שילומים לדור שני

אבי ז"ל היה בשבי הגרמני 4 שנים בזמן מלחמת העולם השניה. כל חייו (פציעותיו הפיזיות והנפשיות )השפיעו על משפחתו. אבי לא חזר מאז לגרמניה ולא לקח שילומים. מי יודע ? האם אני כבנו, זכאי לתבוע שילומים עבור דור שני?

תשובה

בעיתונים מתפרסמים מספרי טלפון של עמותות ועורכי דין שעוסקים בפיצויים,אפשר לפנות אליהם. כמו כן קיימת גם ועדת התביעות. יש לי בעבודה את פרטיהם ואשמח להעביר

למה אתה חושב שמגיע לך כסף? להנציחו את זכרו דאגת?

הבנה והנצחה

גלית יקירתי, תגובתך אינה מפתיעה. כנראה אינך יודעת סבלו של אדם בשבי כן אינך יודעת מה עובר על משפחתו. במידה ויהיו לי משאבים להנציחו, השמיים יהיו הגבול.

אם תגובתי מפתיעה או לא זה לא רלבנטי. מה שרלבנטי הוא שאחרי כל כך הרבה שנים

אתם עוד מחפשים "פיצוי" לכאב. לא שלכם אלא של ההורים או הסבא והסבתא שלכם. גם אם הדור השני כאב וסבל, האם אתה סבור שכסף יפצה על הכאב? האם כסף ינקה את המוסר של הגרמנים? ניצולי השואה (וגם כאלה שכלל לא היו באזור) הפכו את השואה לאבן שואבת לכסף. שנור..משתמשים בכאב ובסבל של הדור הראשון כעילה לקבלת כסף. פשוט בושה!!! באשר להנצחה - אני במקומך הייתי מתביישת אפילו לקשור את חוסר המשאבים בחוסר הנצחה. הבעיה היא בדור שלכם, ותונצח גם אצל הילדים והנכדים שלכם.

את מכלילה ומגזימה והעקר אין בך חמלה

למה אתה חושב שמגיע לך כסף? להנציחו את זכרו דאגת?


למה הוא חושב שמגיע לו כסף ? הוא כתב במפורש !!!

חייו (פציעותיו הפיזיות והנפשיות )השפיעו על משפחתו. יעקב

את מכלילה ומגזימה והעקר אין בך חמלה


היא לא מגזימה . היא סתם ממציאה ומתגרה . ראי הערותי במספר מקומות .

אם תגובתי מפתיעה או לא זה לא רלבנטי. מה שרלבנטי הוא שאחרי כל כך הרבה שנים

אתם עוד מחפשים "פיצוי" לכאב. לא שלכם אלא של ההורים או הסבא והסבתא שלכם. גם אם הדור השני כאב וסבל, האם אתה סבור שכסף יפצה על הכאב? האם כסף ינקה את המוסר של הגרמנים? ניצולי השואה (וגם כאלה שכלל לא היו באזור) הפכו את השואה לאבן שואבת לכסף. שנור..משתמשים בכאב ובסבל של הדור הראשון כעילה לקבלת כסף. פשוט בושה!!! באשר להנצחה - אני במקומך הייתי מתביישת אפילו לקשור את חוסר המשאבים בחוסר הנצחה. הבעיה היא בדור שלכם, ותונצח גם אצל הילדים והנכדים שלכם.

אולי יש בך הרבה כאב אבל את לא נותנת לגעת בך. ולעניין הוריך:זכותם היתה להגיב כפי שהגיבו. אנשים אחרים חשבו שמגיע להם וזה לא שנור

נו, באמת חסכי ממני את הפסיכולוגיה בגרוש ותתיחסי לגופו של עניין. הנושא כולו שנוי במחלוקת.

איש מכם לא באמת העז לקום ובריש גלי לנמק את תביעותיו אלא באיצטלה שאתם מציגים כאן. הגיע הזמן שתבינו שמושגי המוסר השתנו, הם אינם יותר משתקפים באספקלריה של השואה.

תגובה

מאוחר לי עכשיו. עבדתי במשך היום למען ניצולי שואה וקשישים אחרים. אענה לך מחר ויש מה לענות

והיא הנותנת . כלומר את עצמך כתבת "הנושא כולו שנוי במחלוקת" אז מה כי תליני ?

איזה הוכחה יש לצדקת עמדתך ? לא כלום ! איזה חזקה יש לך על קביעת המוסר ? לא כלום . מה יש לך בידים ? זוג הורים ואחרים שחושבים שאין לקחת פיצוים? זה לא הוכחה קבילה . בלי לפגוע בכבודם יש אחרים במצבם שחושבים אחרת ולדעתם יש משקל לא פחות . בכלל , יש לך הנחת יסוד , מטופשת לדעתי, שפיצוי כספי אמור לחפות על האשמה . אז את טועה ובגדול ! רוצח ששדד והורשע אינו רשאי להשאיר ברשותו את הטובין ששדד וצפוי לעמוד בתביעות נזיקין אזרחיות בלי הקלה בעונשו. זה אלף בית במוסר . אבל את חושבת אחרת כי הוריך חשבו אחרת . ואחרון חביב . יש דמיון בין מה שהוריך עברו להורי , אבל בהיפוך . כלומר אבי השריד היחידי ממשפחתו ואמי ראתה את הלבן בעינים של מנגלה באושוויץ . כל אחד מהם היה בדיעה שונה בנושא הפיצויים . כל אחד מהם לא הבין איך השני יכול להחזיק בדיעה ולפעול לפיה . אבל כל אחד מהם היה מספיק אנושי ומספיק חכם להבין שלא כל האצבעות שוות ואנשים יוצאים מהתופת עם מטען דיעות שונה . לדעתי , חוכמה זו חסרה לך . יעקב

תגובה

נכון. אחרת זה בבחינת"הרצחת וגם ירשת"

כאשר לנגד עיניו של האדם עומד הכסף, כל מושגי המוסר נשחקים, אתה מנסה להצדיק את הטיעונים

שלך בשאלות לא ענייניות. האם עובדת היותו של הנושא שנוי במחלוקת תלוי במספר המתנגדים או מספר התומכים? אתה ודאי מבוגר מספיק כדי לזכור את מנחם בגין שהיה גדול המתנגדים לשילומים מגרמניה גם כאשר זה היה אמור להציל את מצבה של מדינת ישראל שהיתה במצב כלכלי קשה מאוד. כאשר אתה בוחר להצטרף לדיון כלשהו מן הראוי שתכבד את עצמך ובמקום להשתלח בכל מיני טיעונים ושטויות תנסה לשכנע אותי ועוד אנשים כמוני לכך שאנחנו טועים. לא אמרת ולו סיבה אחת שיכולה לגרום לנו לאמפתיה כלפיכם למרות שגם אנחנו "דור שני". אבל בינינו לבין עצמנו איני מצפה ממך לרמת דיון שכזו עובדה היא שלא השכלת לעשות זאת עד כה ובמקום זאת בחרת להשתלח בי. בסופו של דבר מי שעושה את הדבר המקומם מבחינה מוסרית הוא אתה ולא אנחנו. אתה הוא זה שצריך להצדיק את מעשיך. כדי לעזור להגדיר את המילה מוסרי אתה צריך לשאול את עצמך - האם אני הייתי רוצה שיעשו לי את אותו דבר שאני עושה? ועל אותו משקל - הייתי שואלת אותך מה יקרה אם בעוד 30 שנה הדור השני של הפלשתינאים יתבעו את מדינת ישראל על רצח עם? ולא שאני מצדיקה אותם. ולא שאני משווה. אין אח ורע לשואה שהיתה בגרמניה, אבל הם באמצעי התקשורת ויחסי הציבור שלהם משווים את המצב לשואה. איך תגיב אז בעוד 30 שנה? תחשוב על זה!!!!

תשובההבטחתי אתמול התייחסות ואני מקיימת

בדיון הזה יש שתי רמות או נכון יותר שני ערוצים: הנושא הכספי-יש אנשים שחושבים שמותר וראוי היה לבקש ויש כאלו שלא. אני חושבת שצריך לכבד ולקבל כל עמדה מבלי לכנותה בכינויי גנאי. אני מכירה עוד אנשים שחשבו כמו הוריך ששום כסף לא יכפר. ונכון,את הנזק הנורא שנעשה זה אכן לא יכפר. יחד עם זאת גרמניה עצמה הלא לקחה אחריות(המערבית בזמנו,מזרח גרמניה ואוסטריה התנערו). ליהודים אבד רכוש,הלכו חיים שלמים. גם מי שנותר חי נותר פגוע והפסיד את שנותיו היפות בהן היה יכול ללמוד ולהתפתח במחנות השמדה ובגטאות. הפגיעה השנייה והיא הן בניצולים עצמם והן בילדיהם היא נפשית. לשם כך קיימת "עמך". אז אולי את והוריך מתמודדים אבל יש כאלו שלא. יש לי מטופלים שעד עצם היום הזה אינם מצליחים לישון לילה שלם ללא סיוטים. \אז אל תקישי מצורת ההתמודדות שלך ושל הוריך על אנשים אחרים ובבקשה תכבדי את דרך התמודדותם. מה שהקפיץ אותי אצלך זו הנחרצות שלך,ההכללה וחוסר הרצון ו/או היכולת להכיל ולהבין.לא צריך להיות בשביל זה עובד סוציאלי,להיות סתם בן אדם.
עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דור שני לשואה
בחר
בחר