לקויות למידה

אשמח אם תוכל לתאר בפני את העבודה בתחום? בהתייחס לאפשריות להסבה מעו"ס? כיצד הכי כדאי לעשות את ההסבה ? תודה

לקויות למידה

ההוראה המתקנת עוסקת בליקויי למידה, ויש להבחין בינה לבין הוראה משקמת. המוכרות והנפוצות בין לקויות הלמידה הן הדיסלקציה (קושי בקריאה) ודיסקלקוליה ( קושי בחשבון ). לקות הלמידה אינה קשורה ברמת האינטליגנציה של האדם והסיבות לה הן ככל הנראה אורגניות (נזק מינימלי במוח). הליקויים יכולים ללבוש צורות שונות, ביניהן - קושי מתפיסת תבניות, ליקויים בהסמלה, ליקויים באינטגרציה שבין תכנים חזותיים ושמיעתיים, ליקויים בזכירה של רצף סמלים ועוד. לעתים מתווספות גם בעיות באחד או באחדים מתחומי הזכרון. לעתים יתבטא הקושי כבר בקליטת התכנים הבסיסיים הנלמדים בכתות הראשונות של בית הספר ופעמים אחרות הקושי מופיע בשלב מאוחר יותר כאשר החומר שהילד נחשף אליו נעשה מורכב יותר, והוא מתקשה להתקדם עם הדרישות. לא אחת מואשם הילד ע"י סביבתו בעצלות או בשטחיות כאשר הסיבה האמיתית היא לקות למידה. העדר אבחון מתאים בגיל צעיר יוצרת מעגל קסמים כאשר אל בעית לקות הלמידה מתווספת בעיה נפשית הנוצרת אצל הילד החש בחוסר מסוגלות, מרגיש דחוי, מפתח רגשי נחיתות, משתמש בשקרים כדי לחפות על קשייו ובורח מהתמודדות גם בתחומים שאתם הוא מסוגל להתמודד. תפקיד המורה העוסק בבעיות של לקות למידה לאבחן את הקושי ולעזור לילד בעזרת טכניקות מקצועיות להתגבר על קשייו. לא תמיד ניתן לטפל ולתקן את הלקות ואז תפקיד המורה לעזור לילד להתגבר על קשייו תוך שימוש באמצעים אחרים, חלופיים, שיעזרו לו להתמודד עם חומר הלימודים ולטפח תודעת הישג ויכולת. מערכי עבודה רוב העוסקים בהוראה מתקנת הם מורים אך יש ביניהם גם מטפלים מתחומים אחרים ( עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים ) שעברו קורס המכשיר אותם לעבוד בתחום. אבחון של לקות למידה נעשה בדרך כלל במכונים שהתמחו בכך או במסגרת השירות הפסיכולוגי-חינוכי שליד העיריות השונות, והילד, לאחר שאובחן, מופנה למי שעוסק בהוראה מתקנת עם אבחנה מתאימה. העבודה הינה אינדיבידואלית ואינה מתמקדת בהוראה בלבד. היא משלבת שיחה ומשחק המשמשים ליצירת קשר בין המורה לתלמיד. המורה מטפח בילד תודעת יכולת והישג העוזרת לו להתגבר על כשלונות העבר ומקנה לו אמצעים להתמודד עם קשיים בעתיד. המורה משתמש בעזרי הוראה שונים ומגוונים המותאמים לכל ילד באופן אינדיבידואלי. רוב העוסקים בהוראה מתקנת עובדים באופן פרטי. באשר לאיבחון- תהליך האיבחון עורך מספר שעות במהלכן מעביר המאבחן למאובחן סדרת מבחנים הבאים להעריך אם ישנו לקוי, סוגו ועוצמתו. בסוף התהליך עליו לכתוב דוח איבחון מקיף. ניתן ללמוד לתואר שני באיבחון במסגרת החוג לחינוך. בוגר עו"ס ידרש להשלמת מספר קורסים מהתואר הראשון.

המשך שאלה

קודם כל תודה על התשובה המפורטת ביותר. במה שונה התואר בלקיות למידה בחיפה - תואר שני מין הלימודים השונים המוצאים בתחום זה כיום . מהם תנאי ההעסקה והשכר בתחום ? מה ההבדל במי שעוסק בתחום ומגיע מתחום הפסיכולוגיה ?? האם זה פסיכולוג חינוכי ? אני מוכנה למסע ההסבה ארוך אם ידרש לא מחפשת פתרון מהיר כלל תודה :)

איבחון

במה שונה התואר בלקיות למידה בחיפה - תואר שני מין הלימודים השונים המוצאים בתחום זה כיום . לא ברורה לי כוונתך , בכל מקרה איני עורך השוואות בין מוסדות לימוד. מהם תנאי ההעסקה והשכר בתחום ? בשרות הציבור מתחיל משתכר סביב 4500 ש"ח. בשוק הפרטי מחיר איבחון נע בין 1200 ל-2500 ש"ח לפי המוניטין. מה ההבדל במי שעוסק בתחום ומגיע מתחום הפסיכולוגיה ?? פסיכולוג בלבד רשאי לערוך איבחון מקיף כולל איבחון אישיותי, בעוד בוגר חינוך רשאי לערוך רק איבחון דידקטי. האם זה פסיכולוג חינוכי ? גם קליני,רפואי ושיקומי יכולים לעסוק באיבחון.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
יעוץ ללימודים וקריירה
בחר
בחר