מהי דיסלקציה ומהי דיסקגרפיה?

דיסלקסיה ודיסגרפיה

שלום רב, דיסלקסיה ודיסגרפיה הם הסוגים הנפוצים ביותר של ליקויי למידה. דיסלקסיה היא לקות בקריאה המתבטאת בקושי ברכישה תואמת-גיל של הקריאה, באיטיות בקריאה, בשיבושים ובקושי בהפקת משמעות מן הנקרא. מקצת לקויות הקריאה נגרמות בשל קשיים בתחום השפה, כגון קושי במודעות הפונולוגית (מודעות ליחידות הצליליות הבסיסיות שמרכיבות את השפה), קושי בשיום וקושי בתחום מבנה המשפט. איחור ניכר וליקויים בהתפתחות השפה מנבאים, לעיתים, התפתחות דיסלקסיה. קשיים אחרים בקריאה נגרמים בשל קושי בעיבוד המידע החזותי, כגון זיהוי הבדלים בכיוונים והבחנה בין צורות ועוד. דיסגרפיה היא לקות בכתיבה, היכולה לבוא לידי ביטוי בקושי גרפומוטורי כמו לחץ רב מדי או מועט מדי על כלי הכתיבה, באיטיות בכתיבה, בשגיאות כתיב רבות, בניסוח שגוי של משפטים, בהימנעות מכתיבה או בשימוש בתשובות קצרות, כדי להימנע מכתיבה מרובה. רמת התוכן שהתלמיד מבטא בכתיבה נמוכה לעתים מזומנות מרמת התוכן שהוא מביע בעל פה, וזאת בשל השקעת המאמצים בצד הטכני של הכתיבה וקשים בניסוח. בחלק גדול מהמקרים, קשיים אלו באים על רקע של קשיים במוטוריקה העדינה (כגון קושי באחיזת העיפרון), קשיים שפתיים (כגון קושי בהבחנה בין צלילי שפה וקושי בקישור בין צליל לאות), קשיים בתפיסה החזותית (כגון קושי בהבחנה בין אותיות) ו/או קושי בתיאום בין העין ליד. מידע נוסף תוכל למצוא באתר ניצן תחת "שאלות ותשובות" ותחת נושא "לקויות למידה". בברכה, מיכל

כמה שטויות את מדברת, דיסלקציה נובעת מאי ידיעה של הא'-ב'.

את נשמעת מאוד חכמה כשאת משתמשת במילים כמו "פונולוגית", "גרפומוטורי", "קשיים שפתיים". נדמה לי שזה סוג של אוטיזם לחשוב שמישהו יבין אותך כשאתה משתמש במילים כאלה. שכחת להגיד שעד לפני 5 שנים פסיכיאטרים עוד העיזו לשקר ולספר שדיסלקציה היא עניין תורשתי ובלתי ניתן לטיפול שאינו תרופתי. שקר, כמו שאמרתי, זו הסיבה שהיום אף פסיכיאטר לא מדבר על דיסלקציה אלא על הפרעת קשב וריכוז כי זה השקר שעוד תופס את הציבור. אני אומר שוב, דיסלקציה נובעת מאי ידיעה של הא'-ב'. כדי להתגבר על כל התופעות הנ"ל צריך ללמד את הילד א'-ב'. פשוט ולא מסובך. קובי.

תיקון: את כל הא'-ב' כולל אותיות סופיות וניקוד.

אני מתאפק שלא להגיב בבוטוּת

אז רק אגיד לך, אדון יקר, שאפילו עם ידיעה מושלמת של כל אותיות הא' - ב', עדיין אפשר להתקשות בקריאה שוטפת או בעיבוד שיטתי של החומר הנלמד.

אתה מוזמן, חמוד.

בוא גם תסביר לי על הדרך מה זה בשבילך ידיעה מושלמת של הא'-ב'? ודיסלקציה לידיעתך אינה אומרת קריאה שוטפת אלא קריאה. נקודה. אדם שלא מכיר אות או אותיות לא יוכל לקרוא את המילים בהן יש את האותיות הללו. זוהי דיסלקציה ולא מה שהגדרת אתה.

נכון, אבל יש אנשים שגם אם הם יכירו את הא' - ב' על בוריו

הם בכל - זאת יתקשו בקריאה.

זה לא הופך אותם לדיסלקטים.

אז מהי דיסלקציה?

יש לי תחושה שאתה רוצה לספר לי.

לי אין מה לחדש, כי אני מקבל את ההגדרה של מיכל

ומהי הגדרתה של מיכל? ולמה אתה לא מקבל את ההגדרה האקדמית?

ומהי ההגדרה האקדמית?

ההגדרה האקדמית

1.מקור המילה "דיסלקציה" הוא יווני. תרגום מובנה של המילה הוא "דלות שפתית". 2.היא מתאפיינת בקשיים בזיהוי אותיות, קושי באיות וקושי ביכולות פענוח שפתיות. מספק אותך? ומהי ההגדרה של מיכל?

"הקפיץ" אותי מה שכתבת בהתחלה

השתמע מדבריך שאם ילדים ואנשים הלוקים בדיסלקציה פשוט יכירו את הא' - ב', אז כל הקושי שלהם ייפתר. בנוסף, השימוש במונח "דלות שפתית" ממלא אותי בתחושה של חוסר נוחוּת, כי אפשר להבין מכך שאלה שמתקשים בקריאה של אותיות מבחינה גראפית, בהכרח לא יוכלו להתבטא ברמה גבוהה. גם זאת הגדרה סטריאוטיפית, שהמציאוּת הוכיחה שאיננה תמיד נכונה לחלוטין.
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר