תיקון קישור והנקודות
1.על רוכב האופנוע לבדוק היטב שנפח המנוע של האופנוע תואם את התנאים הקבועים ברישיון הנהיגה שלו. לא אחת נתקלנו במצבים בעייתיים בהם התברר רק לאחר התאונה כי נפח המנוע חרג מן הקבוע ברישיון הנהיגה. במצב דברים זה, עלול רוכב האופנוע להיחשב כמי שנהג ללא רישיון נהיגה ובהתאם לכך זכאותו לפיצויים עלולה להישלל לחלוטין.
רוכב האופנוע המצוי מעוניין לרכוש ביטוח חובה בתעריף מופחת, זאת בשל העלות הגבוהה יחסית של ביטוח זה. חברת הביטוח העוסקת בביטוחי אופנועים – "הפול" – נוהגת להציע מוצר "אטרקטיבי" וזול יותר – ביטוח לנהג נקוב בשם, דהיינו ביטוח המכסה רק את בעל הפוליסה ולא כל נהג הנוהג בהתאם לאישורו, כפי שנהוג ומקובל בפוליסה התקנית של כלי הרכב.
מצב דברים ייחודי זה עלול לגרום בעיה קשה של אי מתן כיסוי ביטוחי במידה ובעל הפוליסה התיר לחבר או קרוב משפחה רק "לעשות סיבוב" עם האופנוע וזה נפגע בתאונה. לכן, יש לבדוק היטב אם הביטוח הינו רק לנהג ספציפי או לכל נהג הנוהג לפי הרשאתו ולהתאים את הפוליסה לצרכים הפרטניים.
רוכבי אופנועים חשופים, כאמור, לפגיעות קשות ביותר ולכן הטיפול בתביעותיהם מחייבת היערכות והתמחות מיוחדת, הן בכל הנוגע להקדמת תשלומים למימון הוצאותיהם השוטפות לאחר התאונה, והן בכל הקשור להערכת כל נזקיהם בתחום המשפט.