אבחון פסיכו דידקטי האם מישהו יודע, דחוף

א. באבחון פסיכו דידקטי בגיל 15 (לקראת בגרויות) האם צריך לכלול המלצה להתאמה במתימטיקה, אם צריך?. כן או לא? ב. האם דו"ח הסיכום (שיועבר לביה"ס והלאה) אמור לכלול ציון IQ (יכולת קוגניטיבית)(שעלול להיות לא מדויק או שגוי או תלוי בנסיבות) או שהדו"ח מסתפק בציוני תתי הבדיקות בכל התחומים בנפרד?

אבחון פסיכו דידקטי

א. הענין תלוי בגישתו הבסיסית של הבודק ושל הבדיקה שהוא מבצע: קיימים מקומות בהם האבחון הפסיכו דידקטי מורכב ממספר מרכיבים עיקריים: אבחון פסיכולוגי (הנעשה על ידי פסיכולוג), אבחון דידקטי(הנעשה על ידי מאבחן דידקטי) ואבחון בתחומים ספציפיים- אנגלית ו/או מתמטיקה, הנעשה על ידי מאבחנים שעברו הכשרה מיוחדת לאבחון מסוג זה. לעומת זאת קיימים אבחונים פסיכו דידקטים, הנעשים על ידי פסיכולוגים בלבד ובהם האבחון הינו כוללני ומתיחס לשלושת האבחונים שציינתי קודם לכן ונעשה על ידי אדם אחד. הרציונל העומד מאחורי אבחונים כוללנים אלה הינו שאדם אחד מסוגל להתחקות אחר מקורות החוזק והחולשה של הנער או הנערה לקוי הלמידה והלקות, לאחר איתורה הראשוני, יכולה לבוא לידי ביטוי באחד או יותר מהמוקדים האקדמיים הבאים- במקצועות השפה (עברית ושפות זרות) או בחשבון, בקליטה וביישום של מיומנויות היסוד. מתוך כך ובאשר לשאלתך- חשוב לבדוק מראש לגבי סוג האבחון אותו את מבצעת- האם הוא כוללני ואז, מן הסתם, יכלול המלצה גם לגבי המתמטיקה, או שהוא מחולק ואז כל אחד מהאבחונים כולל המלצות בהתאם למה שהוא בדק. ב. כיום האבחון הפסיכו דידטי אינו חייב לכלול את ציוני ה- IQ המדוייקים (לעומת העבר) אולם הוא צריך לפרט את יכולותיו של הילד ואת הפרופיל המתקבל ממבחני האינטליגנציה. עין מיומנת יודעת לתרגם את הפרופיל המתקבל לציוני IQ, מה עוד שעל מנת לקבל את התיחסותה של המערכת ללקויותיו של הנער/ה, צריכה להיות הוכחה כתובה בדו"ח שרמת ה- IQ, הינה לפחות ברמת הנורמה ומעלה. עם זאת את יכולה להעביר לבית הספר את הדו"ח, כשהציון אינו מפורט בו, לאחר שיחה מקדימה עם הפסיכולוג שבדק את הנער/ה
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר