חולשה שפתית

למה מתכוונים בקביעה חולשה שפתית, קשיים בהמשגה מילולית, לקות שפתית? זה לא אוצר מילים וכד' כי בחלק הזה נכתב: אוצר מילים תקין, מבנה תחבירי תקין, ועוד כהנה חיובי...

מתכוונים שלשון שלו רפה, והוא מבטא אתה ל' בצורה אחרת

הוא זקוק להתפתחות הילד כדי לאמן את לשונו ואת השריר של הלשון הפנימית של הפה.

חולשה שפתית

ברצוני לענות לך על שאלתך באופן מקצוע ורציני. מפעת חוסר הזמן אענה לך בסוף השבוע, עימך הסליחה

חולשה שפתית

תודה, אך כנראה שלא לכך מתכוונים מדובר בגיל נוער ואין בעיה כזאת מדובר במשהו אחר.

חולשה שפתית

למה מתכוונים בקביעה חולשה שפתית, קשיים בהמשגה מילולית, לקות שפתית? זה לא אוצר מילים וכד' כי בחלק הזה נכתב: אוצר מילים תקין, מבנה תחבירי תקין, ועוד כהנה חיובי...

אם הכוונה היא אחרת אז.. אני יודעת בדיוק.

ככה, אני אישית אובחנתי שהייתי ילדה, בערך בגיל 8 או 7 מוקדם ועזרו לי המון עם זה, במיוחד בזכות זה אני כותבת שירים עד היום. אם זה ככה אז כמה עצות ידידותיות, קחי מילון עברי שנותן את המושגים שחסרים לילד/ה ותכתבי לו, ושיכתוב כמה שיותר שירים, סיפורים, או אפילו חיבורים. הכי חשוב אל תלחצי עליו כי זה יגרום דווקא להפך, מנסיון אישי, תני לו את הקצב שלו, ועל כל מילה או מושג חדש שהבין או הסביר והצליח, תעשי רעש חיובי. אם טעה, אז תסבירי אל תכעסי, ושבי איתו. הכי חשוב, שבי עם הילד לפחות בפעמים הראשונות שהוא מבטא את עצמו, ותעזרי לו ושאת רואה שהוא מתוסכל, תעזבי אותו ותפני את תשומת לבכם למשהו אחר. ושוב סבלנות. אלי למורים לא היתה סבלנות ואני די התייאשתי, אז.. היום אני בלי מקצוע, לא היה לי את האבחונים האלה בניירות אלא אבחון בע"פ של המורת שילוב שלקחה אותי אז על עצמה. אז.. בהצלחה.

חולשה שפתית

"חולשה שפתית" מתיחסת למגוון של בעיות שונות היוצרות אותה ויכולות לנבא קשיים שונים ומגוונים, החל מהיפוטוניה של הגוף כשהשפה הינה חלק ממנה, בעיות בתנועת הלשון, היכולות להביא לבעיות היגוי כמו של האותיות השורקות או האות ל') וכו'. לצורך כך הילד צריך להיות מאובחן על ידי רופא התפתחותי שישלח אותו לצוות מקצועי הולם. מאחר ואת מדברת על נוער, הרי שיתכן והכוונה הינה ללקות שפתית שהחולשה השפתית יכולה להיות חקל ממנה אולם לא הכרחית, או שאולי מדובר בחולשת שרירים, המתקיימת בחלקים נוספים בגוף, כאשר בכל אחד מהמקרים הטיפול הנדרש הינו שונה ומתיחס לדיסציפלינה טיפולית שונה (ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ו/או מורה להוראה מתקנת). אם יש לך מידע נוסף ספציפי יותר, נסי לתאר לי ואנסה לעזור.

אם הכוונה היא אחרת אז.. אני יודעת בדיוק.

ככה, אני אישית אובחנתי שהייתי ילדה, בערך בגיל 8 או 7 מוקדם ועזרו לי המון עם זה, במיוחד בזכות זה אני כותבת שירים עד היום. אם זה ככה אז כמה עצות ידידותיות, קחי מילון עברי שנותן את המושגים שחסרים לילד/ה ותכתבי לו, ושיכתוב כמה שיותר שירים, סיפורים, או אפילו חיבורים. הכי חשוב אל תלחצי עליו כי זה יגרום דווקא להפך, מנסיון אישי, תני לו את הקצב שלו, ועל כל מילה או מושג חדש שהבין או הסביר והצליח, תעשי רעש חיובי. אם טעה, אז תסבירי אל תכעסי, ושבי איתו. הכי חשוב, שבי עם הילד לפחות בפעמים הראשונות שהוא מבטא את עצמו, ותעזרי לו ושאת רואה שהוא מתוסכל, תעזבי אותו ותפני את תשומת לבכם למשהו אחר. ושוב סבלנות. אלי למורים לא היתה סבלנות ואני די התייאשתי, אז.. היום אני בלי מקצוע, לא היה לי את האבחונים האלה בניירות אלא אבחון בע"פ של המורת שילוב שלקחה אותי אז על עצמה. אז.. בהצלחה.

עוד כמה עצות אלייך.

כל מושג, שימי במרקר את העיקר של הפירוש, שהילד יבין מה הפירוש ותני לדמיון שלו להשתולל בנושא, מה זה אומר לו כאשר את מפקחת על זה שהוא עדיין בתוך הפירוש המתאים. ואם את רואה שהוא עוזב את העניין עזבי איתו, אל תלחצי עליו, ותחזרי לזה יום אחר. מצחיק הא...? אני נותנת עצות ממה שעשו איתי, ואני עוד זוכרת אחרי שנים ביסודי. כמה חבל שרק היום מבינים שהבן שלך לא אסטרו.. לא כמו אצלי.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר