פרישה .

לכולכם שלום . ביום שני שעה 1400 סיימתי את שרותי באקם .לאחר 12וחצי שנים. נהניתי מהעשיה והתרומה שיכולתי לתת במלחמה בתאונות הדרכים ולשיפור איכות הנהיגה . מאחר שכבר גמרתי ,היום אין תלונות ומענות ,אך לדעתי על אקם כאגף ,צריך להשתפר . יש צורך שיהיה קצין קבילות אקם שאליו אפשר להפנות תלונות ולשאול שאלות .אמנם יהודית עונה בפורום אבל מכתב פומבי אליה לא פותר את הבעיה . יש לסנן את המתנדבים הפעילים גם אחרי שנתיים או חמש . יש ביניהם עצלנים ,עושי טובה וסתם חנטרישים ויש ביניהם רשעים מרושעים ,שהכח והסמכות העבירו אותם על דעתם . ביי להתראות במסיבת הפרידה .

לעמיתינו יגאל אילן

ראשית אילן שיהיה בשעה טובה ומפה האחל לך בריאות ואריכות ימים . אמרת סינון, אני רוצה לחזק את אמירתך באשר לכך .חייבים לסנן ומהר מתנדבים עושי טובות הכמות הגדולה של מתנדבים מצביעה על זילות במערכת כלומר כמעט כל אחד שרוצה יכול להיתנדב. יש מצבים כשאני רואה מתנדב ממש בא לי לקום ולעזוב כי לא יכול להיות מתנדב אומנם הוא מנהל בנק אבל גודלו הפיזי ממש מבהיל משהו ענק שמתאים יותר להיות מתאבק סומו ואולי גדול יותר בקושי נכנס או בקושי יוצא מהניידת.או מנגד מתנדב מגמגם או דיסקלט שכותב בשגיאות כתיב מחרידות או שבכלל נראה שלומפר שהמדים כאילו סתם זרוקים עליו . נכון איני אומר שכולם יפים וחטובים כמו משמר המלכה הבריטי אך ריבון העולמים צריך טיפה הופעה נורמלית ומסודרת . ניתקלתי במתנדבים רעים שמלוא מובן המילה של רעות ורשעות שבכלל לא סופרים את הנהג מה גם שבכלל לא מעונינים לשמוע את נימוקו שניה לפני שהעט כבר כותבת את הדו"ח או שיש מתנדבים שעל הדשבורט כבר מוכן החנ"א ופנקס הדוחו"ת כאילו לא להפסיד זמן .ולצעירי עוד כהנה וכהנה . יש מתנדב שאני מכיר אותו היטב שנראה סמרטוט רווק בן 40 פלוס מוזנח ומסכן מטופל על ידי המחלקה הסוציאלית של העיריה כאדם עם בעיות איך שהוא לובש מדים כאילו הוא השריף של העולם ואני כל כך בוש בגללו במערכת . (ביקשתי שיבדקו אותו ואת מצבו הכללי שהרי חייבים לשחרר אותו מהמערכת). המערכת חייבת לעשות רויזיה ולנפות ממנה מתנדבים רבים כי זו ממש בושה מה גם אנשים שבקושי זזים מזיקנתם . לסיום ידידי כל טוב לך עזרא שכועס על מערכת המתנדבים

המשך=

בתדריך נאמר שלא להביא דוחות "שטותיים"של פנס קדמי שרוף [במשמרת ליילה ]כל ליילה בצעתי כ40 מפגשים ,לפחות עשרה מהם -פנסים שרופים . אבל לא רשמנו . לא בגלל שאין בזה סיכון משתמשים בדרך ,אלא בגלל הבקשות המטומטמות של הנהגים לביטול הדוח וזה גורם להעסקת כח אדם גדול בנקודות "מ.ש.ל.". אז לא לרשום ! בכלל ,אנחנו המתנדבים מחזיקים את המשטרה . בלעדענו יהיה צורך לגייס עוד שלשת אלפי שוטרים . מאיפוה ? כמה זה יעלה ? אני מאכל לכולכם שרות יעיל ומהנה -ושיתקנו את הדרוש לתיקון !

איך הגעת לשלושת אלפים שוטרים אדוני ?

משמרת של מתנדב זה 4 שעות בשבוע, במקרה הטוב. עבודה של שוטר זה מינימום 40 שעות בשבוע. מבחינת שעות העבודה, לא מדבר על האיכות, רק השעות - 10 מתנדבים נותנים שעות כמו שוטר אחד. יש כ-10,000 מתנדבים בתנועה ? שעות העבודה שהם נותנים שוה ערך לאלף שוטרים, מבלי לדבר על האיכות. יש מעט מתנדבים שעבודתם מעולה ומעלה, יש מתנדבים, אשר חושבים שהם בסדר, הנמנעים במודע לרשום דוחות. עם כל הכבוד לנו למתנדבים יש להעריך את המקצועיות של השוטרים.

לעמיתינו יגאל אילן

ראשית אילן שיהיה בשעה טובה ומפה האחל לך בריאות ואריכות ימים . אמרת סינון, אני רוצה לחזק את אמירתך באשר לכך .חייבים לסנן ומהר מתנדבים עושי טובות הכמות הגדולה של מתנדבים מצביעה על זילות במערכת כלומר כמעט כל אחד שרוצה יכול להיתנדב. יש מצבים כשאני רואה מתנדב ממש בא לי לקום ולעזוב כי לא יכול להיות מתנדב אומנם הוא מנהל בנק אבל גודלו הפיזי ממש מבהיל משהו ענק שמתאים יותר להיות מתאבק סומו ואולי גדול יותר בקושי נכנס או בקושי יוצא מהניידת.או מנגד מתנדב מגמגם או דיסקלט שכותב בשגיאות כתיב מחרידות או שבכלל נראה שלומפר שהמדים כאילו סתם זרוקים עליו . נכון איני אומר שכולם יפים וחטובים כמו משמר המלכה הבריטי אך ריבון העולמים צריך טיפה הופעה נורמלית ומסודרת . ניתקלתי במתנדבים רעים שמלוא מובן המילה של רעות ורשעות שבכלל לא סופרים את הנהג מה גם שבכלל לא מעונינים לשמוע את נימוקו שניה לפני שהעט כבר כותבת את הדו"ח או שיש מתנדבים שעל הדשבורט כבר מוכן החנ"א ופנקס הדוחו"ת כאילו לא להפסיד זמן .ולצעירי עוד כהנה וכהנה . יש מתנדב שאני מכיר אותו היטב שנראה סמרטוט רווק בן 40 פלוס מוזנח ומסכן מטופל על ידי המחלקה הסוציאלית של העיריה כאדם עם בעיות איך שהוא לובש מדים כאילו הוא השריף של העולם ואני כל כך בוש בגללו במערכת . (ביקשתי שיבדקו אותו ואת מצבו הכללי שהרי חייבים לשחרר אותו מהמערכת). המערכת חייבת לעשות רויזיה ולנפות ממנה מתנדבים רבים כי זו ממש בושה מה גם אנשים שבקושי זזים מזיקנתם . לסיום ידידי כל טוב לך עזרא שכועס על מערכת המתנדבים

תודה עזרא

לא יפתחו את המחשבים למתנדבים, בגלל 25% אינטרסנטים שמתגייסים ! כן נותנים לשבח"יות לשבת מול מסוף במוקד , שם הן רואות יותר ממה שניתן לראות במסוף הניידת . ה"פיילוט " .זה ישראבלוף בין כל הדברים שראית י והבנתי במשך השנים אני מאוכזב בעיקר שני דברים :שלא הרשו לנו לבשתמש במסוף ושלא קיבלנו את : "אות-מלחמת לבנון השניה " בשני המקרים אני רואה זלזול של מפקדי אק"מ,כל אחד בתקופתו .אם מינוי מפקדי אגף תנועה שאין להם כל מושג בתחבורה , בטול דוחות של מאה שח בגלל אדמיניסטרציה . ירד כל הפרק של איתותים ,

המשך=

בתדריך נאמר שלא להביא דוחות "שטותיים"של פנס קדמי שרוף [במשמרת ליילה ]כל ליילה בצעתי כ40 מפגשים ,לפחות עשרה מהם -פנסים שרופים . אבל לא רשמנו . לא בגלל שאין בזה סיכון משתמשים בדרך ,אלא בגלל הבקשות המטומטמות של הנהגים לביטול הדוח וזה גורם להעסקת כח אדם גדול בנקודות "מ.ש.ל.". אז לא לרשום ! בכלל ,אנחנו המתנדבים מחזיקים את המשטרה . בלעדענו יהיה צורך לגייס עוד שלשת אלפי שוטרים . מאיפוה ? כמה זה יעלה ? אני מאכל לכולכם שרות יעיל ומהנה -ושיתקנו את הדרוש לתיקון !

לגבי פנסים שרופים

מנורה יכולה להשרף גם חצי דקה לאחר שהרכב נבדק, שכל האורות בו תקינים. אז- הנהג שנשרפה לו מנורה- "עבריין"? היו שוטרים שאמרו שמאפשרים לנהג להחליף מנורה במקום. זה היה רלוונטי בעבר. בלא מעט רכבים חדישים לא מספיק להחזיק מנורה רזרבית. דרושים ידע ואמצעים, ש"לא בטוח" שיש לנהג "רגיל". ומה לגבי מנורות שרופות בניידת? הנוהל אומר שצריך להכנס לסדנה (בשעות העבודה). אז- מוותרים על השימוש בניידת? ואפילו אם כן, כיצד חוזרים אתה לתחנה? מזמינים גרר? או נוסעים "ככה"? לי נראה שדוקא כאן- המקום לשמוש באזהרה. (אני מדבר על הגיון. איני יודע מה הנוהלים בנושא).

נורה שרופה בניידת

קרה כבר שאזרח העיר את תשומת ליבי שאני נוהג בניידת כאשר אחת הנורות שרופות .(כמוני כמו כל אזרח אחר שנוהג הוא אינו נמצא מחוץ לרכב בזמן הנסיעה ומאיפה יודע שנורה שרופה?) ואז באותו מקום שאני יכולתי עצרתי בשול וזימנתי את הכתק"ל הכונן שהגיע להחליף נורה .נכון לקח בערך שעתיים עד שהגיע אבל לא היה מצב שנסעתי עם נורה שרופה במודע. סתם כך סיפור אמיתי לגבי נורה שרופה בניידת. בחוק התעבורה מחייב נהג רכב מיקצועי להחזיק נורות רזרביות, רכב מיקצועי =משאית אוטובוס מסחריות למינהם ומוניות . עזרא

המשך=

בתדריך נאמר שלא להביא דוחות "שטותיים"של פנס קדמי שרוף [במשמרת ליילה ]כל ליילה בצעתי כ40 מפגשים ,לפחות עשרה מהם -פנסים שרופים . אבל לא רשמנו . לא בגלל שאין בזה סיכון משתמשים בדרך ,אלא בגלל הבקשות המטומטמות של הנהגים לביטול הדוח וזה גורם להעסקת כח אדם גדול בנקודות "מ.ש.ל.". אז לא לרשום ! בכלל ,אנחנו המתנדבים מחזיקים את המשטרה . בלעדענו יהיה צורך לגייס עוד שלשת אלפי שוטרים . מאיפוה ? כמה זה יעלה ? אני מאכל לכולכם שרות יעיל ומהנה -ושיתקנו את הדרוש לתיקון !

לגבי פנסים שרופים

מנורה יכולה להשרף גם חצי דקה לאחר שהרכב נבדק, שכל האורות בו תקינים. אז- הנהג שנשרפה לו מנורה- "עבריין"? היו שוטרים שאמרו שמאפשרים לנהג להחליף מנורה במקום. זה היה רלוונטי בעבר. בלא מעט רכבים חדישים לא מספיק להחזיק מנורה רזרבית. דרושים ידע ואמצעים, ש"לא בטוח" שיש לנהג "רגיל". ומה לגבי מנורות שרופות בניידת? הנוהל אומר שצריך להכנס לסדנה (בשעות העבודה). אז- מוותרים על השימוש בניידת? ואפילו אם כן, כיצד חוזרים אתה לתחנה? מזמינים גרר? או נוסעים "ככה"? לי נראה שדוקא כאן- המקום לשמוש באזהרה. (אני מדבר על הגיון. איני יודע מה הנוהלים בנושא).

נורה שרופה בניידת

קרה כבר שאזרח העיר את תשומת ליבי שאני נוהג בניידת כאשר אחת הנורות שרופות .(כמוני כמו כל אזרח אחר שנוהג הוא אינו נמצא מחוץ לרכב בזמן הנסיעה ומאיפה יודע שנורה שרופה?) ואז באותו מקום שאני יכולתי עצרתי בשול וזימנתי את הכתק"ל הכונן שהגיע להחליף נורה .נכון לקח בערך שעתיים עד שהגיע אבל לא היה מצב שנסעתי עם נורה שרופה במודע. סתם כך סיפור אמיתי לגבי נורה שרופה בניידת. בחוק התעבורה מחייב נהג רכב מיקצועי להחזיק נורות רזרביות, רכב מיקצועי =משאית אוטובוס מסחריות למינהם ומוניות . עזרא

לפעמים מאוד קשה להחליף נורה

רכב ליסינג (מהעבודה) עם נורה שרופה: נסעתי לסניף של חברת הליסינג בנתב"ג. הם הסתבכו עם הנורה ואחרי חצי שעה הם הציעו לי רכב חילופי (!) ויתרתי. למחרת בסניף אחר הבחור בא עם מפתח בוקסות עם ידית של חצי מטר ופרק את הפנס ברגע. אתם חושבים שהיצרן מספק מפתח כזה? יוק. אני אישית עצרתי הרבה נהגים עם פנס שרוף. כולם כמעט בלי יוצא מהכלל קיבלו : "ערב טוב. יש לך פנס שרוף, כדאי שתתקן אותו מחר. סע בזהירות."

התייחסויות לעזרא, אילן ושאר רושמי הדוחות

א. כשאזרח מעיר לך כשוטר/מתנדב, זה יסתיים בהערה. ב. כששוטר/מתנדב מעיר לך כאזרח, זה לעיתים נגמר בדו"ח. ג. לא לכל אחד יש גב לוגיסטי ואיך ולמי לקרוא באמצע הלילה, בכדי שיבוא לעזור ולהחליף נורה. (כיום יש רכבים שזו פרוצדורה שמצריכה כלים מיוחדים ומיומנות שאין לכל נהג) חובה לעצור נהג וליידע אותו על נורה שרופה (אחרת איך יידע?) אך אסור (לטעמי) לרשום דו"ח על כך.

איך הגעת לשלושת אלפים שוטרים אדוני ?

משמרת של מתנדב זה 4 שעות בשבוע, במקרה הטוב. עבודה של שוטר זה מינימום 40 שעות בשבוע. מבחינת שעות העבודה, לא מדבר על האיכות, רק השעות - 10 מתנדבים נותנים שעות כמו שוטר אחד. יש כ-10,000 מתנדבים בתנועה ? שעות העבודה שהם נותנים שוה ערך לאלף שוטרים, מבלי לדבר על האיכות. יש מעט מתנדבים שעבודתם מעולה ומעלה, יש מתנדבים, אשר חושבים שהם בסדר, הנמנעים במודע לרשום דוחות. עם כל הכבוד לנו למתנדבים יש להעריך את המקצועיות של השוטרים.

ברשות רבותי אשחיל גם אני כמה מילים.

ראשית, ברכותי למר יגאל אילן עם פרישתו. עלה והצלח בכל אשר תפנה. לענין השיפורים - כל ארגון נדרש לשיפורים. במיוחד ארגון גדול ועל אחת כמה וכמה ארגון ממשלתי שנותן שירות בהיקף ארצי. המשטרה איננה יוצאת מן הכלל, אם כי שומה עלינו לציין שהיא לא הגוף הגרוע ביותר בנושא. אני יכול להצביע על כמה וכמה ארגונים שצריכים שיפורים בדחיפות. לסוגיית סינון המתנדבים - יש בעיה. אם הבנתי נכון את המערכת (והיתה לי שיחה עם מישהו בנושא) הבעיה נעוצה בדרישות מהמפקדים הזוטרים - ברמת מב"ס ורמק"מ. הבנתי שמודדים אותם בשני פרמטרים: מספר המתנדבים ומספר הופעותיהם. כלומר, אם מתנדב מופיע למשמרת - מסמנים V. כמה שעות היה - לא סופרים. גם אין מדידת עבודה ואיכות. זה הגיע לאבסורד שאם במקרה עברתי בסביבה ונכנסתי להגיד שלום ואולי לשתות כוס קפה, אני בהחלט יכול למצוא עצמי רשום במשמרת באותו יום (כך אמרו לי - לא ראיתי בעיני). מי שהיה שעה ומי שהיה 8 שעות או אף יותר - כנראה שזה אותו רישום (שוב אני מסתייג - כך אמרו לי. לא ראיתי בעיני). אני מניח שאי אפשר לעקוב האם הרישומים הם רישומי אמת מדוייקים כי הרבה מפקדים רוצים לייפות את מדדי הפעילות שעל פיהם בודקים אותם. כך אפשר להגיע ל-130% פעילות ויותר. מסקנה - צריך לשנות את שיטת בדיקת המפקדים הזוטרים ואת הפרמטרים לבדיקה. צריך לספור שעות ולמדוד עבודה ואיכות. גם אם מישהו לא רושם דוחו"ת מכל סיבה שהיא - לפחות שאת שאר העבודה יידע ויעשה כראוי ולא יהיה מצב שאם הוא רואה דבר מה - מיד הוא מרתק אליו ניידת אחרת. אז מה הועילו חכמים? קצת מציקה לי ההתייחסות של מר עזרא גנני כמדומני, להופעתם החיצונית של בני אדם. התבטאויות כגון "גודלו הפיזי ממש מבהיל משהו ענק שמתאים יותר להיות מתאבק סומו ואולי גדול יותר בקושי נכנס או בקושי יוצא מהניידת" אין להן מקום. אם אינני דוגמן צמרת ואני אף יותר דומה להיות ההוכחה שמוצא האדם מהקוף - אז אין לי מקום במשא"ז? את זה לא ידעתי. מודה. לענין הגימגום - יש לי בעיה. נכון שקצת צורם לשים מגמגם כבד במגע עם קהל (אני מניח שגםגום קליל אינו פוגע) ואולי לכן צריך לאפשר לו עבודה שאיננה מול קהל. עם דיסלקציה או דיסגרפיה או אפילו סתם חוסר ידע קרוא וכתוב, הבעיה קשה יותר כי הרבה מעבודתו של מתנדב/שוטר היא בכתיבה. הרבה מפרי עטו מגיע לשולחנו של שופט. כנספח, על מזכר הנלווה לדו"ח העיקרי - אין לי בעיה. אבל לא כדו"ח עיקרי. על זה לדעתי צריך להקפיד יותר. שגיאות כתיב הן עקרוניות פחות בעיני משום שאם האדם יידע לקרוא את שכתב, באזני בית המשפט - דיינו. על הופעה (לבוש) אין ויכוח. חייב להיות טיפ-טופ מכובד. אני חייב לציין שאצלנו בדרך כלל אינני רואה הופעה מרושלת או מלוכלכת. לענין "מתנדבים רעים שמלוא מובן המילה של רעות ורשעות שבכלל לא סופרים את הנהג מה גם שבכלל לא מעונינים לשמוע את נימוקו שניה לפני שהעט כבר כותבת את הדו"ח או שיש מתנדבים שעל הדשבורט כבר מוכן החנ"א ופנקס הדוחו"ת כאילו לא להפסיד זמן ולצערי עוד כהנה וכהנה" אני מציע להזהר. מה שרע בעיני אחד - מעולה בעיני האחר. אתן דוגמא מהשבוע האחרון. שוטר קלט רכב במהירות 138. השוטר ניסה לעצור אותו אך הנהג סטה וברח לו. השוטר נסע אחריו כמה קילומטרים טובים ובסוף עצר אותו ומסתבר - נהגת חדשה. ילדונת. גם נצפתה מדברת בטלפון נייד ללא דיבורית. ראש המשמרת (שוטרת מקסימה על פי כל אמת מידה - ולא רק אני אומר את זה) הגיעה למקום וביקשה שגם אנחנו נצמצם לכיוונה. כשהגעתי שאלתי את השוטר אם הנהגת קיבלה כמו שצריך - לפחות זוגיה (2 דוחות לפחות). ראש המשמרת מאותתת לי לשתוק. שתקתי. אינני נוהג להתווכח עם שוטר אחר (בטח לא עם ראש משמרת) לפני האזרח. בניידת אח"כ אמרה לי שזה היה מצב רגיש. הילדונת סיפרה שהיא נוסעת לאביה בבית חולים לראות אותו בשעותיו האחרונות. כאן מסבירה לי ראש המשמרת שאנחנו חייבים לגלות אהדה (השתמשה במילה רחמים) ולהסתפק בדו"ח אחד. הסברתי לה שדעתי שונה בתכלית. הנה ישפטו נא רבותי. נהגת חדשה שבקושי יודעת מה הצבע של הכביש. בוודאי שרזי שליטה ברכב די זרים לה - בטח ובטח במהירויות גבוהות. נוסעת במהירות שנחשבת גבוהה לכל הדעות כשהיא חסרת נסיון. המחשבות שלה במקום להיות מרוכזות פי אלף על הכביש - עוסקות עכשיו באביה (בהנחה שהסיפור נכון). תשומת ליבה לאירועים בכביש פוחתת בהרבה. מדברת בטלפון - עוד מנת קשב עוברת מהכביש לשיחה. בורחת משוטר ושוב תשומת לב נוספת עוברת מהכביש - למחשבה על השוטר. מה עוד צריך לתאונה קטלנית שבה תיהרג היא או תהרוג אחרים וכל זאת כדי לראות אדם שאינה יכולה לעשות ולא כלום למענו. לדעתי - דוקא לנהגת הזו היה צריך להכניס לפחות זוגיה אם לא שלשה: מהירות, אי לציות לשוטר וטלפון. אני כבר לא מדבר על עוד כמה וכמה עבירות שעולות לי כרגע בראש. צריך לרסן אותה - דחוף, לפני שנקרא שוב בעיתון על משפחה שניספתה בגלל נהגת מטומטמת. זה מה שמנחה אותי. לא הרחמים שממש אין להם מקום בסיטואציה הזו. אני מרחם על הקורבנות הפוטנציאליים. לא על העבריינים שנתפסו על חם. בשביל לראות את אבא שלה היא תהרוג משפחה בדרך? להניח לה לסכן חיי משפחות, ילדים, הורים, קשישים וחפים מכל פשע? לא ולא. אז אני רע? אני מוכן להיות רע כזה שלוש פעמים בשעה. לא אתייחס למתנדב ספציפי (כמו באחד המכתבים כאן) ולו מתוך הידיעה שגם הכותב וגם אני לא ממש אובייקטיביים. לענין הסינון כבר התייחסתי. לענין פתיחת המחשבים חמתנדבים - לא תהיה ברירה. יפתחו. מדברים כבר על דוחו"ת ממוחשבים ובניידות החדשות יש תשתית. אז לא תהיה ברירה. חוץ מזה - לא ניתקלתי בבעיה לקבל אינפורמציה, לא מהמשלט, לא מניידות אחרות ולא מתחנות אחרות. אם יש מתנדב שיכול להפעיל מסוף, בדרך כלל מבקשים ממנו אם יש עומס - לסייע למתנדבים עם המסוף שלו. למה לא? הפילוט הופסק כבר פעמיים מכל מיני סיבות ומופעל כרגע פעם שלישית. אבל לא מכניסים כל שינוי בנפרד למערכת כי החברה רוצה סכומי עתק עבור כל שינוי הכי קטן - כולה שורה בתוכנה. מקבצים כמה שינויים כדי להוזיל. הגיוני - לא?! לענין אות-מלחמת לבנון השניה, אני מצטרף לדברי הכותב. היינו, עשינו, סייענו. שוטרים עלו לאזורי הפעילות ומתנדבים סתמו חורים. למה להתעלם? לא מפריע לי שנמחקו דוחו"ת האיתותים. אלה לא שווים זמן עבודה ונייר. יש דברים אחרים שנמחקו ועליהם אני מצר. אבל על זה? אלה דוחו"ת שטויות שמעולם לא רשמתי. גם לא לחוצפנים. אני בהחלט בעמדה של לא להביא דוחות שטותיים של פנס שרוף. זה אחד מהדוחו"ת ששמורים לבעלי הפה הגדול. יחד עם זאת אציין כי נורה אינה נשרפת חצי דקה אחרי הדלקה. לעולם לא. אם היא נשרפת - זה ברגע ההדלקה (לא אכנס לסיבות הפיסיקליות). אם נורה כבתה (לא נשרפה אלא סתם כבתה) זה מעיד על מגע רופף. מאלה שנותנים מכה על הפנס והכל מסתדר. זה מעיד על סכנה שאני מסביר לנהגים. מגע רופף אומר ניצוצות והתחממות גבוהה של המקום. זה - יחד עם אדי דלק ושמן באיזור המנוע עלול לגרום שריפה. דלק איננו נשרף. אדי הדלק הם המסוכנים. בחלק נכבד מהרכב המודרני, נהג מן השורה אינו יכול להחליף נורה לא זו בלבד שצריך כלים (לפעמים כלים מיוחדים שאינם ברשותו של כל אחד) אלא שצריך לפרק חצי אוטו כדי להגיע לנורה. לכן זה אחד הדוחו"ת השמורים לפותחי פה גדול. אגב, אינני מכיר כל חובה להחזיק נורות רזרביות ברכב. בכל רכב. למיטב ידיעתי - אין חובה חקוקה כזו. מקוממת אותי אמירה "אנחנו המתנדבים מחזיקים את המשטרה. בלעדנו..." אוי ואבוי וסוף העולם. ממש לא. אנו מסייעים - כן. נחוצים - כן. יחידי סגולה שבלעדינו המשטרה לא תתפקד? לא ולא. לסיום - שוב מיטב האיחולים למר יגאל אילן לפרישתו.

תוספת לאביבי: לגבי רישום נוכחות...

אצלנו אם מתנדב פועל מעל ארבע שעות ברציפות אזי הוא נרשם פעם נוספת ביומן ההפעלה. כך נרשמות שתי משמרות (כאילו שני מתנדבים).

התייחסויות לעזרא, אילן ושאר רושמי הדוחות

א. כשאזרח מעיר לך כשוטר/מתנדב, זה יסתיים בהערה. ב. כששוטר/מתנדב מעיר לך כאזרח, זה לעיתים נגמר בדו"ח. ג. לא לכל אחד יש גב לוגיסטי ואיך ולמי לקרוא באמצע הלילה, בכדי שיבוא לעזור ולהחליף נורה. (כיום יש רכבים שזו פרוצדורה שמצריכה כלים מיוחדים ומיומנות שאין לכל נהג) חובה לעצור נהג וליידע אותו על נורה שרופה (אחרת איך יידע?) אך אסור (לטעמי) לרשום דו"ח על כך.

לרשום דו"ח על נורה שרופה?=אכזריות

מה ששנוא עלי אל תעשה לחברך

תוספת לאביבי: לגבי רישום נוכחות...

אצלנו אם מתנדב פועל מעל ארבע שעות ברציפות אזי הוא נרשם פעם נוספת ביומן ההפעלה. כך נרשמות שתי משמרות (כאילו שני מתנדבים).

רשום ביומן

אני דואג ששמי ירשם ביומן גם כשאיני יוצא למשמרת משלוחה מסיבה אחת .כיסוי בטוחי . כשאני עושה משמרת ארוכה בימי חמישי אני לא נרשם פעמיים ויצא לא אחת שגם עשיתי משמרת וחצי ברצף ויצא שלוש עשרה שעות אזי זה שווה ל 3 משמרות? מה גם שבכלל מה זה משנה לנו המתנדבים אנחנו מקבלים פרמיה או שכר? ממש אבל ממש לא מענין מה רושמים ראשי משמרת העיקר הרישום הראשון באותו יום של פעילות. עזרא

ברשות רבותי אשחיל גם אני כמה מילים.

ראשית, ברכותי למר יגאל אילן עם פרישתו. עלה והצלח בכל אשר תפנה. לענין השיפורים - כל ארגון נדרש לשיפורים. במיוחד ארגון גדול ועל אחת כמה וכמה ארגון ממשלתי שנותן שירות בהיקף ארצי. המשטרה איננה יוצאת מן הכלל, אם כי שומה עלינו לציין שהיא לא הגוף הגרוע ביותר בנושא. אני יכול להצביע על כמה וכמה ארגונים שצריכים שיפורים בדחיפות. לסוגיית סינון המתנדבים - יש בעיה. אם הבנתי נכון את המערכת (והיתה לי שיחה עם מישהו בנושא) הבעיה נעוצה בדרישות מהמפקדים הזוטרים - ברמת מב"ס ורמק"מ. הבנתי שמודדים אותם בשני פרמטרים: מספר המתנדבים ומספר הופעותיהם. כלומר, אם מתנדב מופיע למשמרת - מסמנים V. כמה שעות היה - לא סופרים. גם אין מדידת עבודה ואיכות. זה הגיע לאבסורד שאם במקרה עברתי בסביבה ונכנסתי להגיד שלום ואולי לשתות כוס קפה, אני בהחלט יכול למצוא עצמי רשום במשמרת באותו יום (כך אמרו לי - לא ראיתי בעיני). מי שהיה שעה ומי שהיה 8 שעות או אף יותר - כנראה שזה אותו רישום (שוב אני מסתייג - כך אמרו לי. לא ראיתי בעיני). אני מניח שאי אפשר לעקוב האם הרישומים הם רישומי אמת מדוייקים כי הרבה מפקדים רוצים לייפות את מדדי הפעילות שעל פיהם בודקים אותם. כך אפשר להגיע ל-130% פעילות ויותר. מסקנה - צריך לשנות את שיטת בדיקת המפקדים הזוטרים ואת הפרמטרים לבדיקה. צריך לספור שעות ולמדוד עבודה ואיכות. גם אם מישהו לא רושם דוחו"ת מכל סיבה שהיא - לפחות שאת שאר העבודה יידע ויעשה כראוי ולא יהיה מצב שאם הוא רואה דבר מה - מיד הוא מרתק אליו ניידת אחרת. אז מה הועילו חכמים? קצת מציקה לי ההתייחסות של מר עזרא גנני כמדומני, להופעתם החיצונית של בני אדם. התבטאויות כגון "גודלו הפיזי ממש מבהיל משהו ענק שמתאים יותר להיות מתאבק סומו ואולי גדול יותר בקושי נכנס או בקושי יוצא מהניידת" אין להן מקום. אם אינני דוגמן צמרת ואני אף יותר דומה להיות ההוכחה שמוצא האדם מהקוף - אז אין לי מקום במשא"ז? את זה לא ידעתי. מודה. לענין הגימגום - יש לי בעיה. נכון שקצת צורם לשים מגמגם כבד במגע עם קהל (אני מניח שגםגום קליל אינו פוגע) ואולי לכן צריך לאפשר לו עבודה שאיננה מול קהל. עם דיסלקציה או דיסגרפיה או אפילו סתם חוסר ידע קרוא וכתוב, הבעיה קשה יותר כי הרבה מעבודתו של מתנדב/שוטר היא בכתיבה. הרבה מפרי עטו מגיע לשולחנו של שופט. כנספח, על מזכר הנלווה לדו"ח העיקרי - אין לי בעיה. אבל לא כדו"ח עיקרי. על זה לדעתי צריך להקפיד יותר. שגיאות כתיב הן עקרוניות פחות בעיני משום שאם האדם יידע לקרוא את שכתב, באזני בית המשפט - דיינו. על הופעה (לבוש) אין ויכוח. חייב להיות טיפ-טופ מכובד. אני חייב לציין שאצלנו בדרך כלל אינני רואה הופעה מרושלת או מלוכלכת. לענין "מתנדבים רעים שמלוא מובן המילה של רעות ורשעות שבכלל לא סופרים את הנהג מה גם שבכלל לא מעונינים לשמוע את נימוקו שניה לפני שהעט כבר כותבת את הדו"ח או שיש מתנדבים שעל הדשבורט כבר מוכן החנ"א ופנקס הדוחו"ת כאילו לא להפסיד זמן ולצערי עוד כהנה וכהנה" אני מציע להזהר. מה שרע בעיני אחד - מעולה בעיני האחר. אתן דוגמא מהשבוע האחרון. שוטר קלט רכב במהירות 138. השוטר ניסה לעצור אותו אך הנהג סטה וברח לו. השוטר נסע אחריו כמה קילומטרים טובים ובסוף עצר אותו ומסתבר - נהגת חדשה. ילדונת. גם נצפתה מדברת בטלפון נייד ללא דיבורית. ראש המשמרת (שוטרת מקסימה על פי כל אמת מידה - ולא רק אני אומר את זה) הגיעה למקום וביקשה שגם אנחנו נצמצם לכיוונה. כשהגעתי שאלתי את השוטר אם הנהגת קיבלה כמו שצריך - לפחות זוגיה (2 דוחות לפחות). ראש המשמרת מאותתת לי לשתוק. שתקתי. אינני נוהג להתווכח עם שוטר אחר (בטח לא עם ראש משמרת) לפני האזרח. בניידת אח"כ אמרה לי שזה היה מצב רגיש. הילדונת סיפרה שהיא נוסעת לאביה בבית חולים לראות אותו בשעותיו האחרונות. כאן מסבירה לי ראש המשמרת שאנחנו חייבים לגלות אהדה (השתמשה במילה רחמים) ולהסתפק בדו"ח אחד. הסברתי לה שדעתי שונה בתכלית. הנה ישפטו נא רבותי. נהגת חדשה שבקושי יודעת מה הצבע של הכביש. בוודאי שרזי שליטה ברכב די זרים לה - בטח ובטח במהירויות גבוהות. נוסעת במהירות שנחשבת גבוהה לכל הדעות כשהיא חסרת נסיון. המחשבות שלה במקום להיות מרוכזות פי אלף על הכביש - עוסקות עכשיו באביה (בהנחה שהסיפור נכון). תשומת ליבה לאירועים בכביש פוחתת בהרבה. מדברת בטלפון - עוד מנת קשב עוברת מהכביש לשיחה. בורחת משוטר ושוב תשומת לב נוספת עוברת מהכביש - למחשבה על השוטר. מה עוד צריך לתאונה קטלנית שבה תיהרג היא או תהרוג אחרים וכל זאת כדי לראות אדם שאינה יכולה לעשות ולא כלום למענו. לדעתי - דוקא לנהגת הזו היה צריך להכניס לפחות זוגיה אם לא שלשה: מהירות, אי לציות לשוטר וטלפון. אני כבר לא מדבר על עוד כמה וכמה עבירות שעולות לי כרגע בראש. צריך לרסן אותה - דחוף, לפני שנקרא שוב בעיתון על משפחה שניספתה בגלל נהגת מטומטמת. זה מה שמנחה אותי. לא הרחמים שממש אין להם מקום בסיטואציה הזו. אני מרחם על הקורבנות הפוטנציאליים. לא על העבריינים שנתפסו על חם. בשביל לראות את אבא שלה היא תהרוג משפחה בדרך? להניח לה לסכן חיי משפחות, ילדים, הורים, קשישים וחפים מכל פשע? לא ולא. אז אני רע? אני מוכן להיות רע כזה שלוש פעמים בשעה. לא אתייחס למתנדב ספציפי (כמו באחד המכתבים כאן) ולו מתוך הידיעה שגם הכותב וגם אני לא ממש אובייקטיביים. לענין הסינון כבר התייחסתי. לענין פתיחת המחשבים חמתנדבים - לא תהיה ברירה. יפתחו. מדברים כבר על דוחו"ת ממוחשבים ובניידות החדשות יש תשתית. אז לא תהיה ברירה. חוץ מזה - לא ניתקלתי בבעיה לקבל אינפורמציה, לא מהמשלט, לא מניידות אחרות ולא מתחנות אחרות. אם יש מתנדב שיכול להפעיל מסוף, בדרך כלל מבקשים ממנו אם יש עומס - לסייע למתנדבים עם המסוף שלו. למה לא? הפילוט הופסק כבר פעמיים מכל מיני סיבות ומופעל כרגע פעם שלישית. אבל לא מכניסים כל שינוי בנפרד למערכת כי החברה רוצה סכומי עתק עבור כל שינוי הכי קטן - כולה שורה בתוכנה. מקבצים כמה שינויים כדי להוזיל. הגיוני - לא?! לענין אות-מלחמת לבנון השניה, אני מצטרף לדברי הכותב. היינו, עשינו, סייענו. שוטרים עלו לאזורי הפעילות ומתנדבים סתמו חורים. למה להתעלם? לא מפריע לי שנמחקו דוחו"ת האיתותים. אלה לא שווים זמן עבודה ונייר. יש דברים אחרים שנמחקו ועליהם אני מצר. אבל על זה? אלה דוחו"ת שטויות שמעולם לא רשמתי. גם לא לחוצפנים. אני בהחלט בעמדה של לא להביא דוחות שטותיים של פנס שרוף. זה אחד מהדוחו"ת ששמורים לבעלי הפה הגדול. יחד עם זאת אציין כי נורה אינה נשרפת חצי דקה אחרי הדלקה. לעולם לא. אם היא נשרפת - זה ברגע ההדלקה (לא אכנס לסיבות הפיסיקליות). אם נורה כבתה (לא נשרפה אלא סתם כבתה) זה מעיד על מגע רופף. מאלה שנותנים מכה על הפנס והכל מסתדר. זה מעיד על סכנה שאני מסביר לנהגים. מגע רופף אומר ניצוצות והתחממות גבוהה של המקום. זה - יחד עם אדי דלק ושמן באיזור המנוע עלול לגרום שריפה. דלק איננו נשרף. אדי הדלק הם המסוכנים. בחלק נכבד מהרכב המודרני, נהג מן השורה אינו יכול להחליף נורה לא זו בלבד שצריך כלים (לפעמים כלים מיוחדים שאינם ברשותו של כל אחד) אלא שצריך לפרק חצי אוטו כדי להגיע לנורה. לכן זה אחד הדוחו"ת השמורים לפותחי פה גדול. אגב, אינני מכיר כל חובה להחזיק נורות רזרביות ברכב. בכל רכב. למיטב ידיעתי - אין חובה חקוקה כזו. מקוממת אותי אמירה "אנחנו המתנדבים מחזיקים את המשטרה. בלעדנו..." אוי ואבוי וסוף העולם. ממש לא. אנו מסייעים - כן. נחוצים - כן. יחידי סגולה שבלעדינו המשטרה לא תתפקד? לא ולא. לסיום - שוב מיטב האיחולים למר יגאל אילן לפרישתו.

לעמיתי אביבי

לעמית אביבי . בו נודה שהופעה צריכה להיות מההופעה היצוגית של גוף ממלכתי שבו אנו מתנדבים . קבל סיטואציה . ניידת שבה מתנדב ענק נשלחת לטיפול בתאונה באחד הצירים העמוסים .הניידת עם אורות גג מהבהבים יללת צופרים(באישור ראש משמרת) שרוצים להגיע למוקד האירוע שעל מנת להתחיל בהזרמת התנועה כמה שיותר מהר .יוצא מהניידת מתנדב ענק כפי שתיארתי מתחיל האיש לעשות סדר בשטח ולהכווין את התנועה ותוך כדי המכנסיים שלו מתחילים "ליזול" מגופו (כי אין לו שלייקס)והאיש ביד אחת מרים את המכנס ביד שניה מכוון את התנועה .האם נראה לך שזה בסדר? יש לפעמים שמגיעים לאירוע וצריך לצאת זריז מהניידת ואותו ענק שבקושי נכנס צריך עכשו לצאת זריז .אם לא ראית את התמונות הנ"ל אזי לא ראית איזו בושה זו שמרגישים ממבטי הנהגים . המערכת לא חייבת לקבל כל אחד שרוצה להיתנדב ויהיה אשר יהיה ואפילו שהוא מנהל בנק שאולי נעים להיתחכך בסביבתו שהוא הרי קרוב לשוטרי התחנה או מייעץ להם לכספם. אם אני אקבל סמכות לפטור מתנדבים מהשירות האמן לי שלא מעטים היו מחזירים את התעודה . כן אני רוצה אנשים שמדברים ברור בקשר ולא מגמגמים .אני רוצה אנשים שכותבים ברור רהוט ללא שגיאות . אסור שכמות תגע על חשבון איכות . כמה כייף להיות חבורה מיקצוענית שתיתן הרגשה שאנו מסייעים ולא במקום שוטרי הברזל. אגב רשעות . איני מאמין שאינך מכיר את המתנדבים האלה שלא רואים כלום בעיניים העיקר שבסוף המשמרת יתהללו שמילאו מכסה של דוחו"ת ואיזה כייף שלא ויתרו לפלוני אלמוני . בתוך עמי אני יושב. עזרא
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מתנדבי המשמר האזרחי
בחר
בחר