חיזוק בטחון עצמי לילד לקוי למידה

שלום בני בן ה-10 אובחן כלקוי למידה ומקבל עזרה בתחום זה. מכיוון שהילד סובל מחוסר בטחון עצמי (שנובע מהיותו לקוי למידה אך לא בהכרח), קיבלנו המלצה לנסות לחזק את הבטחון העצמי שלו בתחומים שאינם לימודיים. כל דבר שאנחנו מנסים להציע לו נפסל על ידו, והוא מצידו אינו עוזר לנו ולו למצוא או לחפש תחום שמעניין אותו או יכול לעניין אותו כדי לחזק אותו בכך שהוא יכול להצליח ובגדול וכך לשפר את הבטחון העצמי ומכאן ישליך ויעודד גם לתחומים אחרים. כיצד איך ואיפה ניתן לחפש תחומים כאלה שיוכלו לעניין אותו ושהוא יסכים לנסות אותם? האם יש אבחונים כלשהם לגילאים אלה למציאת תחומי עניין? איך משכנעים אותו לנסות ולגלות דברים חדשים? האם הפחד מכשלון עוצר אותו מלהתנסות גם בתחומים שאינם לימודיים? בקיצור, מה עושים? תודה

אני מזדהה עם בנך כי אני הייתי באותו המקום גם כן.

נסי לקחת אותו למקומות שהוא טוב בהם. הוא יודע לשחק ולתעסק עם המחשב? אז שם גם כן, אתן לך דוגמא מה עשו איתי אז ממזמן ביסודי ואולי תקחי את זה, לכוון של ספורט. אני התגלתי כמוכשרת בכתיבה וכאשר זה נעשה, אני כתבתי בכתה ו' שיר והלחנתי אותו והוא היה יפה ומיוחד וזכה מקום ראשון דבר שחיזק מאד את הבטחון שלי, כל דבר שכתבתי, סיפור, שיר היה מוצלח בעיני המורה היה תלוי בכתה. אז אם הוא טוב בספורט, אז.. קחי אותו לחוג כדורגל, כדורסל, שם הוא יבלוט ויצליח והבטחון שלו יעלה כפליים.

תחומי ענין לילד עם לקויות למידה

האבחון שערכת לבנך אמור לספק לך חלק מהתשובות לשאלתך. מטרת האבחון הינה להבין לעומק את נקודות החולשה ונקודות החוזק בתפקודו של הילד. לקות הלמידה נמדדת על פי משמעותם של הפערים בין קצוות תפקודיים אלה, מתוך כך, כאשר מנסים 'להציע' לילד מקורות ענין, השונים מהנלמד בבית הספר, יש צורך לחזור לאבחון ולראות על מה ניתן להשען, שכן אם הילד מילולי יותר- אפשר להציע לו חוגים ומוקדי ענין מילוליים יותר, לעומת זאת אם הקושי ממוקד בתחום המילולי- הרי שנקודות הענין יכולות להיות בצועיות, באמצעות חוגים שונים הקשורים בכך. בכל מקרה צריך לברר לעומק את הסיבה ל'התכנסות' של הילד סביב חוסר פעילות, האם זה נובע מכשלונות חוזרים או מהחשש מכשלון או בסיבות רגשיות אחרות ובהתאם לתקוף את הבעיה. במידת הצורך הייתי מציעה לך לפנות לפסיכולוג שיעזור לך בחשיבה משותפת בענין.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר