השאלה מה כדי לרכוש בתור מערכת עריכה

שלום רשאית רציתי להגיד שכל הכבוד שפתחו פורום לנושא חשוב זה . ולשאלתי . אני עובד בתחום של צילום ועריכה מזה כמה שנים עם התמקדות על צילום ארועים של גני ילדים, סרטי תדמית ועוד. בקיצור לאחרונה רכשתי מצלמת וידאו חדשה של פנסוניק בפורמט DV והחלטתי שסוף סוף אחרי הרבה זמן שהיה לי ציוד עריכה משלי. אז התחלתי בבירור אחרי התוכנות השונות וכמובן המפיצים שלהם בארץ אני כרגע לומד בקורס על AVID בבית הספר של האוניברסיטה הפתוחה "חשיפה" זה בעצם קורס ריענון עבורי כי למדתי על AVID לפני כמה שנים עוד ב 95 ומלבד זה יצא לי לראות את תוכנת פרמייר בהדגמה של אחת מהחברות . ולגבי FINAL CUT רק לשמוע מידע . עכשיו אשמח לקבל את חוות דעתכם על איזו מערכת כדי לי לרכוש. חשוב לציין שאני מחפש מערכת שאפשר יהיה לעשות איתה עריכה משולבת באפקטים והכל חייב להיות ברייל טיים כי מנסיון שיש לי כרגע על AVID שכל אפקט צריך לרנדר זה ממש לא צורה לעבודה. ולכן הדרישה היא עבודה על כמה ערוצי וידאו עם אפקטים בזמן אמת. הכיוון שלי כבר היה פרמייר אבל יש לתוכנה מגבלה שדי מפריעה לי אני לפעמים עורך סרטים שאורך הכולל שלהם הוא לפחות 3 שעות סרט ונאמר לי שהמגבלה של התוכנה היא 3 שעות זאת אומרת שבמידה ואני צריך 3 שעות ו 10 דקות אני בבעיה חמורה. מלבד זה יש לי רצון לרכוש מערכת על פלטפורמה של פיסי ולא מק מהסיבה שאני בנוסף לכל הדברים האילו גם טכנאי מחשבים , ויהיה לי יותר קל ואני מניח גם יותר זול לרכוש ותחזק מערכת מבוססת פיסי. מאחר ואת התחום הזה אני מכיר מעולה. בקיצור הדרישות למערכת הם: 1. אפשרות לדגום חומר גלם באורך של לפחות 9 שעות ומעלה ( לגבי נפח דיסקים) 2. אפשרות לבצע אפקטים בזמן אמת על מספר ערוצים 3. אפשרות לערוך סרט באורך כולל של יותר מ3 שעות 4. כרטיס שמסוגל לשלוט על מכשיר וידאו ידוע לי מבירור שעשיתי שהמערכות הללו לא זולות ואני מתכוון להשקיע בתחום די הרבה כסף אבל אני רוצה שההשקעה שלי תהיה מתאימה לסוג העבודה שלי . אשמח לקבל הצעות ורעיונות שלכם לאיזה תוכנה וחומרה מתאימה לדרישות שאני מתאר. בכבוד רב תמיר

מערכות עריכה

אז ככה... ראשית אציע לך לשקול שוב את נושא הפיסי / מק. אל תתן לנושא התחזוקה להפחיד אותה. משתמשי המק הם לרוב פריקים ומסיונרים של המק :) ויעשו הכל כדי לשכנע אותך להשתמש במק -כך שמספיק ותמצא אחד שיעזור לך להתקין ולתחזק. אם תרכוש מק חדש, אולי אפילו יד שניה ותתקין עליו Final Cut Pro תמצא שזאת מערכת מדהימה, הדומה מאד באופן השימוש בה לאביד. תוכל לחבר את מצלמת ה-DV בחיבור ה-FIREWIRE ולדגום חומרים בעזרתו. הפיינל עובדת בצורה מלאה עם כל שאר התוכנות והפלאג אין'ס שצריך. אם תבדוק תמצא שהקמת תחנת עבודה של פיינל קאט פרו זולה בהרבה ! מהקמת תחנת עבודה של אביד. אם כסף לא מהווה בעיה, הייתי בוחר בכל זאת באביד, שכמובן תענה על כל דרישה. לגבי פיסי, הפרימייר לא עומדת בסטנדרטים של האביד והפיינל. מערכת פשוטה ויעילה, אך לא מקצועית ולא באותה הקטגוריה של אחיותה למק. אם אתה בכל זאת מתעקש על פיסי, שמעתי על ורסייה של האביד המיועדת לפיסי.לא יודע פרטים נוספים על הורסיה הזו. נפח הדיסקים הפך לבעיה שולית היות למחיריהם ההולכים ויורדים של ההארד-דיסקים. תמיד תוכל להוסיף עוד הארד דיסק בהשקעה לא גדולה (הן למק ולהן לפיסי). רוב רובן של המערכות זקוקות לתהליך Render לביצוע אפקטים, כך שכאן אין הרבה פתרונות. נתקלתי בעבר במערכת חובבנית למדי (אך יתכן ותענה על דרישותיך) בשם Video Machine של חברה בשם Fast. למיטב ידיעתי לא מייצרים מערכת זו יותר, אך יתכן ותמצא מוצר מקביל מאותה החברה. היתרון של המערכת הנ"ל הוא באפקטים רבים שאינם דורשים תהליך רנדר. מקווה שעזרתי שנה טובה

אני בעד

final cut עובדת נהדר ןבאמת קל נאד לתחזק אותה לבד ואם לא בא לך¬ יהיה מי שיעזור לך גם כאן בפורום וגם בפורום שלי ובטח אצל דני נטוביץ תתחדש¡

אפקטים בזמן אמת

היי אז תודה על תגובתכם אבל בהדגמא שהיתה לי בחברת קאדקום בע"מ יש להם מספר כרטיסים שמסוגלים לתת מערכת עריכה עם נושא של אפקטים בזמן אמת ללא כל צורך ברינדור. הכרטיס הרלונטי הוא כרטיס בשם REEL TIME של חברת Pinnacle העלות שלו היא כ 4600 דולר והוא מאפשר שליטה על מכשיר וידאו בממשק של 9 פין ומלבד זה עבודה בזמן אמת אבל עם תוכנת פרימייר החיסרון הוא שצריך להוסיך לו כרטיס ל DV כי הוא לא כולל את זה , לא ציינתי שמלבד הנושא שאני רוצה לדגום חומר מ DV יש לי חומר רב בפורמט S-VHS ככה שאני חייב כרטיס או ממיר שאוכל לדגום גם מפורמט אנלוגי ולא רק מדיגיטלי. אבל לכרטיס הזה יש חיסרון נוסף והוא שאין לו כניסת S-VHS . בקיצור במידה ואני רוצה להפוך אותו למבצעי אני צריך להשקיע עוד 1000 דולר עבור תופס ל DV מה שבאמת מעלה את המחיר לדי גבוהה וזאת כמובן ללא מחשב. אז לגבי Final cut אולי זה פיתרון טוב אבל שם אני צריך ממיר ל S-vhs ואף אחד לא הזכיר את נושא השליטה על מכשיר וידאו . העם זה כלול בחבילה ? שלכם, תמיר

לא מבין למה 3 שעות הן מגבלה...

כמי שערך מאות ארועים אני יכול לציין שהעובדה שפרמייר לא יכולה להכיל יותר מ 3 שעות סרט ערוך אינה בעייה, מאחר ואפשר תמיד לחלק את הסרט ל2 חלקים או יותר (על קלטת מאסטר אחת אותה יקבל הלקוח) עקרונית לא היתי מגביל עצמי לשימוש ב DV בלבד ובעצמך ציינת שיש ברשותך חומר רב ב S-VHS לכן אני סבור שתוכנת פרמייר 6 עם כרטיס וידאו שהוא גם אנאלוגי וגם דיגיטלי למשל DV 500 + כרטיס סקאזי (150$) + 2 דיסקים חיצונים 36 ג'יגה כ"א (2600 ש"ח לדיסק) יענו על הדרישות שפרטת. אם כסף באמת אינו מהווה בעייה אזיי ישנה מערכת מצויינת!! על פלטפורמת NT בשם EDIT המערכת כולה כולל הכל עולה משהו כמו 30.000$ והיא עושה כל מה שAVID8000 עושה למרות שבקלות ימצא מי שיחלוק על דעתי זו. ל AVID מבוסס PC קוראים MC אקספרס וגם מערכת זו מומלצת בחום. ככל הידוע לי המערכת כולה כולל הכל עולה משהו בסביבות 10.000$ אבל אני לא בטוח לגבי אפקטים בזמן אמת.

שליטה על וידאו

היי אכן קיימת מערכת עריכה של AVID בשם DV אקספקס היא מערכת שאין בא שום אפקטים בזמן אמת להפך כל פעולה צריך לרנדר. מלבד זאת המערכת מאפשרת רק עבודה עם פורמט DV . בכרטיס DV-500 אין אפשרות לשליטה על מכשיר וידאו . ובמידה ויש לך חומר מצולם עם T.C אז זה ממש חבל לא לעבוד על מערכת שמסוגלת לשלוט על מכשיר וידאו . כי ככה אתה יכול להתחיל לערוך סרט בסוף העבודה לשמור רק את קבצי המידע של העריכה מבלי לשמור את קבצי המדיה של הסרט ואחרי זמן לתת למערכת לדגום שוב את החומר מקלטות חומר הגלם לפי ה טיים קוד, זאת כמובן רק כאשר יש לך מערכת שמסוגלת לשלוט על מכשיר וידאו וכמו כן לקרוא טיים קוד. ולכן הכרטיס הזה ירד מהפרק. לגבי נושא תקציב אז אני לא הולך להוציא 30 אלף דולר על מערכת של EDIT וכמו כולם אני מחפש את הכי טוב בהכי פחות כסף. אבל עד גבול מסויים כי אני לא הולך להשקיע קצת ואחרי זה לגלות שזה לא מתאים לצרכים שלי. תמיר

DV500+ !!!

הכרטיס המשופר של פיניקל DV500 פלוס הוא בעל יכולת עשיית אפקטים ריל טיים!! לפי מה שאני מכיר- יש לו יכולת לשליטה במכשיר הDV!! יש לו גם כניסת DV גם S-VHS וגם RCA לComposite בקשר ל-3 שעות בפרימייר- איפה שמעת על זה? אני אשמח לדעת!!

תשובה

לגבי ה DV500 אז בהדגמה שההיתי בחברת קאד קום נאמר לי לגבי נושא של 3 שעות בתוכנת פרימייר שזו מגבלה של התוכנה. במידה וזה מידע לא נכון אשמח לדעת מה כן נכון. לגבי שליטה על מכשיר וידאו אז לפי מה שאני ידוע לכרטיס הנ"ל אין אפשרות לשליטה על מכשיר וידאו , אולי יש לו יכולת שליטה על מכשירים בעזרת כניסת ה DV אבל לכל מכשירי העריכה המקצועים יש רק אפשרות של שליטה בעזרת כבל של 9 פין או בעזרת RS-422 ולא עם כניסת DV ולכן זה בעיה. מה גם שהוא מסוגל לעשות 2 אפקטים בזמן אמת ומהאפקט ה 3 צריך לרנדר. לפחות זה מה שאמרו לי בחברה. אז במידה והנתונים שקבלתי לא נכונים אשמח לדעת מה כן נכון. שלכם, תמיר

תמיר,אתה צודק.

בתור אחד שמתעסק הרבה עם פרימייר,אז לא ניתן לערוך שם סרט של יותר משלוש שעות. הכוונה--וגם שלא יתבלבלו אנשים-----ניתן לדגום 3000 שעות של חומר....בתנאי שיש לך מספיק מקום בדיסקים. אבל על הטייםליין אתה יכול לשים עד 3 שעות--גג! גם אני הייתי מאוד מופתע מכך. פעם עשיתי בדיקה ושמתי שם קטעים ארוכים --כשהוא הגיע לשלוש שעות,הוא פשוט לא נתן לך להוסיף. לכן,אתה צודק. אבל,אם יורשה לי תמיר--אתה קצת נסחף עם הקטע הזה. אתה יכול להשיג מערכות טובות בלא השקעה כ"כ אסטרונומית. כמה סרטים באורך של 3 שעות אתה כבר עושה?? תמיד אפשר לחלק את זה ל-3 שעות ו-3 שעות..אם תגיע בכלל למצבים האלה. אפילו חתונות בד"כ מגיעים עד 3 שעות. סרטי קולנוע--גג שעתיים. סרטים דקומנטרים-בסביבות 30-60 דקות. אז אל תשתולל סתם,כי חבל לך להוציא כ"כ הרבה כסף. לגביי הרינדור:תבחר לך כרטיס שעושה את האפקטים הכי נחוצים לעריכת סרטים:כמו סלואומושן,FAST,דיסולב,לפייד וכו'...(אני שמעתי שהמטרוקס עושה זאת)--כי זה באמת הדברים שמשתמשים בהם. אם אתה מדבר על תחום של חתונות-אז חבל על הזמן. אתה צריך לעבוד עם מיקסר והכל יהיה לך בריל טיים.אין ברירה. אבל אם מדובר בסרטים דקומנטריים,סרטי סטודנטים ודברים מהסוג הזה,אז המטרוקס יכול לעזור לך,לפי מה ששמעתי. אבל אם זה יותר מידי אפקטים,כותרות,צבעים נמרחים,מראות,סטרובים וכו'...אז תאמין לי שעם מחשב זה פי 10 יותר זמן ויותר קשה. על המחשב מבצעים עבודות ברמת אוףליין (אם אפשר לקרוא לזה כך). איכות התמונה היא הכי טובה ,כמובן.אבל בלי יותר מידי קישקושים ואפקטים של חתונות. תחשוב טוב אם כדאי לך להיכנס לזה בכלל. רינדור הוא רינדור-אין מה לעשות.

חיזוק לרועי ! והרחבה על FCP

סקירתו של רועי נכונה ומעודכנת. תמיר, להערכתי אין לך שום סיכוי להחזיר את מחירה של מערכת יקרה תוך פרק זמן הגיוני, בדוק את כמות העבודה שיש לך וכמה משלמים לך על פרויקט ותעשה חשבון. זו הסיבה להצלחה העולמית הגדולה של מערכות ה- DESKTOP. במחירים של 4000 - 7000 $ אין היום סיבה להוציא יותר מזה. החשוב מכל הוא לרכוש מערכת יציבה ואמינה עם תמיכה טכנית !! כולנו מכירים עשרות אנשים עם כוונות טובות שרכשו מערכות עריכה ועסוקים יותר בלגרום להן לעבוד מאשר בעריכה עצמה. או שהמערכות אינן אמינות ואי אפשר לעבוד עליהן באופן רציני ומחייב. בעבר שלטה PREMIERE הנישה זו, וגם היום היא בחירה טובה. Final Cut Pro נמצאת גבוהה מעל PREMIERE ומתקרבת ל AVID. מערכות FCP הפכו ללהיט בכל העולם וגם אצלנו. כאשר אתה רוכש מערכת עריכה, על תתיחס לזה כאילו שאתה קונה מחשב ועוד חלקים נוספים... כאן הנפילה, תאימות. רכוש SYSTEM (מערכת) מה שיש בפנים זו בעיה של נותן התמיכה השנתית. אתה צריך לערוך. מערכת עריכה מבוססת MAC היא קודם כל יציבה מאוד. לגבי ממשק העריכה, התוכנה, אתה יכול לבחור בין PREMIERE 6 לבין Final Cut Pro שתיהן עובדות מצויין על המקים. ובניגוד לדעה הרווחת, זה עולה כמו PC. דני.

