ביחס לשאלתך השניה :)

ב"ה שאלת שאלה נוספת- נגיד מגיע לך איזה שפע מהשמים ואתה חוטא גדול (כלשונך) האם עדין יגיע לך. על זה שמעתי תשובה במקום אחר מזה שהתייחס לשאלה הקודמת, בספר שנקרא 'אהבת חיים' מאת חכם מנחם. הוא מסביר ששפע יכול לרדת במספר דרכים, אחת מהן כספית. ולכן אם אתה מנצל זאת בדרכים אחרות זה 'יורד' לך מהחשבון. הוא מביא שם הסבר שבעצם אם אתה אוהב הנאה גשמית מסוימת, נגיד, לראות הצגות, זה גם סוג של 'שפע', אז אם תלך ותראה המון הצגות זה גם נחשב שפע לגביך, ולכן יורד מהחשבון שלך שהגיע לך. ואז תקבל פחות מה50,000 שח מזומן שהגיעו לך, כיוון שבחרת לנצל זאת בדרך אחרת.

שבוע טוב יעל-כשהתכוונתי לחוטא גדול לא הבנת אותי

ללכת להצגות זה לא חוטא גדול חוטא גדול זה אחד שמתפרנס מאיסור , מגניבה או מגזל מפעילות אסורה חוקית כמו מכירות סמים זנות, הימורים וכו'.... אני מתכוון לכך למה הפרנסה נקצבת משמים גם לגבי אנשים שהם מתפרנסים מגזל או מגניבה? האם עכשיו את מבינה למה אני מתכוון?

יש מתכנן ולא יודעת מיהו

שלום לך צירופי המקרים הכי מעניינים הם בדיעבד. כלומר, אתה עושה משהו בלי להין למה, או קורה לך משהו בלי להבין מה ובסוף זה יוצא לטובה. אני לא יודעת מי המתכנן, וגם לי קשה להבין אתז ה. זה לא קרה לך? זה כאילו שיש לנו כפיל רוחני שאולי הוא חלק מאלוהים מהניצוץ הזה, כי אין מבחינתי הבדל בין המקרו למיקרו והוא אשר מתכנן לפני שאנו הפיזיים יודעים מזה. בברכה גילה

אז את שוללת את הסברה שיש אלוהים לעולם?

ההיפך הוא הנכון

אני הראשונה שאמרתי, שקראתי ספר או מאמר שאמר שאלוהים מדבר עימנו דרך צירופי המקרים. זה הדרך שלו להוכיח לנו את נוכחותו ושהוא קיים. דבר נוסף. האלוהות היא לא משהו נפרד מאיתנו אלא אנו חלק ממנה כמו טיפה באוקייינוס, אבל היא גם חלק מהכל בברכה גילה

 


גילה בויום


אסטרולוגית, נומרולוגית, מתקשרת ופותחת בטארוט.


www.oryada.com/kartis.htm

אז אם את מאמינה באלוהים

והוא היצרן והמתכנן של העולם הזה אז למה את לא מכבדת את הוראותיו ורצונותיו?

שבוע טוב יעל-כשהתכוונתי לחוטא גדול לא הבנת אותי

ללכת להצגות זה לא חוטא גדול חוטא גדול זה אחד שמתפרנס מאיסור , מגניבה או מגזל מפעילות אסורה חוקית כמו מכירות סמים זנות, הימורים וכו'.... אני מתכוון לכך למה הפרנסה נקצבת משמים גם לגבי אנשים שהם מתפרנסים מגזל או מגניבה? האם עכשיו את מבינה למה אני מתכוון?

גם על השאלו האלו חז"ל כבר דנו בעבר

בס"ד אלו שאלות שכבר לעסו אותם הרבה פעמים. הבעייה שלי היא שכאן במסגרת הפורם קשה לי מאוד לתת לך תשובה, כי על הדברים האלו יש חומר והסברים רבים ולא ניתן להכיל אותם במסגרת הפורם הזה, מה שיעל הסבירה לך זה על קצה המזלג, אבל במקורות היהודים השונים כולל בגמרא יש דפים שלמים בנושא. מה שאני כן יכול לתת לך הסבר קצר הוא על מהות הפרנסה כפי שהיהדות רואה את זה. צריך להבין שכל הפרנסה באה לאדם מהקב"ה ולא מ"העבודה" שהוא עושה, ולכן התפילה תפקידה להתחבר לקב"ה ולא למען הפרנסה עצמה, כי הפרנסה אכן נקצבת מראש השנה לראש השנה. מהות העובדה שאנו עושים, היא הסיבה לקיומינו, עבור זה נבראנו. כל אדם הוא כמו בורג במערכת, וכל בורג יש תפקיד. אנו נבראנו לשמש את הקב"ה בבריאה האלוקית וזה צריך להיות המטרה במעשינו. ההשתדלות שלנו כאן היא לא בשביל לקבל יותר פרנסה, אלא בשביל לבצע טוב יותר את תפקידנו בעולם הזה (שוב זה על קצה המזלג). לגבי מה ששאלתה על אדם שגונב, אז הוא גונב ממה שמגיע לך, זה למה שהוא נקרא גנב. אתה לא אמור לשמש צינור לביא לו פרנסה, את משמש צינור לפרנסת אחרים, רק עם מדבר בצדקה, שכל אחד מחוייב לתת לפחות מעשר וזה ניתן לו מראש משמיים לצדקה, או לפרנס את הילדם שלך עד בגרות, שגם שם אתה משמש צינור עבורם והפרנסה מגיע אליך ולא אליהם. גנב עובר על איסור מהתורה (לא תגנוב) ולכן העונש שלו הוא שהוא חייב הלחזיר כפל מה שגנב (על פי התורה). אז בסופו של דבר יתחשבונו איתו משמיים עד שיחזיר את הכפל, ובסופו של דבר ידאגו משמים להשיב לך את מה שנגנב ממך. זה שאתה לא רואה את זה מידית אין זה אומר שאין השגחה פרטית, זה רק אומר שאתה לא מודע לה. (שוב הסברים אלו הם על קצה המזלג). יחי אדנננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

אריאל - תתייחס אלי כאחד שלא מבין כלום בחז"ל ובגמרה

לך פשוט להבין ולי לא. בוא נבין לאט לאט אני אדם שפרנסתו הוקצבה לו מראש, האם יש משהו שאני יכול לעשות שיגדיל לי את הקצבה? האם יש מצב בכלל שמה שהוקצב לי יגדל? צדיק על פי ההגדרה הוא אדם שמקיים תורה ומצוות, אני חושב שאם הכספים היו נופלים לידיים שלהם, אז הם היו עוזרים למסכנים ועניים יותר מאשר הכספים אצל אריסון, דנקנר, וכו'.... אני לפעמים גונב , מרמה, גוזל, עושק, האם זה לא התפקיד של הגנב לגנוב ממני את מה שגזלתי לאנשים שלא ביושר? אולי הוא הכלי ל"העניש" אותי , ואני לא הצינור לקבלת הפרנסה שלו? או מחר פורצים לי את הבית מה זה אומר שזה "כפרת עוונותי" או שזה רק הצנרת לגנבים על חשבון עוגמת הנפש שלי ותחת השגחה פרטית? אתה מבין את המילכוד שלי? כשאני רואה שפורצים למישהו בבית וגונבים לו, אני לא מבין אם זה המזונות של הגנב או זה שלוקחים לו את מה שהוא לקח לא ביושר. בכל מצב אני מאמין שזה לטובה אבל לא מבין מה על האדם ללמוד מזה. אותו הדין לגבי היסורים כשצדיק גדול מתייסר אז אומרים שזה לזיכוך נשמתו לעולם הבא, וככל שהוא מתייסר יותר ככה הוא מכפר יותר. אבל כשרשע מתייסר, אומרים מגיע לו, זה בגלל שהוא עושה דברים רעים הנה הקדוש ברוך הוא גורם לו לשלם כגמולו. ואם מדובר באדם רגיל שמדי פעם עושה מצוות ועוזר לאנשים, אבל גם מצד שני יש לו כמובן עוונות, מה הוא אמור להבין מהייסורים שהוא עובר? אז אומרים שהוא עובר נסיונות. איך אדם אמור להבין מה קורה איתו? ויש עוד הרבה מקרים שיש סתירות.

יעל - ההסבר שלך מספיק טוב, אבל

תסכימי איתי שיש כאלו שמתפרנסים מגניבות, פריצות, זנות, מכירת סמים, ועוד ועוד וזוהי פרנסתם כבר שנים, ויש גנבים שמרוויחים יפה מאד והם אפילו לא טרחו להתפלל בחודש אלול, ובכל זאת גם להם הפקידו בבנק. עכשיו שימי לב, לי הפקידו בבנק ולהם הפקידו בבנק, ומה שאני מקבל הם גונבים ממני, לפחות חלקים מהקצבה שלי. אז כספי הגניבה זה הפקדון שלהם, או שלהם לא הפקידו ולכן הם נאלצים לגנוב ממני. ואם נניח שאני אדם שצורך שרותי מין אצל זונה, ואו סמים, והחלטתי לחזור למוטב, אז איך הם יקבלו את מה שהופקד אצליהם בבנק השמיימי? (כשאני דיברתי עלי, התכוונתי לכל אלו שצורכים את שרותיהם)אז אם הם יתפללו על מנת לבצע "משיכה" והקב"ה יעתר לתפילותהם, משמע שזאת הסתה לגרום לנו לצרוך את שרותיהם שוב, כי הם הרי מתפרנסים מזה ולא עולה בדעתם לשנות את עיסוקיהם, כי בתחום שלהם הרווחים גדולים שבאים בקלות. את לא רואה שיש פה מעין סתירה או מילכוד? ולזה יש לך תשובה?

השאלות שלך יפות

ב"ה טוב ששואלים כאלו שאלות. עכשיו אתה רוצה לדעת אם יש לי תשובה עליהן? אקדים ואומר, שגם מה שעניתי לך קודם לא היה תשובות שלי, אלא זה על סמך דברים שלמדתי (חסידות בעיקר). את הדרך שלי בלמודי חסידות התחלתי רק לפני שנים ספורות. וגם אם נגיד היו דברים שהצלחתי להבין, הרי יש עוד מה ללמוד. אבל השאלות שלך הן בפירוש שאלות שעוסקים בהן. הייתי ממליצה לך לחהתחיל למצוא מקום בו אפשר ללמוד (בדרך כלל זה חינם או סכום סמלי לגמרי). גם אם לא תקבל את כל התשובות בשעור הראשון, יש מצב שאחרי שנה שנתיים תבין. טוב זו היתה ההקדמה.. לגבי שאלתך על כסף שנגנב ממישהו לא עלינו. או בנאדם פתאום מקבל קנס וכו'. יש ביהדות מה שנקרא 'מעשר'. ונוהגים להפריש מההכנסה מעשר (הכנסה נטו, לאחר תשלום מס, הוצאות נסיעה וכו'). חסידים מפרישים אפילו חומש לצדקה (שזה 20 אחוז אבל זו מידת חסידות). נאמר, 'עשר למען תתעשר'. יש הבטחה שמי שנותן מעשר, יתעשר. ורואים את זה הרבה פעמים שבדרך פלא פתאום מתקבלים כספים. התפיסה ביהדות היא שהכסף שקיבלת הוא פקדון מהקב"ה, הוא סומך עליך שתעזור בו למי שצריך, למשל לנזקקים וכד'. אז לכך נועדו המעשרות. נוהגים לתת את המעשר לרב, בית כנסת, או ארגון צדקה. זה החלטה של כל בנאדם. כאמור אפשר גם יותר מעשירית אבל זה המינימום. עכשיו, אם בן אדם חושב שהכסף 'שלו'. הוא עבד, הרוויח, הזיע, מותר לו לעשות עם זה מה שבא לו, אז יראו לו מהשמים שאינו צודק בכך. פתאום הוא מקבל 'רפורט'. או לא עלינו, גנבו לו משהו. במקום שהוא ישלם מעשר מרצונו, יקבל זכות על כך שנתן צדקה, באים ו'לוקחים' את זה ממנו. יתכן וזה עונה גם על השאלה שלך הנוספת, האם יש דרך להגדיל אתה הכנסתך הקצובה. אז כן, יש דרך, אבל היא פרדוקסלית במקצת.. נראית לא הגיונית, לתת עשירית עד חמישית מההכנסה לצדקה. אבל יש הרבה סיפורים שיוכיחו שזה עובד. מקוה שהצלחתי לענות לפחות קצת המשך יום נעים

שבוע טוב יעל-כשהתכוונתי לחוטא גדול לא הבנת אותי

ללכת להצגות זה לא חוטא גדול חוטא גדול זה אחד שמתפרנס מאיסור , מגניבה או מגזל מפעילות אסורה חוקית כמו מכירות סמים זנות, הימורים וכו'.... אני מתכוון לכך למה הפרנסה נקצבת משמים גם לגבי אנשים שהם מתפרנסים מגזל או מגניבה? האם עכשיו את מבינה למה אני מתכוון?

אנסה לענות

ברוך השם השאלה שלך מענינת ואפשר לענות עליה בכמה רמות. ברמת הפשט, (על פני השטח)- מדוע לגנבים, וכו', יש פרנסה. שים לב שפרנסה זה לא רק כמה שנכנס.. אלא במיוחד שורה תחתונה, כמה שנשאר מזה לבנאדם. רוב אותם אלו שעוסקים בפשע, אינם נהנים משלווה כספית. למשל זונה, על פי רוב, גם אם מרוויחה הרבה, האם יש לה חסכונות לפנסיה? ממש לא, הרוב הולך על צריכה של סמים. איך שהוא הכסף נעלם מהידיים שלהם. וזה כיוון שמלבד הכסף, צריך שתהיה ברכה בפרנסה. וכשעוסקים בפרנסה בעייתית, אין ברכה. תראה מקרים של אנשים שהרוויחו הון, ונמצאים בחובות. זה ברמה של הפשט. אבל לשאלה שלך יש רובד עמוק יותר, והיא השאלה של - מדוע יש קיום לטומאה בעולם, כיצד הקב"ה שזן ומפרנס את הכל זן ומפרנס גם אותה? וזו שאלה שדנים בה בחסידות, למשל בספר התניא שרק התחלתי קצת להבין טיפה מזה. מדוע ואיך האור האלקי מפרנס דברים שמנוגדים לטוב? איך הם מתקיימים בעולם? לענות על זה פה איני יכולה אבל הבנתי שזה נקרא סוד גלות השכינה. בעצם לכל שאלה יש כמה רמות של תשובה לכן אמליץ לך להמשיך ולחפש תשובות לשאלות שמעסיקות אותך. בברכה יעל

יעל - תודה על הרצון הטוב להסביר

אבל אני לא חושב כמוך. אני חושב שכל העשירים והסלבריטאים על פי רוב משתמשים בסמים ומצבם הכלכלי מעולה - שלא לציין את כל אלו שמתו מסמים ולא חסר סלבריטאים מן השורה הראשונה שמתו מסמים. אני גם חושב שגנב או גזלן חכם חי מצויין ואני מדבר על זה שבאופן שיטתי גונב מהמשקל או אחד כזה שעובד על רווחים גדולים וכו'. באירופה ובחלקים נרחבים בארה"ב יש נערות לווי שחיות מצויין ומצבם הכלכלי מזהיר, אז הכל תלוי, מצד שני אני מכיר אנשים ישרים, צדיקים וטובי לב שסובלים פת רעב, שלא להזכיר גם מקובלים גדולים מהעבר. ולא לזה התכוונתי - אני לא מחפש צדק קוסמי. אני מנסה להבין את הסוגיה. כי נראה לי שיש סתירות בין מה שאומרת הגמרא לבין מה שקורה בשטח. תראי אם הייתי חולה, או הייתי בצרה, אז אני בהחלט מבין שזה המקום להתפלל ולנסות להחלץ מהמצב. אבל במקום שנגזר מראש שפרנסתי תהיה X , מה יועילו התפילות? מצד שני אני לא מבין את המזונות שקצובים לאלה שגוזלים מדי יום ביומו בשיטטיות- זה כאילו לתת להם לגיטימציה על מעשיהם. תראי, נניח שאני גוזל אנשים מדי יום, למה השם מצליח בידי ומזמן לי את הקורבנות על מנת שאגזול אותם? למה הקב"ה לא מטרפד לי. למרות שבין קורבנותי נמצאים מסכנים של ממש כמו יתומים ואלמנות? או עניים וצדיקים לכאורה. למה אני מצליח מדי יום ביומו לגזול אותם, ובנוסף לכל הוא קבע לי את רווחי למשך השנה. מסתמן שככל שאגזול יותר אתעשר יותר. לא מבין את הסוגיה.

אולי אוכל לענות מכיוון 1

ב"ה אתה שואל כמה שאלות אבל אולי מכיוון אחד אוכל לענות- לפחות שווה לנסות.. נראה לי שיש פה גם שאלה למה הקב"ה מפרנס את הרשעים. הענין הוא, שהתפיסה היהודית היא שהקב"ה זן ומפרנס את כל העולם. כלומר אין אפשרות למשהו ביקום להתקיים אם הקב"ה לא 'מזין' אותו. לאותם רשעים שאתה מזכיר בדוגמאותיך, אם לא היו מקבלים את קיומם מהקב"ה, הם היו מתפיידים מיד. יש תפיסות דתיות שמאמינות ב2 רשויות כביכול, טוב ורע, אולם זה מנוגד בתכלית הניגוד לעמדה היהודית שגורסת א-ל אחד שהכל נובע ממנו. אז אין את האופציה לפי היהדות להגיד שהם מקבלים את קיומם ממקור אחר. אלא קיומם מגיע ומשתלשל ממקום קדוש. מוזר נכון? וזו באמת סתירה. אחד ההסברים שאני מכירה זה שאומרים, אין הקב"ה חפץ במות הרשע כי אם משובו מדרכיו וחיה. הקב"ה ממשיך לתת לו להתפרנס אפילו שהוא עושה עבירות, כדי לתת לו סיכוי לעשות תשובה. והיו מקרים בעולם- אחד האנשים בגמרא (אריאל, שמות<?) היה ראש של כנופית שודדים. עשה המון עבירות. עד שעשה תשובה, והתהפך מקצה לקצה והיה תנא שהיה ברמה גבוהה ביותר. זכור לי שמו במעומעם אבל בשביל לא לטעות אעדיף לשמוע מה אריאל אומר. כאמור זה הסבר אחד כמעט בטוח שישנם עוד. צריכה לזוז אז כל טוב בינתיים

עכשיו אני מבין אותך קצת יותר

יחד עם זאת, הסברה שהקב"ה מפרנס את הרשעים ומאפשר להם לחזור למוטב סבבה. אבל למה על הגב שלי? כלומר למה על חשבון אלו שגניבות גורמות להם עוגמת נפש וצלקות נפשיות, ואני לא רוצה לשמוע את התשובה שזה כנראה מגיע להם. לפעמים גונבים לך פריט שגורם לך לכזאת עוגמת נפש,ואת לא יכולה לשחזר אותו יותר. בזמן כתיבת הודעה זו אני צופה במקביל בתכנית כלבוטק (שלטעמי הפכה הסבה לשידור חוקר)ואני רואה את עוגמת הנפש של הקורבנות. אני רואה אנשים עם כיפות על הראש נגזלים וגונבים מהם. אני לא הייתי רוצה להיות במקומם. בחורה מסכנה מלווה מהבנק עשרת אלפים שקל ואחרי שעה גונבים לה אותם. וזה המקרה הקל בתוכנית. מצד שני אם היו מחליטים בחוק שאם יתפס גנב יכרתו לו את שתי הידיים, ויכניסו אותו לפחות 20 שנה לכלא, זה לא היה משבש את התוכניות של הקב"ה, כי לטעמי הפשיעה היתה יורדת לפחות בחצי

מעט אור

ב"ה על זה ושכמותו נאמר, מעט אור דוחה הרבה מן החושך- הכוונה שאתה אומר, המעשים הנפשעים (חושך) מפריעים לך, מקוממים אותך. ובצדק.זה מפריע לכל אדם. ואתה רוצה לטפל בזה. הפתרון שאתה מציע הוא הגיוני אבל חלקי. כמו שאתה אומר, זה יקטין את הפשיעה בחצי. מציעים לנו ביהדות משהו טוב מכך- 'והרשעה כולה כעשן תכלה'. כלומר יבוא יום ולא יהיה יותר דבר כזה בעולם שנקרא 'רע' כי צריך להבין שהמצב הזה וכל ההסברים שנתתי זה לתקופה הנוכחית וזה לא אמור להיות כך לעד. אלא זה מצב זמני, של גלות. בסופו של דבר כאשר יגיע המשיח העולם יהיה רק טוב. וזה התפקיד שלנו לקרב את הגאולה. אחד הכלים המרכזיים לכך הוא לימוד תורת החסידות. יש ספור ידוע על הבעל שם טוב שקיבל מסר מהמשיח שהוא יגיע כאשר תופץ התורה של הבעל שם טוב בעולם (תורת החסידות). ויש פה הבדל מהותי בין 'חיסול' הרע כמו בהצעות ששומעים מדי פעם, להגביר אכיפה/ להחמיר בענישה/יותר שוטרים ברחובות וכד'. כי בדרך הזו אנחנו נלחמים עם הרע ובמקרה הטוב מצליחים לדחוק אותו לשולי החברה אבל הוא עדין קיים. ואילו מה שמדובר על ימות המשיח, הרע יעלם או ליתר דיוק, לא יהיה דבר כזה 'רע' בעולם. הוא יעלם על ידי כך שיהפוך לטוב. אלו טעימות על קצה המזלג כמו שאריאל אמר, איני מתיימרת להחליף מורה שהולכים אליו לשמוע שעורים. אבל גם לקבל מושג זה יותר טוב מכלום.

ניסיתי להבין מה כתבתי הרגע..

ב"ה ולא ממש הצלחתי כנראה היום הארוך נותן את אותותיו לכן אם כתבתי לא ברור עמך הסליחה אולי פעם אחרת :)

אריאל - תתייחס אלי כאחד שלא מבין כלום בחז"ל ובגמרה

לך פשוט להבין ולי לא. בוא נבין לאט לאט אני אדם שפרנסתו הוקצבה לו מראש, האם יש משהו שאני יכול לעשות שיגדיל לי את הקצבה? האם יש מצב בכלל שמה שהוקצב לי יגדל? צדיק על פי ההגדרה הוא אדם שמקיים תורה ומצוות, אני חושב שאם הכספים היו נופלים לידיים שלהם, אז הם היו עוזרים למסכנים ועניים יותר מאשר הכספים אצל אריסון, דנקנר, וכו'.... אני לפעמים גונב , מרמה, גוזל, עושק, האם זה לא התפקיד של הגנב לגנוב ממני את מה שגזלתי לאנשים שלא ביושר? אולי הוא הכלי ל"העניש" אותי , ואני לא הצינור לקבלת הפרנסה שלו? או מחר פורצים לי את הבית מה זה אומר שזה "כפרת עוונותי" או שזה רק הצנרת לגנבים על חשבון עוגמת הנפש שלי ותחת השגחה פרטית? אתה מבין את המילכוד שלי? כשאני רואה שפורצים למישהו בבית וגונבים לו, אני לא מבין אם זה המזונות של הגנב או זה שלוקחים לו את מה שהוא לקח לא ביושר. בכל מצב אני מאמין שזה לטובה אבל לא מבין מה על האדם ללמוד מזה. אותו הדין לגבי היסורים כשצדיק גדול מתייסר אז אומרים שזה לזיכוך נשמתו לעולם הבא, וככל שהוא מתייסר יותר ככה הוא מכפר יותר. אבל כשרשע מתייסר, אומרים מגיע לו, זה בגלל שהוא עושה דברים רעים הנה הקדוש ברוך הוא גורם לו לשלם כגמולו. ואם מדובר באדם רגיל שמדי פעם עושה מצוות ועוזר לאנשים, אבל גם מצד שני יש לו כמובן עוונות, מה הוא אמור להבין מהייסורים שהוא עובר? אז אומרים שהוא עובר נסיונות. איך אדם אמור להבין מה קורה איתו? ויש עוד הרבה מקרים שיש סתירות.

מגלגלים חובה על חייב וזכות על זכאי

בס"ד צריך להבין שכל דבר קורה בגלל סיבה, וכאשר קורה דבר שהוא קשה לאדם, הוא חייב לעשות חשבון נפש עם עצמו ולחפש היכן הוא צריך לתקן את מעשיו. לרוב המעשה שנעשה קשור לאותו סוג של תיקון שעל האדם לתקן בעצמו. לכן כאשר גנב אכן גונב מאדם אחר, אותו אדם שנגנב ממנו, חייב לבדוק את עצמו למה זה קרה לו, ולחפש רמזים בעצם מהות המעשה או הגנבה. אבל זה לא משנה את העובדה שהגנב עובר על התורה וגם הוא יקבל את עונשו, פשוט מכיוון שהוא החליט לגנוב בכל מקרה, אז משמיים מכוונים אותו לגנוב אצל אדם ספציפי שהוא זה שצריך לעבור את התיקון. לגבי יסורים של צדיקים, לרוב אין צדיקים עוברים יסורים לשם זיכוכם, אלא הם לוקחים על עצמם, יסורים של אנשים אחרים שקשה להם לעמוד בקשיים של התיקון, והם התפללו לקב"ה שיסיר מעליהם את היסורים, או שזה יסורים כללים של עוון כל הדור כולו. זה גם אחד הסיבות שבמדרש כתוב שהמשיח הוא מצורע, כי הוא צריך לקחת את כל הצרות הדור עליו. רשע גמור לרוב לא עובר יסורים, כי בגלל רשעותו אין לו שכר לעולם הבא ולכן כל מעשיו הם רק בהווה הרגעי של העולם הזה. לכן גם האמירה "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו". אבל אם יש סיכוי שאותו רשע יעשה תשובה, אז יתכן שמשמיים יתנו לו ניסיונות כדי לעורר אותו לתשובה. לגבי תפילה על הפרנסה, פרנסה נקבעת לאדם בכל שנה מראש השנה עד ראש השנה, ולכן בעשרת הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, זה הזמן לפעול בתפילה לגבי הפרנסה של השנה כולה. אבל ההקצבה השנתית בראש השנה היא כללית. בפועל החלוקה של הפרנסה תלויה בכל שבוע ושבוע בדרך בו אדם קיים את השבת. מהות השבת קובעת את מהות השבוע כולו. כך שאם למשל נקבע לאדם שבשנה מסוימת ירוויח X כסף, עדיין החלוקה השבועית היא לפי ערך השבת. אם באותו שבת אדם לא פעל בצורה רוחנית נכונה, אז השבוע שיבוא אחרי כן ישקף את המצב הזה. ואם במשך כל השנה האדם לא יפעל בשבתות כראוי, אז בסופו של דבר הוא עלול גם להפסיד את ה-X כסף שהוקצב לו בראש השנה. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

שאלה לאריאל

ב"ה לגבי הפרנסה נראה לי לפי התחושה שלי שיש גם השפעה של מעשי האדם בכל השנה על השנה הבאה. כלומר נגיד אם התפילה של 10 ימי התשובה משפיעה על השנה כולה, אז אם הבנאדם היה במשך כל השנה שקדמה בהשתדלות רוחנית מסויימת, זה ישפיע לו גם על התפילות. כלומר גם התפילות שלנו מושפעות מהמעשים שלנו והיכולת להתפלל בדרגה מסויימת היא זכות שאנו מקבלים עם המעשים. זו מחשבה שלי בלי לקרוא באיזה ספר או משהו.
עבור לעמוד
, , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
מיסטיקה ואסטרולוגיה
בחר
בחר