בכל זאת תעשה קצת 'חושבים' על ההתנהלות הזו שלך ?

התנהלות שלי לא נראית לך?

לי היא נראית בסדר גמור ועיקרה הוא כדלקמן: נולדתי שלא מרצוני בתוך קבוצה מסוימת שמעולם לא הייתה אהודה על שכניה. בניגוד לשאר חברי הקבוצה הזאת, אשר מפילים את כל האשמה בכך על הזולת, התחלתי לרדת לשורש הבעיה וגיליתי שחלק גדול באשמה רובץ גם עלינו ואפילא את אינך יכולה להכחיש שהיהדות היא גזענות ושנאת חינם נטו כלפי כל מי שאינו יהודי. אז במקום לתקן את דרכנו הנלוזות, למה שנמשיך להתנשא, לבוז ולפחד מהלא יהודים או מכל מי שמגלה את הסיבות לשנאה חולנית זו? את רוצה שגם להבא ימשיכו לשנוא את בני עמך? את רוצה ברעתם?

ראשית, כ"א נולד שלא לרצונו. אם אחר כך הוא מסתדר עם סביבתו אוהב...

אותה או שונא אותה, זה כבר עניין אחר. ואם אתה גילית ומצאת שהקבוצה אליה נולדת (יהודים, ישראלים), הם הם עצמם אחראים ויש להם חלק גדול באשמה שהם לא אהודים - אז בבקשה, ביקורת עצמית אמיתית נכונה ובפרופורציה זה דבר בהחלט חיובי ונכון לעשותו, ואף אחד (כמעט) כאן לא היה מפריע לך בזה או בא אליך בטענות מהסוג שטוענים כלפיך - אבל השאלה היא למה כדי להגיד את זה ולנסות להוכיח את זה אתה נזקק לכל החומרים האלה שאין בהם שום אוביקטיביות שום התבוננות ביקורתית של מתבונן מהצד ורק התמצית של השנאה שאתה אומר שקיימת כלפי הקבוצה. אם זה היה נכון, מה שאתה רוצה לטעון ולהוכיח לנו , לא היית נזקק לדברים כמו למשל זה שהוכחתי לך קודם שזה קשקוש, התאוריה המוטעית מסיבות של בורות מוחלטת של הגנרל הרוסי, שפתאום אתה כאילו מסתייג ואומר שזו לא תאוריה שלך, רק של מישהו ששונ א יהודים ושאתה הולך אחריו באופן עיוור. למה כדי להוכיח את מה שאתה רוצה להוכיח אתה צריך להסתמך על שטויות ועל שקרים ודברים של קשקשנים ובורים (כמו אותו גנרל ועוד דומים לו) שהדבר היחיד במה שהם כותבים זו שנאתם החולנית ליהודים ?

הגנרל לא קשקשן או בור

והוא גם לא שונא יהודים. את הרושם הזה קיבלת לצערי בגלל חוסר ידיעה בשפתו. אני בכל אופן התרשמתי ממנו רבות. בגלל שהממסד עשה לו הרבה צרות הוא נפתר בטרם עת מסרטן. יהיה זכרו ברוך.
עבור לעמוד
, , , , , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: standoff
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר