אבחון גרפולוגי על כתבי היד של גדעון האוזנר עם דגשים
על ההבדלים בין כתבי היד בתקופות השונות זו מזו:
גדעון האוזנר
אישיותו של גדעון האוזנר היתה מורכבת משפע של הפכים. אדם מיוחד מאד, מבריק ודעתן.
הוא היה מכוון למטרה ולא הרפה עד להשגתה. קשיים ומכשולים לא מנעו ממנו את המשך הדרך, הוא ידע להתמודד איתם לאורך כל הדרך. אדם עצמאי מאד ולא ניתן היה להשפיע עליו. בולט גיבוש פנימי שהביא להחלטיות ולאסרטיביות.
ניכר פער בין הופעתו החיצונית ההחלטית, נוקשה ואסרטיבית לעומת הרכות הפנימית, רגישות ואנושיות.
הוא נזקק לשליטה עצמית חזקה במיוחד כדי לשמר את ההפכים באישיותו כדי שיוכלו לתפקד בצורה הרמונית. שליטה עצמית אשר נזקק לה לשמור על האיזון שהצליח ליצור.
אינטליגנציה גבוהה במיוחד, טביעת עין חדה וחושים ערים. הראיה שלו רחבה ועם זאת, ניכרת גם תשומת לב לפרטי הפרטים לפעמים עד לידי קטנוניות.
לצד נוקשות וביקורתיות ניכר גם הומור אישי ומקורי.
המבט שלו היה מכוון קדימה ויחד עם זאת גם השפעת העבר. אדם שכשיש לו מטרה לא ירפה ממנה עד להשגתה
הוא היה תרבותי מאד ועם זאת ביקורתי ודעתן קפדן ומעריך מילים ברורות מסר מובנה ותכליתי.
חד מחשבה ובמילים.
היתה חשובה לו כנות בכל מחיר. גם אם המחיר הוא כאב. המילים בהן השתמש היו מדויקות
ומבוססות על ההגיון למרות שהיה אצלו מאבק פנימי בין ההגיון לבין הרגש.
לעומת כתב היד היציב ואף נוקשה בכתבי היד ה"נאוטרליים" נראה כי בכתב התביעה בולט רעד רב,
מתח מתיש וחששות כבדים.
הוא נזקק להרבה מאד אנרגיה לשמור על שליטה עצמית, על זקיפות קומה
והופעה איתנה, להפגין ביטחון עצמי ואסרטיביות כשהוא בעצם נסער ויושב על "הר געש מבעבע".
כתב היד נראה "מפורק" אלה שזה מה שחש בתוכו. כלפי חוץ הצליח לשמור על גישה צלולה ואיתנה.
בכתיבת הנאום הוא היה נרגש מאד וגם רגיש במיוחד, חשוף ופגיע.
למרות המתח הרב שניכר בכתיבה החשיבה נשארה צלולה והוא הצליח לבטא את עצמו בצורה ענינית ומבוקרת.
חנה קורן גרפולוגית,
הלינק לכתבה מידיעות אחרונות:
http://www.annakoren.co.il/reference/yediot-ahronot-15-04-2013-eichmann.html