מותה של דמות...

אני עובר לאחרונה מחדש על מוד"מ מהדורה שנייה, אבל נתקלתי בבעיה מענינת. כיצד אפשר לשחק במערכה, שבה אחד הדברים החשובים הוא הקשר בין השחקן לדמות, כאשר יכול להיות שהדמות תמות? נכון, יש אמצעי החייאה, אבל איך תצפו מדמויות ברמות הנמוכות לרכוש או לקבל אותם? האם זה אומר ששחקן ששיחק עם הדמות שלו, ולמרות מאמציו היא מתה- יצטרך להחליף לדמות חדשה? זה לא יהפוך את המערכה לאוסף הרפתקאות מחוברות ויביא למרמור השחקנים? ובכלל, כל הדיבורים על שיטות מצור, ספינות, סוגי כספים ומסחר- הם דברים שמעידים על אורך משחק מדהים, ואם השמות נכשלה בניסיון ההחיאה? תום.

מוות וחיים בידי השה"מ

אם השה"מ מחליט שמות דמות לא מתאים למערכה, הדמות לא תמות, וזהו. מזל רע בקוביות לא אמור להרוג דמות, אפילו אם זה מציאותי יותר. אם המערכה היא העיקר, השה"מ יכול להחליט לשנות את הקוביות כרצונו , ובגלל זה עדיף לגלגל כמה שיותר גלגולים לעיני השה"מ בלבד, מתי שאפשר. כמובן, שחבורה יכולה להחליט שהשה"מ לא יתערב בגלגולי הקוביות, ומנסיוני כל דמות תמות בשלב זה או אחר במצב כזה. אם השחקן עושה מעשה ממש טפשי למרות אזהרות ,אין מה לעשות. או לחילופין אם הדמות עושה מעשה גבורה בידיעה שהמוות הוא וודאי, מוות הדמות יכול להוסיף הרבה למערכה (כמו סער בהיר להב הזכור לטוב מרשומות רומח הדרקון). אפשר במקרה כזה לצ'פר קצת את השחקן בדרכים שונות בדמות הבאה שלו.

המלצות לקבוצה וותיקה וחדשה ,מותם של דמויות והרפתקאות

טוב האמת מאחר ובקושי הייתי זמין און ליין בשישי-שבת האלו, לקח לי זמן להגיב , ורציתי לתת תשובה רצינית עד כמה שניתן , אז בואו נתחיל. קודם כל כלל יסוד אחד: תבנה הרפתקה שמתאימה ברמתה לרמת הדמויות פלוס מינוס , זה אומר חלקים שיהיו קלים (אבל לאו דווקא קלים מידי) חלקים בעלי רמה בינונית וחלקים קשים אבל אפשריים אם הקבוצה מתלכדת לעבודת צוות טובה ,או רעיון מיוחד (אבל הגיוני שאפשר לעלות עליו) אם הדמויות מתכוונות בכוח ללכת לאיזורים מחוץ לקו העלילה ,ויש מספיק רמזים בדרך שאותה דרך מסוכנת אין שום סיבה שלא לתת להם שם אתגרים קשים מידי ,וזה אומר שלאו דווקא ישרדו אותם ,אם ישרדו יופי מזל, אם לא - בעיה שלהם -שחקנים לא צריכים לחשוב ולזרוק את הדמות שלהם לכל מקום במחשבה -השה"ם יציל אותנו בסוף. עם דמות מתה ואין דרך להחיותה ,או אין אפשרות , ואתה יודע גם יש מקרים בהם דמות מתה ,ולקבוצה יש אפשרות להחיות אותה ,אך הם לא עושים זאת בשל תאוובת בצע (לבזוז את גופת חברם-בקבוצה מרושעת) או בשל כל סיבה אחרת. שחקן שהדמות שלו מתה ,אם ירצה להמשיך לשחק ,יבנה דמות חדשה כמה כללים שכדי לחשוב עליהם 1.לא לאפשר לשחקן לבנות דמות חדשה בעלת קירבה כלשהי כלפי הדמות הישנה שלה ,אלא אם זאת סיבה להצטרפות הדמות הנוכחית לקבוצה החדשה -בידקו וחישבו היטב כדי לא לעורר מתחים וקרבות בין אנשי הקבוצה כבר על ההתחלה. 2.מומלץ לא לאפשר לדמות לקחת את אותו רעיון של דמות כמו קודם -אם קודם לקח קוסם רשע תוהו , לא לאפשר לו לבחור בדמות החדשה החופפת אותו סגנון ,עדיף שלא יהיה קוסם ,אבל אם קוסם אז שיהיה בעל נטייה שונה מאוד מהקודמת - זה בשל סיבה מאוד פשוטה ,השחקנים יתחילו לראות את השחקן כדמות ספציפית ויתקשו לעשות את ההבחנה בין הדמות הישנה שלו לדמות החדשה. 3.כמה נק"ן לתת לדמות החדשה - יש כמה שיטות אני אמנע 2 מהם ,אני אישית מעדיף לנטות לשיטה הראשונה שאציין. א.הוא יקבל נק"ן הזהה לדמות שחקן אחרת בקבוצה בעלת הנק"ן הנמוך ביותר בקבוצה. ב.לבצע ממוצע של כלל הנק"ן בקבוצה ולתת לו את הסכום פחות 10-25 אחוז. ג.לתת לו נק"ן בגובה השווה לנק"ן שהיה לדמותו הקודמת אחרי ניקוז דרגה, או פחות מזה (אישית אפשרות ג - ממש לא פיירית כלפי שאר השחקנים ,ושחקנים צריכים ללמוד שזה רק משחק) 4.האם לתת לדמות החדשה חפצים קסומים או ממון? הערות ורעיונות. א.שיטה שמספר חברים שלי עושים ,שיטה שאני לא הכי אוהב ,היא לתת בין 3-5 חפצי קסם שיוגרלו אוטומטית על ידי מנחה המשחק,מתוך 3-4 טבלאות מוגדרות מראש ואותם השחקן יבחר -כמובן שמדובר בחפצי קסם פשוטים ולא חזקים. ב.תעשו לו זריקת מזל :) משהו כמו 30 אחוז שהדמות החדשה ברת מזל -וזה אומר שהצליחחה טוב בעולם, אז תתנו לה לדוגמה קשרים בכל מיני מקומות ואולי חפץ מיוחד שמתאים לדמות ומתאים לרמת הדמות והקבוצה. 30 אחוז שהדמות נורמאלית ,אז תתנו לה דברים שניראים לכם שלדמות ממוצעת צריכים להיות והשאר לדמות היה עד היום מזל רע ביותר אם יש לה חפצי קסם ,אז זה כמה בודדים אם לא בכלל, אולי אפילו יש לה אוייבים או אולי איש לא שמע עליה . כל הקטע של קשרים וכו...זה נוגע יותר לדמויות בדרגות גבוהות שמן הסתם נעשות מוכרות יותר בעולם. בשום פנים ואופן אל תתנו לו את אותה כמות ציוד שהיתה לו בעבר, אם זה שחקן ממש חדש ולא היה לו דמות קודמת ,תהיו נדיבים איתו, דמות שכבר היה לה דמות והדמות נהרגה , אם לדעתכם הדמות נהרגה בגלל טימטום השחקן, בגלל שהם סתם הלכו למקום שלא צריך ,או גם אם זה היה מוות הירואי, הדמות החדשה לא צריכה לקבל כרדיט על מהלללי הדמות הקודמת , אם אתם רוצים להראות לשחקן שהיה ממש טוב ,אולי בהמשך הדרך הוא ישמע אם הדמות החדשה שלו שיש אגדות או סיפורים על דמותו הקודמות שמתה ,שחקן תמיד אוהב לשמוע מצד שלישי על הדמות שלו ועוד יותר אם זה נעשה באינפליי (ז"א במשחק ממש). טוב אני כבר לא הכי מרוכז עכשיו - יש שאלות? אסף פובונזק מנהל פורום מד"ב,פנטסיה ומשחקי-תפקידים

תודה רבה לעונים...

למרות שקצת קשה לי לנתק מישהו מדמות שהוא משחק איתה חצי שנה בגלל פישול בקוביות, ולכן אני נוטה לדבריו של מיריליון (שבחיים לא ראיתי אותו- אז שלום וברכה לך). תום.

אכן הקוביות חשובות אומנם ,אך לא בהכרח...

אם זה סתם ביש מזל רציני, אז יש שתי אפשרויות להסתכל על זה... אחד טיפשות השחקן -ואז אם השחקן הזה בקביעות עושה מעשים מטופשים ומסוכנים ,אני ממליץ לפחות פעם פעמיים לנסות להציל אותו מהבוץ, אבל בפעם השלישית -זה בעיה שלו ,הוא צריך ללמוד את גבולות הדמות שלו, ואם זה אומר שהדמות שלו תמות , לפחות עם הדמות החדשה שלו יהיה לו יותר איכפת ממנה ולא יזרוק אותה לסכנות מפגרות בתיקווה כי השה"ם ילחם לצידו :). יש מקרים של יש קרב קוסם אוייב תוקף בקסמים מסוכנים (כל קסם שאם אתה ניכשל בהצלה -אתה מת, לדוגמא התפוררות עוצמה שישית ) השחקנים צריכים לקחת בחשבון את הסיכוי שלקוסם חזק יש קסמים מסוכנים ,וכדי להם לעשות הכל כדי להיות מוגנים או מוכנים לכך ,או שאולי לנסות למצוא דרך אחרת לבצע את המטלה בלי להכנס לקרב מיותר. חפצים שעשויים לעזור , קמע מזל (יש לו מטענים ספורים ,נדיר - מאפשר לשחקן לזרוק קוביה שוב פעם אם לא מרוצה מהתוצאה בשניה שהתוצאה נופלת ,זה גם תקף לגילגולי התקפה והצלה כאחד) קמעות הגנה שונים נגד מילות עוצמה (נדיר נדיר מאוד) אולי למצוא חפץ או משהו שמגן מדברים שכאלה - עוד פעם הכל לרוב נדיר, אבל כפי שלמדתי וראיתי שחקן/דמות עם מספיק רצון ומחשבה מתוחכמת תוכל למצוא דרך להשיג דברים שכאלה. ואם לא השיג ,שיזכור שיתכן ולקוסם האוייב יש קסמים מסוכנים ותמיד יש סיכוי שייצא 1 בקוביה בניסיון הצלה מהם. אני אומר תמיד לשחק את האוייבים בצורה הכי טובה שניראה לכם שהאוייב היה משחק עם אותו מיידע שיש לו, ולא לוותר -כמו להפגיש את הקבוצה עם אביר מוות שיכול להכחיד הרפתקנים ממוצעים בקלות רבה , ולא להשתמש יותר מידי ביכולות שלו (למרות שיש הגיון סיפורי לפעמים מדוע האביר יעדיף דווקא להלחם פיזית -שגם זה מסוכן -מאשר לזרוק כדורי אש או מילות עוצמה מוות מוגברים) אוקי לסיכום - המלצות גילגולי תקיפה של דב"שים ומפלצות בעיקר אוייבים לזרוק מאחורי פרגוד השה"ם ולא לעיני השחקנים,כך תוכלו להחליט תמיד אם לשנות את התוצאה בלי להראות לשחקנים ששינתם -אסור להראות לשחקן שתימרנתם את התוצאות. גילגולי הצלה של שחקנים מומלץ 2 אפשרויות השחקן זורק מאחורי פרגוד לעיני השה"ם בלבד. השחקן זורק גלוי. איך שבא לכם - אם שחקן מתחיל לנסות מזלו יותר מידי -אני אומר אל תתנו לו ואם הוא מפסיד שיפסיד -זאת אשמתו, (כמובן שמנחה המשחק רומז לו בעדינות כל הזמן -אתה בטוח, זה מסוכן, ...) טוב אני חושב שהבנתם אותי כבר לא? אסף פובונזק מנהל פורום מד"ב,פנטסיה ומשחק-תפקידים
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מדע בדיוני ופנטזיה
בחר
בחר