עבודת בטן

עבודת בטן

סילבנה שלום, בסטודיו הקודם שהתאמנתי כשעשינו עבודת בטן לימדו אותנו להצמיד את כל הגב למזרן (גב שטוח) ואילו בסטודיו החדש מבקשים לשמור את הקשת הטבעית של הגב. מה ההבדל בין השיטות ומהי הנכונה יותר?

אגן ניטרלי בתרגילי בטן

יסמין שלום, שאלה מצויינת! המבנה הטבעי של עמוד השדרה מורכב משלוש קשתות שנועדו לפיזור העומס ולספיגת זעזועים. היות וזהו המנח הטבעי של עמוד השדרה נשאף לחזק את שרירי הבטן במנח זה. במנח הניטרלי הקימור הרגיל של עמוד השדרה בחלקו התחתון נשמר ולכן בזמן השכיבה עצמות האגן ASIS)) ועצם המפשעה PUBIC BONE)) יהיו מקבילות למזרן. מנח זה הוא היציב ביותר והיעיל ביותר לבלימת זעזועים. ולכן נשאף לחזק את שרירי הבטן במנח זה במידה וניתן. המנח השני שאת מציינת נקרא - Imprinting במנח זה האגן מגולגל קלות כלפי פנים ונוצרת תנועת flexion קלה בחלקו התחתון של עמוד השדרה. הקימור הרגיל של עמוד השדרה קטן כאשר שרירי ה- Rectus Abdominis וה- Obliques מקרבים את האגן אל כלוב הצלעות. נשתמש במנח של Imprinting כאשר לא ניתן לייצב את האגן במנח ניטרלי בעקבות חולשה של שרירי ה Obliques. לסיכום: בתרגילים בהם ניתן, נשאף לאגן ניטרלי. במידה ולא ניתן נתפשר על גלגול קטן של האגן, עד לחיזוק השרירים ומעבר לאגן ניטרלי. אני מקווה שהצלחתי להסביר לעומק את הנושא המאוד מורכב שהעלת. בהצלחה סילבנה
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
פילאטיס
בחר
בחר