חדשה בפורום

חדשה בפורום

קודם כל שנה טובה לכולכם!! כמה זמן לא הייתי פה..הייתי בהמון פורומים של ג'אז ושם דבר לא זז..אני רואה שפה יש עם מי לדבר. אני רואה שכבר בדף הקודם הייתה שיחה על הפסטיבל באילת ומכיוון שחזרתי נרגשת כל כך ובא לי לספר את שהיה אני אכתוב זאת למרות שדנו כבר בנושא. אז זהו שנה טובה מקווה ללמוד מהפורום וללמד במה שאני יכולה.

קצת בעיות

כתבתי את ההודעה בפורום אחר, כשניסיתי להעביר - זה התהפך ויש לי גם מספר שגיאות כתיב בגלל מהירות הכתיבה ולא הצלחתי לערוך את ההודעה, מראש אני מתנצלת. צירפתי את הביקורת שלי בקובץ WORD.

קצת סטירות...

אממ כמה דברים לא היו לי מובנים כל כך.. מצד אחד את אומרת שאהבת את קורטני פיין ואת שאר הנגנים שלו לא. ובאותה פסקה שתי שורות אחכ את רושמת שאת חושבת שהיום אנשים מתרשמים רק מטכניקה וממי מנגן יותר מהר וזה חבל לך וכל זה.. אז מה ההגיון? כל מה שקורטני פיין עשה זה לנגן מהר מאוד גבוה מאוד וחזק מאוד.. הסבר? בנוגע לאימרה שלך לגבי מיסחור הג'אז, מאיפה זה מגיע ? אולי זה מגיע בגלל שהנגנים שאת חושבת שהם הכי טובים בארץ הם הנגנים מרימון.. אני מצטער - אבל אלה הם לא הג'אזיסטים של מדינת ישראל מבחינתי..(והם גם לא מנגנים מעולה). הג'אזיסטים שאני מחשיב כג'אזיסטים ה"אמיתיים" נקרא להם - הם לא ימסחרו את הג'אז ולא יתנו לו להתמסחר.. אני חושב שהאימרה הזו שלך נאמרה בחוסר מחשבה משו... פרדי קול ופיל וודס - לא התאימו לאווירה של הפסטיבל?! על מה את מדברת? אני לא יודע אם שמת לב.. אבל שם הפסטיבל הוא פסטיבל ג'אז. שני המופעים האלו היו המופעים היחידים שניגנו ג'אז סטנדרטי כמו פעם(כמו שצריך אם תשאלי אותי). נכון שרוב המופעים היו מגוונים מאוד ואני לא יודע באמת כמה מהם נכנסו להגדרה של ג'אז (זה כבר תלוי בנאדם) . בכל אופן מבחינתי פיל וודס ופרדי קול היו שני המופעים הכי טובים בפסטיבל שהכי הכי התאימו לאווירה.. עוד דבר לגבי פרדי - מוסיקה לבאר? אולי. אווירה רגועה? אני ישבתי בהופעה של פרדי קול ולא יכולתי להפסיק לזוז בכיסא שלי. המילה הנכונה לאווירה היא מרקידה! זה סוינג! לגבי מה שאמרת על באבוש - זו בהחלט לא הייתה הופעה של איש אחד.. וכולם הפגינו יכולת לא רעה בכלל. אומנם הזמר בלט מן הסתם.. אבל היה קונטרהבסיסט שניגן יפה כנ"ל הפסנתרן ובאבוש וכמובן המתופף הגדול... זהו נראה לי :)

ג'ז כמו פעם וכמו שצריך?

אתה אוהב פיוז'ן ואמרת לפני כמה ימים (בביקורת שלך על הפסטיבל) שאתה רוצה להיות מסוגל לנגן את הסגנון הקשה בבוא היום, וכאן אתה אומר שג'ז כמו פעם זה איך שצריך לנגן- לא מסתדר לי מה שאמרת אז למה שאתה אומר עכשיו. או שזה לא היית אתה? תסביר את עצמך כי אני לא מבין...

הג'אז מורכב ממגוון של סגנונות, מקצבים, מהלכים

ע"מ לבצע את הג'אז של פעם בסגנוניות המתאימה - דרושה מיומנות גבוהה. אני מניח שהוא לא טען שצריך לבצע "רק" כמו פעם, אלא אם כבר מנסים לבצע כמו פעם - הם ביצעו את זה טוב. פרדי קול נתן שואו מצויין והיה טוב מאוד, פיל וודס והרכבו היו מאוד אותנטיים לסגנון - לא דיבר אליי בגרוש - כי את ה- II V I שפרדי חרש מפה ועד הודעה חדשה מיציתי כבר לפני שנים, ופיל נשמע כאילו ניגן סולואים חסרי עניין לחלוטין - סטייל דיסוננטים של המאה ה- 15 שלנו הם כבר קונסוננטיים לחלוטין. הרימונאים זה כבר סיפור בפני עצמו (וחבל לספר אותו..) - אבל היו מספר הופעות מצויינות בפסטיבל. כן יירבו נשפנים כמו אולג נויימן!

לא לא..

