איבחון בשרות הפסיכולוגי

הבן שלי בן 4 וחצי אובחן ילד עם אינטילגנציה גבוהה אבל קשיים במוטוריקה עדינה, בדיבור וקשיים רגשיים. הציעו לי גן שפתי )במקום גן חובה(. השאלה שלי מה זה גן שפתי והאן יש שם ילדים נורמלים , שלא יבלמו את ההתתפתחות של הילד שלי.

תנאי קבלה לגן שפתי

שלום, קראתי כאן התכתבויות לגבי גן שפתי. בני בן שלוש ושלושה חודשים עם קושי רציני בשפה עוד שהיה בן שנתיים שמתי לב כי מתקשה לדבר אך לפי הרופאה יש להמתין עד גיל שלוש ע"מ לטפל. כרגע הילד בגן רגיל אך שהגננת הפנתה לתשומת ליבי כי הילד מאוד אומלל בגן, מתקשה בלתקשר עם הילדים האחרים ולכן רוב שעות היום הוא בודד... :( כמו כן, אנו מטופלים אצל קלינאית תקשורת פעם בשבוע 30 דקות!! לא מספיק לכלום ומיותר לחלוטין. הייתי במח' החינוך אשר נתנו לי ט' למלא רק שהזהירו אותי מראש שמשרד החינוך לא ממהר להכניס ילדים לגן שפתי בייחוד עם איחרנו את המועד. ועדת השמה חריגה תתקבל רק אם ישנם השלכות נפשיות. חס וחלילה הילד שלי אומנם מתקשה בלדבר אך הוא ילד מקסים ומאוד חברותי. (באיזה שהוא מובן קושי ההתבטאות פוגע בנפש אך לא עד כדי אישפוז) הייתי רוצה לקבל טיפים מה ניתן לעשות ע"מ שילדי כן יעלה לועדת השמה ובכלל יצליח להיכנס לגן שפתי. האם מישהו יודע את כל הפרוצדורה ומה ניתן ע"מ לזרז תהליכים????

יש לך המלצות מהמרפאה להתפתחות הילד?

יש לך המלצות מהמרפאה להתפתחות הילד?

אז זהו שלא ידעתי שצריך לפנות להתפתחות הילד אף אחר כולל הרופאה לא טרחו לעדכן אותי לגבי העניין. אני פונה לרופאה בתקווה כי היא תפנה אותי להתפתחות הילד וכך להמשיך הלאה. הבנתי מהגננת כי מתי"א יכולים לעזור. הם טוענים כי הילד עדיין קטן (שלוש ושלושה חודשים) ולא מטפלים בגיל הזה!! אני לא מבינה, צריך לחכות עד גיל חמש שהילד לא ידבר??!! שאח"כ יהיה לו קושי להשתלב בבית ספר הבעיה היא שגם חוגים פרטיים אין בנושא. רק קלינאית תקשורת פרטית שעולה ים כסף ולא עוזר כלום.

תנאי קבלה לגן שפתי

שלום, קראתי כאן התכתבויות לגבי גן שפתי. בני בן שלוש ושלושה חודשים עם קושי רציני בשפה עוד שהיה בן שנתיים שמתי לב כי מתקשה לדבר אך לפי הרופאה יש להמתין עד גיל שלוש ע"מ לטפל. כרגע הילד בגן רגיל אך שהגננת הפנתה לתשומת ליבי כי הילד מאוד אומלל בגן, מתקשה בלתקשר עם הילדים האחרים ולכן רוב שעות היום הוא בודד... :( כמו כן, אנו מטופלים אצל קלינאית תקשורת פעם בשבוע 30 דקות!! לא מספיק לכלום ומיותר לחלוטין. הייתי במח' החינוך אשר נתנו לי ט' למלא רק שהזהירו אותי מראש שמשרד החינוך לא ממהר להכניס ילדים לגן שפתי בייחוד עם איחרנו את המועד. ועדת השמה חריגה תתקבל רק אם ישנם השלכות נפשיות. חס וחלילה הילד שלי אומנם מתקשה בלדבר אך הוא ילד מקסים ומאוד חברותי. (באיזה שהוא מובן קושי ההתבטאות פוגע בנפש אך לא עד כדי אישפוז) הייתי רוצה לקבל טיפים מה ניתן לעשות ע"מ שילדי כן יעלה לועדת השמה ובכלל יצליח להיכנס לגן שפתי. האם מישהו יודע את כל הפרוצדורה ומה ניתן ע"מ לזרז תהליכים????

גן שפתי

מנסיון תפני לשירות הפסיכולוגי אפשרי דרך הגננת והיא תסייע לך

איבחון בשרות הפסיכולוגי

הבן שלי בן 4 וחצי אובחן ילד עם אינטילגנציה גבוהה אבל קשיים במוטוריקה עדינה, בדיבור וקשיים רגשיים. הציעו לי גן שפתי )במקום גן חובה(. השאלה שלי מה זה גן שפתי והאן יש שם ילדים נורמלים , שלא יבלמו את ההתתפתחות של הילד שלי.

גן שפתי

יש לי ילדה בת 4 וחציהילדה נולדה בארה"ב ולא דיברה כמעט עד גיל שלוש בגיל שנתיים ושמונה חודשים חזרנו לארץ והתחלנו איתה באיבחון וטיפול במכוןלהתפתחות הילד ויש לציין שהילדה עשתה קפיצה התפתחותית מדהימה (גם לדעת הטראפיסטיות שלה)כיום הילדה מדברת כמעט באופן שוטף משחקת עם ילדים באופן שוטף וזורם ומתפקדת כילדה בגילה בהתאם לממוצע התיפקודי. יש לה מעט בעיות תחביריות כמויחיד ורבים וזכר ונקבה וכן בעיית קשר בזמן לימוד קבוצתי. עד שנת הלימודים הנוכחית בגן רגיל ואילו השנה בהמלצת הצוות במכון להתפתחות הילד רשמתי אותנ לגן שפתי. כבר ביום הראשון ללימודים חששתי שעשיתי טעות מפני שתמהיל הילדים בגן השפתי לא התאים כלל לשלב ההתפתחותישל הילדה מתוך עשרה ילדים בגן הנ"ל 3 עדיין לא בני שלום ולא גמולים מחיתולים ילד אחד נמצא באותו שלב התפתחותי כמו הילדה שלי ואילו שאר הילדים לא מדברים כמעט בכלל ועם בעיות תקשורת לא קלות. כרגע אני חושבת להעבירה לגן רגיל והבעיה היחידה שלי היא שבסגרת גן רגיל שכולל 30 ילדים תהיה משמעות קשה לבעיה הקשב שלה וכן ליכולת הלימודית שלה בקבוצה כה גדולה לאחר שהתייעצי עם הגננת בגן השפתי היא אמרה שלמרות התמהיל של הילדים שלא מתאים לביתי מבחינת הרמה ההתפתחותית יש לשקול להשאירה שם במסגרת קטנה עם המון שילוב בגן הסמוך בגלל בעיות הקשב שלה הילדה לא מפסיקה להגיד שהיא לא רוצה ללכת לגן השפתי ושהיא רוצה לחזור למסגרת שהייתה בה קודם (גן רגיל עם הרבה אופציות חברתיות)אני מאד מתלבטת מה לעשות ???? אם משהוא מכיר מסגרת מתאימה שתכלול הן את הפן החברתי ןהן את הפן הטיפולי אשמח לשמוע (אנחנו גרים באיזור השרון)

סדנת מוכנות לכיתה א' בכפר סבא

בימי חמישי בין 17-18 למשך 12 מפגשים שבועיים כל מפגש דן באספקט אחר ממגוון רחב של נושאים הנוגעים למוכנות כמו מוכנות קריאה, כתיבה , חשבון, עבודה בקבוצה, התמודדות, הבעת רגשות ועוד. הסדנה מועברת ע"י מורה בכירה לגיל הרך. מס' המקומות מוגבל לפרטים -0544998405

סייעת שדיברה לא יפה לאמא

הי מי יכול לייעץ לי או לומר לי למי לפנות ומה ניתן לעשות במקרה שסייעת (בגן בקיבוץ שהוא גן פרט בפיקוח משרד החינוך) לא אהבה את זה שלא הסכמתי עימה בנושא מסויים לגבי הבן שלי והחליטה לקרוא לי ליד עוד שתי סייעות והגננת- "חולת נפש". אני המומה ולא יודעת למי לפנות ,, אני יכולה להוציא את בני מהגן, אך האם זה הפתרון? ומדוע הוא צריך להיענש? אגב, הגננת הרגיעה אותי, יצאתי מהמקום והגננת עדין שם, כנראה מפאת חוסר בכח אדם...מה אני עושה??תודה
הבן שלי כבן ארבע וחצי, נמצא בגן רגיל ואוטוטו עולה לגן חובה. הוא ילד רגיש ונבון ביותר אך עם עיכוב שפתי ומוטורי (גסה). כמעל שנה מטופל אצל קלינאית תקשורת באופן פרטני אחת לשבוע. קודם לכן אף טופל במכון להתפתחות הילד של מכבי גם אצל קלינאית וגם מרפאה בעיסוק. בשלב מסוים הפסקתי שם בשל חוסר סיפוק מהמטפלות. אכן חל שיפור בעקבות הטיפול הפרטני אך לצערי הוא עדין לא הדביק פערים המותאמים לבני גילו. רק עכשיו נודע לי על האופציה של גן שפתי. קודם כל לא מובן למה אף איש מקצוע עד היום כולל הגננת לא אמרו לי על זה. האם באמת זה עלול לעכב במקום לשפר, במיוחד לאור העובדה שהוא תמיד היה במסגרות רגילות. האם עדיפה האופציה של גננת דו שיח בגן רגיל. חשוב לציין שהוא גם מאוד בעייתי בנושא האכילה.

שלום,

כמו ששמתי לב מהדיון בפורום, הנושאים הרגשיים בנוגע לילדים חשובים ומבלבלים רבים מאיתנו. במידה ואתם גרים בחיפה או קרוב, ויש לכם ספקות לגבי הנושא ולגבי ילדיכם, ממליץ לכם לברר על זה עם אנשי מקצוע בתחום:

אוסידי בחיפה

יום נעים ושקט

עבור לעמוד
, , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים לילדים
בחר
בחר