טעויות באיבחון

שלום! אני בן 33 ומתמודד עם קשיים רבים, בשל ליקויים על רקע קשיי למידה. בתור ילד, הבעייה אובחנה כפסיכיאטרית - התנהגותית ולמעשה מגיל גן חובה ועד סיום ביה"ס התיכון הייתי במוסדות לחינוך מיוחד ואפילו בבתי - חולים פסיכיאטריים. לטענתי, ללא כל הצדקה. למרות שנאבקתי להשיג תעודת בגרות כבר בתיכון, לא זכיתי לכל תמיכה בנושא ולמעשה למדתי במסגרת שלא הייתה בה שום אפשרות כזאת. רק אחרי שסיימתי את התיכון, עם המלצות מצד צוות טיפולי שליווה אותי מילדוּת שאכנס למסגרת תעסוקתית - שיקומית ואוותר על השאיפה ללימודים אקדמיים, הצלחתי להשיג תעודת בגרות, כאשר לראשונה התברר מה היו הליקויים, בעצם. כיום, אני בעל תואר ראשון, אך עדיין צריך להילחם מול הסטיגמה וכן להדוף הצעות שאשתלב במסגרת כוללנית, אשר עלולה רק להזיק לי ולהגביל אותי. תרופות שקיבלתי במשך שנים לא עזרו לי כלל (הענישו אותי בגלל תופעות הלוואי!). כיצד אוכל להמשיך הלאה תוך התעלמות מוחלטת מן העבר ומבלי להיכנס למסגרת כוללנית, ליטות תרופות או לשתף פעולה עם טיפולים פסיכיאטריים? מצו"ב פירוט "סיפור חיי".
(101 KiB) עדיין לא הורד

התמודדות בגיל הבוגר

משה שלום רב, סיפור חייך אותו אתה מעלה כאן על הכתב קשה ומלא מאבקים. אני מורידה בפניך את הכובע על ההתמודדות שאתה מתאר ובעיקר על המקום שהגעת אליו היום בחיים. דרוש הרבה אומץ וכוח רצון כדי להגיע למקום בו אתה נמצא. אתה מספר שאתה בוגר תואר ראשון, כך שהצלחת למעשה לאסוף את עצמך ולרכז את המשאבים לצורך השלמת לימודים אקדמיים, משימה שודאי וודאי לא היתה לך פשוטה לאור הקשיים שאתה מתאר. ההתמודדות עם הקשיים האובייקטיביים, נמשכת לאורך כל השנים ומשנה את פניה בשלבי החיים השונים. גם כשאנשים מצליחים להגיע להישגים משמעותיים, הצלקות נותרות בעינן. אתה שואל איך אפשר להמשיך הלאה ובעוד אני קוראת את הדברים שכתבת אני חושבת לעצמי שיכולת הביטוי שלך בכתב פשוט מדהימה. אתה מרגש בכתיבה שלך, כתיבתך קולחת ומרתקת ואני בטוחה שיש בכתיבה כוח תרפויטי משמעותי מאד עבורך. ניכר כי אתה כבר המשכת הלאה ואינך חי בעבר, אך השאלה שנדמה שאתה שואל היא כיצד לנתב את חייך למקום טוב יותר היום, היכן תמצא את מקומך בחיים והיכן תוכל להביא את יכולותיך וכישרונותיך לידי ביטוי. יכולת הכתיבה שלך לדוגמה הינה יכולת אדירה שכדאי לנצלה. הסברנו כבר באחת התשובות הקודמות על מרכז ניצן+ לבוגרים. ייתכן שבמרכז זה ואולי קיימים גם מרכזים דומים המתמחים בעבודה עם בוגרים עם לקויות מגוונות, תוכל למצוא מענה לצרכיך, לפחות באופן חלקי. אני ממליצה שתקרא את תשובתו של רמי גרטלר לשאלה שכותרתה "ליקויי למידה והשפעתם על החיים" ובמידה ותמצא בכך עניין תוכל ליצור עימנו קשר במרכז הארצי של ניצן. אני מחזקת את ידיך. בהצלחה, מיכל

תודה רבה:)

העניין הוא, שאני מנסה כרגע לעקוף כל סיוע נוסף, שאיננו ממן העניין, אפילו אם הוא מתאפשר כחלק מן השירות באותם מרכזים. לדעתי, הגישה צריכה להיות זו שנכתבה בתחתית דו"ח האיבחון שנעשה לי לצורך השלמת בחינות הבגרות: "הדו"ח מתייחס אך ורק לקשיי למידה ולא לתכנים אישיים או אישיותיים". לדוגמא: אם אני זקוק לאישור התאמה לתוספת זמןבעת המבחנים באוניברסיטה, לא תהיה כל תועלת אם במקביל יושקע טיפול בתחום החברתי. אני עדיין חושש מעירבוב בין סוגי קשיים או בעיות, באופן שרק הזיק לי בעבר, ובכוונתי להימנע מכך. ובאותו עניין: השבוע תהיה לי בדיקה אצל נוירולוג, שמטרתה לוודא האם קיימת אצלי תסמונת טוראט (הסימפטומים קיימים כפי שבוודאי יכולת להבין ממה שכתבתי, אך עד היום טרם אובחנתי בוודאות).

למשה

משה, מתוך דבריך נשמע כי אתה יודע למה אתה זקוק כרגע. אני מאחלת לך בהצלחה ובמידה ותזדקק בעתיד, נשמח לעמוד לרשותך בנושאים בהם עוסקת אגודת ניצן. בברכה, מיכל
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר