מבחנים באבחון פסיכו דידקטי

אני מתכוון למבחן "וכסלר" ו-"בנדר" אולי מישהו מבאי הפורום יכול לתת לי דוגמא או שניים לשאלה במבחן כזה? אני רוצה לבדוק משהו.

דוגמאות לבנדר ולווכסלר

הבנדר הוא מבחן בן 9 צורות, שבו נחשף הנבדק לכל אחת מהצורות בנפרד ומתבקש להעתיק אותה על גבי הדף. לאחר מכן נלקחות ממנו הצורות המקורית והמועתקות והוא מתבקש לציר, על פי זכרונו, את הצורות שהוא זוכר שהופיעו בכרטיסיות. הווכסלר הוא מבחן אינטליגנציה, המחולק לשני גושי מבחנים מרכזיים- גוש המבחנים המילוליים וגוש המבחנים הביצועיים. כל אחד מהגושים הללו מכילים תתי מבחנים. התחום המילולי מכיל מבחנים כמו- אוצר מילים, ידיעות כלליות, מבחן הבודק את יכולת ההפשטה המילולית, מבחן הבוצד את היכולת החשבונית, מבחן של הבנה מילולית ומבחן נוסף הבודק זכירת ספרות. התחום הביצועי מכיל תתי מבחנים הכוללים- מבחן אבחנה חזותית, התמצאות מרחבית, יכולת לפרוק והרכבה של מבנים חזותיים וכו'.

מבחנים

ד"ר נבו תודה, אך האם תוכלי לתת לי 2-3 דוג' לשאלות ידע שנשאלו בגיל נוער? תודה מראש

דוג למבחנים

מתן דוגמאות למבחנים הינו לא יעיל מבחינת הבנת המבחן ו'מקלקל' את תקפותו ומהימנותו, עם זאת אנסה להבהיר מה הרעיון המסתתר מאחורי כל אחד מהם: מבחן ידיעות כלליות בודק,כאמור, ידע פורמאלי שנרכש בדרך כלל בבית הספר וכולל שאלות על פי דרגת קושי עולה וכולל שאלות שונות הבודקות את יכולת ההתמצאות הבסיסית באקטואליה ובגיאוגרפיה בסיסית, כיוונים, סדר חודשיפ וכו'. מבחן הידע השני בודק ידע אינטואיטיבי, במהלכו נבדקת רמת הידע של הילד לגבי סיטואציות שונות, בין אישיות, הנחוות על ידיו, משמעות בסיסית של התפתחות מוסרית והבנה חברתית ורמת הבנה של הנעשה סביבו, בקשר לשאלות שלא למד אותן בשום מסגרת מאורגנת.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר