הנחיית ילדים

כשמדובר בהנחית ילדים, קורה לי הרבה שהורים רוצים שאפגוש את ילדם ואתייחס לנושא מסוים ללא ידיעת הילד. לדוגמא: הפרעות  אכילה אצל ילד.

אני מבקשת לשמוע מה דעתכם על הנושא ולשמוע טיפים והצעות.

קשה לי להאמין שאין לכם מה להגיד בנושא, ולכן אני רוצה להעלות אספקט נוסף:

האם קרה לכם שהורים מודעים להתנהגויות "לא ראויות" שלהם, גורמים להתנהגות לא ראויה אצל הילד, ואז רוצים "לשנות" את הילד ?

וברור לכולם שהמבוגר לא רוצה להשתנות....

 

הי, תודה לך על העלטת הנושא החשוב הזה. קודם כל אני חושבת שתלוי באיזה גיל הילד. בגיל צעיר, עבודת הדרכה עם ההורים לצורך שינוי תגובותיהם הבלתי אפקטיביות כלפי הילדים, עשוייה להיות יעילה הרבה יותר מטיפול בילד עצמו.

מעבר לכך, כאשר ההורים הופכים את הילד ל"בעיה", או ל"פציינט המזוהה" בשפת הטיפול המשפחתי, לדעתי כדאי לעבוד על שינוי הדינמיקה המשפחתית באמצעות עבודה מערכתית, המתמקדת בשינוי האינטראקציות הבלתי אפקטיביות בין בני המשפחה.

לדעתי חשוב לפני הכל לבצע תיאום ציפיות הורה ילד מנחה. זה מאוד עוזר כאשר כולם מסונכרנים על אותה המטרה. אך חשוב מאוד להבהיר כי הילד הוא המונחה ...

 

 

לדעתי, צריך להדריך את ההורה להוות דוגמא לילד, לתת לו המלצות, ושהם יעבדו על זה ביחד.

 

הילדים הם "תוכי" שלנו

שלומות,

כמי שעברה קורס הנחיית ילדים ובני נוער,בין 21 מפגשים מעמיק מאוד! למדתי שאחד מתנאי הסף לעבודה עם ילדים ונוער הוא שהילד/הנער מודע לקושי ומעוניין לעבוד עליו. לא משנה מהו גיל הילד.

בנוסף לכך למדתי כיצד לתאם ציפיות עם ההורים ועם הילד כך שגם אם ההורה רוצה לעבוד על נושא מסויים והילד על נושא  אחר אנו נעבוד על המטרה שהילד רוצה.

את מוזמנת להעלות שאלות ספציפיות אם יש, ואתן לך מענה.

 

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
NLP ודמיון מודרך
בחר
בחר