תחרות בפורום- יש פרס!!

כל חבר שכב"ג יודע שהמעבר בין ו' ל-ז' הוא בעייתי ויש נשירה המונית של חניכים. הסיבות לכך הן רבות... כל אחד גם יודע שגיוסים לשכבות ח' ו ט' הם לא פשוטים וצריכים להיות מאוד מתוחכמים! החכמה היא איך מחזירים את החניכים האלה "הבייתה". התחרות:הצוות שישלח את "הגיוס" הכי מקורי,מתוחכם, מיוחד, מלהיב וכמובן יעיל(הכוונה כמה חניכים הוא הביא) יזכה! החוקים: נא לציין שם השבט,צוות, של איזו שכבה , שם, כמה חניכים היו לפני הגיוס וכמה חניכים הביא הגיוס... התחרות עד 1/1/2005 מותר לשלוח רעיונות שלא ניסיתם והם עדיין מגניבים... צוות שלא ינהג ביושר יודח מהתחרות.

להיות מדריך טוב

עובד כמו קסם

ושוב-אתה מפגין ידע מדהים בנושא המדובר...

תחרות בפורום- יש פרס!!

כל חבר שכב"ג יודע שהמעבר בין ו' ל-ז' הוא בעייתי ויש נשירה המונית של חניכים. הסיבות לכך הן רבות... כל אחד גם יודע שגיוסים לשכבות ח' ו ט' הם לא פשוטים וצריכים להיות מאוד מתוחכמים! החכמה היא איך מחזירים את החניכים האלה "הבייתה". התחרות:הצוות שישלח את "הגיוס" הכי מקורי,מתוחכם, מיוחד, מלהיב וכמובן יעיל(הכוונה כמה חניכים הוא הביא) יזכה! החוקים: נא לציין שם השבט,צוות, של איזו שכבה , שם, כמה חניכים היו לפני הגיוס וכמה חניכים הביא הגיוס... התחרות עד 1/1/2005 מותר לשלוח רעיונות שלא ניסיתם והם עדיין מגניבים... צוות שלא ינהג ביושר יודח מהתחרות.

שנה שעברה עשינו משהו לא רע...

הייתי מדריך ז', ולפעולת פתיחה באו 60 חניכים. לא-לא הצלחנו לשמור על המספר הזה, ובכל זאת הצוות שלי זכה בפרס הדרכת ז' במחנ"ק. בקיצור, מה שעשינו-זה שכולנו לבשנו מעילים שחורים כאלה(קצת כמו של מטריקס), ומשקפי שמש, ובאנו כולנו עצובים כאלה, כאילו באנו להלוויה, הראשג"ד(יואב ברוור) אמר: "יום שלישי יש פעולת פתיחה בארבע וחצי בשבט בית הכרם ברחוב שלמה צמח 20 תגיעו" ויצאנו. אחרי בערך 10 שניות שבחוץ הספקנו להוריד את החאקי חזרנו פנימה ועשינו להם קצת מורל ועניינים, חילקנו פליירים וגם ניסינו לעשות סטומפ-וכשלא הצלחנו זה הצחיק אפילו יותר. דיברנו עם חלק מהמוכרים שבהם ועזבנו. ***צריך לציין שעשינו את זה רק בבית ספר אחד מתוך השניים שלנו. בשני לא נתנו לנו להיכנס לכיתות, אז הכנו ג'לי ונתנו להם עם פליירים***

ושוב-אתה מפגין ידע מדהים בנושא המדובר...


אני מדבר מניסיון

לקנות חניכים בג'לי ולפטם אותם באוכל עוזר רק לטווח הקצר.

דורון-רעיון מדליק!

ולשני שלא כל-כך הבנתי איך קוראים לך- איזה רעיוןיש לך? איך אפשר להביא חניכים בצורה מקסימלית? להגיד "לא חוכמה לקנות אותם" זו גם לא חוכמה... כמובן שעדיף לא לקנות אותם בצ'ופרים אבל איך אתה היית מביא חניכים?

מדריך אמיתי לא צריך גיוסים

גיוסים זאת הדרך לפצות על זה שאתה לא באמת מדריך טוב.

כן אבל אתה צריך להביא אותם בפעם הראשונה כדי להראות להם שאתה מדריך טוב.

