האם מערכת החינוך מכינה את הילדים של היום לעידן הרובוטים?

שלום רב,

האם מערכת החינוך מכינה את הילדים של היום לעידן הרובוטים?

עד שנת 2020 7% מהעבודות יבוצעו על ידי מכונות בשנת 2025 לפחות 55 אחוזים מהעבודות יבוצעו על ידי רובוטים ומחשבים.

מה דעתכם על הפתרון הבא?

1.כל תלמיד יתמקד בלימוד מוגבר מאוד של אחד הנושאים הבאים כבר החל מגיל 6:

  • רובוטיקה.
  • בינה מלאכותית.
  • חלל.
  • ננוטכנולוגיה, לפי מגמות.
  • תכנה.
  • האינטרנט של הדברים.
  • פיתוח לייזרים.
  • אנרגיה חלופית (לפי מגמות: תחליפי דלקים, אנרגיה סולארית, מימן, רוח, ים וכו').
  • תאי גזע.
  • 3D printing and 4D printing.
  • מיחזור ואיכות הסביבה.
  • מחשב קוונטי 
  • מציאות מדומה והולוגרמות 
  • חקלאות מתקדמת.
  • טכנולוגיות מים.
חייבים במקביל להפחית או אפילו לבטל את לימודי הספרות, היסטוריה, גיאוגרפיה ועוד מקצועות שלא נחוצים בעידן החדש .(חשוב מאוד להבדיל בין מקצועות חשובים למקצועות דחופים), והמורים של אותם מקצועות שלא נחוצים כבר יעברו הסבה להדרכה ולימוד של מקצועות העתיד.
 

2.כל התלמידים החל מכיתה ו' יעבודו יומיים בשבוע במקום ללמוד בסטארטאפים שיוקמו בביתי הספר, יהיה סטארט אפ אחד על כל 150 עד 300 תלמידים, יש

מליון וחצי תלמידים לכן כבר בשנה הראשונה יהיו אלפי סטארטאפים ובכל שנה לאחר השנה הראשונה יהיו עוד כמה מאות סטארט אפים נוספים, הסטארט אפים יהיו בנושאים הבאים

  • רובוטיקה.
  • בינה מלאכותית.
  • חלל.
  • ננוטכנולוגיה, לפי מגמות.
  • תכנה.
  • האינטרנט של הדברים.
  • פיתוח לייזרים.
  • אנרגיה חלופית (לפי מגמות: תחליפי דלקים, אנרגיה סולארית, מימן, רוח, ים וכו').
  • תאי גזע.
  • 3D printing and 4D printing.
  • מיחזור ואיכות הסביבה.
  • מחשב קוונטי .
  • מציאות מדומה והולוגרמות
  • חקלאות מתקדמת.
  • טכנולוגיות מים.

3.שינוי חוק הפטנטים כך שהממציא יקבל בכל מיקרה 40 % מהרווח הנקי על הפטנט (זה חייב להיות חוק מתוחזק ומפוקח באופן קבוע, זה אומר שאם המעסיקים ימצאו פירצה בחוק ולא ישלמו את ה 40 % לממציא, מייד יסגרו את הפירצה באמצעות תיקון מידי לחוק), אם לא יתנו אחוזים מאוד משמעותיים לממציא איזו מוטיבציה תהיה לעובד להמציא פטנטים?הוא יראה את המעסיק שלו מתעשר על הגב של הרעיונות שלו והוא יקבל אולי פירורים? צריך לתת מוטיבציה לממציאים על מנת שיהיו הרבה הרבה יותר פטנטים.

4.ללמד את יסודות הפטנטים כמקצוע חובה החל מכיתה א' (עדיף אפילו כבר מגיל 6).

4.1 ללמד כמקצוע חובה החל מכיתה א' קורסים ביזמות וניהול עסקים, כי בלי ידע ביזמות ועסקים קשה להוציא את הרעיון לפועל.

5.החל מכיתה א' יהיו שעורים שבהם ימציאו פטנטים במגוון נושאים (ילד בגיל 6 יכול להמציא פטנטים שאדם מבוגר לא יחשוב עליהם כי המוח שלו כבר שנים רבות מקובע) השעורים האלה יתנו רעיונות רבים מאוד להקמת סטארט אפים.

 

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים ומורים מדברים חינוך