תגובה

אני שומע מילים של כעס לגבי השואה.אתה יודע שכל יום שאתה מתעורר,פוקח את העיניים ויכול לראות,לשמוע,לדבר זה בזכותו של ריבון כל העולמים? אתה יודע כמה אנשים כבר הלכו לישון ולא התעוררו? ואני לא מדבר על אנשים חולים,אני מדבר על אנשים צעירים,בריאים שלא היו להם שום בעיות פשוט בבוקר יום אחד לא קמו.אתה יודע כמה תינוקות של בית רבן שלא חטאו היו נולדים עם כל החלקים שצריך:ריאות,לב,מוח הכל פשוט היה אבל לא הייתה בהם רוח חיים? עצם זה שאתה חי,ומסוגל בכלל לחשוב לבד זה הכל בזכות זה שהקדוש ברוך הוא נתן לך אפשרות.כמה ילדים נולדו עם שיתוק מוחין ועוד סוגים רבים של מוגבלויות והם צריכים שאנשים יחשבו בשבילם? אתה חי היום במדינה שקמה לאחר 2000 שנים של פוגרומים,פרעות ועלילות דם שהיו כנגד היהודים ואתה לא יודע להעריך את זה.ולגבי השואה:בהנחה שיש ריבון עולם והוא היה בטרם כל בריאה נבראתה והוא יהיה אחרי שכולנו כבר לא נהיה כאן והוא רואה מראשית הדורות ועד סוף כל הדורות אז אפשר להניח שהוא ראה את כל רצף החיים של כל יהודי מה-6 מיליון האלה ואת אבותיו וראה את כל המעשים שלהם אחד ל-1 כל ה-6 מיליון אז אתה רוצה להניח שאתה יודע יותר טוב ממנו מה היה ראוי שיקרה?? לך יש את הידע הזה שלו יש? אנחנו מאמינים שהקדוש ברוך הוא שופט הכל בצדק ושאין דבר נעלם ממנו ושאם לא היה צריך זה לא היה קורה.אני עצמי נכד של סבא שנרצח בהפצצה בשואה.לי אין צער שלא יכולתי לראות אותו ולהכיר אותו? אבל אני מקבל את ההנהגה הזאת כי אני יודע שהיא רק לטובתי ולא נגדי.

אני לא יודע איך אצלך ולטר היקר

אני יודע שאני פוקח את עיני מדי בוקר ויכול לראות ולשמוע, בזכות הורי שהביאו אותי לעולם. אני לא מכיר ריבון לעולם, אבל אם יש כזה אז הוא אחראי לשואה בה נרצחו מיליוני יהודים, ללא משפט צדק אלוהי.

איוב

זה נכון.אבל בכל זאת אלו היו ייסורים של מבחן של צדיק כדי שהוא יגיע אולי לדרגה יותר גבוה של צדקות בזכות האמונה שלו.העולם הזה נועד למרק אותנו בנסיונות כדי שנהיה ראויים יותר לחיי העולם הבא שבהם אין כל רע.

על כך נאמר הבל הבלים הכל הבל

אני לא יודע איך אצלך ולטר היקר

אני יודע שאני פוקח את עיני מדי בוקר ויכול לראות ולשמוע, בזכות הורי שהביאו אותי לעולם. אני לא מכיר ריבון לעולם, אבל אם יש כזה אז הוא אחראי לשואה בה נרצחו מיליוני יהודים, ללא משפט צדק אלוהי.

תגובה

הוריך אחראיים לגוף שקיבלת מבחינה גנטית לא לחלק של הרוח חיים שקיבלת ברגע שיצאת לאוויר העולם.בא ניתן לך הוכחה פשוטה לקיומו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.האדם מורכב ממאות מיליוני תאים שמתפקדים יחד בסיביוזה ומשלימים אחד את השני בצורה מושלמת.יש לך גם מרכז שמיעה באדם,מרכז ראיה,הוא יכול לטעום,להריח למשש והכל ביצור אחד.המוח שעד היום הרפואה לא הצליחה למפות את כל חלקיו ולהגדיר מה התפקיד של כל חלק וחלק והוא שוקל פחות או יותר קילו וחצי אני מעריך.מעבר לזה אם תעשה בדיקה רפואית אני בטוח לחלוטין שלא ימצאו הבדלים משמעותיים בין מיתרי הקול שלך לשלי ושל כל אחד ואחד שחי היום על גבי כדור הארץ.למעשה אני חושב שלא ימצאו בכלל הבדלים במבנה.ובכל זאת אני אדגיש שאני ואתה וכל אחד אחר שחי מפיקים מגרונותנו קולות שונים לחלוטין.אם אתה בא להגיד שכל זה נעשה לבדו ממה שאתם קוראים לה הברירה הטבעית אז צריך להיות לעניות דעתי עיוור גדול לחשוב ככה.ברשותי נמצא במקרה שעון יד לא משנה של איזה חברה.אני מעריך שהוא מורכב מכמה עשרות אם לא מאות חלקים.אם אני אגיד לך שבאחד מטיולי אני מצאתי את השעון באמצע חורשת טבע ולאחר שמצאתי את השעון על פי התורה אני צריך להכריז על האבידה.אני קורא בקול:"מי שהוא בעל השעון מסוג רולקס בצבע זהב (סתם לצורך המחשה) נא להגיע למקום יש כאן את השעון שלך.ואני קורא ככה רבע שעה ואף אחד לא מופיע.אני מסתכל באדמה לחפש עקבות של אנשים ואין.האם יכול להיות,שמע,פלאי הטבע הרכיבו את השעון בצורה כל כך מרשימה ומדוייקת את כל חלקיו בהתאמה ועוד הוא עם בטריה על מנת שיפעל? הרי ברור לך שלא.אם ברור שמאחורי הרכבתו של שעון יד נדרשה מחשבה והוא מורכב מכמה עשרות או מאות חלקים קל וחומר שמאחורי יצירתו של בן אדם שמורכב מכמה מאות מיליוני תאים ישנה מחשבה מר שלמה יוסי.

איוב

זה נכון.אבל בכל זאת אלו היו ייסורים של מבחן של צדיק כדי שהוא יגיע אולי לדרגה יותר גבוה של צדקות בזכות האמונה שלו.העולם הזה נועד למרק אותנו בנסיונות כדי שנהיה ראויים יותר לחיי העולם הבא שבהם אין כל רע.

בספר איוב אין כל איזכור לעולם הבא

ואפילו לא לרוחניות,שהיא הגדרה מודרנית יחסית איננה מופיעה-מדובר על צדיק שניתכות עליו מכות בזו אחר זו והוא קובל ורוטן על מר גורלו-ובמילים אחרות הוא שואל "הרי אני צדיק למה זה מגיע לי?"-והרי זו קושיית הקושיות של צדיק ורע לו.

emo_63.png

האיסלם והיהדות דתות אחיות כמו יצחק וישמעאל

גם באיסלם לא כל הנשים הולכות עם בורקות. אני התייחסתי לדבריו של חברך והוא קצת יותר קיצוני ממך בעניין לבושן של נשים. גם הטאליבן היו קבוצה קטנה שהצליחה להשתלט על מדינה גדולה כמו אפגניסטן. נא לא לזלזל בקבוצה מטורפת שולית וקיצונית.

קדחת! האיסלם אינה יהדות, ויצחק וישמעאל היו אחים רחוקים.

עובדה שאברהם אבינו גרש והרחיק את ישמעאל מיצחק. שלמה יוסי לא נראה שאתה בקי ומבין בכלל ביהדות, אתה מכיר כמה דברים סלקטיבים בצורה מאד חיצונית, גם מסלרב לפתוח את עצמך להכרת היהדות יותר לעומק, אז אל תאמר לנו פה דיעות על דבר שידיעותיך בו הם קלושות ביותר.

הגרועים ביותר הם אלה שאינם מודעים לחסרונותיהם, מודעות לחסרון היא 90% מפתרון הבעיה.

