בעיות בהתזת אוניקריל - לבן מבריק - צבע אפוקסי דו רכיביי של נירלט .

שלום רב צבעתי בעבודה פלטות אשר עשויות מסנדביץ' בהתזה עם טורבינה . אני אפרט את השלבים : ראשית הפלטות נצבעו לפני מספר חודשים באונקריל צבע דו רכיביי של נירלט . הן נצבעו באוניקריל לאחר ששויפו בעזרת מלטשת סרט בתחילה ולאחר מכן עם מלטשת אקצנטרית עד לשיוף עם נייר 400 . לאחר מכן נוקה כל האבק שהצטבר על הפלטות . הן נצבעו עם רולרים שמיועדים לצביעה עם סולבנטים . הצביעה יצאה סה"כ יפה יחסית לרולר - הן נצבעו בצבע לבן מבריק . הצבע הנ"ל הוא צבע דו רכיבי : בתחילה עירבבתי את הצבע ביסודיות לאחר מכן שפכתי ליטר מהצבע לדלי נקי לחלוטין והוספתי לצבע 200 מ"ל מקשה - 20% , ואז דיללתי עם מדלל 11 - 120 מ"ל - מדלל הוספתי לתערובת . ואז עירבבתי טוב וצבעתי - סה"כ יצא מבריק וחלק למגע , אך יש טיפה סימנים של המעבר עם הרולר . לפני כיומיים - עשיתי חידוש לאותם שולחנות , שוב הן שיופו בעזרת מלטשת אקצנטרית בהדרגה - עד לשיוף סופי עם נייר 400 . השולחנות נוקו לגמרי מאבק . הפעם צבעתי עם הטורבינה בהתזה - בשעה שבע בערב לערך , צבעתי עם אותו סוג צבע . 1 ליטר צבע , 200 מ"ל מקשה , 120 מ"ל מדלל 11 - רשום בהוראות באתר של נירלט שניתן להוסיף עד 20% מדלל 11 לצבע הנ"ל - אני שמתי 10% . צבעתי עם דיזה 1.4 מ"מ , הקנטים יצאו מבריקים וחלקים לגמרי , אך החלק העליון של הפלטה - בתחילה אחרי שעה - החלק העליון היה יבש למגע וחלק לגמרי - אך למחרת שבדקתי שוב את כל הפלטות הצבועות הן היו מחוספסות ועם גרגירים קטנים עליהם . הקנטים נשארו חלקים ומבריקים לעומת החלק העליון ששינה את פניו ונהפך למט ומחוספס עם גרגירים קטנים עליו . האם זה נגרם כתוצאה מכך שבלילה הפלטות היו תחת כיפת השמים ? . האם עלי היה להוסיף 20% מדלל 11 במקום 10% שהוספתי ? . האם עלי היה להשתמש במדלל שמתייבש יותר לאט ? . אשמח לעזרה בנושא , בתודה מראש אמיר

הגרגרים האלה

סביר שהם גרגרי אבק/רסס ושאר חלקיקים שפשוט שוטטו באויר ונדבקו לצבע הטרי. אמרת שזה נצבע תחת כיפת השמיים ? ובכן, זו התשובה. ולכן גם הקנטים פחות מושפעים, בשל מיקומם. אני לא יודע כמה פלטות/שולחנות צבעת, אבל אם צבעת אותם אחד ליד השני, סביר ש"ליכלכת" אותם ברסס מצביעה של פלטה אחרת. הרי לא כל הצבע יוצא מהפיסטולט ונצמד לפלטה, חלק מתפזר ומרחף - לכן יש שאיבה בחדרי צבע, למנוע מהרסס הזה לנחות על משטחים שכבר נצבעו ולמנוע את מה שקרה לך. כעקרון, רצוי לצבוע בחדר צבע סגור ואטום עם שאיבה, אם אין חדר צבע לפחות תיקרה/גג, אם אין תיקרה/גג יש גרגרים. אני מניח שאפשר לשייף אותם בנייר עדין או בכרית שיוף.

מספר שאלות

הצבע לא אפוקסי אלא פוליאורתן-אקרילי אבל זה לא משפיע על התוצאות. לא סיפרת כמה שמת מחלק א', רק חלק ב (המקשה). יש סיכוי יותר מסביר שהנקודות הן אבק. ראוי לייבש בחדר סגור ולא בחוץ. מטאטאים חדר, אחרי שעה שוטפים רצפה בנדיבות (שמרטוט רטוב ולא לח), צובעים שם או מניחים שם מיידית. פותחים למחרת (זהירות מאדי הצבע). מקס

בהמשך .

ראשית תודה על התגובות . האוניקריל מגיע - הצבע חלק א' 5 ליטר + והמקשה חלק ב - אם אני לא טועה מגיע בכמות של ליטר או ליטר ו - 250 מ"ל . אני מכין את המנה עפ"י ההוראות - מוסיף לחלק א את חלק ב 20% או 25% - אני לא זוכר במדויק כעת כי הצבע לא בבית שלי . על המנה הזו אני מוסיף 10% מדלל 11 - אותו אני קונה מחברה שמוכרת מדללים בפח של 15 ליטר - המדלל הוא לא של נירלט או טמבור . נאמר על מנה של 1.2 ליטר - שהיא כוללת את חלק א ואת חלק ב - אני מוסיף 120 מ"ל מדלל 11 . מה שמסקרן אותי מאוד הוא דבר כזה לאחר כשעה כשאני נוגע בפלטה שצבעתי היא יבשה למגע - והיא חלקה לגמרי - גם הקנטים וגם החלק העליון . אך למחרת מה שנשאר חלק זה רק הקנטים והחלק העליון של הפלטה מחוספס למגע ועם הרבה נקודות קטנות - גבשושיות . איך זה הגיוני שלאחר שעה שאני צובע והפלטה יבשה למגע היא חלקה - בחלק העליון שלה ולמחרת היא מחוספסת - הרי שעה אחרי שצבעתי אותה ואני נוגע בה היא יבשה למגע - אז אם יבשה למגע איך האבק נתפס בפלטה ? . מודה לכם על התשובות מראש , אמיר .

אכן לא נשמע כאבק. אולי לחות בעץ או באחד הרכיבים.

מדלל ממקור לא ידוע זה דבר חשוד. הרי מישהו קונה את זה בכמות גדולה ואורז את זה בפחים. בתקוה שהוא עושה זאת בתנאי יובש. האם אתה מיישם צבע יסוד כלשהו?

למקס

קניתי את המדלל בפח של 15 ליטר - אך להתזה הספציפית הזו - השתמשתיבמדלל 110 של נירלט - מדלל מתאים לאוניקריל . השתמשתי בסוף ההתזה עם המדלל בפח של 15 ליטר ע"מ לנקות את האקדח בלבד . לגבי המדלל בפח של חברת "אסיל" מצבעות רהיטים קונות משם והמון . לגבי יישום יסוד : אני יבהיר - לפני כשנה ליטשתי את הפלטות שהיו צבועות בפליאור על בסיס טרפנטין , לגמרי עד שראו את העץ - כשאני מלטש בפיניש עם נייר 400 - לאחר מכן נקיתי את כל האבק המצטבר . ולאחר מכן צבעתי - אני מדבר על לפני שנה לערך - עם רולר שמיועד לסולבנטים את האוניקריל ישר על הפלטה שעשוייה מסנדביץ' - ללא כל יסוד , שתיים שלוש שכבות בהפרש של יום כל פעם עד שהיה כיסוי מלא . אמנם השולחנות יצאו חלקים מאוד למגע - אך ראו סימני מעבר עם רולר . לפני כשבוע שצבעתי בהתזה עם הטורבינה , ליטשתי את השולחנות שוב עם מלטשת אקצנטרית בתחילה עם נייר 120 ,220,320,400 - ולבסוף עם נייר 400 . השולחנות נוקו בצורה יסודית מאבק לגמרי . התזתי את האוניקריל - ביחס של 4 צבע - 1 מקשה - ולכל זה 10% מדלל 110 של נירלט - כמובן שהצבע סונן , הצבע בתחילה עורבב בצורה יסודית , וגם לאחר הוספת המקשה והמדלל עורבב שוב . הפיסטולט שאני עובד איתו נקי לחלוטין - ואל מוציא גרגרים של צבע כלל . אני עדין לא יודע איך זה יתכן - ששעה לאחר ההתזה - כשאני נוגע עם האצבע בפלטה הכל יבש למגע וחלק - ולמחרת בבוקר רק הקנטים נשארים חלקים והפלטה - שהיא החלק העליו נהפכת למחוספסת ועם נקודות - הפלטה נהיית בצבע לבן מט - והקנטים נשארים מבריקים וחלקים . אולי המידע שהוספתי שהפלטה נהיית בצבע לבן מט במקום מבריק , יעזור לך לחשוב על הסיבה לבעייה . בתודה מראש , אמיר .

