קושי בהתארגנות תנו לי להבין...

המורה אמרה לי שיש לבני קשיים בהתארגנות. היא לא אמרה לי ספציפית באיזה תחום יש את הבעיה. יש לציין שלפני כ-3 שנים בני עבר איבחון לראות אם אכן הוא מתאים לכיתה א ואת האיבחון הוא עבר בהצלחה. כרגע אני יודעת שבני מתקשה במקצוע חשבון והוא עם כמה מחבריו לכיתה יוצאים אחת לשבוע לשיעור תיגבור למשך שעה. דבר שאכן אני יכולה להעיד שאכן מקדם אותו. מעבר לזה מה אתם אומרים? דרך אגב המורה בזמנו ביקשה את הסכמתי לראות את האיבחון שנערך לבני והסכמתי ומאז היא לא פנתה אליי יותר מה אתם אומרים אומרות?

קשיים בהתארגנות

למורה קשה למקד, בדרך כלל, את מקור הקושי והיא טוענת, בהרבה צדק, שלילד/ה יש קשי התארגנות, על פי דברים שהיא רואה ומאבחנת בפועל. קושי כזה מין הראוי שיבדק על ידי מומחה (פסיכולוג, באמצעות אבחון או מאבחן דידקטי). האבחון שנערך לילדך בטרם כניסתו לכתה א' לא מעודכן להיום ולכן לא הייתי מציגה אותו בפני המורה, על אף העובדה שהוא אבחוןבשעתו דברים משמעותיים לשלב שבו היה הילד. אבחון כיום בא על סמך ביצועיו האקדמיים ולוקח אותם בחשבון. מעבר לכך, אם המורה ביקשה ולא חזרה לבקש, תיזמי את עצמך את המגע איתה כי מוקד הענין הינו שלך בהבהרת מעמדו של הילד ולא של המורה

קשיים בהתארגנות שוב אני ....לין....

אם המורה של בני עדיין לא חזרה אליי ולא אמרה לי באיזה תחום ספציפי הוא מתקשה למה אני צריכה לגשת לטיפול? זאת אומרת אין נושא מוגדר. ושוב פעם עליי לציין שלפני 3 שנים בני עבר איבחון מקיף ופשוט המאבחנת אמרה לי שאין שום בעיה בשום תחום והאיבחון היה מצויין. לא נראה לך שמורה שאומרת כזה דבר להורה עלייה להיות יותר ספציפית? ומוגדרת? ניראה לי שהבעיה היא של המורה ולא של בני. מה את אומרת? אולי אני טועה?

קשיי התארגנות

למורות יש את היכולת לאתר קשים בהתארגנות, כאשר הן רואות תלמיד שמתקשה בארגון הלמידה או שמתקשה בארגון הזמן או שמתקשה בהבאת חפצים הולמים לשעורים וכוק. עם זאת הן אינן יכולות לאמר על איזה רקע קשיי ההתארגנות- קושי אורגני (פיזיולוגי הקשור בלקות למידה) או קושי רגשי או כל קושי אחר. לא הבנתי מדבריך שהמורה עשתה דבר מה חריג בקביעתה, עם זאת, ניתן לקבל את דבריה ולהפנות את הילד למורה להוראה מתקנת, המומחית בהוראת אסטרטגיות למידה. בכל מקרה זה טוב (אגב, עבור חלק ניכר מהילדים) ובוודאי שלא יזיק להמשך הלימודים בעתיד

לד"ר אורלי נבו

בוקר טוב הבן שלי בן 8 והוא אובחן כלקוי למידה יש לו פער גדול בלימודים ובהבנת החומר הנלמד בכיתה לעומת ילדים בגילו הוא לומד כבר 3 שנים בתוכנית לימודים נפרדת הוא עבר איבחון דידקטי והוא יעבור גם איבחון פסיכולוגי באיבחון הדידקטי המאבחנת אמרה שהוא רואה את המספרים הפוך רציתי לשאול אם זה אומר שהילד שלי דיסלקט? ואיך או איפה אני יכולה לאבחן את זה אני לוקחת אותו גם לבדיקת ראיה כדי לשלול קוצר ראיה אודה לך אם תעני לשאלתי תודה ויום נעים

דיסלקסיה, גיל 8

לפי מה שהבנתי ממך, אך עושה את הפעולות הנכונות- פנית לאבחון דידקטי ועכשיו את משלימה אותו עם אבחון פסיכולוגי, כך שיהיו בידך האבחונים ההולמים. האבחון הפסיכולוגי והדידקטי אמור לתת לך מענה לגבי סוג הטיפול שהילד צריך. אכן, היפוך אותיות יכול להיות סימן לדיסלקסיה, אולם זה לא הסימן היחידי. מטרת האבחונים היא להראות לך את הקשיים של הילד. המילה דיסלקסיה, פחות מקובלת כיום והגישה הכללית מדברת על לקויי למידה, שהדיסלקסיה היא אחת מהן.
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר