הרב ישראל לאו בהסבר קולע מדוע לדבוק ביהדות דווקא בגלל השואה

 

יום השואה היה לפני מספר ימים, אמנם קצת באיחור אבל הוידאו הזה הגיע אלי רק עכשיו, ומצאתי לראוי לפרסם אותו בפורום

 

וידאו קצר של הרב ישראל לאו שליט"א בראיון בו הוא מסביר הסבר קצר וקולע, מדוע דווקא בגלל השואה צריך לדבוק בדרך היהדות והאמונה.

 

מומלץ, לדעתי הדברים מאד חשובים ועקרוניים.

 

בקישור הבא.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jha6ncPkkOE

   

מנהל הפורום
1000+

 

יום השואה היה לפני מספר ימים, אמנם קצת באיחור אבל הוידאו הזה הגיע אלי רק עכשיו, ומצאתי לראוי לפרסם אותו בפורום

 

וידאו קצר של הרב ישראל לאו שליט"א בראיון בו הוא מסביר הסבר קצר וקולע, מדוע דווקא בגלל השואה צריך לדבוק בדרך היהדות והאמונה.

 

מומלץ, לדעתי הדברים מאד חשובים ועקרוניים.

 

בקישור הבא.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jha6ncPkkOE

   

אלוהים לא מנע את טבח 3 מליון יהודי פולין החרדים...

לכן, אלוהים דוחה את דרך הדת הרבנית היהודית...

 

 ג'קו, ראיתי את הסרטון פעמיים. הרב ישראל מאיר לאו ואחיו הגדול ממנו הם בעצם ניצולי שואה, וזה לדעתי הגורם למה לדעתו כמו שאתה כותב "מדוע דווקא בגלל השואה צריך לדבוק בדרך היהדות והאמונה...".

 

לא צריך שום דבר כמסקנה מהשואה - ל'אמונה' אין שום קשר לאירועי השואה לשום כיוון, וכל ההסברים בסרטונים של רבנים המנסים להסביר את הסיבות לשואה הם לדעתי ברבורים בלי שום רלוונטיות לנושא.

 

לי ולך יש ויכוח בענייני דת ואמונה ביהדות, ולדעתי למרות כל אינספור ההסברים לכאן ולכאן בעניין השואה - לשואה ולכל האירועים הקשורים בה אין שום קשר לאמונה באלוהים או אי האמונה בו.

 

לדעתי כפי שהשמעתי אותה בפניך ל'אלוהים' אין שום מעורבות לכאן או לכאן בהקשר לאיזה דבר עם השואה, כי הוא לא מעורב ולא מתערב. ודעתו של הרב ישראל מאיר לאו כפי שהוא מביע בסרטון אליו קישרת נובעת מעולם הרגש שלו וממה שעבר בתור ילד בתקופת השואה.

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

שמעתי וראיתי פעם משהו שהרב לאו ישראל אמר על ישוע של הנוצרים...

עדיף לי לא להרחיב כאן, בעניין...

משהו שאמר בטלוויזיה בערוץ הממלכתי....

 

 ג'קו, ראיתי את הסרטון פעמיים. הרב ישראל מאיר לאו ואחיו הגדול ממנו הם בעצם ניצולי שואה, וזה לדעתי הגורם למה לדעתו כמו שאתה כותב "מדוע דווקא בגלל השואה צריך לדבוק בדרך היהדות והאמונה...".

 

לא צריך שום דבר כמסקנה מהשואה - ל'אמונה' אין שום קשר לאירועי השואה לשום כיוון, וכל ההסברים בסרטונים של רבנים המנסים להסביר את הסיבות לשואה הם לדעתי ברבורים בלי שום רלוונטיות לנושא.

 

לי ולך יש ויכוח בענייני דת ואמונה ביהדות, ולדעתי למרות כל אינספור ההסברים לכאן ולכאן בעניין השואה - לשואה ולכל האירועים הקשורים בה אין שום קשר לאמונה באלוהים או אי האמונה בו.

 

לדעתי כפי שהשמעתי אותה בפניך ל'אלוהים' אין שום מעורבות לכאן או לכאן בהקשר לאיזה דבר עם השואה, כי הוא לא מעורב ולא מתערב. ודעתו של הרב ישראל מאיר לאו כפי שהוא מביע בסרטון אליו קישרת נובעת מעולם הרגש שלו וממה שעבר בתור ילד בתקופת השואה.

 

 

אריאלה, זה כמובן קשור לויכוח בינינו שהחל ורחוק מלהסתיים, הדברים שכתבת נובעים כמובן מהשקפת עולמך והדרך שאת רואה את הדברים, כשלדעתך אין השגחה אלוהית, ואילו אנשים אמוניים חושבים אחרת, דברי הרב לאו לא נובעים רק מהרגש לבדו אלא גם מאמונתו וידיעותיו הנרחבות ביהדות ומסורת ישראל.

 

בכל מקרה סוגיית השואה היא סוגיה מאד כבדה ומורכבת, שלא ניתן לפתור אותה בקלילות בכמה הודעות בפורום.

מנהל הפורום
1000+

 

יום השואה היה לפני מספר ימים, אמנם קצת באיחור אבל הוידאו הזה הגיע אלי רק עכשיו, ומצאתי לראוי לפרסם אותו בפורום

 

וידאו קצר של הרב ישראל לאו שליט"א בראיון בו הוא מסביר הסבר קצר וקולע, מדוע דווקא בגלל השואה צריך לדבוק בדרך היהדות והאמונה.

 

מומלץ, לדעתי הדברים מאד חשובים ועקרוניים.

 

בקישור הבא.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jha6ncPkkOE

   

התחלתי לראות את הראיון של ישראל לאו עם המתלקק שלו והיפסקתי עקב גועל נפש...

לאו אומר --לא ניתן את הניצחון לנוצרים אלא ליהדות...

אבל הפירוש היהודי רבני הוא סילוף של התורה

הבחירה היא לא בין יהדות לנצרות

אלא בין יהדות רבנית גזענית אלילית ובין ישראליות של פירוש  מוסכם לתורה,אנושי חכם פילוסופי,עם חגים ושבת ומועדים...

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

 

צבי הורוביץ רחוק ממך כמזרח ממערב, הוא מצהיר שהוא מאמין באלוקים ומאמין בתורה שבכתב, רק אינו מאמין בתורה שבעל פה.

 

מנהל הפורום
1000+

נימוקיו של ר' ישראל לאו אינם בבחינת ראיה לכאורה לקיום אֵל.

 

אולם לפחות טוב שאינו מצטט טיעוני הבל של מחזירים בתשובה, אשר רובם מאשימים את תנועת "ההשכלה", או שמפטירים "נפלאו דרכי האל", או "כל דעביד רחמנא, לטב עביד" [ברכות ס ב], או "מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב" [שבת לב א] וכיו"ב שטויות.

 

אֵל אמור לא רק להיות בורא, אלא בעקר משגיח, מנווט, מנהל עולם, ישות אשר "אצבעותיה" כל העת על המתגים, המנופים, החוגות (dials), אחרת מה הטעם המעשי לאנוש בהשערת קיומו וה"השקעה" הנפשית הכרוכה בכך?!

דבר מאלה לא ארע.

מי ששבר את גרמניה הנאצית הם ארה"ב וברה"מ.

אפשר לטעון כי היו שליחי האֵל.

לא עולה לטעון.

ראיות - אין.

 

מכל נקודת מבט מעשית (ספקנית, בקורתית), אתה מסיק כי אֵל הוא משהו הקיים אך בין אזני המאמין...

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

 

צבי הורוביץ רחוק ממך כמזרח ממערב, הוא מצהיר שהוא מאמין באלוקים ומאמין בתורה שבכתב, רק אינו מאמין בתורה שבעל פה.

 

 

נכון, וגם לי יש ביקורות שונות על צבי (ולא רק על זה דווקא) - אבל שיהיה ברור: התורה שבעל פה וחז"ל, שזה היינו הך, טעו על ימין ושמאל אינספור פעמים באינספור נושאים, וקצרה היריעה מלפרט אפילו מעט מזה, ועדיף אולי שלא אתחיל לפרט, לא נעים.

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

 

צבי הורוביץ רחוק ממך כמזרח ממערב, הוא מצהיר שהוא מאמין באלוקים ומאמין בתורה שבכתב, רק אינו מאמין בתורה שבעל פה.

 

 

נכון, וגם לי יש ביקורות שונות על צבי (ולא רק על זה דווקא) - אבל שיהיה ברור: התורה שבעל פה וחז"ל, שזה היינו הך, טעו על ימין ושמאל אינספור פעמים באינספור נושאים, וקצרה היריעה מלפרט אפילו מעט מזה, ועדיף אולי שלא אתחיל לפרט, לא נעים.

אז מדוע לא הוספת את עזרתך בהצעת פירוש וחידוש לתורה?

סתם לתקוף ולבטל מביא להתנגדות גוברת ומתקצנת...

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

 

צבי הורוביץ רחוק ממך כמזרח ממערב, הוא מצהיר שהוא מאמין באלוקים ומאמין בתורה שבכתב, רק אינו מאמין בתורה שבעל פה.

 

 

נכון, וגם לי יש ביקורות שונות על צבי (ולא רק על זה דווקא) - אבל שיהיה ברור: התורה שבעל פה וחז"ל, שזה היינו הך, טעו על ימין ושמאל אינספור פעמים באינספור נושאים, וקצרה היריעה מלפרט אפילו מעט מזה, ועדיף אולי שלא אתחיל לפרט, לא נעים.

אז מדוע לא הוספת את עזרתך בהצעת פירוש וחידוש לתורה?

סתם לתקוף ולבטל מביא להתנגדות גוברת ומתקצנת...

 

סליחה צבי אוהבהתורה1, תהיה רציני, בחשיבה ובדיבור...