כשאמרתי ג'ז כמו פעם - כמו שצריך הכוונה היא כמו שג'אז צריך להיות.. לא כמו שמוסיקה מבחינתי צכה להיות.. אני לא מגביל עצמי לא לג'אז ולא לפיוז'ן. אני שומע הרבה סגנונות.. ביניהם אפילו מטאל.. בנאדם לא נסגר על סגנון אחד כל חייו.מי שעושה את זה הוא טמבל. ומר אופיר - תסלח לי מאוד בעוד אני צוחק עלייך. האימרה שמיצית את הטו פייב וואן לפני שנים תתקבל אם.. אממ.. לא, צ'כח מזה - היא לא תתקבל. מה זה השטויות האלה?! זה כמו שתגיד. אני ללמוד ג'אז סיימתי. לא בדיוק אבל בערך (בים בם בום)

דעתי בעניין.

שמעתי לכמה להקות מטאל (הרוב ממה שאח שלי הביא) ובהתחלה זה נשמע בסדר ויותר אבל אחרי כן שאתה משווה את המוזיקה הזו לפיוזן ולג'אז (הטוב [שזה כבר נתון לויכוח (: ]) אתה מבין שמטאל פחות מורכב (לפחות כך אני חושב) מפיוזן "אמיתי". ד"א, לוזייה אם אתה מעוניין לשכנע אותי שאני טועה, בבקשה תמליץ לי על להקות להאזין להם? (עדיף אינסטרומנטאלי).

אממ, אינך טועה

מטאל היא לא מוסיקה מתוחכמת.. למרות שכן יש יוצאים מן הכלל.. שאלו להקות שבד"כ מוגדרות תחות פרוגרסיב מטאל או מטאל טכני או וואטעבר.. ודאי וודאי שפיוז'ן וג'אז הם סוגי מוסיקה הרבה יותר מתוחכמים.

ד"א ניסית את מה שהמלצתי לך (הכוונה לצמד הלבורג/ליין)?

נ.ב במקרה אתה גם מאזין למוזיקה קלאסית? (ציינת מקודם שאתה פתוח לשאר סוגי המוזיקה).

לא לא..

כשאמרתי ג'ז כמו פעם - כמו שצריך הכוונה היא כמו שג'אז צריך להיות.. לא כמו שמוסיקה מבחינתי צכה להיות.. אני לא מגביל עצמי לא לג'אז ולא לפיוז'ן. אני שומע הרבה סגנונות.. ביניהם אפילו מטאל.. בנאדם לא נסגר על סגנון אחד כל חייו.מי שעושה את זה הוא טמבל. ומר אופיר - תסלח לי מאוד בעוד אני צוחק עלייך. האימרה שמיצית את הטו פייב וואן לפני שנים תתקבל אם.. אממ.. לא, צ'כח מזה - היא לא תתקבל. מה זה השטויות האלה?! זה כמו שתגיד. אני ללמוד ג'אז סיימתי. לא בדיוק אבל בערך (בים בם בום)

מבחינתי לפחות...

גם פיוז'ן זה ג'אז. פיוז'ן שמבוצע טוב הוא ג'אז "כמו שצריך" ( בשבילי). זכותך לחשוב אחרת וזה יותר מסתדר לי עכשיו- אתה אומר שפיוז'ן לחוד, וג'אז "כמו שצריך" לחוד. OK, כל אחד מהסגנונות אפשר לבצע טוב או רע, ולכל אחד אפשר להקשיב ולהתרגש באותה מידה- הבנתי אותך נכון?

המוסיקה שלו בנאלית בעיניי.

הוא עושה אותה טוב, אבל אותי היא לא מעניינת. ואני לא חושב שלהגיד שמיציתי את ה II V I על כל הטרנספוזיציות האפשריות שלו זה כמו להגיד שמיציתי את הג'אז. הוא לא מעניין אותי - שמעתי את זה כבר עשרות פעמים (בכל מני צורות), האוזן שלי אוכלת את זה בדיוק כמו שאני לא מתרגש מהעובדה שאני נושם אוויר. אני רגיל, לוקח את זה כמובן מאליו, ולא אציג את העובדה הזאת ברזומה שלי. אני מחפש דברים שיעניינו אותי במוסיקה, שירגשו, יחדשו, וילהיבו אותי. ההפך הגמור ממנו.

נקודה למחשבה-

גו'ן קולטריין, הסקסופוניסט הענק, ניגן עד סוף ימיו (אפילו בדיסקים החופשיים ביותר שלו) עם תחושה מסויימת של changes או של modes. אני לא חושב שלו נמאס אי פעם מה II-V-I, או ה-II-V-III. שמעתי לאחרונה את "אהבה נשגבת" ומצאתי שם שהו מנגן את מה שכונה "Coltrane Changes". שמעתי את "בלוז והאמת האבסטרקטית" וגיליתי בסולואים של דולפי תחושה של האקורדים למרות שהוא מצפצף. אני שומע כרגע את טריין ודולפי מנגנים את "רשמים" והסולו של דולפי (עד כמה צפצפני וחופשי שהוא) אני מצליח להרגיש את המודוסים. הייתי מציע לך לא להגיד שאתה כבר לא מתרגש מלנגן II-V, (מותר לך להגיד שהמוזיקה של פרדי קול לא עניינה אותך). זה למעשה כמו להגיד שנמאס לך לשמוע לנגן חלק נכבד מהג'אז. סתם נקודה למחשבה.
עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
ג'אז ובלוז
בחר
בחר