התייעצות בענין כישופים

הי, פעם ראשונה שאני פהemo_01.png.

אני מבקשת עזרה, פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה ואני לא יודעת מה לעשות.

אני לא מתכוונת חס וחלילה לכישוף בשביל להזיק לאדם אחר - כי אז זה עלול לחזור אלי פי 3 או פי 9 וזה מפחיד - אלא בשבילי נטו. האם יש כישוף שיגרום לי לשכוח בן-אדם אחר? לצורך הענין - הסיפור הוא כזה: בחור שיש/היה לי קשר איתו שמאוד מזיק לי, שואב ממני אנרגיות, לא הדדי, גורם לי להרגיש ממש חולה - ובכל זאת לא מצליחה להתנתק ממנו. נשמע לא רציונאלי ומוזר? אולי, אבל זה המצב. לא אכנס לכל הפרטים, רק יכולה לומר שהבחור הזה מממש מרעיל אותי. אני רוצה להתנתק, לשכוח ממנו - ולא מצליחה. אני מצליחה להתנתק לתקופה של כמה שבועות - ואז שוב קורה משהו שגורם לי ו/או מאלץ אותי להיות איתו שוב בקשר - ואז שוב מתחיל סיפור בלהות.

הייתי רוצה כישוף שיגרום לו פשוט לה י ע ל ם לא רק פיזית מהחיים שלי - להיעלם לחלוטין מהתודעה שלי, לגרום לי שאני אראה אותו שקוף, לא קיים, גם אם אפגוש בו פיזית - שזה לא יזיז לי.

אשמח לעזרה, כי זה נמשך כבר שנה - שנה קשה מאוד מהחיים שלי - וניסיתי כבר הכל: טיפול פסיכולוגי, שיחות עם חברים, אני ממשיכה בחיים שלי, יש לי חיים מלאים כרימון - ובכל זאת הוא נשאר "תקוע" אצלי בראש.

תודה וחג עצמאות שמח.

 

הסיפור שלך מזכיר לי סיפורים מסדרה "העיוורת" שמשודרים כל יום אחרי שעה 23.20 בערוץ 9 בשפה הרוסית ובה מככבת רואה נסתרות עיוורת באבא נינה שאף מקבלת את לקוחותיה בחינם, תמיד בקור בחצר שלה שמלא שלג. אינני יודע אם קיימת דמות כזאת במציאות ועוד בישראל. אולי מישהו כאן יודע טוב יותר ממני. אני משתדל לראות סידרה כל יום למרות השעה המאוחרת.

הסיפור שלך מזכיר לי סיפורים מסדרה "העיוורת" שמשודרים כל יום אחרי שעה 23.20 בערוץ 9 בשפה הרוסית ובה מככבת רואה נסתרות עיוורת באבא נינה שאף מקבלת את לקוחותיה בחינם, תמיד בקור בחצר שלה שמלא שלג. אינני יודע אם קיימת דמות כזאת במציאות ועוד בישראל. אולי מישהו כאן יודע טוב יותר ממני. אני משתדל לראות סידרה כל יום למרות השעה המאוחרת.

כן, גם לי מרגיש כל הסיפור הזה כאילו אני חיה בסרט. מטורף לגמרי. רק שאני לא יודעת איך להשתחרר מזה...

הי, פעם ראשונה שאני פהemo_01.png.

אני מבקשת עזרה, פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה ואני לא יודעת מה לעשות.

אני לא מתכוונת חס וחלילה לכישוף בשביל להזיק לאדם אחר - כי אז זה עלול לחזור אלי פי 3 או פי 9 וזה מפחיד - אלא בשבילי נטו. האם יש כישוף שיגרום לי לשכוח בן-אדם אחר? לצורך הענין - הסיפור הוא כזה: בחור שיש/היה לי קשר איתו שמאוד מזיק לי, שואב ממני אנרגיות, לא הדדי, גורם לי להרגיש ממש חולה - ובכל זאת לא מצליחה להתנתק ממנו. נשמע לא רציונאלי ומוזר? אולי, אבל זה המצב. לא אכנס לכל הפרטים, רק יכולה לומר שהבחור הזה מממש מרעיל אותי. אני רוצה להתנתק, לשכוח ממנו - ולא מצליחה. אני מצליחה להתנתק לתקופה של כמה שבועות - ואז שוב קורה משהו שגורם לי ו/או מאלץ אותי להיות איתו שוב בקשר - ואז שוב מתחיל סיפור בלהות.

הייתי רוצה כישוף שיגרום לו פשוט לה י ע ל ם לא רק פיזית מהחיים שלי - להיעלם לחלוטין מהתודעה שלי, לגרום לי שאני אראה אותו שקוף, לא קיים, גם אם אפגוש בו פיזית - שזה לא יזיז לי.

אשמח לעזרה, כי זה נמשך כבר שנה - שנה קשה מאוד מהחיים שלי - וניסיתי כבר הכל: טיפול פסיכולוגי, שיחות עם חברים, אני ממשיכה בחיים שלי, יש לי חיים מלאים כרימון - ובכל זאת הוא נשאר "תקוע" אצלי בראש.

תודה וחג עצמאות שמח.

 

שלום

וחג שמח

אני באמת לא רוצה להלחיץ אותך, אבל לפי מה שאת כותבת פה יש סיכוי מצויין שאת מכושפת.

כאילו...את מתארת סימפטומים של מכושפת שמצביעים על חוסר יכולת להתנתק מאדם שאת רוצה להתנתק ממנו...את חסרת אנרגיות...מסונוורת...והכי חשוב את לא מסוגלת לשלוט בעצמך אלא הסיטואציות שולטות בך..

אז לתשומת ליבך

 

שיהיה רק טוב

מלי

אין לנו על מי לסמוך - רק על אבינו שבשמיים


מלי-מיסטיקאית ומתקשרת


 

בס"ד

תגידי כל בוקר פרקים ע' ו-עא' (70-71) בתהילים. לא צריך שום כישופים, אין דבר כזה כישוף טוב, רק תפילה לקב"ה.

היי אריאל

לצערי אני צריכה לחלוק עליך...אתה צודק בדבר אחד שבימינו אין דבר כזה שנקרא כישוף טוב, כי לצערי הקב"ה נסתר בימינו, אבל בתקופת התורה היו מלא כישופים טובים.

וכשאני מתכוונת לכישופים טובים אני מתכוונת לכישופים שניתנו ואו נעשו אך ורק בהוראתו של הקב"ה, ויש לנו דוגמאות בשפע....

כמו...ה"כישוף" שעשה משה לנצח את עמלק בכך שהרים את ידיו, ו/או כיבוש יריחו על ידי יהושע בן נון, ו/או שיריחו נפלה חוץ מביתה של רחב...ואלו כישופים להבדיל ממעשי ניסים כמו עשרת הדיברות, קריעת ים סוף, עמוד האש , לידת שרה וכו'....

במצריים היתה אוניברסיטה פתוחה לכישופים.

אז אם התורה והגמרא אומרות שיש כישופים ויש מכשפים כגון בלעם - מי אנחנו שנגיד שאין כישופים...הגמרא גם אומרת שיש עין הרע...ומלא לא מאמינים בקיום עין הרע - אז התורה משקרת? האם בכלל יש לנו את הזכות להאמין רק במה שנוח לנו להאמין ולשלול את מה שלא מסתדר לנו???

אם התורה משקרת חס וחלילה אפילו פעם אחת, אז כולה לא שווה שום דבר. ואם זה ככה מי המציא את המשפט "ולא תחיו מכשפה"...אז אתה לא יכול לטעון שאין דברים כאלה...

אני מוכנה להסכים שבימינו יש שרלטנים וחסרי ידע שמתיימרים להיקרא קבליסטים ושהם טוענים שיש להם יכולות כישוף...אז זה שיש יותר שרלטנים מקבליסטיים אמיתיים לא פוסל את העובדה שדבר שנקרא כישוף קיים.

ואני אספר לך מקרה אמיתי שראיתי במו עיני לפני כ-35 שנה בערך.

הייתי מוזמנת לברית אצל משפחה מאד מפורסמת ולברית הוזמן גם הרב כדורי זצ"ל, וכמובן ששני הצלמים שהיו בברית עטו עליו וכל הזמן צילמו אותו, והוא ביקש מהם להפסיק לצלם אותו והוא ביקש 3 פעמים שיפסיקו. - אבל לא עזר לו הם המשיכו לצלם...אז הרב כדורי זצ"ל ביקש שיביאו לו קסמי שינייים...הוא הוציא את הקיסמים מהכוסית הביאו לו גם חתיכת נייר והוא כתב משהו על הנייר ולאחר מכן הוא התחיל לחורר את הנייר...ואז העוזר שלו אמר לצלמים עכשיו אתם יכולים לצלם כמה שאתם רוצים...והפלא ופלא...שני המצלמות היו שרופות...ואין טעם להמשיך את כל מה שעוד היה שם... יש לך הסבר רציונלי מה הוא עשה???

והכי חשוב שיהיה רק טוב

מלי

אין לנו על מי לסמוך - רק על אבינו שבשמיים


מלי-מיסטיקאית ומתקשרת


 

גם אני, ככל אדם רציונלי, חשבתי שאין כישופים, אבל אחרי צפייה באתר פרובידה שהיה בערוץ 9 וכמה התנסויות עקב זה הבנתי שיש משהו בזה, כמו למשל העין הרעה או הטלת נזק בריאותי אפילו על מנת להרוג וזה בדיוק מה שעובר עלי עכשיו - שלא נדע.

גם אני, ככל אדם רציונלי, חשבתי שאין כישופים, אבל אחרי צפייה באתר פרובידה שהיה בערוץ 9 וכמה התנסויות עקב זה הבנתי שיש משהו בזה, כמו למשל העין הרעה או הטלת נזק בריאותי אפילו על מנת להרוג וזה בדיוק מה שעובר עלי עכשיו - שלא נדע.

אנטוליו

תמיד יש פעם ראשונה שקורים דברים על מנת לגרום לך לשנות חשיבה.

לכן אסור לפסול שום דבר... וצריך לשנות חשיפה במקרים כאלה אומרים

"אם זה לא יועיל- זה בטוח לא יזיק.

ואני מאחלת לך -  שתצא מכל דבר רע ופגע רע

ושיהיה רק טוב

מלי

אין לנו על מי לסמוך - רק על אבינו שבשמיים


מלי-מיסטיקאית ומתקשרת


 

בס"ד

תגידי כל בוקר פרקים ע' ו-עא' (70-71) בתהילים. לא צריך שום כישופים, אין דבר כזה כישוף טוב, רק תפילה לקב"ה.

היי אריאל

לצערי אני צריכה לחלוק עליך...אתה צודק בדבר אחד שבימינו אין דבר כזה שנקרא כישוף טוב, כי לצערי הקב"ה נסתר בימינו, אבל בתקופת התורה היו מלא כישופים טובים.

וכשאני מתכוונת לכישופים טובים אני מתכוונת לכישופים שניתנו ואו נעשו אך ורק בהוראתו של הקב"ה, ויש לנו דוגמאות בשפע....

כמו...ה"כישוף" שעשה משה לנצח את עמלק בכך שהרים את ידיו, ו/או כיבוש יריחו על ידי יהושע בן נון, ו/או שיריחו נפלה חוץ מביתה של רחב...ואלו כישופים להבדיל ממעשי ניסים כמו עשרת הדיברות, קריעת ים סוף, עמוד האש , לידת שרה וכו'....

במצריים היתה אוניברסיטה פתוחה לכישופים.

אז אם התורה והגמרא אומרות שיש כישופים ויש מכשפים כגון בלעם - מי אנחנו שנגיד שאין כישופים...הגמרא גם אומרת שיש עין הרע...ומלא לא מאמינים בקיום עין הרע - אז התורה משקרת? האם בכלל יש לנו את הזכות להאמין רק במה שנוח לנו להאמין ולשלול את מה שלא מסתדר לנו???

אם התורה משקרת חס וחלילה אפילו פעם אחת, אז כולה לא שווה שום דבר. ואם זה ככה מי המציא את המשפט "ולא תחיו מכשפה"...אז אתה לא יכול לטעון שאין דברים כאלה...

אני מוכנה להסכים שבימינו יש שרלטנים וחסרי ידע שמתיימרים להיקרא קבליסטים ושהם טוענים שיש להם יכולות כישוף...אז זה שיש יותר שרלטנים מקבליסטיים אמיתיים לא פוסל את העובדה שדבר שנקרא כישוף קיים.

ואני אספר לך מקרה אמיתי שראיתי במו עיני לפני כ-35 שנה בערך.

הייתי מוזמנת לברית אצל משפחה מאד מפורסמת ולברית הוזמן גם הרב כדורי זצ"ל, וכמובן ששני הצלמים שהיו בברית עטו עליו וכל הזמן צילמו אותו, והוא ביקש מהם להפסיק לצלם אותו והוא ביקש 3 פעמים שיפסיקו. - אבל לא עזר לו הם המשיכו לצלם...אז הרב כדורי זצ"ל ביקש שיביאו לו קסמי שינייים...הוא הוציא את הקיסמים מהכוסית הביאו לו גם חתיכת נייר והוא כתב משהו על הנייר ולאחר מכן הוא התחיל לחורר את הנייר...ואז העוזר שלו אמר לצלמים עכשיו אתם יכולים לצלם כמה שאתם רוצים...והפלא ופלא...שני המצלמות היו שרופות...ואין טעם להמשיך את כל מה שעוד היה שם... יש לך הסבר רציונלי מה הוא עשה???

והכי חשוב שיהיה רק טוב

מלי

בס"ד

מלי, תראי לי מקום אחד בתורה, או במדרשים שכתוב שמשה או יהושע עשו כישוף ח"ו? הדברים שלך מביאים אותי למסקנה שאת לא יודעת מה זה כישוף (ואני יודע שאת כן יודעת), אז למה את מספרת לי דברים לא נכונים. כמו שאין להשוות בין למי שעוסק בגילוי עתידות, לבין נביא ה' שמקבל נבואה מהקב"ה, כך את לא יכולה להשוות בין ניסים שה' עושה למען צדיקים, במחינת "צדיק גוזר, והקב"ה מקיים", למעשה כשפים שנעשים  על ידי אנשים המחפשים קיצורי דרך להשפיע על כוחות הטבע בניגוד לדעתו של הקב"ה אשר אסר את זה בפירוש בתורה מבחינת "מְכַשֵּׁפָהלֹא תְחַיֶּה". שלא לדבר על כך שאנשי כנסת גדולה בזמן הבתי השני ביטלו את כל הכישופים, ומאז זה רק מעשה שרלטנות. אז בבקשה ממך נא לא להתווכח איתי סתם לשם וויכוח.

 

שבוע טוב.

בס"ד

תגידי כל בוקר פרקים ע' ו-עא' (70-71) בתהילים. לא צריך שום כישופים, אין דבר כזה כישוף טוב, רק תפילה לקב"ה.

היי אריאל

לצערי אני צריכה לחלוק עליך...אתה צודק בדבר אחד שבימינו אין דבר כזה שנקרא כישוף טוב, כי לצערי הקב"ה נסתר בימינו, אבל בתקופת התורה היו מלא כישופים טובים.

וכשאני מתכוונת לכישופים טובים אני מתכוונת לכישופים שניתנו ואו נעשו אך ורק בהוראתו של הקב"ה, ויש לנו דוגמאות בשפע....

כמו...ה"כישוף" שעשה משה לנצח את עמלק בכך שהרים את ידיו, ו/או כיבוש יריחו על ידי יהושע בן נון, ו/או שיריחו נפלה חוץ מביתה של רחב...ואלו כישופים להבדיל ממעשי ניסים כמו עשרת הדיברות, קריעת ים סוף, עמוד האש , לידת שרה וכו'....

במצריים היתה אוניברסיטה פתוחה לכישופים.

אז אם התורה והגמרא אומרות שיש כישופים ויש מכשפים כגון בלעם - מי אנחנו שנגיד שאין כישופים...הגמרא גם אומרת שיש עין הרע...ומלא לא מאמינים בקיום עין הרע - אז התורה משקרת? האם בכלל יש לנו את הזכות להאמין רק במה שנוח לנו להאמין ולשלול את מה שלא מסתדר לנו???

אם התורה משקרת חס וחלילה אפילו פעם אחת, אז כולה לא שווה שום דבר. ואם זה ככה מי המציא את המשפט "ולא תחיו מכשפה"...אז אתה לא יכול לטעון שאין דברים כאלה...

אני מוכנה להסכים שבימינו יש שרלטנים וחסרי ידע שמתיימרים להיקרא קבליסטים ושהם טוענים שיש להם יכולות כישוף...אז זה שיש יותר שרלטנים מקבליסטיים אמיתיים לא פוסל את העובדה שדבר שנקרא כישוף קיים.

ואני אספר לך מקרה אמיתי שראיתי במו עיני לפני כ-35 שנה בערך.

הייתי מוזמנת לברית אצל משפחה מאד מפורסמת ולברית הוזמן גם הרב כדורי זצ"ל, וכמובן ששני הצלמים שהיו בברית עטו עליו וכל הזמן צילמו אותו, והוא ביקש מהם להפסיק לצלם אותו והוא ביקש 3 פעמים שיפסיקו. - אבל לא עזר לו הם המשיכו לצלם...אז הרב כדורי זצ"ל ביקש שיביאו לו קסמי שינייים...הוא הוציא את הקיסמים מהכוסית הביאו לו גם חתיכת נייר והוא כתב משהו על הנייר ולאחר מכן הוא התחיל לחורר את הנייר...ואז העוזר שלו אמר לצלמים עכשיו אתם יכולים לצלם כמה שאתם רוצים...והפלא ופלא...שני המצלמות היו שרופות...ואין טעם להמשיך את כל מה שעוד היה שם... יש לך הסבר רציונלי מה הוא עשה???

והכי חשוב שיהיה רק טוב

מלי

בס"ד

מלי, תראי לי מקום אחד בתורה, או במדרשים שכתוב שמשה או יהושע עשו כישוף ח"ו? הדברים שלך מביאים אותי למסקנה שאת לא יודעת מה זה כישוף (ואני יודע שאת כן יודעת), אז למה את מספרת לי דברים לא נכונים. כמו שאין להשוות בין למי שעוסק בגילוי עתידות, לבין נביא ה' שמקבל נבואה מהקב"ה, כך את לא יכולה להשוות בין ניסים שה' עושה למען צדיקים, במחינת "צדיק גוזר, והקב"ה מקיים", למעשה כשפים שנעשים  על ידי אנשים המחפשים קיצורי דרך להשפיע על כוחות הטבע בניגוד לדעתו של הקב"ה אשר אסר את זה בפירוש בתורה מבחינת "מְכַשֵּׁפָהלֹא תְחַיֶּה". שלא לדבר על כך שאנשי כנסת גדולה בזמן הבתי השני ביטלו את כל הכישופים, ומאז זה רק מעשה שרלטנות. אז בבקשה ממך נא לא להתווכח איתי סתם לשם וויכוח.

 

שבוע טוב.

אריאל שבוע טוב

אני לא מתווכחת איתך לשם ויכוח....אבל אני צריכה להבין ואם אני לא מבינה אני בבעיה...

אז בשביל לעשות סדר בבלאגן בוא נתעלם ממה שכתבנו עד עכשיו ותענה לי ספציפית על השאלות שאני שואלת

1.   משה רבינו זרק מקל והמקל נהפך לתנין ולאחר מכן לנחש.

מה זה? האם זה כישוף ? או שזה מוגדר כנס? 

ולא נשכח גם שאת הפעולה הזאת עשו גם החרטומים אז מה זה? כישוף? נס?

יכול להיות שאותה הפעולה כשהיא נעשתה אצל משה זה נס ואצל החרטומים זה כישוף?

אבקש שתענה לי רק על הסוגיה הזאת.

 

שאלה שניה 

איך הקורא התמים בספר התורה יכול להבין מה זה נס ומה זה כישוף? האם ההבדל מתבטא לכאורה אם המעשה הוא טוב רע? או באיזה צד אתה נמצא? 

ואיך עקרונית אתה מבדיל בין כישוף או נס?

למשל אם אדם רע משביע או מתעסק עם שדים לכוונות רעות זה כישוף או נס?

ואם אדם טוב (אסתר המלכה) משביעה ומתעסקת עם שדה לכוונה טובה זה כישוף או נס?

 

אחרי שתענה לי מה דעתך...נתקדם קדימה לצורך הבנת הסוגיה.

שיהיה שבוע טוב

מלי

 

אין לנו על מי לסמוך - רק על אבינו שבשמיים


מלי-מיסטיקאית ומתקשרת


 

בס"ד

  1. לגבי שאלתך הראשונה, ידוע הדבר שכל דבר שיש בקדושה יש לו מקביל בטומאה, ולכן כלפי חוץ מי שלא מתעמק יכול חשוב שזה אותו הדבר, רק מי שמביט לעומק דרך האמונה מבחינת "צדיק באמונתו יחיה" הוא רואה מיד את ההבדל. במקרה של משה, את נושא הפיכת המטה לנחש הוא לא יוזם בעצמו אלא הוא מקבל את זה במעמד הסנה הבוער בהר סיני, וזה ניתן לו על ידי הקב"ה, ולכן זה נס ברור. לגבי חרטומי מצריים אשר עשו כשפים מהטומאה שלהם כך שגם נהפך המטות שלהם לנחשים, כאמור לכאורה זה ניראה זהה, אבל מיד התורה מספרת לנו שזה לא היה מעמד זהה, מכיוון שהנחש של משה בולע את הנחשים של החרטומי מצריים וחוזר להיות מטה כמו מקודם, דבר שחרטומי מצריים לא מצליחים לעשות, וכך אנו רואים שמעשהו של משה הוא נס הבא מהקדושה ולא מעשה כשפים הבא מהטומאה של מצריים. וזה הבדל מהותי מאוד. כמו כן אנו לומדים מהמידרשים שהמטה של משה לא היה מטה רגיל, אלא הוא עבר בירושה מאברהם, ליצחק, ליעקב ויוסף (כולם צדיקים גמורים) ומשם דרך בית יתרו המטה מגיע למשה (יש במדרשים עוד תיאורים רבים על המטה הזה, ועל הקדושה שהייתה בו).
  2. לגבי השאלה השנייה, כאשר המקור של מעשה מסויים הוא בקדושה, דהינו על ידי ציווי ישר של הקב"ה, או על ידי צדיק כגון משה רבינו שנקרא גם איש האלוקים, אז המקור שלו זה בקדושה, אבל אם מדובר על אדם הפועל רק למעט טובתו שלו והאגו או האינטרס שלו, בניגוד לציווי האלוקי זה בא מהטומאה. בזמן דור המבול וגם בדור הפגלה, היה לאנשים ידע דרך שמות של מלאכים איך שיכלו לגרום לשינויים בטבע, ובגלל זה הם חשבו שהם יכולים למרוד בקב"ה. מה עשה להם ה', הוא שינה את שמות המלאכים, ואז כל הכשפים שלהם הפסיקו לעבוד וגם הם אבדו מהעולם. כך שזה מתחיל קודם כל בכוונה, אבל גם בכך שזה לא נוגד את הציווי האלוקי האוסר כל שימוש בכשפים, בכל צורה שהיא, וזה המבחן המהותי.
  3. אצל רבותינו נשיאינו (כולל כל נשיאי חב"ד), המופתים התגלגלו מתחת לשולחן, וכאשר הצדיק גזר גזירה הקב"ה קיים את הגזרה הזאת, ולכן לא היה כל צורך במעשה פיזי של הצדיק, אלא מפיק שגזר גזרה בפיו. ולרוב זה המבחן של צדיק אמתי. כאשר המופתים נעשים על ידי מעשה פיזי, יש בזה איזה איזה חוסר שלימות. אבל כאשר רואים צדיק שגוזר בפיו והדבר מתקיים (כמו שאנו רואים עד היום ברבי מלובביץ' מלך המשיח שליט"א), זה המבחן של צדיק גמור שאצלו הכל מהקדושה.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מיסטיקה ואסטרולוגיה
בחר
בחר