דעת המומחים: איתות לפני ובתוך מעגל תנועה

שלום, אני יודע שמורי נהיגה מלמדים לאותת לפני הכניסה למעגל התנועה לפי מגמת היציאה מהמעגל (ימינה = יציאה ראשונה ימינה. שמאלה = יציאה שניה וכו') השיטה הזאת מאוד לא ברורה, במיוחד למי שמגיע למעגל מכיוון אחר, לא ברור מה הנהג רוצה. באירופה הדבר מאוד פשוט. נכנסים למעגל ללא איתות (כי ברור שאתה נכנס למעגל...) ואז מאותתים ימינה לפני היציאה מהמעגל. (מתייחסים למעגל תנועה ככביש עם צמתים ימינה) מישהו יודע מה אומר החוק בארץ? (אם בכלל) תודה

דה ז'ה וו

יואל שלום, הנושא כבר עלה לפורום בעבר, אני מבטיח לך שתקבל תגובות למכביר משיתעוררו כולם. למיטב זכרוני (ומותר לתקן אותי) בקוטר ככר עד 30 מטר, מאותתים כמו בצומת, רוצה ימינה, ימינה בכניסה, רוצה שמאלה, שמאלה בכניסה וכו'. לגבי ככר גדולה יותר, האיתות לפני היציאה. אנקדוטה קטנה: לאור ריבוי מעגלי התנועה, הכוונתי את השותף שלי לכתובת מסויימת ואמרתי לו יפנה ימינה המעגל, הוא התבלבל אז דיברתי אליו בשפת ה"GPS": צא ביציאה הראשונה.. זה עבד

אדון דון, וודאי שחברך יתבלבל!

הרי יש כיכרות שיש בהם יציאות שהם אינם ימינה, שמאלה במדוייק, אלא יכולות להיות למשל שתי יציאות צמודות שמגמתן ימינה. יציאה ראשונה שניה וכ"ו הרבה יותר ברור...

סתם בצחוק...

הצדק עימך, רק ציינתי את התמודדות ה GPS עם היציאה מהככר ועד כמה שזה נכנס גם לחיינו.

דה ז'ה וו

יואל שלום, הנושא כבר עלה לפורום בעבר, אני מבטיח לך שתקבל תגובות למכביר משיתעוררו כולם. למיטב זכרוני (ומותר לתקן אותי) בקוטר ככר עד 30 מטר, מאותתים כמו בצומת, רוצה ימינה, ימינה בכניסה, רוצה שמאלה, שמאלה בכניסה וכו'. לגבי ככר גדולה יותר, האיתות לפני היציאה. אנקדוטה קטנה: לאור ריבוי מעגלי התנועה, הכוונתי את השותף שלי לכתובת מסויימת ואמרתי לו יפנה ימינה המעגל, הוא התבלבל אז דיברתי אליו בשפת ה"GPS": צא ביציאה הראשונה.. זה עבד

זה כמעט להעלות דברים באוב.

בישראל אין חוק מפורש בנושא. בטח לא על רקע של קוטר. אין בדעתי למדוד כיכר לפני שאני מגיע אליו. ואם קבלן הביצוע עשה את הככר 29.5 או 30.5 - יש הבדל? יש מושג אחד: צומת. צומת הוא מפגש של שני כבישים או יותר המוגדר על ידי אבני שפה או קווי שפות הכבישים או הארכתם המדומה (ניסיתי לצטט מתקנה מס' 1 מהזכרון). יש ויכוח עתיק יומין אם כיכר זה צומת אחד או כביש עם ארבעה צמתים נפרדים או שלושה או חמישה, שישה וכו'. מה אומר ומה אדבר רבותי, ראיתי אפילו ככר עם כביש אחד בכניסה ואחד ביציאה. כבר שמעתי כל מיני מושגים משונים שרק הקב"ה יודע מנין נלקחו. כך למשל, שמעתי את המושגים "צומת סיבובי" ו-"צומת מעגלי". לא היה ולא נברא. אין חיות כאלה. בטח לא בחקיקה. אינני רוצה להכנס לויכוח. לדעתי כל אחד יעשה מה שלדעתו יבהיר את כוונתו לנהג מאחוריו בצורה הטובה ביותר. זה בערך מה שאנחנו היינו רוצים שיאותתו לנו. חייב אני להזכיר שבמשרד התחבורה הגיעו לסיכום התנהגותי. כלומר יש מתווה כל שהוא שהמורים מלמדים את תלמידי הנהיגה וכך הטסטרים בוחנים. אבל לא מדובר בחוק, זה לא מחייב אף אחד, בטח לא את המשטרה. ומה יעשו מי שיש להם רשיון מזה דור או שניים? בנוסף קיימת כוונה לעגן את הדברים בחקיקה בעתיד. אלא שדנים בכך כבר לא מעט שנים ולא מצליחים להגיע להסכמה כי יש הרבה קשיים. לדעתי טוב שכך. שימשיך להיות המצב הקיים כי רח' ה' באייר בת"א (מוכר בשם כיכר המדינה) לא דומה לאיזה כיכרון זערורי בק"ק ג'לג'וליה עילית. חוץ מזה, מה לאדוני כי יתעמק בנושא? עם כל שנותי באת"נ לא רשמתי אפילו דו"ח אחד על איתות. אפילו זה לא בקטגוריית "דו"ח שמור לחוצפנים". אינני יודע מי מבין משתתפי הפורום הנכבדים מעודכן בחוקי חו"ל. למיטב זכרוני, בבריטניה האיתות הושאר לשיקול דעתו של הנהג (וכולם מאותתים - פלאי פלאים וחידה הזויה לנהג ישראלי מצוי).

אביבי ידידי המלומד :-)

לא לשם רישום דוחות השאלה (אני כבר הרבה זמן לא רושם דוחות, רק מזכרים במסגרת הזמנות לדין של נהגים שיכורים...) בני עכשיו בתקופת נהג מלווה, והוא לא הצליח להסביר לי מה ההגיון בשיטת האיתות שלו, רק אמר שכך לימדו אותו ושזה החוק. מכאן הבקשה למומחים. מסתבר שאכן רב הנסתר על הגלוי. עכשיו אני אלמד אותו את השיטה האירפאית שלדעתי היא הכי הגיונית וברורה. תודה

אז ירשה נא לי להציע משהו.

כאב למי שהוציאה ר"נ לא מזמן וכמורה נהיגה בעבר הרחוק מאד, אני מציע שלא לבלבל את הבחור. כך הוא למד? שיהיה. זה לא יכול להיות עד כדי כך רע גם אם דעתו של אדוני שונה. אל נא נשכח שהכל חדש בשבילו. הכל עובר עדיין דרך גלגלי החשיבה. עוד אין לו תגובות אוטומטיות למחצא כמו לנהג ותיק. הוא עדיין לא רכש הרגלי סקירת תנועה, הרגלי תגובה לאירועים והתרחשויות על הכביש ועדיף שיתרכז בכך. לבלבל אותו עם הרגלים שונים ממה שקיבל אצל המורה - מיותר. עדיף להתרכז במונחי זהירות שהם תגובות נכונות למה שהוא רואה על הכביש ולחשוב מה ההתפתחויות האפשריות שמהן עליו להזהר. זה בערך כמו שתינוק רוכש שפה. אפשר להקפיד איתו על הגייה נכונה ואפשר להעשיר את אוצר המילים שלו. אי אפשר שניהם ביחד. זה קשה לו. אני העדפתי להניח לו להעשיר את אוצר המילים ואסרתי על אחרים לתקן לו את הדיבור. עד גיל 20 בטוח שיידע את הדיבור הנכון. כל הבחורון שעתיים וחצי על הכביש. הוא כמו תינוק. אני מציע להניח לו לעשות מה שכבר למד בלי התערבות שלנו (כך נהגתי עם בתי). רכישת הרגלי התייחסות שלה לסביבה העסיקה אותי יותר. שיהיה בהצלחה

אחר תשובה מנומקת ומלומד כזאת כל מה שנותר לי להגיד:

אני מקבל את דעתך, וכך אעשה תודה רבה יואל

וכבודו ירוויח מכך דבר נוסף.

אני רואה גדולת הרוח של אדוני בכך שיהיה מסוגל לקבל מבנו גם דברים שונים בלי לכפות את דעתו. נחלתם של בודדים. אני יודע שקשה מאד (דווקא לאנשי המקצוע הטובים) לקבל גישות אחרות ממה שהורגלו. יישר כח ובהצלחה. הרווח הנוסף הוא שההתעלמות מהשונות ביניכם תפחית עד מאד את דברי הביקורת מאב לבנו. ההתרכזות תהיה בדברים חשובים יותר. כך יהיה לבן נוח וקל יותר לקבל הכוונה ולא בבחינת אוףףף מתי כבר יגמר המלווה ויהיו לי פחות זXXXX שכל (סליחה). עם בתי סיכמתי שהמלווה נגמר כשאני אחליט על כך ולא כפי שקבע משרד הרישוי. היא קיבלה את זה כי הייתי מספיק פתוח לקבל ממנה הערות המתייחסות לדברי הביקורת שלי שאכן היו אלא שלא לגבי מה שלמדה אלא מה שעדיין לא למדה.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מתנדבי המשמר האזרחי
בחר
בחר