 

כי אם אתה ברצינות מצפה ממני שאוסיף ואתן עזרה כדבריך בהצעת פירוש וחידוש לתורה, אז כבר עשיתי את זה בפורום 'היסטוריה', באוזניך ולעינך, ואתה זוכר ויודע לאן זה הוביל. אז אני לא אתעסק יותר בדיבור אל הקיר.

 

או שתיקח לעצמך אתה צ'אנס נוסף אחד ותיתן את הפירוש שלך לפסוק הבא, אתה פנית אלינו בזמנו בפורום 'היסטוריה' וביקשת שנאתגר אותך בבקשה לפרש פסוקים מהתורה, אתה זוכר את זה?

 

אז הנה, תפרש את הפסוק הבא:

 

   " ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפרת מבין שני הכרבים אשר על ארון העדת את כל אשר אצוה אותך אל בני ישראל ,,,"

 

ובפירוש שלך תתייחס בבקשה לשאלה, ותן לה תשובה מעשית (לא פילוסופית) למה אלוהים שדיבר אל משה לפני כן ללא שום צורך בכרובים - עכשיו לפתע אלוהים מודיע לו למשה שמעתה והלאה הוא ישמיע לו את קולו "מבין שני הכרובים..."

 

למה?

 

מה קרה ולמה זה שמעתה והלאה משה צריך לעמוד מול הארון כדי לשמוע את קול אלוהים בוקע ומדבר אליו מבין שני הכרובים?

 

הפירוש הנכון והמשמעותי של הפסוק הזה חייב להתייחס ולענות על השאלה הנ"ל, ואם לא, אז אתה יודע למה הוא שווה.

 

(הפסוק הנ"ל הוא מספר שמות פרק כה'. ומה הפירוש שלי אתה יודע, או צריך לדעת, כי נתתי אותו בפורום 'היסטוריה')

והנה גם צבי הורוביץ חושב בערך כמוני...

 

לא בדיוק, אבל בכיוון כללי כמוני.

 

צבי הורוביץ רחוק ממך כמזרח ממערב, הוא מצהיר שהוא מאמין באלוקים ומאמין בתורה שבכתב, רק אינו מאמין בתורה שבעל פה.

 

 

נכון, וגם לי יש ביקורות שונות על צבי (ולא רק על זה דווקא) - אבל שיהיה ברור: התורה שבעל פה וחז"ל, שזה היינו הך, טעו על ימין ושמאל אינספור פעמים באינספור נושאים, וקצרה היריעה מלפרט אפילו מעט מזה, ועדיף אולי שלא אתחיל לפרט, לא נעים.

אז מדוע לא הוספת את עזרתך בהצעת פירוש וחידוש לתורה?

סתם לתקוף ולבטל מביא להתנגדות גוברת ומתקצנת...

 

סליחה צבי אוהבהתורה1, תהיה רציני, בחשיבה ובדיבור...

 

כי אם אתה ברצינות מצפה ממני שאוסיף ואתן עזרה כדבריך בהצעת פירוש וחידוש לתורה, אז כבר עשיתי את זה בפורום 'היסטוריה', באוזניך ולעינך, ואתה זוכר ויודע לאן זה הוביל. אז אני לא אתעסק יותר בדיבור אל הקיר.

 

או שתיקח לעצמך אתה צ'אנס נוסף אחד ותיתן את הפירוש שלך לפסוק הבא, אתה פנית אלינו בזמנו בפורום 'היסטוריה' וביקשת שנאתגר אותך בבקשה לפרש פסוקים מהתורה, אתה זוכר את זה?

 

אז הנה, תפרש את הפסוק הבא:

 

   " ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפרת מבין שני הכרבים אשר על ארון העדת את כל אשר אצוה אותך אל בני ישראל ,,,"

 

ובפירוש שלך תתייחס בבקשה לשאלה, ותן לה תשובה מעשית (לא פילוסופית) למה אלוהים שדיבר אל משה לפני כן ללא שום צורך בכרובים - עכשיו לפתע אלוהים מודיע לו למשה שמעתה והלאה הוא ישמיע לו את קולו "מבין שני הכרובים..."

 

למה?

 

מה קרה ולמה זה שמעתה והלאה משה צריך לעמוד מול הארון כדי לשמוע את קול אלוהים בוקע ומדבר אליו מבין שני הכרובים?

 

הפירוש הנכון והמשמעותי של הפסוק הזה חייב להתייחס ולענות על השאלה הנ"ל, ואם לא, אז אתה יודע למה הוא שווה.

 

(הפסוק הנ"ל הוא מספר שמות פרק כה'. ומה הפירוש שלי אתה יודע, או צריך לדעת, כי נתתי אותו בפורום 'היסטוריה')

הרעיון הוא שילוב ניגודים ברמה העליונה (מלאכים)

את רוצה לפרש חוצנים מחורבנים שדיברו שם ברמקול....זכותך....

אבל לא יתכן שכל הצעות הפירוש שלך תוגבלנה לאותו פסוק אחד ויחיד...

ןהנביני --אינני חייב לקבל ולהסכים עם הפירוש שלך...מה את, תושב"ע???

עבור לעמוד
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר