סייעת הגננת החליטה שביתי לא בשלה לכיתה א' {@

הגננת ביקשה ואנו הסכמנו כמובן לקחת את הילדה לאיבחון..התוצאה היתה שהיא בסדר גמור ויכולה כלאחר כבוד לעלות לכיתה א'. הענין הוא שזו שמלמדת אותם בגן לקראת כיתה א' עדיין בניגוד למאבחנת טוענת שהילדה לא בשלה עדיין, איננה יודעת את כל האותיות והצלילים מה אומר לכם.. לא בגלל שאני אמא פולניה פשוט לדעתי היא טועה, זה לא שאנו חושבים שזהה סוף העולם להשאר בגן שהרי את בכורתינו שכיום היא בת 18.5 השארנו ואל פיירצונינו אבל הפעם זה שונה.. א. אין לה עם מי להשאר..כולם בנים וצעירים מאוד ב. גם בישוב לא יהיו לה חברים כלל ג. היא עברה איבחון מקצועי שקבע שהיא בשלה. ד. האינטואיציה האמהית אומרת שאין לה קליק עם ה"מורה" שמלמדת לקראת כיתה א'. אי לכך היום אני לוקחת אותה למורה אמיתית בבית ספר שמעשירה את ביתיי בת ה11 בגלל שהיא לקוית למידה והיא תאמר את דעתה ובמידה וצריך אנו נתן לה העשרה לפני כיתה א' מעכשו ועד שנת הלימודים. מהה שעתכם? מה הייתם עושים? שדמה
Anonymous

מצטערת על שגיעות הכתיב זה כנראה בגנים (-;

Anonymous

מה ז'תאומרת? מאמינים לאינטואיציה ולאבחון

האובייקטיבי, כמובן. ליתר בטחון, כשאת נפגשת עם המורה המיוחדת תצטטי את דברי הסייעת ותשמעי מה יש לה להגיד כתגובה ישירה לדבריה. קורה הרבה שמורים טועים. אני לא אשכח איך המורה שלי למתמטיקה בכיתה י' אמרה לי שלדעתה לא כדאי לי ללכת ל 5 יחידות במתמטיקה. כמובן שלא הקשבתי לה, אבל לא שכחתי וכל פעם שקיבלתי מעל 90 במקצוע מתמטי בטכניון רציתי לשלוח לה את גליון הציונים ולהראות לה כמה שהיא טעתה. מצטערת אם זה נשמע כמו השווצה, זו ממש לא הכוונה, אני מקווה שהבנת את הנקודה...
Anonymous

עכשיו אני צריכה הסבר....

אנחנו עדיין לא היגענו לשלב כיתה א' הילדה עדיין לא בכיתה א נכון? ממה שאני זוכרת בכיתה א' מתחילים ללמוד לכתוב ולקרוא.. אז מה הבעיה עם זה שעכשיו היא לא מזהה את כל האותיות או כל ההברות, היא הרי אמורה ללמוד את זה בכיתה א, לא??? אני לא מבינה למה צריך הכנה לכיתה א? ומה היא אמורה ללמוד בכיתה א??? ואם האיבחון אמר שהיא מתאימה ואתם מרגישים שהיא מתאימה למה צריך להלחיץץ אותה עם לימודי הכנה לכיתה א???
Anonymous

קיים הבדל ענק בין , "לימוד קריאה וכתיבה" לבין...

"מוכנות ללימוד קריאה וכתיבה".. ילד שמגיע לכיתה א', לא אמור לדעת לקרוא, או לכתוב, יש כאן עיניין מאוד מורכב של בשלות, קורדינציה, חשיבה מוטורית , עמידה במשימות, יכולת הבנה מינימלית של דברים... בד"כ, גננת בשכבת הגיל הזו, מסוגלת לאבחן קשיים, במקרים אחדים, היא נזקקת לסיוע כדי לתת לילד את התשומת לב והכלים לקדם אותו, במקרים אחרים, היא נעזרת במאבחנת קלינית שתפקידה יותר מורכב , והיא בד"כ יודעת לאבחן היכן הקושי העיקרי, וגם מפנה לעזרה לגורם מתאים. אני לא הייתי מסתמכת על ה"אינטואיציה האימהית" ולא הייתי שולחת ילד לכיתה א' טרם זמנו... עוד שנה בגן חובה לא הזיקה לאף אחד...מן הסתם, היא רק מקלה על הילד את התהליך של "ההכנה לכיתה א'.
Anonymous

סייעת הגננת החליטה שביתי לא בשלה לכיתה א' {@

הגננת ביקשה ואנו הסכמנו כמובן לקחת את הילדה לאיבחון..התוצאה היתה שהיא בסדר גמור ויכולה כלאחר כבוד לעלות לכיתה א'. הענין הוא שזו שמלמדת אותם בגן לקראת כיתה א' עדיין בניגוד למאבחנת טוענת שהילדה לא בשלה עדיין, איננה יודעת את כל האותיות והצלילים מה אומר לכם.. לא בגלל שאני אמא פולניה פשוט לדעתי היא טועה, זה לא שאנו חושבים שזהה סוף העולם להשאר בגן שהרי את בכורתינו שכיום היא בת 18.5 השארנו ואל פיירצונינו אבל הפעם זה שונה.. א. אין לה עם מי להשאר..כולם בנים וצעירים מאוד ב. גם בישוב לא יהיו לה חברים כלל ג. היא עברה איבחון מקצועי שקבע שהיא בשלה. ד. האינטואיציה האמהית אומרת שאין לה קליק עם ה"מורה" שמלמדת לקראת כיתה א'. אי לכך היום אני לוקחת אותה למורה אמיתית בבית ספר שמעשירה את ביתיי בת ה11 בגלל שהיא לקוית למידה והיא תאמר את דעתה ובמידה וצריך אנו נתן לה העשרה לפני כיתה א' מעכשו ועד שנת הלימודים. מהה שעתכם? מה הייתם עושים? שדמה

מה פתאום שסיעת לגננת תחליט אם הילדה בשלה או לא?

לסייעת אין שום כישורים לדעת דברים כאלה. ילדה שעולה לכיתה א' לא צריכה לדעת לכתוב ולקרוא. תבדקי באופן הכי פחות מלחיץ , האם היא מסוגלת לשבת על כיסא באופן יציב ? האם היא יודעת לגזור להדביק ולצייר? האם היא מסוגלת להקשיב לסיפור עד הסוף? האם כשאת שולחת אותה למשימה היא עושה אותה עד סופה? דבר נוסף, האם היא מציירת תמיד באותה היד? ילד שעולה לא' צריך לדעת לספור , ולמנות. זה נקרא התאמה חד חד ערכית כלומר כשהוא עולה במדרגות הוא יכול לספור כמה מדרגות הוא עלה . לכל מדרגה הוא מתאים מספר.( ולא קופץ על שתי מדרגות וסופר כאחד.) או כשהיא מסדרת שולחן היא יודעת לספור צלחות כמספר האנשים. ועוד... עד כמה היא מתוסכלת מדברים שהיא לא מצליחה לעשות? עד כמה קשה לה להפרד מכם בבוקר? יש מאמר באינטרנט אני אחפש אותו ואשלח לך קישור. רק בלי לחץ ותזכרי שבסוף ההחלטה היא רק שלך.
Anonymous

הנה הקישורים....

http://www.iwomen.co.il/nnewfamily3.asp?Artcl=42 http://www.iwomen.co.il/nnewfamily3.asp?Artcl=41
Anonymous

סייעת הגננת החליטה שביתי לא בשלה לכיתה א' {@

הגננת ביקשה ואנו הסכמנו כמובן לקחת את הילדה לאיבחון..התוצאה היתה שהיא בסדר גמור ויכולה כלאחר כבוד לעלות לכיתה א'. הענין הוא שזו שמלמדת אותם בגן לקראת כיתה א' עדיין בניגוד למאבחנת טוענת שהילדה לא בשלה עדיין, איננה יודעת את כל האותיות והצלילים מה אומר לכם.. לא בגלל שאני אמא פולניה פשוט לדעתי היא טועה, זה לא שאנו חושבים שזהה סוף העולם להשאר בגן שהרי את בכורתינו שכיום היא בת 18.5 השארנו ואל פיירצונינו אבל הפעם זה שונה.. א. אין לה עם מי להשאר..כולם בנים וצעירים מאוד ב. גם בישוב לא יהיו לה חברים כלל ג. היא עברה איבחון מקצועי שקבע שהיא בשלה. ד. האינטואיציה האמהית אומרת שאין לה קליק עם ה"מורה" שמלמדת לקראת כיתה א'. אי לכך היום אני לוקחת אותה למורה אמיתית בבית ספר שמעשירה את ביתיי בת ה11 בגלל שהיא לקוית למידה והיא תאמר את דעתה ובמידה וצריך אנו נתן לה העשרה לפני כיתה א' מעכשו ועד שנת הלימודים. מהה שעתכם? מה הייתם עושים? שדמה

לשדמה

הי שדמה, הדבר שאני בוטחת בו בראשונה הם החושים שלי והאינטואיציה שלי. עשית את כל הפעילויות הנדרשות ממך כגון איבחון לילדה שתוצאותיו אמרו כפי שציינת שהיא אכן מוכנה לכתה א'. מוזר לי שיש מחלוקת בין תוצאות האבחון לבין אותה עוזרת / סייעת ויש לבדוק אם כך מה הם השיקולים שלה. בכל מקרה השיקולים שלך כפי שאת מעלה אותם נכונים משום שגם המערכת החברתית הינה חשובה. לדעתי עליך לרשום את הקטנה לכתה א' ולעקוב ולראות באם יתעוררו איזה שהם קושיים במהלך השנה ואז לטפל בהתאם. יחד עם זאת אם היו צפויים איזה שהם קושיים הרי שהיו עולים על כך באבחון. אליה
Anonymous
15:15 20-05-2001|%%posterlink.0%%

עכשיו אני צריכה הסבר....

אנחנו עדיין לא היגענו לשלב כיתה א' הילדה עדיין לא בכיתה א נכון? ממה שאני זוכרת בכיתה א' מתחילים ללמוד לכתוב ולקרוא.. אז מה הבעיה עם זה שעכשיו היא לא מזהה את כל האותיות או כל ההברות, היא הרי אמורה ללמוד את זה בכיתה א, לא??? אני לא מבינה למה צריך הכנה לכיתה א? ומה היא אמורה ללמוד בכיתה א??? ואם האיבחון אמר שהיא מתאימה ואתם מרגישים שהיא מתאימה למה צריך להלחיץץ אותה עם לימודי הכנה לכיתה א???

מירי חמודה...את התאומה של בעלי במקרה (-;

אהלן, ראשית נעים מאוד מה אומר לך חביבה כאילו דיברת מגרונו של בעלי.. פשוט מדהים (-: אומר לך בכנות שראני מסכימה אם כל מילה שלך אבל.. ופה האבל הגדול ..ברגע שכל ילדי הגן רוחשים את רזי הקריאה והכתיבה בצורה מאורגנת אזי יווצר מצב כאשר ביתיי תבוא יהיה לה איחוק ולו הקל שיגרום לה לרכוש את הקריאה בכמה חודשים מאוחר יותר מהשאר, אז נכון שזה לא ביג דיל והאידיאל אומר שבכיתה א' אמורים ללמוד הכל אבל אולי בגלל שיש לי בת אחרת לקויית למידה שאנחנו איבחנו בכך בבית ספר תמיד מקוננת בי המחשבה שאולי כדאי לתת חיזוק מסוים כמובן לא ללמד את כל התורה אבל מינימלי ולו על מנת להיות כמו כל היתר, אין ספק שזה מתסכל... אבל מה לעשות? גם בעלי מתעצבן וטוען אותו דבר כמוך והוא בהחלט צודק אבל כאשר היום המורה אמרה שיש לה עיכוב קטן ובהחלט היא תקרא רק מאוחר יותר בכמה חודשים אז אני מודה לא רוצה להציב אותה מאחור בגלל האידיאלים שאומרים שלומדים בכיתה א'. היום הכל משתנה השאלה אם לא צריכין ללכת עם הקידמה? יש ברירה? תודה לך על ההקשבה שדמה
Anonymous
17:34 20-05-2001|%%posterlink.0%%

הנה הקישורים....

http://www.iwomen.co.il/nnewfamily3.asp?Artcl=42 http://www.iwomen.co.il/nnewfamily3.asp?Artcl=41

חוה,אליה, דיאנה ...היום היינו אצל "המורה" ...

הי בגלל המחלוקת...החלטתי לקחת אותה למורה של ביתי בת ה-11 שהיא לקוית למידה ומקבלת תגבור ממורה לחינוך מיוחד, וסיכמנו בידיעה ברורה שאני סומכת עליה ב100% שאם היא תראה לנכון שהקטנה זקוקה לתגבור לפני כיתה א' אנו נעשה זאת.. ואכן יש לה מעט ממש עיכוב חד משמעי איננה זקוקה להשאר בגן בגללו אבל משהו פעוט קיים.. לפי מה שהבנתי שהיא בוודאות (-: תוכל ללמוד לקרוא רק שכיוון שכיום כמעט כלהילדים נכנסים עם יותר ידע לה יקח מעט יותר זמן אז החלטנו.. ואני מודה בגלל הניסיון הרע שלנו עם המערכת לתת לה מעט תגבור לפני אבל חד משמעי לא להשאירה, הגענוו למסקנה שפשוט אין לילדה חכימיה עם הסייעת, כשיצאנו מהמורה היום הילדה אמרה לי אמא את יודעת היא נחמדה היא לא כועסת שלא יודעים וזה הספיק לי. הפעם אהיי חכמה יותר ואלמד לקח... המון תודה שדמה
Anonymous
15:51 20-05-2001|%%posterlink.0%%

קיים הבדל ענק בין , "לימוד קריאה וכתיבה" לבין...

"מוכנות ללימוד קריאה וכתיבה".. ילד שמגיע לכיתה א', לא אמור לדעת לקרוא, או לכתוב, יש כאן עיניין מאוד מורכב של בשלות, קורדינציה, חשיבה מוטורית , עמידה במשימות, יכולת הבנה מינימלית של דברים... בד"כ, גננת בשכבת הגיל הזו, מסוגלת לאבחן קשיים, במקרים אחדים, היא נזקקת לסיוע כדי לתת לילד את התשומת לב והכלים לקדם אותו, במקרים אחרים, היא נעזרת במאבחנת קלינית שתפקידה יותר מורכב , והיא בד"כ יודעת לאבחן היכן הקושי העיקרי, וגם מפנה לעזרה לגורם מתאים. אני לא הייתי מסתמכת על ה"אינטואיציה האימהית" ולא הייתי שולחת ילד לכיתה א' טרם זמנו... עוד שנה בגן חובה לא הזיקה לאף אחד...מן הסתם, היא רק מקלה על הילד את התהליך של "ההכנה לכיתה א'.

שושן צחור..הילדה עברה איבחון... {@

שאמר שהיא מתאימה מכל הבחינות.. אין לי ספק כמוך ויש לי ילדה בוגרת (הבכורה) שנשארה גן אבל וזה אבל גדול... יש מגבלות אחרות אנו גרים במקום שלא יהיה לה לאח"כ חברה ואם המאבחנת שהגן עצמו המליץ עליה ראתה לנכון שהיא מתאימה אז מה הענין? אני חושבת וגם רבים אחרים הבהירו לי שהסייעת (זו לא הגננת) קשה מעט עם הילדים וגם הילדה אמרה שהיא כועסת וצועקת אז אולי אין בינהם כימיה? אני מקבלת כל מילה שלך רק שהמקרה שלנו לא מתאים הילדה עברה כל מה שאמרת... והיא ילידת אוגוסט... אז היא תקבל העשרה ככל שנדרש ואני מקווה שיהיה בסדר, כל התחומים האחרים שציינת נבדקו לעומק ואוןשרו ככשירים. תודה שדמה
Anonymous
19:03 20-05-2001|%%posterlink.0%%

מירי חמודה...את התאומה של בעלי במקרה (-;

אהלן, ראשית נעים מאוד מה אומר לך חביבה כאילו דיברת מגרונו של בעלי.. פשוט מדהים (-: אומר לך בכנות שראני מסכימה אם כל מילה שלך אבל.. ופה האבל הגדול ..ברגע שכל ילדי הגן רוחשים את רזי הקריאה והכתיבה בצורה מאורגנת אזי יווצר מצב כאשר ביתיי תבוא יהיה לה איחוק ולו הקל שיגרום לה לרכוש את הקריאה בכמה חודשים מאוחר יותר מהשאר, אז נכון שזה לא ביג דיל והאידיאל אומר שבכיתה א' אמורים ללמוד הכל אבל אולי בגלל שיש לי בת אחרת לקויית למידה שאנחנו איבחנו בכך בבית ספר תמיד מקוננת בי המחשבה שאולי כדאי לתת חיזוק מסוים כמובן לא ללמד את כל התורה אבל מינימלי ולו על מנת להיות כמו כל היתר, אין ספק שזה מתסכל... אבל מה לעשות? גם בעלי מתעצבן וטוען אותו דבר כמוך והוא בהחלט צודק אבל כאשר היום המורה אמרה שיש לה עיכוב קטן ובהחלט היא תקרא רק מאוחר יותר בכמה חודשים אז אני מודה לא רוצה להציב אותה מאחור בגלל האידיאלים שאומרים שלומדים בכיתה א'. היום הכל משתנה השאלה אם לא צריכין ללכת עם הקידמה? יש ברירה? תודה לך על ההקשבה שדמה

את יודעת ,הרבה פעמים קבלתי ילדים "קוראים"

(אני מורה) לכיתה א'. חלקם פשוט למדו לקרוא לבד, כנראה ילדים מאד אינטיליגנטים. חלקם לימדו אותם לקרוא אבל אבל עם המון חורים. היה לי יותר קשה ללמד את ה"קוראים" לקרוא . מאשר את אלה שהגיעו לא קוראים. בסופו של ענין הילדים שלמדו לקרוא לבד באמת קראו הכי מהר. אבל אלו שהגיעו קוראים עם "חורים" קראו הרבה אחרי אלו שהגיעו כמו דף חלק. אני רואה את זה בהמון מקצועות , הורים מלמדים את הילדים כל מיני דברים, הרבה פעמים בלי הבנה אלא רק טכני. כמו חיבור וחיסור במאונך. ילדים יודעים לחבר ולחסר כי אמא ואבא למדו אותם אבל כשאת מבקשת מהם לחבר ולחסר בדרך אחרת , אין להם מושג וזה מראה שהם לא מבינים אלא סתם .
Anonymous
19:18 20-05-2001|%%posterlink.0%%

שושן צחור..הילדה עברה איבחון... {@

שאמר שהיא מתאימה מכל הבחינות.. אין לי ספק כמוך ויש לי ילדה בוגרת (הבכורה) שנשארה גן אבל וזה אבל גדול... יש מגבלות אחרות אנו גרים במקום שלא יהיה לה לאח"כ חברה ואם המאבחנת שהגן עצמו המליץ עליה ראתה לנכון שהיא מתאימה אז מה הענין? אני חושבת וגם רבים אחרים הבהירו לי שהסייעת (זו לא הגננת) קשה מעט עם הילדים וגם הילדה אמרה שהיא כועסת וצועקת אז אולי אין בינהם כימיה? אני מקבלת כל מילה שלך רק שהמקרה שלנו לא מתאים הילדה עברה כל מה שאמרת... והיא ילידת אוגוסט... אז היא תקבל העשרה ככל שנדרש ואני מקווה שיהיה בסדר, כל התחומים האחרים שציינת נבדקו לעומק ואוןשרו ככשירים. תודה שדמה

אני מסכימה איתך לחלוטין, ובעצם כל מה שכתבת כאן

כתבת גם קודם בהודעה הראשונה שלך. קשיים בהבנת הנקרא?... ;-) תמיד צריך לזכור שמורה יכולה לטעות, ובודאי סייעת גננת. תארי לעצמך שהייתי מקשיבה למורה שלי למתמטיקה מכיתה י'...
Anonymous
19:11 20-05-2001|%%posterlink.0%%

חוה,אליה, דיאנה ...היום היינו אצל "המורה" ...

הי בגלל המחלוקת...החלטתי לקחת אותה למורה של ביתי בת ה-11 שהיא לקוית למידה ומקבלת תגבור ממורה לחינוך מיוחד, וסיכמנו בידיעה ברורה שאני סומכת עליה ב100% שאם היא תראה לנכון שהקטנה זקוקה לתגבור לפני כיתה א' אנו נעשה זאת.. ואכן יש לה מעט ממש עיכוב חד משמעי איננה זקוקה להשאר בגן בגללו אבל משהו פעוט קיים.. לפי מה שהבנתי שהיא בוודאות (-: תוכל ללמוד לקרוא רק שכיוון שכיום כמעט כלהילדים נכנסים עם יותר ידע לה יקח מעט יותר זמן אז החלטנו.. ואני מודה בגלל הניסיון הרע שלנו עם המערכת לתת לה מעט תגבור לפני אבל חד משמעי לא להשאירה, הגענוו למסקנה שפשוט אין לילדה חכימיה עם הסייעת, כשיצאנו מהמורה היום הילדה אמרה לי אמא את יודעת היא נחמדה היא לא כועסת שלא יודעים וזה הספיק לי. הפעם אהיי חכמה יותר ואלמד לקח... המון תודה שדמה

באיחור אבל,

לדעתי פעלת נכון.. אף פעם לא לסמוך על חוות דעת אחת. אם התגבור ינתן בצורה מקצועית ונעימה, בדגש על נעימה! זה יתן לה התחלה טובה בבית הספר, גם בגלל שחווית הלמידה תתקשר אצלה למשהו טוב ולא כמו שהיה עד עכשיו. המון הצלחה.
Anonymous

סייעת הגננת החליטה שביתי לא בשלה לכיתה א' {@

הגננת ביקשה ואנו הסכמנו כמובן לקחת את הילדה לאיבחון..התוצאה היתה שהיא בסדר גמור ויכולה כלאחר כבוד לעלות לכיתה א'. הענין הוא שזו שמלמדת אותם בגן לקראת כיתה א' עדיין בניגוד למאבחנת טוענת שהילדה לא בשלה עדיין, איננה יודעת את כל האותיות והצלילים מה אומר לכם.. לא בגלל שאני אמא פולניה פשוט לדעתי היא טועה, זה לא שאנו חושבים שזהה סוף העולם להשאר בגן שהרי את בכורתינו שכיום היא בת 18.5 השארנו ואל פיירצונינו אבל הפעם זה שונה.. א. אין לה עם מי להשאר..כולם בנים וצעירים מאוד ב. גם בישוב לא יהיו לה חברים כלל ג. היא עברה איבחון מקצועי שקבע שהיא בשלה. ד. האינטואיציה האמהית אומרת שאין לה קליק עם ה"מורה" שמלמדת לקראת כיתה א'. אי לכך היום אני לוקחת אותה למורה אמיתית בבית ספר שמעשירה את ביתיי בת ה11 בגלל שהיא לקוית למידה והיא תאמר את דעתה ובמידה וצריך אנו נתן לה העשרה לפני כיתה א' מעכשו ועד שנת הלימודים. מהה שעתכם? מה הייתם עושים? שדמה

אפשר לערער על סיעת גננת וליראות מה קורא

Anonymous
עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
הורים לילדים
בחר
בחר