אל על

אל על

עולם חברות התעופה גדוש התחרות מציעה אין סוף פטרונות יצירתיים לנוסעה החסכן. יש את ה"קונקשנים" ההזויים, את הצ'רטרים המעצבנים ואת החברות שלא ששות לכבד את הנוסעים שלהם. לצערי הרבה טרם הגעתי למצב הכלכלי שיאפשר לי להשתמש בחברות היוקרתיות והיקרות וכמו כל ישראלי מצוי אנוכי נאלצת לחפש את הזולה ביותר מבין הטיסות המוצאות אפילו אם זה בא על חשבון הנוכחות והאמינות. במהלך התנסויותיי העצובות יצא לי כבר ליפול בלא מעט פחים מאוד לא נעימים כמו אלה שטומנים בחברת Turkish Airlines ואלה שניתן למצוא ב-Czech Airlines למשל. מניסיוני עם ה- Turkish, שאיחרו מאוד והביאו ליעד רק אותי ללא המזוודות שלי (שקיבלתי יומיים מאוחר יותר ולא עם התכולה המקורית), אני יכולה להבטיח לכם כי שום דבר טוב מלבד מחיר זול של הטיסות שלהם, לא מצפה לכם בטיסות של Turkish. מה שלמדתי מטיסתי עם החברה הצ'כית הוא, שאם אתה לא ילד (וקר לך) אתה לא זכאי לקבל שמיכה ומה שמגיע לי לאכול בטיסה של 4 שעות הוא סנדוויץ' קפוא כמעט לארוחת הצהריים. אז למדתי לקח והבנתי כי עדיף להוציא עוד כמה גרושים אבל לטייל קצת יותר בסטייל. לגבי הבחירה באל על, אף פעם לא הייתי בטוחה עד כמה זה באמת בסטייל אבל תמיד ידעתי בטוח כי זה כן בתמורה לעוד לא מעט גרושים. הטיסות הישירות והיקרות של אל על נוחות אומנם אבל ענייני הבטיחות והסרבול הישראלי גורמים הרבה פעמים לאיחורים, עיקובים ומקום העליה למטוס תמיד נמצא בקצה הרחוק ביותר באזור הכי נידח בשדה התעופה אבל.... לגבי הבטיחות וההתחשבות בנוסע לעולם לא יהיו להם מתחרים. וזאת בדיוק הסיבה שבגללה, ליעדים אקזוטיים אני תמיד אבחר רק באל על וחוץ מזה, האוכל באל על לא רע בכלל אפילו לאישיות קולינארית כמוני, כמות המשקעות תמיד בלתי מוגבלת והדיילות תמיד יהפכו עולמות בשביל חיוך אחד מנוסע ישראלי עצבני. היו היה יום אחד חיפשתי לי טיסה זולה נוחה וישירה ללונדון. נדהמתי לגלות כי דווקא הטיסה הסדירה של אל על הייתה לא רק הכי זולה אלא גם הכי נוחה מבחינת שעות ההמראה. הופתעתי, הסכמתי, הזמנתי, שילמתי ויצאתי לדרך. הטיסה ללונדון "קצת התעכבה" אבל המטוס המפנק בהחלט היה שווה את השעה של העיכוב. הג'מבו האצילי עם הכיסאות המפנקים גם במחלקת התיירים, חביטת ארוחת הבוקר בעלת טעם אמיתי של ביצים והאדיבות של הצוות היו הרבה מעבר למה שהורגלתי אליו בשנים האחרונות בהן טסתי עם חברות אחרות. בלונדון עצמה נאלצתי אומנם לצעוד כ-20 דקות מהמטוס לתוך השדה אבל נניח לפרט השולי הזה, לזה הישראלים התרגלו כבר מזמן. הסיבה האמיתית, שבגללה החלטתי לשרבט את התרשמותי הנ"ל היא טיסת "החזור" שלי לארץ ואם להיות עוד יותר מדוייקים אז זאת הדיילת המדהימה שהייתה בטיסה הזאת ושמה יפעת שומר. נתחיל בזה שכשהגעתי לביטחון שלפני הcheck in- זה לקח בדיוק 3 שניות, ללא תור ללא המתנה וללא חפירות מיותרות במוח. בזמן שחיכיתי לעליה למטוס פגשתי להפתעתי הרבה, חברה ממש טובה ולא היה גבול לשמחתי ולצהלות של שתינו יחד. מה שנשאר לקוות לו הוא, שנצליח להחליף מקומות כדי לבלות את הטיסה יחד. האנשים זרמו לתוך המטוס ואני וחברתי התפללנו שתימצא אפשרות שיושיבו אותנו יחד. ואנחנו לא היינו היחידות, בערך שליש מהנוסעים חפצו בהחלפת מקום. מחצית מהנוסעים ביקשו לשבת דווקא במעבר ואף אחד לא היה מרוצה מהמקום שהוא קיבל. ואז הגיעה יפעת. בחינניות ועם המון סבלנות מאוד לא ישראלית, חיוכים נעימים ותוך כדי שהיא החליפה ל-8 אנשים את מקומם, הצליחה הדיילת יפעת לפטור את הבעיות של כולם ואפילו להפתיעה אותנו. אני וחברתי מצאנו את עצמנו אחת ליד השנייה ולא היו עוד שני נוסעים מאושרים יותר מאתנו בטיסה הזאת. במהלך כל הטיסה אפילו שהייתה זאת טיסת לילה הדיילות לא נעלמו מהשטח, קיבלנו שירות אדיב עד אין סוף, יפעת חזרה ומילא את הכוסות שלנו בשתייה (ואנחנו רוסיות צמאות מאוד) והאוכל היה באמת אוכל, לא חיקויים של מטוסים אלא אוכל אמיתי. כל בקשה, כל ציוץ וכל רצון כובד בטיסה הזאת. נחתנו שמחות ומרוצות בדיוק מאוד לא ישראלי ולא נשאר אלא לשמוע את התודות המברכות של קברניט הטיסה על כך שבחרנו לטוס אל על. מה אני אגיד לכם, שמעתי שיש הרבה מתלוננים על חברת התעופה הלאומית שלנו, הלקוח הישראלי הקנטרן תמיד מוצא כישלונות קטנים ומנפח אותם לגודל של פילים גדולים. אני חושבת שצריך להתנסות בחברות התעופה האחרות כדי ללמוד להעריך את המאמצים האדירים שעושים באל על רק כדי שהישראלי הכעסן יצא מרוצה ומסופק. אני אישית לעולם לא נתקלתי בשירות טוב יותר מזה של יפעת וגם לא בתנאים שהיו לנו בטיסה הזאת. באמת שמגיע להם את ה"כל הכבוד" הזה, הם עובדים נורא קשה כדי לזכות בו. חשוב לציין כי הרשום כאן אינו יחסי ציבור או פרסומת וכל מילה מבוססת על חוויות אישיות שלי בתור אדם פרטי שאינו מועסק באל על בדרך כזאת או אחרת.

שלום לך!

תודה ששיתפת אותנו בחוויה הנעימה שהיתה לך. אני מקווה שזה בסדר מבחינתך, אבל העברתי את ההודעה שלך לחברה טובה שלי שהיא דיילת באל-על. לדעתי גם להם נעים לדעת כשאומרים עליהם מילה טובה :-) ומעבר לכך, בנימה אישית יותר, אני באמת שמחה לראות שחוץ מלקטר נמצאים גם הלקוחות הישראלים שיודעים לפרגן מידי פעם...
מנהל הפורום
250+

אל על תמיד נהדרת.הדבר הכי טוב חוץ מתפוזים ויהלומים שיצא מפה

אל על חברה לא נהדרת - בטח לא בשרותי הקרקע 

 

בתאריך 25-07-12 חזרתי מארה"ב ניו יורק ערב לפני כמתבקש יצרתי קשר עם חברת התעופה - אמריקן אייר ליין לשאלות בדבר הטיסה זמן וכבודה .
לשאלתי הברורה בדבר מספר המזוודות הובהר כי החברה תאפשר כבודה של 3 מזוודות לזוג .
בהגעה לשדה לאחר ביצוע צ'ק אין אישי הגענו למבדק התכולה ושוב לשאלתי הוסבר כי למרות שיש שלוש מזוודות הם מאשרים הנדון עד ת"א.
הופתעתי מאוד כי במדריד הוצגה בפני תביעת תשלום על סך 70 דולר למזוודה נוספת בטיסת המשך לכך מספר שאלות.
1. הכיצד קורה שחברת התעופה מחייבת אותי באמצע הדרך בעוד בנמל יציאה לא מחייבים ? ועוד כאשר היא החלק המישני בטיסה.
2. כיצד קורה כי אין גורם איתו ניתן לדבר בנמל התעופה במדריד אלה בספרדית בלבד.

4. איך אל על עובדת בניגוד לתקנות שלה - מוגדר בתקנון של החבה כי היא תגבה כסף בקונקשין רק אם היא החלק העיקרי בטיסה-  אני מאמין כי טיסה מארהב החלק העיקרי הוא ניו יורק מדריד 

לסיכום אל על מצאה דרך נוחה לחלוב את הנוסע 

שלום חברים חזרתי אמש מהולד ובלגיה,

הטיסה הייתה בחברת ארקיע, פשוט לא מפואר, אדיבות עמידה בלוח הזמנים, סה"כ טוב

 

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
טיולים בחו"ל
בחר
בחר