חידוד השאלה המרכזית....

עם ישראל עשה את הדת היהודית... הדת יהודית הסריחה מגזענות... מדוע שלא יתקן אותה? לעבור ולעשות הגהה...מה שמיותר להעיף לכל הרוחות...מה שאין לו סימן וזכר בתורה להעיף... מה שקיצוני --למתן....

ומה עם בעיית כתב רש"י ??? מה יהיה אם ישקיעו נגיד את כל המאמצים...

האפשריים בהגהה שאתה מציע, אבל יבואו אז רוחניים כאלה (אתה יודע, לא חסר כאלה עם עודף רוחניות) וישבשו את כל העניין, ישלפו איזה פסוק או שניים, יגידו שזה מאלוהים, ויבואו אלה שדיסלקטים לכתב רש"י, ומנגדם אלה שאומרים שאין להם בעיה כלל עם כתב רש"י, ולא יבינו את חשיבות ההגהה, ותהיה בין אלה ובין אלה מלחמת אחים נוראה ועקובה מדם, ואליה עוד יגררו כל אומות העולם וישתמשו באטום (נו, ישלפו איזה פסוק או שניים, ויגידו שזה מאלוהים) וגם מהם יהרגו מליונים (אבל מה אכפת, הם הרי לא נחשבים לאדם) - אז מה יעזור ההגהה שאתה מציע ? קודם צריך לפתור את בעיית כתב רש"י בעד או נגד, ואחר כך נראה מה עם ההגהה. ואגב, מה עם ה"צנזור" ? שכחנו לגמרי ? או שה"הגהה" זה אותו דבר מה שדובר קודם ה"צנזור"? חייבים ראשית לעשות סדר בדברים האלה. לפי דעתי .£15

שישאר למעלה, נושא קריטי בחשיבותו,....

ממש

חידוד השאלה המרכזית....

עם ישראל עשה את הדת היהודית... הדת יהודית הסריחה מגזענות... מדוע שלא יתקן אותה? לעבור ולעשות הגהה...מה שמיותר להעיף לכל הרוחות...מה שאין לו סימן וזכר בתורה להעיף... מה שקיצוני --למתן....

הרמבם ניסה לעשות את זה "במורה נבוכים"

החרימו אותו ושרפו את ספריו,אבל כיום ישנה פתיחות רבה יותר ובהחלט ניתן להפוך את הדת היהודית למה שנהג גרין לומר "אור לגויים"

emo_63.png

תוכל לפרט ולהסביר יותר מה ניסה הרמב"ם לעשות?

כי הוא הוציא כמה הלכות גזעניות מחפירות מכל שפל.....

הוא היה חייב להתחבר לקונסנזוס-

אחרת היה מנודה-כגורלו של שפינוזה-למרות שאין דימיון בין תפיסותיהם המנוגדות-המשותף בניהם ששניהם השתמשו בפילוסופיה להבעת רעיונותיהם

emo_63.png

תוכל לפרט ולהסביר יותר מה ניסה הרמב"ם לעשות?


בין הרמבם של "מורה נבוכים"

ובין הרמבם של "משנה תורה" והיד החזקה" למי שמתמצא בכתביו-סבור שמדובר בשני אנשים שונים, בעוד שהראשון הינו חיבור פילוסופי מעמיק-השוחט המון פרות קדושות,"השגחה פרטית" "גאולה" "משיח" תחיית המתים-בעצם שלילת המיסטיקה מן הריטואל הדתי-תוך תקיפתם בהיגיון חד כתער-הוא היה רציונליסט שהשתמש בפילוסופיה האריסטוטלית שתורגמה לערבית כדי להעמיד את היהדות על היגיון,ובמידה רבה אף הצליח. בניגוד לתפיסה המקובלת המגדירה אותו "כפילוסוף של היהדות" הרמבם היה בראש ובראשונה מאמין גדול,ואיש הלכה מובהק,הפילוסופיה שימשה אותו רק ככלי באמצעותו ביקש לתרום לביסוס היהדות בקרב אנשי שלומינו בלבד, בודדים משכילים שהיו די חכמים ופתוחים להכיל את רעיונותיו בתקווה שאלה יופצו ברבים ויהפכו לנחלת הכלל, בעוד שאל ההמון דיבר בשפתם,ואלו פסקי ההלכה שלו-הוא לא יכל להתנתק מהתקופה שלו, זה רק קצה המזלג-אינני יודע אם ניתן לפתח נושא זה יותר מכך בפורום מצומצם כזה

emo_63.png

אז הרמב"ם מכר את נפשו ל"קונסנזוס" ???

ולומדים בישיבות הותיר את סוגיית שמן המישחה שמותר לסוך על גויים שהם כבהמות...ואת "לא תחנם" שלו על הערבים,ואת היתר אונס ילדה גויה בת 3... איפה צדק צדק תרדוף??? השאיר מורשת של גזען שפל ונאלח וזהו???

תיקון: וללומדים בישיבות הותיר את...

חידוד השאלה המרכזית....

עם ישראל עשה את הדת היהודית... הדת יהודית הסריחה מגזענות... מדוע שלא יתקן אותה? לעבור ולעשות הגהה...מה שמיותר להעיף לכל הרוחות...מה שאין לו סימן וזכר בתורה להעיף... מה שקיצוני --למתן....

זה מה שרפורמים ניסו ומנסים לעשותוההצלחה... שואפת לאפס.

לכל אחד יש יהדות משלו, ליהודים רפורמיים יש יהדות המתבססת על אסטטיקה והיגיון בניגוד לדעת התורה, לחילונים, או שלא אכפת מיהדות כלל ועיקר, או שהיא נשארת בגדר מסורת יהודית, אסמכתא היסטורית, אולי סיבה לגאוה לאומית בריאה, אך לא יותר מכך. ויהודים דתיים לוקחים את כל המכלול של היהדות שהגיע לימינו ומקדשים אותו. וגם גוים שמסתכלים לעברינו, לכל אחד יש יהדות משלו, מי שרוצה לשנוא אותנו- מוצא לעצמו סיבה מצוינת בכך שחלק ניכר מן הדתיים בישראל גזענים ומי שרוצה לאהוב אותנו, יתפעל גם מן היהדות- מן הדת העתיקה שהולידה גם את נצרות וגם את איסלם ותרמה המון לעיצוב העולם המודרני. כדי לבצע שינוים ניכרים ביהדות לפי דעתם של הדתיים צריכים להופיע חכמים גדולים מאוד בהלכה שברמתם לא יפלו מחכמי הסנהדרין העתיקה ואז... אבל לפי דעתם הדבר הוא בלתי אפשרי, או לפחות כמעט בלתי אפשרי, עד שלא יבוא המשיח. נפוליון דרך אגב אירגן סנהדרין לצורך זה, הוא כל כך רצה שחכמי היהדות יכשירו את הנישואים עם הגוים, אבל הוא לא הספיק- סופו היה מר והמסורת היהודית בדמותה הטהורה וללא פשרות מוכרת לנו היטב גם היום. מה אני אגיד? דייני בג"צ למשל יכולים לפסוק שפליטים סודניים רשאים לשבת בבתי דין רבניים ושאסור לרבנים להפלות את האנשים בני דתות ואומות אחרים והם יצטרכו לחתן כל זוג שירצה להשתמש בשרותם, הם יכולים לפסוק שהחל מהיום כל הלכות שבת, כשרות וטהרת המשפחה מתבטלות, אבל את מי הם יחייבו בכך? ומה היא השפעתו של בג"צ על העולם ההלכה? השפעתו היא אפסית. אתה יכול לא לשמור שבת ואם תרצה להתחתן עם מי שבא לך, מכל דת ולאום, הרי אלה הן דעותיך ואנחנו כאזרחי המדינה נצטרך לכבד את זה, אבל ולהגיד שזה כשר גם מבחינת הידות, מבחינת היהדות שלך אולי, אבל מבחינתם של למעלה ממיליון יהודים אחרים שהם שומרים על היהדות הישנה לטוב ולרע זה לא יכול להיות כשר, כי כך כתוב בתורה ואחר כך בתלמוד. זה קיים כבר אלפיים שנה ומנהיגי מעצמות לא פעם לקחו על עצמם לחנך את אבותינו מחדש ולהעביר אותם מדתם ומה הם השיגו? איפה הם? אבל היהודים הדתיים עדיין כאן.