הגרגרים האלה

סביר שהם גרגרי אבק/רסס ושאר חלקיקים שפשוט שוטטו באויר ונדבקו לצבע הטרי. אמרת שזה נצבע תחת כיפת השמיים ? ובכן, זו התשובה. ולכן גם הקנטים פחות מושפעים, בשל מיקומם. אני לא יודע כמה פלטות/שולחנות צבעת, אבל אם צבעת אותם אחד ליד השני, סביר ש"ליכלכת" אותם ברסס מצביעה של פלטה אחרת. הרי לא כל הצבע יוצא מהפיסטולט ונצמד לפלטה, חלק מתפזר ומרחף - לכן יש שאיבה בחדרי צבע, למנוע מהרסס הזה לנחות על משטחים שכבר נצבעו ולמנוע את מה שקרה לך. כעקרון, רצוי לצבוע בחדר צבע סגור ואטום עם שאיבה, אם אין חדר צבע לפחות תיקרה/גג, אם אין תיקרה/גג יש גרגרים. אני מניח שאפשר לשייף אותם בנייר עדין או בכרית שיוף.

גרגרים

מנסיוני הדל בצביעת דו רכיבי.יותר מדי חומר מקשה.והצבע מתייבש באויר,ומרגיש מחוספס למגע.

עידכון בנושא - לאחר עבודה חוזרת .

עידכון בנושא . היום חזרתי שוב על העבודה . ראשית ניקתי את הפלטות מהליכלוך שהצטבר עליהן , עם סמרטוט לח ולאחר מכן עם סמרטוט יבש . לאחר מכן שייפתי בעזרת המלטשת האצנטרית בעזרת נייר שיוף 320 את הפלטות . לאחר מכן שייפתי בעזרת כרית שיוף עדינה את כל הפלטה - להחלקה סופית . אז בוצע שוב ניקוי מכל הלטש . ההתזה של האוניקריל , בוצעה הפעם בחלל סגור - הבחנתי שברגע שאני מקרב בערך את האקדח 5 ס"מ - לפלטה - זה יוצא יותר מבריק מאשר התזה מיותר רחוק . זה או להתיז קרוב או לפתוח את הכמות חומר יותר ולהתיז מיותר רחוק . הפעם הפלטות נשארו לייבוש במקום סגור , כמובן שלאחר שצבעתי פלטה אחת היא עברה לחלל אחר שבו לא צבעתי ע"מ שלא יעופו נתזים מהצבע של הפלטה הצבועה לזו שאני צובע . הפלטה יצאה חלקה מאוד ומבריקה , התוצאה השביעה את רצוני סוף כל סוף . המסקנה: הטעות שלי היא שהשארתי את הפלטות לייבוש בחוץ וכתוצאה מאבק ומלחות , הפלטות יצאו מט במקום מבריק ומחוספסות . שיהיה ערב טוב .
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
נגרות
בחר
בחר