סינגלים חדשים

שרון הולצמן ואייל שכטר - היום אתה יוצא מזה אני יכול להבין למה יש אנשים ששני השמות האלה, שרון הולצמן ואייל שכטר, על דיסק אחד, גורמים להם להזיל ריר. וזה לא שאני לא אוהב את אבטיפוס, מאד אהבתי אותם, רק שהחיבור שלי אתם תמיד היה מהצד השכלי ולא הרגשי. אולי כבר הייתי מעבר לגיל של ההתלהבות הילדותית, המשכרת. כך שאיחוד (צפוי) של אבטיפוס לא ממש עושה לי את זה. מספיק לי להישאר עם המוזיקה מהדיסקים. הסינגל החדש של שרון הולצמן כמו מאותת על איזשהוא מהפך ביחסי הכוחות. בעוד שבלהקה הולצמן היה תמיד קול שני, הבסיסט שמתחבא מאחורי התלתלים ואף אחד לעולם לא יידע שהוא כתב את "ציפור" או את "בוקר טוב עולם" (שניים מהשירים הכי טובים של שנות התשעים) מסתבר עכשיו שהוא זה שההיסטוריה תזכור מהלהקה. "היום אתה יוצא מזה" הוא סינגל חדש מתוך דיסק סולו שלישי של הולצמן, אשר מדיסק לדיסק מגביר את הקצב והאנרגיות. "היום אתה יוצא" הוא שיר סוחף, מדבק, קליט, ולמרות שהוא מאד אישי יכול לדבר לכל אחד. (Rockfour - Young Believer (Earsay "מאמין צעיר" הוא הסינגל הראשון של רוקפור כרוקת'רי - כלומר, מאז שעזב אותם הסולן הקודם (זוכרים?). ההתאוששות של רוקפור מהמשבר מרשימה, אם לוקחים בחשבון שהלהקה לא חיפשה מחליף מבחוץ אלא התגברה על המחסור בכוחותיה שלה (במלים אחרות - ברוך בן יצחק הפך להיות הזמר המוביל). מבחינה מוזיקלית רוקפור ממשיכה לתת בראש בסגנון הפסיכדלי המוכר שלה, כשהתופים והבס מכים ללא רחם, הגיטרות מסתחררות, והצלילים כ"כ כבדים שהם כמעט מסתירים מאחוריהם את השירה. רוקפור הפכו עם השנים ליחידה מלוכדת ומתואמת כ"כ שאין פלא שהם זכו בתחרות ההיא של דיויד גילמור. הם הרי התאמנו כ"כ הרבה שנים בלהיות פינק פלויד.
2.jpg

שרון הולצמן

דווקא ב"אשה אשה" הולצמן הוא קול ראשון שיר מקסים, לטעמי הכי טוב שלהם.

עוד סינגלים:

הצרובים - יחד (פדי) הצרובים הם: גילי סיילי, ניר דרזי, רחלי חיו, שמוליק ספן, לוטם חן. מה שהם יודעים לעשות זה לחקות זמרים אחרים שבאמת, חוץ מחיקוי בארץ נהדרת מרובם לא נשאר הרבה ובאמת, אני לא מוצא שום עניין בלשמוע את רובם היום (ואני מדבר על המקוריים). אז למה צריך להביא להם חיקויים? למה אי אפשר כבר להמשיך לעשות קאוורים חיוורים וחסרי אישיות כמו בימים הטובים? למה צריך להעיר שיר כמו "יחד" של חלב ודבש, שכבר נפטר לפני 25 שנה ובפעם הקודמת שהעירו אותו מעולם המתים זה נגמר בהתרסקות של מפלגת המרכז? חברים, לצרוב זה לא חוקי. לכו לעבוד. יהודה מסס - לא רוצה להאמין (שרקייה) גם יהודה מסס הוא סוג של צרוב. הוא צורב את פבלו רוזנברג כמעט אחד לאחד: הקול, טון השירה, נדמה לי שגם את המבטא (אבל אולי זה רק אני). גם הסגנון הרומנטי - משתפך של רוזנברג נצרב כאן. יש כאן הפקה טובה של שמוליק דניאל ונדב ביטון, שניים שבד"כ אני מאד מעריך אבל הפעם המוצר שלהם מפוספס לגמרי. בנכון, ניגוד לחבר'ה מלמעלה אני לא בטוח שמסס עושה את זה בכוונה, אבל ככה זה נשמע. מה קשור? - גרעינים (סברס) מה קשור? קוברים את השיר הנפלא של להקת דודה מ-1981, "גרעינים" (הידוע יותר בשמו "יוצא לבלות", ככה כתוב על הסינגל). זה לא שהביצוע שלהם כ"כ רע, הוא די סביר ואפילו קצת חביב, רק שכדיין לא הצלחתי להשתכנע אפילו טיפה למה היה בו צורך. הביצוע שלהם לא מחדש דבר ובקושי יש בו אמירה אישית כלשהיא.

יהודה מסס מזכיר את פבלו רוזנברג?!

לי - מזכיר מאד. שמעת אותו?

טוב, לפחות בשיר הזה...

שמעתי...

אולי קצת אם משתמשים בדימיון:) אבל לא, לא מזכיר לי בכלל.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מוזיקה ישראלית
בחר
בחר