שום מוצר לא יימכר לא משנה כמה הוא טוב, אם אין לו פרסומת...

לא מדויק

בשביל שהם יבואו, רק צריך להגיד להם מתי ואיפה נפגשים. אם היה מדריך טוב שנה שעברה, הם יבואו. אם אתה מדריך טוב, גם אם הם באים מעט בפעם הראשונה, אחרי זה הם יבואו יותר ויותר. גיוסים זה רעיון רע. כשאתם עושים גיוסים מה שאתם אומרים להם זה: "שנה שעברה היה לא משהו, אבל אנחנו הרבה יותר מגניבים". מה שקורה זה, ששנה לאחר מכן, הצוות הבא צריכים לעשות משהו עוד יותר מגניב בשביל שהם יבואו, וככה אין לזה סוף. בנוסף, אם אתם עושים להם גיוסים מגניבים אבל אחרי זה אתם לא מדריכים טובים בפעולות, הם ילמדו לא להאמין לגיוסים ושנה הבאה גם אם יעשו להם את הגיוסים הכי מגניבים, הם לא יבואו כי הם לא יאמינו. לסיכום, החניכים צריכים לבוא בזכות המדריך, לא בזכות "גיוסים". מדריך טוב לא צריך את הגיוסים, וגיוסים רק יכולים להרוס לו.

אם התיאוריה שלך הייתה נכונה כולם היו עכשיו בצופים

כי מספיק שיש מדריך אחד טוב בגדוד בשביל שכולם יבואו אליו... אתה יודע שזה לא ככה. ואם אין מדריך טוב אחד בגדוד לדעתך, אז כנראה שצריך להיות מדריך באמת מיוחד בשביל להחשב בעינייך מדריך טוב... אין מה לעשות אנחנו מתעסקים פה עם ילדים בחברה חומרנית, וזה לא תמיד מספיק להיות מדריך עם ערכים שמעביר פעולות מעניינות. זה לא אומר שצריך להכנע לזה, אבל זה כן אומר שבשביל למשוך אותם בכמה פעמים הראשונות צריך לדבר בשפה שלהם...

מאיפה הסקת את הדברים האלה?

"אם אתה מדריך טוב, גם אם הם באים מעט בפעם הראשונה, אחרי זה הם יבואו יותר ויותר"

את זה אתה כתבת... ועובדה שלא באים יותר ויותר אין בכלל מדריכים טובים בצופים לדעתך????

ילדים בחברה חומרנית, האמנם?

נכון, זה באמת מה שאמרתי. אבל זה לא אומר שכולם היו בצופים, כי יש גבול טכני של הכיתה, או המעגל החברתי המסוים. אם המדריך טוב יבואו כל הכיתה, או כל הכיתה והחברים שלהם, אבל הוא לא יכול להביא את כל שאר הילדים בעולם, וגם לא את שאר הגדוד. לכן זה גם לא משנה אם יש מדריך טוב בגדוד או לא, כי כל אחד אחראי על כיתה או חצי כיתה מסוימת. יש מדריכים טובים בצופים, אבל הם מעטים מאוד. רוב המדריכים הם מדריכים שרק עושים גיוסים, או שרק מכינים לחניכים שלהם אוכל, או שעושים לחניכים שלהם צ'ופרים. אנחנו לא חיים עם ילדים בחברה חומרנית. אנחנו יוצרים את הילדים האלה. גידלנו ילדים שכשמוציאים אותם לטיול אומרים שהיה טיול גרוע אם הם לא קיבלו מהמדריכה שלהם סוכריה על מקל על הבוקר, שפריצר בצהריים ולפני השינה המדריכה גם הכינה להם שוקו עם קוביות שוקולד ונתנה להם כרית. אחר כך המדריכים אומרים שהילדים של היום חומרניים, אבל המדריכים הם אלה שיוצרים את הילדים החומרניים!

בדוגרי לגבי הדבר השני אתה צודק

אני מאוד מסכים איתך לגבי העניין של החומריות, גם אני שנה שעברה הייתי רשג"ד ומאוד התנגדתי לצ'ופרים. המדריכים סתם עובדים כל היום שלפני הטיול על הצ'ופרים (או מסנג'רים את האמהות שלהם) במקום לעבוד על הפעולות לטיול, וזה חבל מאוד. גם אין לזה גבול - אז מה אם החניך שמח ומתעודד כשנותנים לו כרית, הוא גם ישמח אם תתנו לו פלייסטיישן2 (ואז הוא גם בטוח יישאר בצופים). מספיק שפעם אחת מדריך עשיר יקנה לכל חניך שלו משהו יותר גדול מהסטנדרט וכל המדריכים האחרים באותה שנה ושנה הבאה יהיו חייבים להשוות. אז איפה הגבול? (אם אתם שואלים אותי, הגבול לצ'ופרים לחניכים הוא משרוקית). אני לא בטוח שאתה צודק לגבי "המדריך האמיתי", אבל גם חמוטל ואריאל קופצ'יק לא לגמרי צודקים. אתה טועה בזה שלפעמים המדריך הוא מוגבל, ויש גורמים שהוא לא יכול לשלוט עליהם - יש ילדים שיש להם חוגים או דברים, ויש ילדים שההורים שלהם לא מעודדים אותם ללכת לצופים, ואז אי אפשר להביא את כולם. ולפעמים יצא לי לראות מקרים שהמדריך באמת עושה כל מה שהוא יכול והחניכים עדיין לא באים. חמוטל, אריאל קופצ'יק ודורון סנפירי טועים בזה שהם מייחסים לגיוסים חשיבות רבה מדי, כשכאן sd sf צודק חלקית שהעיקר הוא ההדרכה ולא הגיוסים. אורי

אוי ואבוי...

לגבי צ'ופרים-אני מסכים לגמרי. אין שום סיבה להוציא כסף על חניכים, ואם כבר מחליטים להוציא-שלא יהיה על דבר בלי תועלת. כשהדרכתי שנה ראשונה קצת הזמתי(נו...שנה ראשונה מתלהבים וכאלה...), אבל שנה שעברה-חוץ מצ'ופרי טלפון(שיהיה נוח לשמור על המספרים שלנו) עשיתי פחות או יותר רק צ'ופר עם כל הצוות-שהיה לטיול פסח>צלחת מזל כף וסכין, לא חד פעמיים-שיהיה לכל הטיול. אני לא זוכר מה עשינו לטיול פתיחה(נראה לי שפחות או יותר כלום), ובמחנ"ק לא הייתי(משלחת...). מבחינתי, אח שלי(יוני סנפירי, כיום גם המרכז הבוגר של השבט שלי) הגיע לשיא היעילות כשהוא הדריך כיתות ח' בכיתה יא', והשתמש בחומרים שהיו אך ורק בשבט(לא ציוד שקנו לשבט)-ולא הוציא אגורה, ויצאו לו צ'ופרים אדירים. בקשר לגיוסים-גיוסים זה תמיד דבר יעיל. חובה לעשות גיוסים לפחות פעם אחת בשנה. האפקט שזה גורם הוא לפתוח את הצופים גם לקבוצות חברתיות שלא היו בצופים לפני כן. ככה כמה אנשים שהיו בגדוד שלי(כחניך) נכנסו לצופים(העובדה שהם עזבו אחרי שנה לא משנה-כי זה יותר תלוי בפתיחות של החניכים ואיכויות המדריך). השנה הצוות שלי גייס 6 חניכים(בכיתה ט'), רק עם זה שדיברנו איתם. יש המון דרכים לגייס חניכים, ולפעמים הגרנדיוזיות היא מיותרת. העובדה שיש צופים-לא בהכרח אומרת שאנשים יבואו אליהם אם הם ידעו שהם קיימים. ושוב, יש המון דרכים לגייס חניכים-אבל הדרך הטובה ביותר-היא לבוא, לדבר, ולהכיר את החניכים של העתיד. לרוב הגיוסים עצמם זה תורם לשני דברים: 1. להווי צוותי. 2. לזיכרונות לחניכים.(מי כמוני זוכר איך החניכים שלי שרו חודשיים אחרי שעשינו להם גיוסים את ה"לולא הייתי בצופים מה אני הייתי?" בפעולות). לסיכום-צריך גיוסים, ואפשר צ'ופרים. השאלה היא כמה ולמה.
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הנהגת ירושלים
בחר
בחר