וזה בדיוק מה שטענו הרפורמיים! מעניין מאוד, איפה הם היום, וכמה הם יהודים ?

לא, זה לפי דבריך בלבד........

מה הקשר בין אחד לאחר? הכי טוב זה להיות מחובר לנושא ולהגיב לעניין, וזה קשור להיות אדם קשוב. זו תכונה יהודית או תכונה אנושית?

יכולת להוציא מילים יש לך, אבל שכל לחשוב על אילו מילים להוציא זה כבר סיפור אחר.

להגיד שהיהדות והמסורת מסתכמות בבחירה החופשית ובראות עיניו של כל אדם, זה כמו להגיד שכל אחד יכול לקחת את החוק לידיים כראות עיניו. להגיד שחגי ישראל הם דבר שכל אחד מקיים לפי הבנתו, זה דבר טפשי. בכל למעשה, את בעצמך מבטלת את כל המסורת, שהרי מעתה לא תהיה משמעות אמיתית לכל חג, וממילא אין שום טעם בקיום החגים.

ודאי שלא, וכי מי טען זאת

המסורת בודאי שאינה מנותקת לחלוטין מהדת אבל השאלה לדעתי צריכה להיות הפוכה. האם המסורת = דת והאם אין מקום למשהו מעבר להגדרות הצרות? האם ההגדה הקיבוצית הוציאה את הקיבוצניקים מחוץ למסגרת ה"יהודית"? האם הדגש על המימד החקלאי בחגים הוריד מערכם ה"יהודי" של החגים או שקירב אוכלוסיה לא דתית אליהם? ואם אין מקום לכל השאלות האלה אזי למה מפרידים בין יהודי חילוני ליהודי מסורתי ליהודי דתי? המסורת מחברת בין מי שרואה עצמו חילוני לחלוטין לבין המחמיר על קוצו של יוד, היא דרך הביניים המגשרת בין אלה לבין אלה, וככזו היא מספיק גמישה כדי לאפשר לכולם להיות יהודים ללא כפייה רבנית כזו או אחרת.

לא שמת לב שהכי טעם שיש להפריד דת ומדינה - ועל כך נטוש הויכוח

ואת חושבת שככה הסתובבו במרוקו או בעירק?

זו תחפושת מצחיקה, האנשים האלו הבאים לשחק אותה צנועים מתחרים למי יש אהחליפה היותר טובה ולמי הכובע היות מהודר

בינתיים אני לא מתערבת במה שאנשים לובשים - לא חילונים ולא דתיים - כי זה ענינם

יכולת להוציא מילים יש לך, אבל שכל לחשוב על אילו מילים להוציא זה כבר סיפור אחר.

להגיד שהיהדות והמסורת מסתכמות בבחירה החופשית ובראות עיניו של כל אדם, זה כמו להגיד שכל אחד יכול לקחת את החוק לידיים כראות עיניו. להגיד שחגי ישראל הם דבר שכל אחד מקיים לפי הבנתו, זה דבר טפשי. בכל למעשה, את בעצמך מבטלת את כל המסורת, שהרי מעתה לא תהיה משמעות אמיתית לכל חג, וממילא אין שום טעם בקיום החגים.

תראה, אני מוכנה להסכים אתך שאתה המהדורה המודרנית של שלמה המלך אם זה יעזור לאגו שלך...........

אבל אני לא מוכנה שתפרש אותי ותבקר אותי על פי הפירוש שלך לדברים שלי שמעיד על חוסר הבנה מוחלט שלך למה שאתה קורא. ואני אסביר לך ובכך אסכם אתך את הדיון. המסורת היא שמירה על מה שיהודי שאינו חרדי ועדיין יהודי שומר. זו הזיקה של כל יהודי ליהדות מבלי להיות כבול למצוות ולחוקים שאתה חושב שהם הסממן היחיד ליהדות. הבחירה החופשית היא אבן יסוד בעיני, וככזו היא נותנת בידי כל אחד את ההחלטה האם לאכול מצות בפסח או לחם או את שניהם, האם להדליק נרות בשבת או לא, האם ללכת לבית הכנסת כל שבת או רק בחגים, האם ללכת לשמוע את הקראת המגילה או רק להתחפש ולהשתכר במסיבה, כל עוד הן נוגעות אל כל אדם באופן אישי ופרטי ואינן מזיקות ואינן מעצבנות ואינן נעשות כדי להכעיס. זו מהות הבחירה החופשית. להחליט לעצמי מה מתאים לי ואיך אני רוצה לחיות את חיי, אני, כפרט, בד' אמותי. עד כאן ברור נמשיך. כל אחד רשאי לקחת את החוק לידיים? לצורך כך מתקיימת מערכת ענישה מסועפת. ואתה יודע מה? אתה צודק. כל אחד רשאי לקחת את החוק לידיים. ובעשותו כך הוא גם לוקח על עצמו את האחריות שלו לשלם על כך ובמלוא חומרת הדין. וזה בהיבט הפילוסופי הרחב של העניין. זה לא אותו הדבר בכלל. אלה חוקי מלכות, חוקים מעשה ידי אדם וכך גם הענישה עליהם, ולהקביל זאת לתורה זו איוולת שאין כמותה וכולה שלך, לא שלי. נמשיך. להגיד שחגי ישראל הם דבר שכל אחד מקיים לפי הבנתו זה גם טיעון שלך בלבד. מה שאני אמרתי, ולזה נדרשת מסתבר הבנת הנקרא, הוא שהדגשים שכל אחד נותן הם קצת שונים על פי המשמעות של החברה שבה כל אחד חי. אתה כנראה חושב שכולם דומים וגזורים זהה וצריכים לחשוב באותו האופן ולהוציא אותן מילים. אני חושבת שלא. העובדה שאנחנו מתנצחים מקורה באותו חשיבה מקובעת ומרובעת שלך. אני לא מבטלת שום מסורת ואני מחוברת ליהדות הרבה יותר מכפי שאתה בקבעון שלך מסוגל לתפוש.

חחח ממש לא שלמה. אבל רואים שהגיל לא היטיב עם שכלך...

ואני אסביר, על אף הגיחוך הרב שיש לי לדברייך, בשיא הפשטות - המצוות ניתנו כל אחת וטעמה, אם בא איזה דביל אחד ואומר - לא, הטעם הזה לא מתאים לי, אני חושב על טעם שהוא יותר לטעמי לקיום המצווה. הדביל הזה אמנם מקיים מצווה בפעם הראשונה, אבל בפעם השניה והשלישית הוא כבר יתהה - רגע, אם הטםם למצווה הזו הוא מה שאני חושב, הרי שמהטעם הזה אני יכול גם לא לקיים את אותה מצווה כלל. מה שאת אומרת זה ככה - היום אני מקיימת מצוות מסויימות כי מתאים לי ומצוות אחרות לא כי לא מתאים לי. את המצוות שאני כן מקיימת, אני מקיימת לא בגלל הטעם הניתן להן לפי המסורת אלא לפי טעם שנראה לי, שעל פי דעתי קבעתי אותו כמתאים למצווה. וזאת אומרת, שהצאצאים שלך, יום אחד יבואו ויגידו - הטעם הזה שקבלנו מהמסורת של סבתינו לא נשמע לנו מתאים, לנו יש טעם יותר מתאים. בסופו של דבר, לא תשמר שום מסורת ושום טעם. וזה בדיוק מה שקרה לרפורמים.

האם התורה דמוקרטית לא

אז מה עושות שם המפלגות החרדיות בכנסת דמוקרטית? בוגדות בערכים בשל בצע כסף, עובדה!

כנראה שכן - כי אפילו כשהיה מלך - הנביא אמר לו בלי פחד מה הוא חושב

חחח ממש לא שלמה. אבל רואים שהגיל לא היטיב עם שכלך...

ואני אסביר, על אף הגיחוך הרב שיש לי לדברייך, בשיא הפשטות - המצוות ניתנו כל אחת וטעמה, אם בא איזה דביל אחד ואומר - לא, הטעם הזה לא מתאים לי, אני חושב על טעם שהוא יותר לטעמי לקיום המצווה. הדביל הזה אמנם מקיים מצווה בפעם הראשונה, אבל בפעם השניה והשלישית הוא כבר יתהה - רגע, אם הטםם למצווה הזו הוא מה שאני חושב, הרי שמהטעם הזה אני יכול גם לא לקיים את אותה מצווה כלל. מה שאת אומרת זה ככה - היום אני מקיימת מצוות מסויימות כי מתאים לי ומצוות אחרות לא כי לא מתאים לי. את המצוות שאני כן מקיימת, אני מקיימת לא בגלל הטעם הניתן להן לפי המסורת אלא לפי טעם שנראה לי, שעל פי דעתי קבעתי אותו כמתאים למצווה. וזאת אומרת, שהצאצאים שלך, יום אחד יבואו ויגידו - הטעם הזה שקבלנו מהמסורת של סבתינו לא נשמע לנו מתאים, לנו יש טעם יותר מתאים. בסופו של דבר, לא תשמר שום מסורת ושום טעם. וזה בדיוק מה שקרה לרפורמים.