דני

היי דני נגיד שאני הולך על מערכת מבוססת מק העם אני יכול לקבל את כל הדרישות שלי מהמערכת עריכה להזכירך להלן דרישות החובה. 1. מערכת שמסוגלת לשלוט על מכשיר וידאו ב 9 פין 2. מערכת שיודעת לעבוד עם T.C 3. אפשרות לערוך סרט באורך כולל של 3 שעות ומעלה. 4. אפשרות לבצע אפקטים בזמן אמת, ולא רק דברים פשוטים אלה מעברים מורכבים 5. כמובן אפשרות דגימת חומר לא רק מ DV אלה גם מ S-VHS 6. הכנת תקליטורי DVD מהסרטים הגמורים 7. מערכת יציבה ועובדת לגבי האפקטים אז אני לא מאילו שעורכים חתונות עם הכלה בתוך כוס היין וכל השטויות הללו אני מדברים על דברים שונים לחלוטין, אני לא יודע עם יצא לכם לראות אבל בטלויזיה החינוכית ערכו סרט ל 25 שנה לטלויזיה והוא כמובן הוקרן באחת המתוכניות שלהם. למי שלא ראה מדובר היה על משהוא שאז לפני כמה שנים טובות היה נחשב לשיא הטכנולוגיה וזה היה לעשות סוג של קליפ שבו רצים 9 VTR במקביל + מקסר אפקטים ששומר תמונות בפריז. והתוצאה עריכה של כל המקורות בזמן אמת כאשר יש לך החלפה של תמונת רקע שהיא סטיל על התמונה הזאת נכנסת תמונה עם VTR רץ לפני שאותה תמונה יוצאת נכנסת תמונה נוספת ובמקביל משתנה תמונת הרקע. עכשיו היום שהכל ניתן לביצוע על המחשב עדיין ניראה לי שדברים מסוג זה למרות הכל יהיה יותר קל לבצע בשיטה הישנה של מספר גדול ל VTR ולא בעזרת מחשב למרות שבמחשב ניתן לבנות סרט ממספר ערוצי וידאו. בקיצור אני מחפש מערכת שניתן יהיה לעשות בה דברים מיוחדים הקשורים באפקטים כולל עבודה עם חרומקי ( חיתוך על כחול ) ועוד. וכל זאת על מחשב. אז השאלה איזה מערכת עם בכלל תוכל לעמוד בדרישות הנ"ל. שלכם, תמיר

לפני שדני יענה....

אז ככה: אני בטוח שעם הידע של דני הוא ירכיב לך מערכת מצויינת שתעמוד בכל הדרישות שלך. אבל את תשלה את עצמך. כשאמרת "אפקטים" לא התכוונתי לדוגמאות שאתה נתת. אני עובד די הרבה עם שכבות. לפעמים אפילו עם 10 ליירים של תמונה--ויצא לי גם לעשות מה שהראו בערוץ 23 בחינוכית. אמנם, לא כזה מורכב אבל משהו בסיגנון ועוד כמה דברים יפים אחרים... זה יפה מאוד ומראה שהשקעת כי בעצם אתה זה שמייצר את "האפקט". אבל שלא יהיו לך אשליות--דרוש לזה רינדור של שעות!! לכל תמונה יש את ה-motion שאתה קובע לה... ואם אתה עובד על 20 שכבות,תעשה חישוב כמה זמן ייקח לרנדר את זה. אם הכסף והזמן שלך מצדיקים את זה,אז סבבה. רק אל תשלה את עצמך. הפיתרון הכי קרוב שאני יכול להציע לך זה באמת לדגום את החומר באיכות הכי נמוכה שלו (עם הטיים קוד כמובן) ואז הרינדור תוך כדי עבודה נעשה יותר מהר כי לא מדובר באיכות טובה.וכך אתה תוכל לעבוד יותר מהר. אבל כמובן שאת התוצאה הסופית אתה תצטרך לרנדר.וזה ייקח את אותו זמן.אבל הפעם באון ליין. כך שלהתחרות בכל האולפנים הגדולים ובתחנות הטלוויזיה (אפילו שזה ערוץ 23-חינוכית) ולנסות לעשות דברים באותה רמה...צריך שיהיה לך כסף.ולהשקיע! אין מה לעשות. ושאף אחד לא יישלה אותך לגביי הקטע של רינדורים. אני חרשתי וביררתי באלפי מקומות.

הגדרת מערכת FCP רמה גבוהה !

דני נגיד שאני הולך על מערכת מבוססת מק נגיד... העם אני יכול לקבל את כל הדרישות שלי מהמערכת עריכה להזכירך להלן דרישות החובה. 1. מערכת שמסוגלת לשלוט על מכשיר וידאו ב 9 פין אפשר ! 2. מערכת שיודעת לעבוד עם T.C כמובן ! 3. אפשרות לערוך סרט באורך כולל של 3 שעות ומעלה. כמובן ! 4. אפשרות לבצע אפקטים בזמן אמת, ולא רק דברים פשוטים אלה מעברים מורכבים רק מעברים בסיסיים ב REAL TIME (רועי צודק, מה שאתה מבקש עולה עשרות אפילו מאות אלפי $$$) 5. כמובן אפשרות דגימת חומר לא רק מ DV אלה גם מ S-VHS כמובן ! 6. הכנת תקליטורי DVD מהסרטים הגמורים כמובן ! 7. מערכת יציבה ועובדת נו באמת... לגבי האפקטים אז אני לא מאילו שעורכים חתונות עם הכלה בתוך כוס היין וכל השטויות הללו אני מדברים על דברים שונים לחלוטין, אני לא יודע עם יצא לכם לראות אבל בטלויזיה החינוכית ערכו סרט ל 25 שנה לטלויזיה והוא כמובן הוקרן באחת המתוכניות שלהם. למי שלא ראה מדובר היה על משהוא שאז לפני כמה שנים טובות היה נחשב לשיא הטכנולוגיה וזה היה לעשות סוג של קליפ שבו רצים 9 VTR במקביל + מקסר אפקטים ששומר תמונות בפריז. והתוצאה עריכה של כל המקורות בזמן אמת כאשר יש לך החלפה של תמונת רקע שהיא סטיל על התמונה הזאת נכנסת תמונה עם VTR רץ לפני שאותה תמונה יוצאת נכנסת תמונה נוספת ובמקביל משתנה תמונת הרקע. עכשיו היום שהכל ניתן לביצוע על המחשב עדיין ניראה לי שדברים מסוג זה למרות הכל יהיה יותר קל לבצע בשיטה הישנה של מספר גדול ל VTR ולא בעזרת מחשב למרות שבמחשב ניתן לבנות סרט ממספר ערוצי וידאו. בקיצור אני מחפש מערכת שניתן יהיה לעשות בה דברים מיוחדים הקשורים באפקטים כולל עבודה עם חרומקי ( חיתוך על כחול ) ועוד. וכל זאת על מחשב. ההבדל הגדול הוא שבשיטה הישנה אתה עובד בצורה לינארית !! ואין לך אפשרות לשחק בנפרד עם כל שכבה ולבצע נסיונות. עבודה עם מיקסר מחייבת תכנון מוקדם מדוייק וביצוע מושלם. לא פרקטי. שיטת העבודה במחשב מאפשרת לך לפתוח כמה שאתה רוצה ערוצי ווידאו ולנסות שילובים ואפקטים עד לקבלת הרצוי. גם במערכות היקרות ביותר FLAME שהוא ה- ROOLS ROICE בתחום האפקטים הוויזואליים, כל הפרסומות של ערוץ 2, = 500,000 $ !! מרנדרים כל הלילה. פרומואים של ערוצים 8,4,2,1 וכו' נעשים בעזרת תוכנות FCP + AFTER EFFECTS על מחשבי MAC G4 בגלל היציבות ומהירות הרינדור. קרא בהמשך את תגובתו של ידידנו רועי, הוא שוב צודק ! אז השאלה איזה מערכת עם בכלל תוכל לעמוד בדרישות הנ"ל. זו המערכת: MAC G4 800 MHZ Dual Procesor / cd + dvd rw / 100 gb / 512 ram / RtMac / 2x 17" display Final Cut Pro / After Effects / PhotoShop 6 ובא לציון הגואל דני. שלכם, תמיר

לפני שדני יענה....

אז ככה: אני בטוח שעם הידע של דני הוא ירכיב לך מערכת מצויינת שתעמוד בכל הדרישות שלך. אבל את תשלה את עצמך. כשאמרת "אפקטים" לא התכוונתי לדוגמאות שאתה נתת. אני עובד די הרבה עם שכבות. לפעמים אפילו עם 10 ליירים של תמונה--ויצא לי גם לעשות מה שהראו בערוץ 23 בחינוכית. אמנם, לא כזה מורכב אבל משהו בסיגנון ועוד כמה דברים יפים אחרים... זה יפה מאוד ומראה שהשקעת כי בעצם אתה זה שמייצר את "האפקט". אבל שלא יהיו לך אשליות--דרוש לזה רינדור של שעות!! לכל תמונה יש את ה-motion שאתה קובע לה... ואם אתה עובד על 20 שכבות,תעשה חישוב כמה זמן ייקח לרנדר את זה. אם הכסף והזמן שלך מצדיקים את זה,אז סבבה. רק אל תשלה את עצמך. הפיתרון הכי קרוב שאני יכול להציע לך זה באמת לדגום את החומר באיכות הכי נמוכה שלו (עם הטיים קוד כמובן) ואז הרינדור תוך כדי עבודה נעשה יותר מהר כי לא מדובר באיכות טובה.וכך אתה תוכל לעבוד יותר מהר. אבל כמובן שאת התוצאה הסופית אתה תצטרך לרנדר.וזה ייקח את אותו זמן.אבל הפעם באון ליין. כך שלהתחרות בכל האולפנים הגדולים ובתחנות הטלוויזיה (אפילו שזה ערוץ 23-חינוכית) ולנסות לעשות דברים באותה רמה...צריך שיהיה לך כסף.ולהשקיע! אין מה לעשות. ושאף אחד לא יישלה אותך לגביי הקטע של רינדורים. אני חרשתי וביררתי באלפי מקומות.

רינדורים

היי אז דבר ראשון תודה על התשובה שלכם ( דני ורועי ) אז לפי כל הדברים אני מבין שלא יעזור לי כלום אני יהיה חייב לרנדר את האפקטים שאני יעשה ולא חשוב באיזה מערכת. הבעיה היחידה שעדיין מפריעה לי זה מדוע לחברת Pinnacle יש כרטיסים שאומרים שהם מסוגלים לעשות הכל בזמן אמת זה אומר אפקטים ומעברים והכל עם תוכנת פרימייר. אז מדוע לי לקנות מערכת על מק עם FCP, ודני אשמח לדעת מה העלות הכספית של המערכת שכתבת שמתאימה לי . זאת אומרת כמובן שגם שיקול כספי נכנס לכל הדברים הללו. ועוד נושא חשוב היכן ניתן ללמוד לעבוד על תוכנת FCP ? שלכם, תמיר

תמיר-לגביי הרינדורים

אז יש באמת כרטיסים שהם בריל טיים. אבל כשאומרים רילטיים מתכוונים לאפקטים מהסוג של: סלואומושן פייד טו בלק כותרות FAST דיסולב ויש אפילו כרטיסים שיש להם כבר על הכרטיס כל מיני מעברים (תמונה בתוך תמונה,היפוך תמונה וכו'--לא משהו שנראה לי שיתאים לך) בריל טיים. אבל לצרכים שלך,אני חושש שזה לא כ"כ משנה .(הדפים המסתובבים וכו'..) צריך להסתדר עם מה שיש. שיהיה לך המון הצלחה.
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
עריכת וידאו וקולנוע
בחר
בחר