תוצאות אבחון

עשיתי לביתי בת ה-15 אבחון פסיכודידקטי, הוא המליץ על הקלות במקצועות רבי מלל כגון: תנ"ך, הסטוריה. (עקב קושי שפתי) מאז אני כ"כ מצטערת שעשיתי שם, כי אני מרגישה שקשה לה גם בלשון (ויש לה בגרות השנה, לא מעט בנות שאובחנו קבלו המלצה להקלות גם בתורת ההגה) והוא לא הזכיר זאת בדו"ח כלל. אותו הדבר אני חשה לגבי אנגלית - למי שיש קושי שפתי ע"פ רוב יש קושי גם בשפה שניה לא? האם הייתי צריכה לעשות אבחון נוסף לאנגלית? זה עלה לא מעט כסף ואני מרגישה שלא עזרתי לביתי כפי שהייתי צריכה וזה כואב לי ומכעיס אותי. אני תוהה האם יכול להיות שהוא לא ראה קשיים בתחומים הללו? הדו"ח הועבר לביה"ס כי הוא עובר למשרד החינוך בדצמבר. איך אדע אם היא אכן לא צריכה את ההקלות בנושא זה (לשון, אנגלית) או שהוא "חיפף"?

אבחונים או טיפולים סיפור אישי שלי

לשני הילדים שלי היו קשיים דומים. אני שלחתי את הבת לאבחונים בניצן והיא קיבלה כל מיני הקלות ועד היום קשה לה בכל דבר שמצריך לימודים. עם הבן הגעתי דרך חברה למאבחנת פרטית מעולה. בשיחה הראשונה בטלפון היא בררה אם אני רוצה רק הקלות או טיפול. בטוח שרוב ההורים מגיעים מאוחר ורוצים רק הקלות. לי היה זמן וניסיון לא טוב וביקשתי טיפול. היא אמרה שרק להקלות היא לא מקבלת אלא מפנה הלאה. ושאם מחפשים טיפול היא מוכנה לראות. היא עשתה אבחון שונה מהרגיל ומעולה. אחרי זה הציעה טיפול שלא היה קצר אבל הילד שהוא היום לפני בגרויות מתפקד בצורה מעולה בכל המקצועות. נסעתי אליה לתל אביב מנתניה כל שבוע. היה שווה כל רגע וכל גרוש.

אבחון או טיפול

מה היא עשתה? איזה סוג טיפול?

סוג הטיפול

עברו כבר איזה שלוש שנים ואני זוכרת רק בכלליות. אחרי שיחה איתי והסיכום שלא רק מחפשים הקלות היא עשתה לו אבחון מיוחד שהוא מאוד אהב. כבר מהאבחון הבן וגם אנחנו למדנו דברים על החשיבה והתפקוד שלו. איך הוא בכלל עובד. היא הציעה טיפול כוללני שהתאים לכשרונות שלו וגם לקשיים שלו. לקח זמן אבל היא לימדה אותו להתמודד ולפתור בעיות ולא לברוח מהן. שינתה את הגישה שלו הוא נהיה תלמיד אחראי וסקרן. לא שאין לו קשיים אבל הוא מתמודד טוב. את השגיאות כתיב שלו ואת הבעיות בקריאה ובהבעה היא מחקה לגמרי והוא קיבל מין גישה חדשה לנושא הלימודים. בקיצור מתמודד טוב. הבת שלי, עם ההקלות עד עכשיו תקועה. יש בגרות אבל כלום חוץ מזה. אני מנסה לשכנע אותה ללכת גם עכשיו לטיפול הזה.

אבחונים או טיפולים סיפור אישי שלי

לשני הילדים שלי היו קשיים דומים. אני שלחתי את הבת לאבחונים בניצן והיא קיבלה כל מיני הקלות ועד היום קשה לה בכל דבר שמצריך לימודים. עם הבן הגעתי דרך חברה למאבחנת פרטית מעולה. בשיחה הראשונה בטלפון היא בררה אם אני רוצה רק הקלות או טיפול. בטוח שרוב ההורים מגיעים מאוחר ורוצים רק הקלות. לי היה זמן וניסיון לא טוב וביקשתי טיפול. היא אמרה שרק להקלות היא לא מקבלת אלא מפנה הלאה. ושאם מחפשים טיפול היא מוכנה לראות. היא עשתה אבחון שונה מהרגיל ומעולה. אחרי זה הציעה טיפול שלא היה קצר אבל הילד שהוא היום לפני בגרויות מתפקד בצורה מעולה בכל המקצועות. נסעתי אליה לתל אביב מנתניה כל שבוע. היה שווה כל רגע וכל גרוש.

