שעורי עזר ללקויי למידה

אני מעבירה שעורי עזר לכל הגילאים הפנו אלי תלמידת כיתה א שאינה מכירה את האותיות אף לא בשמותם וכמובן לא מצליחה להגות אותן. היא הספיקה לצבור פערים ניכרים מתחילת השנה. ולשאלתי- האם אני שאינני מורה לחינוך מיוחד מסוגלת לקדם אותה ע"י מספר שיעורים שבועיים במשך השנה , או שיש כאן בעיה יותר חמורה שצריך לטפל בה דרך אבחון ודרך מורה לחינוך מיוחד? אשמח אם תפני אותי למאמרים בנושא.תודה.

שעורי עזר או הוראה מתקנת, לילדה בכתה א'

לגבי ילדים בכתה א', שלאחר 20 ימי לימוד צברו פערים ואינם עומדים בנורמה של בני גילם, רצוי לבדוק אם נעשה נסיום הטרמה של הלמידה במהלך השנה שעברה, כמו שחלק מהילדים בכתה עברו. באם נעשתה הטרתה כזו (באמצעות קורסים של מוכנות לכתה א') ועדין הילדה אינה יודעת לשיים את האותיות בשמותיהן, הייתי מפנה אותה למורה להוראה מתקנת שתלווה אותה בצעדיה הראשונים בבית הספר. לעומת זאת, באם 20 ימים אלה הינם הימים הראשונים להכרותה עם האותיות, את יכולה לנסות להקנות לה את החומר הנלמד ולחכות עד אחרי החגים. במידה ולא תהיה התקדמות משמעותית עד אז רצוי להפנותה לטיפול מקצועי באמצעות הוראה מתקנת.

קצת יותר לאט... לפני החינוך המיוחד והאבחונים עוד יש מה לעשות!

נדמה לי שקצת ממהרים עם אבחונים, בכתה א'? לא נשמע לכן שיש מקום להוראה טובה, לאימון למשחק? לזמן הסתגלות ... ורק אז אחרי כל אלה, או בד בבד , לבדוק ללא תיוג של חינוך מיוחד את ההתקדמות שלה.

עם כל הכבוד ללאט לאט.

הבן שלי עובר הטרמה בגן טיפולי, ולא קרה כלום. להפך זה רק עוזר ומטפח את הבטחון שלו והוא ממש כיף לו, הוא נהנה , ובכלל, יש לו עוד שנה אחת של פינוק. נכון הוא בחינוך המיוחד ונכון הוא "מתויג" כמו שאת מציינת אבל, שוב, עדיף על הילדה שלא מוצאת את עצמה בכתה א'. בהמשך הוא ילמד כמו כולם בכתה רגילה. וזה יהיה לו כיף לא נורמלי. כי הוא ידע יותר מכולם. אז בהצלחה.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
לקויות למידה
בחר
בחר