שלום לך יצחק שושן, אתה כותב : "אבל לפי דעתם הדבר הוא בלתי אפשרי, או לפחות כמעט בלתי אפשרי,...

עד שלא יבוא המשיח..." ובבלתי אפשרי או כמעט בלתי אפשרי מדובר "בביצוע שינויים ניכרים ביהדות..." אז מה ? מה אתה חושב ? אישית, המשיח, הוא יבוא ? או לא יבוא ? או כמעט יבוא ? או כמעט לא יבוא ? הציפיה או ההסתמכות (בחינת זמן, מתי יקרו דברים) על המשיח היא מציאותית ? מחוברת למציאות, או מחוברת לאיזו השתעשעות בפנטזיה או אמצעי להתחמקות והתנערות מאחריות ? ואם בג"ץ לא טוב ? אז מי טוב ? הרבנים ? הם הרי כמעט בכל דבר אומרים דבר והיפוכו, ורבים בינהם !

אם מה שמעניין אותנו זו ביאת המשיח, אז...

יהודים מאמינים חייבים להאמין שהמשיח עוד מעט יבוא, גם אני מאמין בכך, אבל לוקח בחשבון שגם סבא רבא שלי היה די בטוח שיראה אותו ו... כלום לא קרה. נכון ביאת המשיח, הקמת בית המקדש זה בגדר נס כמעט על טבעי, אבל יחד עם זאת, האם הקמת המדינה בארץ ישראל לעם היהודי לא היתה בגדר נס? לפחות כך היה נראה לרוב היהודים השפוים לפני מאה שנה. אז אם זה אפשרי להקים כאן מדינה שלא גרועה במרבית התחומים משאר העולם, לחדש את שפת התנ"ך, אז למה בשקט בשקט בלתי אפשרי להגיע לימות המשיח של ממש? דרך אגב הקמת המדינה זה חלק מן הדברים ואולי אפילו אחד מן הדברים הכי חשובים שאמורים לקרות לאחר שהמשיח יבוא ואם זה כבר קרה, אז יש יהודים לא מעטים שמאמינים שהנה ימות המשיח כבר הגיעו, עוד מעט יופיע כל המכלול שלהם. דעתי היא שאנחנו פשוט לא ממש מכירים מה זה ימות המשיח, כנראה זה לא חייב להיות בן אדם ומלכותו לא חייבת להיות מונרכיה, להגיד "מלך המשיח" זה בערך כמו להגיד שבת המלכה, השבת נכנסת, אבל אף בן אדם לא רואה אישה יפהפיה לבושה בבגדים מלכותיים, הכל אלגוריות. ולגבי ניחושים- לא ניתן לקחת אף ניחוש ברצינות לאחר שבמשך כל ההיסטוריה שלנו היו עשרות ניחושים כאלה ו... עשרות אכזבות.

זה מה שרפורמים ניסו ומנסים לעשותוההצלחה... שואפת לאפס.

