המלצות לקבוצה וותיקה וחדשה ,מותם של דמויות והרפתקאות 
טוב האמת מאחר ובקושי הייתי זמין און ליין בשישי-שבת האלו, לקח לי זמן להגיב ,
ורציתי לתת תשובה רצינית עד כמה שניתן , אז בואו נתחיל.
קודם כל כלל יסוד אחד:
תבנה הרפתקה שמתאימה ברמתה לרמת הדמויות פלוס מינוס ,
זה אומר חלקים שיהיו קלים (אבל לאו דווקא קלים מידי) חלקים בעלי רמה בינונית וחלקים קשים אבל אפשריים
אם הקבוצה מתלכדת לעבודת צוות טובה ,או רעיון מיוחד (אבל הגיוני שאפשר לעלות עליו)
אם הדמויות מתכוונות בכוח ללכת לאיזורים מחוץ לקו העלילה ,ויש מספיק רמזים בדרך שאותה דרך מסוכנת
אין שום סיבה שלא לתת להם שם אתגרים קשים מידי ,וזה אומר שלאו דווקא ישרדו אותם ,אם ישרדו יופי מזל,
אם לא - בעיה שלהם -שחקנים לא צריכים לחשוב ולזרוק את הדמות שלהם לכל מקום במחשבה -השה"ם יציל אותנו בסוף.
עם דמות מתה ואין דרך להחיותה ,או אין אפשרות ,
ואתה יודע גם יש מקרים בהם דמות מתה ,ולקבוצה יש אפשרות להחיות אותה ,אך הם לא עושים זאת בשל תאוובת בצע (לבזוז את גופת חברם-בקבוצה מרושעת) או בשל כל סיבה אחרת.
שחקן שהדמות שלו מתה ,אם ירצה להמשיך לשחק ,יבנה דמות חדשה
כמה כללים שכדי לחשוב עליהם
1.לא לאפשר לשחקן לבנות דמות חדשה בעלת קירבה כלשהי כלפי הדמות הישנה שלה ,אלא אם זאת סיבה להצטרפות הדמות הנוכחית לקבוצה החדשה -בידקו וחישבו היטב כדי לא לעורר מתחים וקרבות בין אנשי הקבוצה כבר על ההתחלה.
2.מומלץ לא לאפשר לדמות לקחת את אותו רעיון של דמות כמו קודם -אם קודם לקח קוסם רשע תוהו ,
לא לאפשר לו לבחור בדמות החדשה החופפת אותו סגנון ,עדיף שלא יהיה קוסם ,אבל אם קוסם
אז שיהיה בעל נטייה שונה מאוד מהקודמת - זה בשל סיבה מאוד פשוטה ,השחקנים יתחילו לראות את השחקן כדמות ספציפית ויתקשו לעשות את ההבחנה בין הדמות הישנה שלו לדמות החדשה.
3.כמה נק"ן לתת לדמות החדשה - יש כמה שיטות אני אמנע 2 מהם ,אני אישית מעדיף לנטות לשיטה הראשונה שאציין.
א.הוא יקבל נק"ן הזהה לדמות שחקן אחרת בקבוצה בעלת הנק"ן הנמוך ביותר בקבוצה.
ב.לבצע ממוצע של כלל הנק"ן בקבוצה ולתת לו את הסכום פחות 10-25 אחוז.
ג.לתת לו נק"ן בגובה השווה לנק"ן שהיה לדמותו הקודמת אחרי ניקוז דרגה, או פחות מזה
(אישית אפשרות ג - ממש לא פיירית כלפי שאר השחקנים ,ושחקנים צריכים ללמוד שזה רק משחק)
4.האם לתת לדמות החדשה חפצים קסומים או ממון? הערות ורעיונות.
א.שיטה שמספר חברים שלי עושים ,שיטה שאני לא הכי אוהב ,היא לתת בין 3-5 חפצי קסם שיוגרלו אוטומטית על ידי מנחה המשחק,מתוך 3-4 טבלאות מוגדרות מראש ואותם השחקן יבחר -כמובן שמדובר בחפצי קסם פשוטים ולא חזקים.
ב.תעשו לו זריקת מזל :) משהו כמו 30 אחוז שהדמות החדשה ברת מזל -וזה אומר שהצליחחה טוב בעולם,
אז תתנו לה לדוגמה קשרים בכל מיני מקומות ואולי חפץ מיוחד שמתאים לדמות ומתאים לרמת הדמות והקבוצה.
30 אחוז שהדמות נורמאלית ,אז תתנו לה דברים שניראים לכם שלדמות ממוצעת צריכים להיות
והשאר לדמות היה עד היום מזל רע ביותר אם יש לה חפצי קסם ,אז זה כמה בודדים אם לא בכלל,
אולי אפילו יש לה אוייבים או אולי איש לא שמע עליה .
כל הקטע של קשרים וכו...זה נוגע יותר לדמויות בדרגות גבוהות שמן הסתם נעשות מוכרות יותר בעולם.
בשום פנים ואופן אל תתנו לו את אותה כמות ציוד שהיתה לו בעבר,
אם זה שחקן ממש חדש ולא היה לו דמות קודמת ,תהיו נדיבים איתו,
דמות שכבר היה לה דמות והדמות נהרגה , אם לדעתכם הדמות נהרגה בגלל טימטום השחקן, בגלל שהם סתם הלכו למקום שלא צריך ,או גם אם זה היה מוות הירואי,
הדמות החדשה לא צריכה לקבל כרדיט על מהלללי הדמות הקודמת ,
אם אתם רוצים להראות לשחקן שהיה ממש טוב ,אולי בהמשך הדרך הוא ישמע אם הדמות החדשה שלו שיש אגדות או סיפורים על דמותו הקודמות שמתה ,שחקן תמיד אוהב לשמוע מצד שלישי על הדמות שלו ועוד יותר אם זה נעשה באינפליי (ז"א במשחק ממש).
טוב אני כבר לא הכי מרוכז עכשיו - יש שאלות?
אסף פובונזק
מנהל פורום
מד"ב,פנטסיה ומשחקי-תפקידים