את מעיזה לקבול על השתלחות מצדי ? הלו ?

את זו שהתחלת בהתקפה . ללא שום בסיס טעוני ועובדתי חמושה רק בתסכוליך. אני "רק" השתלחתי בהשתלחות שלך ועוד בעדינות יחסית. בקשר לטענת יכולת הדיון ... הצחקת אותי . פסלת , במומך פסלת. באשר לבגין ז"ל (וואו , שמץ של נסיון לדיון), אז מה ? אז היתה לו דיעה בנושא . מה זה מוכיח ? אפילו לא אטרח להזכיר מנהיגים בשיעור קומתו שחשבו אחרת . יעקב

תשובההבטחתי אתמול התייחסות ואני מקיימת

בדיון הזה יש שתי רמות או נכון יותר שני ערוצים: הנושא הכספי-יש אנשים שחושבים שמותר וראוי היה לבקש ויש כאלו שלא. אני חושבת שצריך לכבד ולקבל כל עמדה מבלי לכנותה בכינויי גנאי. אני מכירה עוד אנשים שחשבו כמו הוריך ששום כסף לא יכפר. ונכון,את הנזק הנורא שנעשה זה אכן לא יכפר. יחד עם זאת גרמניה עצמה הלא לקחה אחריות(המערבית בזמנו,מזרח גרמניה ואוסטריה התנערו). ליהודים אבד רכוש,הלכו חיים שלמים. גם מי שנותר חי נותר פגוע והפסיד את שנותיו היפות בהן היה יכול ללמוד ולהתפתח במחנות השמדה ובגטאות. הפגיעה השנייה והיא הן בניצולים עצמם והן בילדיהם היא נפשית. לשם כך קיימת "עמך". אז אולי את והוריך מתמודדים אבל יש כאלו שלא. יש לי מטופלים שעד עצם היום הזה אינם מצליחים לישון לילה שלם ללא סיוטים. \אז אל תקישי מצורת ההתמודדות שלך ושל הוריך על אנשים אחרים ובבקשה תכבדי את דרך התמודדותם. מה שהקפיץ אותי אצלך זו הנחרצות שלך,ההכללה וחוסר הרצון ו/או היכולת להכיל ולהבין.לא צריך להיות בשביל זה עובד סוציאלי,להיות סתם בן אדם.

את יודעת מה משעשע בדברי גלית ?

מרוב להיטות לנגח בשם המוסר לכאורה היא אפילו לא שמה לב שלא כתבנו מה דעתינו האישית . . מעניין מה דעתך שלך, יונה . יעקב

,תשובה

דווקא כן עניתי לה על כך באריכות אתמול.יש שני דברים:נושא הפיצוי הכספי ב.הצורך בהתייחסות טיפולית לניצולים צעצמם ולבני הדור השני. אז לגבימטיפול אתה יודע מה דעתי. איש באברבנאל ובשמואל הרופא מחלקות של אנשים שהם שם מיום שירדו מהאוניה. מי שעדיין נותר בין החיים. לגבי פיצוי כספי:על נזק מלחמה רגיל מפצים,נכון? כאן הנזק הוא מעבר לפגיעה ברכוש ופוסט טראומה. חלק גדול מהאנשים,הניצולים בנו חיים לכאורה,אבל רק לכאורה. אתה הרי יודע זאת. אני לא ראיתי בביתי אבל כן אצל שכנים ומאוחר יותר אצל מטופלים. ברגע שנוצרה פגיעה כזו בוודאי שמגיע פיצוי. הוא לא יחזיר את האוסדן אבל הוא ייתן להם למשל,לעת זיקנה לקנות שרותי טיפול. לניצולי שואה שזכאים ל15.30 שעות טיפול שבועיות מבטל"א מגיעות עוד 9 משעות טיפול אישי מ"קרן ניצולי שואה" וזה לעיתים ההבדל בין היכולת להחזיק מטפל זר או לא להחזיק

מוזר , קראתי את התגובה שלך מאתמול ....

מוזר , קראתי את התגובה שלך מאתמול ולא זהיתי בה דיעה אישית שלך . אלא רק יכולת להבין את הצד המנוגד לגלית . כעת אני יודע את דעתך ... בקשר אלי , אין לי דיעה פעילה לכאן ולכאן . אני רק חושב שניצולי השואה 'הרוויחו' את הזכות (גם עבור יורשיהם) להחליט מה שלהחליט בלי לאף אחד יהיה רשות להטיף להם . בכול מקרה , בעקבות האפיזודה של גלית ניסיתי לחשוב על זה גם בפן המוסרי . כלומר , נניח שתאורתית חסינות הניצול יורדת , אז מה דעתי מבחינה מוסרית ? טוב , ביטוח חיים אנשים עושים ? אז לחיים יש מחיר , בלי קשר לכאב ולאובדן ? הנאצים גזלו משאבים מהנרצחים ומניצולי השואה ? אם כבר , מאד לא מוסרי להשאיר את הגזילה בידהם . חובה להוציא מהם כמה שיותר כל מי שיכול ובכל טיעון . הן מבחינת השבת הגזלה טהן מבחינת הענישה . ובתנאי שהדבר אינו מנוגד לאינטרס של הניצול שבשמו נעשת התביעה . יעקב

למה אתה חושב שמגיע לך כסף? להנציחו את זכרו דאגת?


לגלית

תרשי לי (או לא) אבל מצידי טוסי לכל הרוחות, את זקוקה באופן מיידי לפסיכיאטר

דלית, אין ספק שזו דרך מאוד אינטליגנטית להביע את דעתך. נראה כי לאיש מכם אין סיבות

מספיק משכנעות להצדיק את עמדתכם. לא לשווא תגובותיכם כפי שהן.

אין כוונה לשכנע אותך

מאותה סיבה שאת לא הבאת סיבות מספיק משכנעות שאינך זקוקה לטיפול נפשי (לניגוד לטענת דלית). ועוד אוסיף שני פתגמים : "דיעה איננה נעשת נכונה יותר, רק בגלל שמישהוא הקריב את עצמו למענה (אוסקר ווילד)" . פתגם זה מתייחס להוריך . "יש לך שני דברים אין סופיים - היקום , וטפשותו של האדם (אלברט איינשטיין)" . פתגם זה מתייחס אליך .

לגלית

תרשי לי (או לא) אבל מצידי טוסי לכל הרוחות, את זקוקה באופן מיידי לפסיכיאטר

תשובה

אולי. בעובדת סוציאלית כמוני היא לא הסתפקה

אין כוונה לשכנע אותך

מאותה סיבה שאת לא הבאת סיבות מספיק משכנעות שאינך זקוקה לטיפול נפשי (לניגוד לטענת דלית). ועוד אוסיף שני פתגמים : "דיעה איננה נעשת נכונה יותר, רק בגלל שמישהוא הקריב את עצמו למענה (אוסקר ווילד)" . פתגם זה מתייחס להוריך . "יש לך שני דברים אין סופיים - היקום , וטפשותו של האדם (אלברט איינשטיין)" . פתגם זה מתייחס אליך .

זה מה שהופך אתכם למסוכנים כל כך. הרחמים העצמיים בשם השואה והרווח הכספי בשם השנור.

אתכם ? מסוכנים ? נו, תהיו בריאים .

תגובה לגלית

תגובותייך קשות, אפילו כועסות, ואת מגלה חוסר רגישות. איני יודעת אם מתוך גאוה או מתוך בורות איני יודעת אם את דור שני, או באיזה זכות את שופטת מעשים או רצונות של ניצולים או דור שני. היה אצלי לקוח בחנות, הביא לי שעון של שאפאוזן, על השעון היו כתמים, שאלתי אותו מה כתמים אלו? הלקוח ענה לי אלו הם כיתמי בדיל שניתז על השעון שלחם איתי במילחמת העולם השניה. כמובן שמיד רותקתי, וביקשתי שיספר לי את קורותיו, הלקוח שלח לי תקציר של סיפרו, מה אומר לך גלית, האיש גיבור מילחמה ובר מזל ענק על ששרד את המילחמה והציל אפילו את מישפחתו. יושב מולי אדם זקן ועייף ובעל תוכן זיכרונות קשים מנשוא, אולי את צריכה לשמוע מעט אנשים אמיתיים לא סרטים,לא ספרים אלא מיקרים אמיתיים ח י י ם ברגעים כאלו, יהיה רצונך לתת הכל ומה שאפשר יהיה כדי להקל ואולי במעט על האנשים הגיבורים האלו.

שילומים לדור שני

אבי ז"ל היה בשבי הגרמני 4 שנים בזמן מלחמת העולם השניה. כל חייו (פציעותיו הפיזיות והנפשיות )השפיעו על משפחתו. אבי לא חזר מאז לגרמניה ולא לקח שילומים. מי יודע ? האם אני כבנו, זכאי לתבוע שילומים עבור דור שני?

תגיש תביעה

גם אם אתה לא זכאי תגיש תביעה בתור נסיון ואולי כן יקבלו את תביעתך. אם אתה טוען לנזק ויש לך אפשרות להוכיח את הנזק אז תנסה להגיש תביעה.

תגובה

יש גם נזקים מוכחים וגלויים במקרים מסויימים,כך שיכולה בהחלט להתקיים עילה לתביעה.יש די הרבה עורכי דין שמתמחים בתחום בייחוד מאז נפילת הקומוניזם. עד אז מזרח גרמניה דאז לא לקחה אחריות. היום הם ,ברוך השם חלק מגרמניה ויש עם מי לדבר.אני יודעת שגם האוסטרים השתמטו בטענה שגם הם היו תחת כיבוש. לא כאן המקום להגיד את דעתי עליהם כי המשפט יכלול מילים גסות. מי שרוצה ידמה בנפשו את מה שאני רוצה להגיד. מחמאות וודאי שלא

שילומים לדור שני

אבי ז"ל היה בשבי הגרמני 4 שנים בזמן מלחמת העולם השניה. כל חייו (פציעותיו הפיזיות והנפשיות )השפיעו על משפחתו. אבי לא חזר מאז לגרמניה ולא לקח שילומים. מי יודע ? האם אני כבנו, זכאי לתבוע שילומים עבור דור שני?

אולי כדאי לפנות לעו"ד שמתמחה בנושא ?

כאשר לנגד עיניו של האדם עומד הכסף, כל מושגי המוסר נשחקים, אתה מנסה להצדיק את הטיעונים

שלך בשאלות לא ענייניות. האם עובדת היותו של הנושא שנוי במחלוקת תלוי במספר המתנגדים או מספר התומכים? אתה ודאי מבוגר מספיק כדי לזכור את מנחם בגין שהיה גדול המתנגדים לשילומים מגרמניה גם כאשר זה היה אמור להציל את מצבה של מדינת ישראל שהיתה במצב כלכלי קשה מאוד. כאשר אתה בוחר להצטרף לדיון כלשהו מן הראוי שתכבד את עצמך ובמקום להשתלח בכל מיני טיעונים ושטויות תנסה לשכנע אותי ועוד אנשים כמוני לכך שאנחנו טועים. לא אמרת ולו סיבה אחת שיכולה לגרום לנו לאמפתיה כלפיכם למרות שגם אנחנו "דור שני". אבל בינינו לבין עצמנו איני מצפה ממך לרמת דיון שכזו עובדה היא שלא השכלת לעשות זאת עד כה ובמקום זאת בחרת להשתלח בי. בסופו של דבר מי שעושה את הדבר המקומם מבחינה מוסרית הוא אתה ולא אנחנו. אתה הוא זה שצריך להצדיק את מעשיך. כדי לעזור להגדיר את המילה מוסרי אתה צריך לשאול את עצמך - האם אני הייתי רוצה שיעשו לי את אותו דבר שאני עושה? ועל אותו משקל - הייתי שואלת אותך מה יקרה אם בעוד 30 שנה הדור השני של הפלשתינאים יתבעו את מדינת ישראל על רצח עם? ולא שאני מצדיקה אותם. ולא שאני משווה. אין אח ורע לשואה שהיתה בגרמניה, אבל הם באמצעי התקשורת ויחסי הציבור שלהם משווים את המצב לשואה. איך תגיב אז בעוד 30 שנה? תחשוב על זה!!!!

עוקץ,פורומים,פורומים,עוקץ,קהילות www.okets.co.il

עוקץ,פורומים,פורומים,עוקץ,קהילות www.okets.co.il www.okets.co.il פורומים פורומים בשלל נושאים
עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דור שני לשואה
בחר
בחר