קוצר הראות שלך תואם רק ליכולת ההבנה שלך

לא אמרתי לך בכלל אם ואיזה מצוות אני מקיימת, הגם במקרה שלך אני משתדלת מאד לקיים את ההלכה שאוסרת להלבין פניו של אדם ברבים...... הרפורמים הם יהודים כמוך ואולי טובים יותר הגם שלפי טעמך אין להם קיום והם אינם יהודים. ואהבת לרעך כמוך זו מצווה. כבד את אביך ואת אמך זו מצווה. מצות בפסח זו מצווה. לא תרצח זו מצווה. לא תגנוב זו מצווה. תפילת שמע זו מצווה. כולם מקיימים מצוות אלה? לא כל אלה שאינם מקיימים מצוות אלה אינם יהודים במקום לגחך אולי כדאי שתחשוב, לא תמיד מזיק.......

מעולם לא אמרתי זאת, ושוב, את היא שאמרת מלכתחילה שהיהדות היא כפי ראות עיניו של אדם

בסך הכל אני בא להזכיר לך שבתור אחת שמחשיבה את עצמה כיהודיה, את צריכה גם לפעול לפי המנהגים והמסורת שבאים עם ההגדרה הזו. אם אטען שאני יהודי, אך אלך להתפלל במסגד כל יום, ואחגוג את חג המולד עם עץ אשוח, ואחגוג את ראש השנה הסינית כל שנה, האם באמת אני יכול להחשב כיהודי? והאם גוי שהתגייר הופך ליהודי רק בגלל המילה שעבר? הוא מחוייב מעתה לכל המצוות האמורות ליהודים, ורק בכך הוא באמת נחשב ליהודי. כי היום כולם מלים, נוצרים ומוסלמים. מבחינתי ממש לא משנה אם תקיימי או לא תקיימי מצוות, אני פשוט מזכיר לך שאם את מחשיבה מעצמך יששרה ואמיתית, אז תהיי כזו עם עצמך ואל תקראי לעצמך יהודיה אם את לא באמת הולכת לפי החוקים שנתנו ליהודים.

אז אני מניחה

שאתה נמנה על מקיימי התרי"ג? חלאס, באמת......... הקיצוניות שלך ממש לא לעניין. בין החירות לחשוב ולהחליט לבד אם להיות חרדית/דתייה/חילונית לבין ההקצנה הלא עניינית שלך יש מרחק עצום..... אני מאד ישרה ואמיתית מכיוון שאני לא נדרשת לציפוי אלא למהות. ליהודים ניתנו 10 הדיברות. בהן כושלים מקרב אלה ששמו להם להיות המסיונרים של הדת (ש"ס לדוגמא) ואני יהודיה משובחת מכיוון שאני הולכת על פי משנתו של הלל שלכשנשאל לתורה על רגל אחת אמר: ואהבת לרעך כמוך...... ומרגע זה אני משאירה לך להיות הצודק.........

גם ישו אמר שהכל עניין של אהבת חינם. גם הוא לימד את המסר של ואהבת לרעך כמוך. אז את גם נוצריה טובה

שתי חרדיות ועוד אחד והכל ללא יראת האלוהים?

אישה א' מבית שמש התעללות בילדיה ועצימת עיניים לגילוי עריות במישפחה אישה ב קיימה יחסי מין עם ילדיה הקטינים, משהו "חדש" באישום פלילי של "אם" בישראל ח"כ בן עיזרי הורשע בשוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי מישפט שאבין?, אני אמנם לא חרדי ואיני מאמין כלל ושומו שמיים מעולם לא הורשעתי בדבר. אם כך מקומי בגן עדן ואו בגהנום?, שלחתי מייל לאלוהים ותשובה בינתיים איין.

ורב נוסף שיש פסק נגדו

קראתי גם שבית דין ירושלים מטעם הרב אלישיב אסר על הרב-אבינר לפסוק בכל נושא שהוא ואסר על כלי התקשורת לפרסם את פסקיו. והוא ממשיך.. כותב דברים נחרצים באתרי אינטרנט הומים, ולא נחה ידו.. מעניין למה בית הדין היה כל כך נחרץ בעניינו של אבינר ...

זה לא מדוייק

הם לא הרשעו בגניבה אלא בשחיתות על סוגייה. והם [אני מצטער אבל זו האמת] נרדפים. השחיתות שהם מואשמים בה היא נחלת הכל, המשטרה והפקליטות מחליטים אם ועל מי להשית את החוק והקלון. ראי את אולמרט למשל שמואשם בהרבה יותר שחיתות, ראי את אריק שרון שלא נפשט על פשעים ממש ..ויש לו אחוזה של 5000 דונם בדרום שלא שילם עליה שקל, ראי את פרס המסרב לפתוח את שערי בית הנשיא למבקר המדינה.. לא מוזר ? מוזר לי.

גם זה לא מדוייק..

ראה אפשר לשנוא אותו אפשר לאהוב את שרון בכל מקרה כדאי לדייק בפרטים חוות השקמים נמצאת בבעלות משפחת שרון מאז 1972, אבל ההיסטוריה שלה מתחילה עוד קודם. בשנת 1911 קנתה קבוצה שנקראה "שארית ישראל" 7,000 דונם (לא חמש אלפים ) צפונית מערבית לבאר שבע, או במילים שלכם (שאר המדינה, כי אני בן המקום ) סוף העולם שמאלה. אל המקום הגיעה קבוצה של חלוצים עבריים שהקימו בו את הישוב "רוחמה" לימים הקיבוץ רוחמה. הסבל הכלכלי שנגרם במלחמת העולם הראשונה וההטרדות מצד השכנים הערבים הביא לנטישה חוזרת ונשנית של רוחמה. הראשון לרכוש את חלקת השטח הספציפי עליו הוקמה החווה היה רפי איתן, אחד מבכירי המוסד וידיד של שרון. איתן רכש את השטח ב 1950 והתחייב לגדל שם 1,000 כבשים. מהר מאוד גילה איתן שהחקלאות אינה בשבילו וב 1954 מכר את הזכויות על הקרקע לידי קבוצת יהודים מאוסטרליה שקראה לעצמה: "מפעלי צאן ישראל". ב 1960 הוקמה במקום שכוח אל זה חווה בשם "מרעית" שננטשה לאחר כחמש שנים קשות לבעלים.. ב 1972 לאחר תום שרותו הצבאי רכש אריק שרון את השטח שרון קנה את זכויות החכירה בעזרת הלוואות שקיבל מאיש העסקים משולם ריקליס. ריקליס, חבר קרוב של שרון, נתן לו הלוואה על סך 200 אלף לירות, שהיוו את הבסיס לרכישה. המחיר היה שתי מיליון לירות. "שיקמים חווה חקלאית" בבעלותם של שרון ואישתו לילי היתה החברה שחתמה על ההסכם עם מנהל מקרקעי ישראל. בשנות ה 80 שרון כבר היה שר בממשלתו של בגין ומחשש לניגוד עניינים העביר שרון את הבעלות לנאמנות לכמה שנים. ב 1989 חזרה הבעלות לידי המשפחה, והפעם לידי הבנים עמרי וגלעד. בחוזה חכירה עם מנהל מקרקעי ישראל. זה ש... בודדים היו מוכנים לחיות באזור זה בשנות השבעים בודדים מוכנים לחיות כאן גם עכשיו... בוא לנגב בוא לכאן אני מבטיחך לסייע בידך לקבל קרקע ב"בשום מקום "בתנאים מעודפים , רק בוא אין זה הוגן להלין על מי שסיכנו הכל ובאו לנגב והצליחו לבנות חווה לתפארת בודדים הצליחו רבים נכשלו וחבל

ואפילו יותר נזה - האם הערבים דמוקרטים?

אם אתה מאמין שהם באמת דמוקרטיים, מדוע איפוא הם מנהלים את מדינותיהם בצורה דיקטטורית? ואם תאמר שהם אינם דמוקרטיים, אז מה לעזאזל הם עושים בכנסת שלנו?

בהן צדק

על שניהם אוותר לו יכולתי (ערבים וחרדים)

להנות היום מה שתפסידו למחר

בלתי אפשרי לוותר עליהם. הרי הרב הראשי (חרדי) מוכר לאחמד (ערבי) את

חמץ המדינה... באם לא יהיו חרדים וערבים אז מי ימכור למי? כיצד נעבור את הפסח כשכל חמץ המדינה בקרבנו? מה כאילו נלך ברחוב ובכל פינה יבצבץ לנו החמץ? בלתי אפשרי פשוט בלתי אפשרי.. מעניין מה יקרה באם תקום מדינה רק לחרדים וערבים... כאילו מי ישלם להם ביטוח לאומי? מי יעבוד במדינה הזו? מי יגן על מדינה שכזו... צבא האל? רעיון גרוע להפטר מהחרדים והערבים שישארו כאן ואנו נמשיך לשאתם על גבנו למה לא? מגיע להם.....
עבור לעמוד
... , , , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
50 פלוס
בחר
בחר