לכל אחד יש יהדות משלו, ליהודים רפורמיים יש יהדות המתבססת על אסטטיקה והיגיון בניגוד לדעת התורה, לחילונים, או שלא אכפת מיהדות כלל ועיקר, או שהיא נשארת בגדר מסורת יהודית, אסמכתא היסטורית, אולי סיבה לגאוה לאומית בריאה, אך לא יותר מכך. ויהודים דתיים לוקחים את כל המכלול של היהדות שהגיע לימינו ומקדשים אותו. וגם גוים שמסתכלים לעברינו, לכל אחד יש יהדות משלו, מי שרוצה לשנוא אותנו- מוצא לעצמו סיבה מצוינת בכך שחלק ניכר מן הדתיים בישראל גזענים ומי שרוצה לאהוב אותנו, יתפעל גם מן היהדות- מן הדת העתיקה שהולידה גם את נצרות וגם את איסלם ותרמה המון לעיצוב העולם המודרני. כדי לבצע שינוים ניכרים ביהדות לפי דעתם של הדתיים צריכים להופיע חכמים גדולים מאוד בהלכה שברמתם לא יפלו מחכמי הסנהדרין העתיקה ואז... אבל לפי דעתם הדבר הוא בלתי אפשרי, או לפחות כמעט בלתי אפשרי, עד שלא יבוא המשיח. נפוליון דרך אגב אירגן סנהדרין לצורך זה, הוא כל כך רצה שחכמי היהדות יכשירו את הנישואים עם הגוים, אבל הוא לא הספיק- סופו היה מר והמסורת היהודית בדמותה הטהורה וללא פשרות מוכרת לנו היטב גם היום. מה אני אגיד? דייני בג"צ למשל יכולים לפסוק שפליטים סודניים רשאים לשבת בבתי דין רבניים ושאסור לרבנים להפלות את האנשים בני דתות ואומות אחרים והם יצטרכו לחתן כל זוג שירצה להשתמש בשרותם, הם יכולים לפסוק שהחל מהיום כל הלכות שבת, כשרות וטהרת המשפחה מתבטלות, אבל את מי הם יחייבו בכך? ומה היא השפעתו של בג"צ על העולם ההלכה? השפעתו היא אפסית. אתה יכול לא לשמור שבת ואם תרצה להתחתן עם מי שבא לך, מכל דת ולאום, הרי אלה הן דעותיך ואנחנו כאזרחי המדינה נצטרך לכבד את זה, אבל ולהגיד שזה כשר גם מבחינת הידות, מבחינת היהדות שלך אולי, אבל מבחינתם של למעלה ממיליון יהודים אחרים שהם שומרים על היהדות הישנה לטוב ולרע זה לא יכול להיות כשר, כי כך כתוב בתורה ואחר כך בתלמוד. זה קיים כבר אלפיים שנה ומנהיגי מעצמות לא פעם לקחו על עצמם לחנך את אבותינו מחדש ולהעביר אותם מדתם ומה הם השיגו? איפה הם? אבל היהודים הדתיים עדיין כאן.

לא בטוח שמדובר בחוסר הצלחה

רוב היהודים בעולם הם רפורמים או קונסרווטיבים ולא אורתודוכסים. קשה לדבר על חוסר הצלחה שכן דווקא היהדות במתכונתה הרפורמית משמרת זיקה ליהדות אצל רוב היהודים החפצים בכך. ללא הרפורמה הבחירה הייתה בין האורתודוכסיה הנוקשה והמסתגרת שרוב בני האדם אינם יכולים לחיות על פיה לבין נטישה טוטלית של הזיקה ליהדות. הרפורמה מאפשרת לפחות לרוב היהודים לחיות חיים מודרניים מלאים תוך שמירה על יהדותם ועובדה שרוב היהודים בחרו בה הלכה למעשה.

אז הרמב"ם מכר את נפשו ל"קונסנזוס" ???

ולומדים בישיבות הותיר את סוגיית שמן המישחה שמותר לסוך על גויים שהם כבהמות...ואת "לא תחנם" שלו על הערבים,ואת היתר אונס ילדה גויה בת 3... איפה צדק צדק תרדוף??? השאיר מורשת של גזען שפל ונאלח וזהו???

אל תמהר להשמיץ-

קיומה והמשכיותה של היהדות היתה חשובה לו לרמבם יותר מהכל-הוא חי בקרב אוכלוסיה שמרביתה אנאלפביתית,נבערת,ונרדפת,אילו הביע בפנהם את דעתו לא רק שהיה מוחרם,אלא גורם להמרת דת המונית של ציבור חסידיו.-הוא למשל באיגרת ליהודי תימן-שקצו מן הרדיפות והופעל עליהם לחץ אדיר להמיר את דתם-הבטיח להם שהגאולה תבוא בעוד יובל שנים-דבר שכנראה עורר סלידה ברציונליסט כמותו הבקי בפילוסופיה האיריסטוטלית -אך עשה זאת כדי ליתן להם תקווה לבל יתפתו וימירו את דתם. את דעתו האמיתית הו מביע במורה נבוכים- (ובחיבור הנעורים שלו-"שמונה פרקים")שאינו קל לקריאה ולהבנה-ויחסו האנטי גזעני מובע במשפט מתוך הספר-"כל אדם ראוי(יכול) לו להיות צדיק כמשה רבנו" הוא לא אומר -אדם מישראל-והרמבם הקפיד על כל פסיק ואות,

emo_63.png

עבור לעמוד
, , , , ...
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
היסטוריה
בחר
בחר