תיקון קטן ותוספת קטנה, השמטתי סיום של משפט, הנה זה מתוקן:

כי העולם של החרדים מצומצם ומרוכז בעיקר בפסוקים מהמקורות (כמו עניין המעקה לגג ביג דיל, ממש גאונות) ובעניינים """רוחניים""" ובעניינים של """קדושה""" וכו' כשמעניינים מעשיים של יום יום שלא פעם קובעים דברים של חיים ומוות - הם החרדים, מנותקים לחלוטין... תסתכלו בצילום התחתון מהשניים שצרפתי למעלה, ותקראו את ההסבר המפורט שהגבתי לעודד בפורום שלו על המעבר המשופע הזה ששם החליקו על רטיבות של מים הרבה עשרות אנשים ו 45 מהם עברו שם לעולם האמת. הסברתי לעודד במפורט שהבעיה שהרגה את ה 45 לא היתה בכלל צפיפות אלא החלקה של אנשים שמיידית נפלו אפיים ארצה ומיד נתקלו בהם ונפלו עליהם ונערמו עליהם עוד אנשים רבים - שגרמו למותם.

 

הרצפה של כל המעבר המשופע הזה היתה צריכה להיות כולה מחוספסת, מאד מחוספסת, לא בפסים מחוספסים מודבקים שנשחקים מהר ובקלות, אלא בחספוס קבוע, חצץ יצוק בתוך ועל פני הבטון. ומה שרואים בצילום זה רק פסים מחוספסים מודבקים (שבודאי נשחקו מזמן) מודבקים מרוחקים מאד האחד מהשני ומכסים בערך שישית (1/6) משטח הרצפה, ושבצד הימני לא מכסים אפילו לא עשירית מהשטח, תגדילו את הצילום ותראו שזה המצב - כוסות רוח למת. ומי אחראי לזה? הרי ברור שחרדים שלקחו בעלות על האתר לא נתנו לאנשי מקצוע רציניים או אנשים עם היגיון לגעת באתר הקדוש והמקודש והתעקשו לעשות שם כל דבר לבד ובעצמם.

והתוספת היא לגבי השורה שהוסיף 'סטנדאוף': אנחנו לא תאמנו כלום, אבל אני מסכימה אתו על השורה שכתב ב 100%. הכוונה כמובן לישוע בן יוסף הנגר מנצרת, שאכן וכמובן שהיה יהודי טוב, ובמותו כיפר על עוונותינו ופדה את נפשותינו ובעיקר בעיקר פטר את כל הנוצרים ואת כל היהודים השפויים\החילונים מכל מצוות ההבל שהיו מחוייבים לקיים ע"פ התושב"ע וההלכה. ואני כבר כתבתי בפורומים (מתוך נימוס לא כתבתי את זה בפורום הזה) שעדיף לי להיות אפילו גויה שפויה - ולא יהודיה חרדית מפגרת ומופרעת ומזוכיסטית.

מצטערת, אבל זה המצב ואין פה מה לרכך ולעגל פינות.

 

 

יש בהודעה שלך מסר להאשים את החרדים כפי שכתבתי בעבר הנטיה החילונית היא תמיד להאשים את החרדים בכל מקרה, גם כשהם הקרבנות החרדים תמיד "אשמים" כי בגלל חרדיותם שפכו מים מבקבוקי השתיה על המדרגות דבר שגרם להחלקתם ולאסון, ושהמדרגות לא היו מחוספסות מספיק גם "באשמת החרדים" אבל אני יודע על סיבה אחרת הרבה יותר מציאותית והגיונית, והסיבה האמיתית היא שמישהו מהרשויות החליט ברוב טיפשות מאיזו סיבה שהיא לשים פתאום מחסום בסוף מורד המדרגות, והאנשים לא יכלו להתקדם בעוד שמאות אנשים מאחוריהם לא יודעים על החסימה וממשיכים להתקדם וזה מה שגרם לקריסה ולאסון.

 

אתמול שמעתי ברדיו את סגן ראש עיריית ירושלים שסיפר על עצמו שדבר דומה קרה לו שהוא כמעט נהרג בקטע מעבר אחר כאשר גם שם החליטו ברוב טיפשות לשים לפתע מחסום בקצה המעבר בזמן שמאות אנשים עוברים בו הוא הרגיש שהוא ואחרים תיכף נחנקים ונמחצים בלחץ ההמון, הוא צעק והתחנן לשוטרים שיסלקו את המחסום ולא שמעו לו, אלא שלמרבה המזל ברגע האחרון המחסום נשבר ונפרץ מלחץ ההמון והמעבר נפתח.

 

עוד תקום וועדת חקירה והעובדות תתבהרנה.

 

זו תגובתי הקצרה לעת עתה, יש לי עוד הרבה מה להגיב, אבל מחוסר זמן אגיב אחר כך, ההמשך יבוא.

 

 

 

 

 

מנהל הפורום
1000+

נו, זה היה רצון האל.

הרי איננו יודעים חשבונות שמים.

אך רעיון מנוי ועדת-חקירה לבחינת מעשי האל יקסמו לכל עסקן או פוליטיקאי...זה ירחיק אותם מן הסכנה... 

...ואפשר לסמוך על אנגלמן.

כלי עבודתו היחיד הוא סכין...למריחה.

אין כמוהו למרוח...

טריבונה מאולתרת קרסה בבית-כנסת חסידות קרלין.

219 פצועים, שני הרוגים.

ההסבר: איננו יודעים חשבונות האל. איננו יודעים חשבון כלל. אנו יודעים אך כיצד לעייל פילא בקופא דמחטא.

 

אין אהבלים יותר מחסידים.

מדובר פשוט בצבור עגלים...

למעשה לב הענין הוא ה- Show, ההצגה, הניראוּת.

 

חסידויות מתפצלות כאשר אדמו"ר נפטר מבלי לקבוע יורש בבירור עוד בחייו.

המועמד ה"טבעי" להיות יורש הוא הבכור, גם אם הוא אהבל הלכתית(*).

חלק מן קהילה נוהה אחר הבכור, חלק אחר נוהר אחר אחד הבנים האחרים המערער על הבכור והשואף להנהיג ומשלא עלה בידו - פורש עם אותם הנוהים אחריו.

תהליך ההתפצלויות מלווה יריבוּת, חרמות, אלימות ותחרות על ניראוּת.

 

צלומי ההמון בהתכנסויות החגיגיות דוגמת זו שבמהלכה קרס יציע הצופים בגבעת-זאב - חשובים ליצירת רושם אודות גודל הקהילה בהשוואה לגודל פלגים יריבים שפרשו והלכו אחר מנהיג אחר.

 

 

 

 

(*)בנגוד להנהגה בעולם הליטאי, בה רוכש אדם סמכות הנהגה רוחנית רק על סמך בקיאות הלכתית - בעולם החסידות יורדת קדושה אפילו על אידיוט גמור משהוא יורש אדמו"רוּת מאביו...

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר