חודש תשרי בסימן קדושה והקשר לפרק כז בתהילים

חודש תשרי- חודש בריאת העולם
הנושא המרכזי של מזמור כז׳ הוא ביטחון בקדוש ברוך.
 
תהילים פרק כז
א לְדָוִד: יְהוָה, אוֹרִי וְיִשְׁעִי--מִמִּי אִירָא;
יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי, מִמִּי אֶפְחָד.
ב בִּקְרֹב עָלַי, מְרֵעִים-- לֶאֱכֹל אֶת-בְּשָׂרִי:
צָרַי וְאֹיְבַי לִי; הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ.
ג אִם-תַּחֲנֶה עָלַי, מַחֲנֶה-- לֹא-יִירָא לִבִּי:
אִם-תָּקוּם עָלַי, מִלְחָמָה-- בְּזֹאת, אֲנִי בוֹטֵחַ.
ד אַחַת, שָׁאַלְתִּי מֵאֵת-יְהוָה-- אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ:
שִׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה, כָּל-יְמֵי חַיַּי;
לַחֲזוֹת בְּנֹעַם-יְהוָה, וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ.
ה כִּי יִצְפְּנֵנִי, בְּסֻכֹּה-- בְּיוֹם רָעָה:
יַסְתִּרֵנִי, בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ; בְּצוּר, יְרוֹמְמֵנִי.
ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי, עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי, וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ, זִבְחֵי תְרוּעָה;
אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה, לַיהוָה.
ז שְׁמַע-יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא; וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי.
ח לְךָ, אָמַר לִבִּי--בַּקְּשׁוּ פָנָי; אֶת-פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ.
ט אַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ, מִמֶּנִּי-- אַל תַּט-בְּאַף, עַבְדֶּךָ:
עֶזְרָתִי הָיִיתָ; אַל-תִּטְּשֵׁנִי וְאַל-תַּעַזְבֵנִי, אֱלֹהֵי יִשְׁעִי.
י כִּי-אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי; וַיהוָה יַאַסְפֵנִי.
יא הוֹרֵנִי יְהוָה, דַּרְכֶּךָ: וּנְחֵנִי, בְּאֹרַח מִישׁוֹר--לְמַעַן, שׁוֹרְרָי.
יב אַל-תִּתְּנֵנִי, בְּנֶפֶשׁ צָרָי: כִּי קָמוּ-בִי עֵדֵי-שֶׁקֶר, וִיפֵחַ חָמָס.
יג לוּלֵא--הֶאֱמַנְתִּי, לִרְאוֹת בְּטוּב-יְהוָה: בְּאֶרֶץ חַיִּים.
יד קַוֵּה, אֶל-יְהוָה: חֲזַק, וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ; וְקַוֵּה, אֶל-יְהוָה. 
 
המזמור מתאר את ההגנה של האל במצבים שונים 
 ומרמז על ראש השנה יום הכיפורים וחג הסוכות
א לְדָוִד: יְהוָה, אוֹרִי וְיִשְׁעִי--מִמִּי אִירָא
אורי וישעי.- אורי, פירושו, מאיר דרכי., באור חדש- מרמז על ראש השנה
וישעי- מושיעי- מרמז על יום הכיפורים בו האדם גואל את עצמו ואת נשמתו מהחטאים והעוונות. 
 
ראש השנה מציין את יום בריאת האדם,
יום המשפט והדין ויום המלכת האל. 

בחומש ויקרא נאמר על ראש השנה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, 

יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן–זִכְרוֹן תְּרוּעָה, מִקְרָא-קֹדֶשׁ.
כה כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ 
בפסוק אנו מודים ומשבחים את האל על שמצילנו מאויבים רבים ועושה עמנו חסד.  
 
וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי, עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי, וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ, זִבְחֵי תְרוּעָה;
אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה, לַיהוָה.
המילה תשרי מהשורש ת-ש-ר, ת-ש-ו-ר-ה
תשורה – מתנה , זבח
זבחי תודה , קורבנות שמחה על הגנת האל
תרועה- מתקשרת גם לתרועת השופר. 
 
אַחַת, שָׁאַלְתִּי מֵאֵת-יְהוָה-- אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ:
שִׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה, כָּל-יְמֵי חַיַּי;
לַחֲזוֹת בְּנֹעַם-יְהוָה, וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ
הפסוק מרמז על ביקור בהיכל השם,
ביום הכיפורים האדם עומד לבדו בתפילה מול אלוקיו 

 ומבקש כפרה ומחילה לכל עונותיו. 
 
כִּי יִצְפְּנֵנִי, בְּסֻכֹּה-- בְּיוֹם רָעָה:
יַסְתִּרֵנִי, בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ; בְּצוּר, יְרוֹמְמֵנִי. 
הסוכה בפסוק מתארת את הגנת האל.
בגמרא היו שסברו כי הסוכות הם שבעה ענני כבוד
במקרא מוזכר שבע פעמים במקומות שונים 

כי בתקופת המדבר היה ענן שהלך עם בני ישראל 
והגן עליהם שלא יאונה להם כל רע. 
מטרת הישיבה בסוכה שנדע ונזכור כי ה' סיכך ושמר על בני ישראל. 

בסוכות תשבו שבעה ימים 
המספר שבע מציין קדושה , יום השבת – קדוש 
תשרי – הוא החודש השביעי 
קדושתו של חודש תשרי שאנו נזכר ונבין את משמעות הבריאה כדי ללמוד 
את התיקון שלנו וכך נתמלא באור חדש לקראת בואה של השנה החדשה.  
 
חודש מבורך

מאת תמר
מומחית בקריאת מפת החיים בשיטת צופן התהילים  
בפייסבוק 
שאל בתהילים - Ask Tehilim  
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מיסטיקה ואסטרולוגיה