עד כמה הילדים מתפקדים לכד?

האם מתפקדים לבד

אני מדברת על ילד אחד שלי ושניים של אחותי ושל חברה וזה כל מה שאני יודעת ומשווה לבת שלי שלא קיבלה את הטיפול. אחרי טיפול לא כל כך קצר מתפדים היום בעצמאות ותלמידים בסדר גמור. אני לא מתמצאת במקרים אחרים רק אמרתי שיש עוד דרך חוץ מהקלות וזה טיפול בבעיה. הבן שלי אפילו מדבר על אוניברסיטה. והבת שקיבלה רק הקלות לא רוצה ללכת ללמוד ואולי גם לא יכולה.

דיסלקציה ,זה קושי לכל החיים.

עם כל העזרה של המורה המיוחדת עדיין זה קושי לכל החיים.הדיסלקט צריך להתמודד ויש לו תיק כבד מאד.

תוצאות אבחון

עשיתי לביתי בת ה-15 אבחון פסיכודידקטי, הוא המליץ על הקלות במקצועות רבי מלל כגון: תנ"ך, הסטוריה. (עקב קושי שפתי) מאז אני כ"כ מצטערת שעשיתי שם, כי אני מרגישה שקשה לה גם בלשון (ויש לה בגרות השנה, לא מעט בנות שאובחנו קבלו המלצה להקלות גם בתורת ההגה) והוא לא הזכיר זאת בדו"ח כלל. אותו הדבר אני חשה לגבי אנגלית - למי שיש קושי שפתי ע"פ רוב יש קושי גם בשפה שניה לא? האם הייתי צריכה לעשות אבחון נוסף לאנגלית? זה עלה לא מעט כסף ואני מרגישה שלא עזרתי לביתי כפי שהייתי צריכה וזה כואב לי ומכעיס אותי. אני תוהה האם יכול להיות שהוא לא ראה קשיים בתחומים הללו? הדו"ח הועבר לביה"ס כי הוא עובר למשרד החינוך בדצמבר. איך אדע אם היא אכן לא צריכה את ההקלות בנושא זה (לשון, אנגלית) או שהוא "חיפף"?

אבחון פסיכודידקטי

אינני יודעת מה מהות הקשיים שנימצאו אצל ילדך באבחון שנערך לו. כאשר יש קושי בלשון, מחפשים קושי בתהליכי המודעות הפונולוגית, שהם תהליכים הקודמים את תהליכי הקריאה. באם תהליכים אלה לקויים מומצת בדרך כלל בחינה מותאמת בלשון, שהיא הפחתה של תורת ההגה והפועל. עצתי לך היא שתחזרי אל הפסיכולוגית שבדקה אותה ותבררי אם הממצאים מאפשרים מבחן מותאם בלשון, בגלל קשייה הרבים. במקביל, חשוב לדעת, כל מי שפונה לאבחון שהאבחונים והמאבחנים שונים ומגוונים. כיום חלק ניכר מהפסיכולוגים המאבחנים לקויות למידה בודקים באופן אוטומטי את ענים האנגלית והחשבון. באם לא נעשה אבחון כשה, תבדקי שוב אם הבוחנת אם יש לה דרך להרחיב את האבחון לשני מקצועות אלה.

האם מתפקדים לבד

אני מדברת על ילד אחד שלי ושניים של אחותי ושל חברה וזה כל מה שאני יודעת ומשווה לבת שלי שלא קיבלה את הטיפול. אחרי טיפול לא כל כך קצר מתפדים היום בעצמאות ותלמידים בסדר גמור. אני לא מתמצאת במקרים אחרים רק אמרתי שיש עוד דרך חוץ מהקלות וזה טיפול בבעיה. הבן שלי אפילו מדבר על אוניברסיטה. והבת שקיבלה רק הקלות לא רוצה ללכת ללמוד ואולי גם לא יכולה.

טיפול בנוסף על האבחון

רב האבחונים שאני מכירה מפנים לטיפול לאחר האבחון. האבחון אמור להיות צומת עבור מי שבאמת רוצה לעבוד על לקויותיו. לכן, אף אבחון לא צריך להסתים בהקלות ואם כך נעשה הרי שחלק ניכר ממטרותיו לא מתקיים וחבל
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר