הגדרה לאושר

מה תגידו ע לזה?: חוסר תלות בהנאות חומריות ויניקה מחיים רוחניים? שואלת בעקבות כתבה באתר משמעות החיים אשמח לשמוע תשובות

אני מסכימה עם עדי

שלום רב תודה על השאלה. לדתעי אושר זה כל דבר שמעורר בעצם תגובה מבפנים של יצרה, השלמה, הזדהות. לכן יש יותר אושר בליצור מאשר נניח סתם להיות הצופה הפסיבי. וחוץ מזה. אין מניעה מכן להנות מהנאות חומריות. למה הדבר דומה? לאחד אשר נניח אוכל עוגה מתוקה, והוא טרוף את כל העוגה. אז העוגה שולטת בו. אבל אם ידע להנות רק מפרוסת עוגה קטנה, אז עדי צודק. מה עשתה הרוחניות במיוחד המזרחית? גרמה לכך שהיא הורידה את האדם מתשוקה וצפיה. כלומר, מבחינתה עדיף להיגמל לגרמי כי אין מצב של באמצע. אומרים מי הגיבור הכובש את יצרו וכנראה שזה נכון. בברכה גילה

 


גילה בויום


אסטרולוגית, נומרולוגית, מתקשרת ופותחת בטארוט.


www.oryada.com/kartis.htm

הגדרה לאושר

מה תגידו ע לזה?: חוסר תלות בהנאות חומריות ויניקה מחיים רוחניים? שואלת בעקבות כתבה באתר משמעות החיים אשמח לשמוע תשובות

אושר תלוי מאוד במהות האדם ומצבו הרוחני והחומרי כאחד

בס"ד כאשר מסתכלים על ילד קטן, אז מספיק לתת לו ארגז של חול לשחק בו והוא מאושר, אבל כאשר אותו הילד גודל כבר ארגז חול לא מספק אותו יותר והוא דורש משחקים אחרים מורכבים יותר. כך האושר תלוי במהות האדם, ככל שאדם חומרי יותר הוא מוצא אושר בדברים חומריים, ככל שאדם רוחני יותר הוא מוצא אושר בדברים רוחניים. הבעיה עם כל האושר הזה שהוא זמני וחולף, היום אתה מאושר מדבר אחד מחר אתה מאושר מדבר אחר ושבו הדבר הראשון כבר לא מספק אותך, וכך האדם נימצא במרדף מתמיד אחרי הדבר הבא שייתן לו אושר, גם בחומרי וגם ברוחני. הפתרון על פי היהדות והקבלה הוא להתחבר לדבר הנצחי הבלתי מתחלף שהוא הנשמה האלוקית שבכל אחד, למצוא איך ליישם את מהות תפקיד הנשמה והתיקון שלה בעולם, ובכך לקיים את רצון הקב"ה שנתן לנו את הנשמה האלוקי הזו. זה האושר האמיתי, כי כאן אין שינוי, זהו דבר נצחי שהוא התחברות עם יסוד העולם כולו הקב"ה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

אני מסכימה עם עדי

שלום רב תודה על השאלה. לדתעי אושר זה כל דבר שמעורר בעצם תגובה מבפנים של יצרה, השלמה, הזדהות. לכן יש יותר אושר בליצור מאשר נניח סתם להיות הצופה הפסיבי. וחוץ מזה. אין מניעה מכן להנות מהנאות חומריות. למה הדבר דומה? לאחד אשר נניח אוכל עוגה מתוקה, והוא טרוף את כל העוגה. אז העוגה שולטת בו. אבל אם ידע להנות רק מפרוסת עוגה קטנה, אז עדי צודק. מה עשתה הרוחניות במיוחד המזרחית? גרמה לכך שהיא הורידה את האדם מתשוקה וצפיה. כלומר, מבחינתה עדיף להיגמל לגרמי כי אין מצב של באמצע. אומרים מי הגיבור הכובש את יצרו וכנראה שזה נכון. בברכה גילה

טוב שהפורום התעורר

ב"ה בדיוק היום שמעתי הרצאה בערוץ הדברות של הרב פנגר, שדיבר על תורות המזרח לעומת היהדות ולעומת המערב. הנקודה שהוא הביא זה שהמזרח- כשמו כן הוא, נמצא במזרח העולם. התורה הרוחנית שלהם אומרת להסתגף, לא להנות מהחומר, לשאוף רק לרוח. מנגד נמצא המערב, שכשמו כן הוא באמת במערבו של העולם, ושם מושתים החיים על החומר, אנשים רצים אחרי החומר וזה הסימן שהצליחו (לדוגמא, ארצות הברית באמריקה). אלו שתי קיצונויות, והיהדות נמצאת באמצע, כאשר גם באופן פיזי ארץ ישראל נמצאת בין המזרח למערב. מאד אהבתי את מה שהוא אמר. רציתי להוסיף גם שבניגוד לשתי הקיצוניות האלו, של סיגוף והתנזרות מחומר מצד אחד או הילול החומר מצד שני, מציעה היהדות דרך אמצע, שבה יש מקום לחומר, הוא אינו בא על חשבון הרוח. ויש מקום לרוח, היא אינה על חשבון החומר. זה מכיון שדרך קיום המצוות החומר מתעלה גם הוא במדרגה רוחנית. לדוגמא, כאשר יהודי מברך על מה שהוא אוכל. לדוגמא, כאשר יין משמש לקידוש. לדוגמא, כאשר יהודי מניח תפילין ומשתמש בעור של בהמה מהם עשויים התפילין, בכך הוא לא רק מקיים את המצווה אלא גם העור של הבהמה התחבר למשהו רוחני. דוגמא נוספת- כאשר אדם עובד לפרנסתו, ומשתמש בחלק מהכסף לקיום מצוות צדקה. כאשר אדם מרוויח כסף וקונה בזה מצרכים לסעודת שבת. הכסף מקבל משמעות רוחנית ומתעלה בעצמו. יום נעים
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מיסטיקה ואסטרולוגיה
בחר
בחר