תגובה

הוריך אחראיים לגוף שקיבלת מבחינה גנטית לא לחלק של הרוח חיים שקיבלת ברגע שיצאת לאוויר העולם.בא ניתן לך הוכחה פשוטה לקיומו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.האדם מורכב ממאות מיליוני תאים שמתפקדים יחד בסיביוזה ומשלימים אחד את השני בצורה מושלמת.יש לך גם מרכז שמיעה באדם,מרכז ראיה,הוא יכול לטעום,להריח למשש והכל ביצור אחד.המוח שעד היום הרפואה לא הצליחה למפות את כל חלקיו ולהגדיר מה התפקיד של כל חלק וחלק והוא שוקל פחות או יותר קילו וחצי אני מעריך.מעבר לזה אם תעשה בדיקה רפואית אני בטוח לחלוטין שלא ימצאו הבדלים משמעותיים בין מיתרי הקול שלך לשלי ושל כל אחד ואחד שחי היום על גבי כדור הארץ.למעשה אני חושב שלא ימצאו בכלל הבדלים במבנה.ובכל זאת אני אדגיש שאני ואתה וכל אחד אחר שחי מפיקים מגרונותנו קולות שונים לחלוטין.אם אתה בא להגיד שכל זה נעשה לבדו ממה שאתם קוראים לה הברירה הטבעית אז צריך להיות לעניות דעתי עיוור גדול לחשוב ככה.ברשותי נמצא במקרה שעון יד לא משנה של איזה חברה.אני מעריך שהוא מורכב מכמה עשרות אם לא מאות חלקים.אם אני אגיד לך שבאחד מטיולי אני מצאתי את השעון באמצע חורשת טבע ולאחר שמצאתי את השעון על פי התורה אני צריך להכריז על האבידה.אני קורא בקול:"מי שהוא בעל השעון מסוג רולקס בצבע זהב (סתם לצורך המחשה) נא להגיע למקום יש כאן את השעון שלך.ואני קורא ככה רבע שעה ואף אחד לא מופיע.אני מסתכל באדמה לחפש עקבות של אנשים ואין.האם יכול להיות,שמע,פלאי הטבע הרכיבו את השעון בצורה כל כך מרשימה ומדוייקת את כל חלקיו בהתאמה ועוד הוא עם בטריה על מנת שיפעל? הרי ברור לך שלא.אם ברור שמאחורי הרכבתו של שעון יד נדרשה מחשבה והוא מורכב מכמה עשרות או מאות חלקים קל וחומר שמאחורי יצירתו של בן אדם שמורכב מכמה מאות מיליוני תאים ישנה מחשבה מר שלמה יוסי.

הטענות שלך מצוצות מהדימיון ואין להן שום בסיס במציאות

לבני אדם כמו לכל בעלי החיים אין רוח נפרדת מהגוף, עדיין לא מצאו שום עדות לקיומה של רוח בנפרד מגוף. אמנם יש עוד הרבה מה לחקור במוח האדם אבל שום חוקר לא מניח קיומה של רוח, לרוב הפונקציות שמייחסים ל'רוח' יש אזורים ידועים במוח שאחראים על זיכרון רגשות ותחושות. המוח הוא לכל דבר ועניים אבר חומרי בגוף האדם. הדוגמה שהבאת על שעון, זו דוגמה טובה, לשעון יש יצרן, ליצרן יש כתובת ובעלים, בבית חרושת עם פועלים המיצרים בעזרת חומרים ועבודה שעונים. עוד לא נוצר השעון שמגדל שעונים קטנים הגדלים ומולידים שעונים. תתפלא אבל ככל הידוע, אין שום מחשבה מאחורי יצירתו של אדם, התנאי היחידי והבלבדי זו הזדווגות בין זכר ונקבה, מפגש מקרי ואקראי בין ביצית וזרע.

קדחת! האיסלם אינה יהדות, ויצחק וישמעאל היו אחים רחוקים.

עובדה שאברהם אבינו גרש והרחיק את ישמעאל מיצחק. שלמה יוסי לא נראה שאתה בקי ומבין בכלל ביהדות, אתה מכיר כמה דברים סלקטיבים בצורה מאד חיצונית, גם מסלרב לפתוח את עצמך להכרת היהדות יותר לעומק, אז אל תאמר לנו פה דיעות על דבר שידיעותיך בו הם קלושות ביותר.

גם אחים רחוקים הם אחים בנים לאב אחד

בני יעקוב נולדו לכמה אימהות ושפחותיהן ולא ירד מאומה מכבודם.

הטענות שלך מצוצות מהדימיון ואין להן שום בסיס במציאות

לבני אדם כמו לכל בעלי החיים אין רוח נפרדת מהגוף, עדיין לא מצאו שום עדות לקיומה של רוח בנפרד מגוף. אמנם יש עוד הרבה מה לחקור במוח האדם אבל שום חוקר לא מניח קיומה של רוח, לרוב הפונקציות שמייחסים ל'רוח' יש אזורים ידועים במוח שאחראים על זיכרון רגשות ותחושות. המוח הוא לכל דבר ועניים אבר חומרי בגוף האדם. הדוגמה שהבאת על שעון, זו דוגמה טובה, לשעון יש יצרן, ליצרן יש כתובת ובעלים, בבית חרושת עם פועלים המיצרים בעזרת חומרים ועבודה שעונים. עוד לא נוצר השעון שמגדל שעונים קטנים הגדלים ומולידים שעונים. תתפלא אבל ככל הידוע, אין שום מחשבה מאחורי יצירתו של אדם, התנאי היחידי והבלבדי זו הזדווגות בין זכר ונקבה, מפגש מקרי ואקראי בין ביצית וזרע.

תגובה

לא ענית עדיין לשאלה האם יכול להיות שבני האדם פשוט צצו מעצמם אבל בסדר.ניתן לך עוד "הוכחה" ואם אתה באמת בן אדם חכם אז תיתן לי תשובה מתקבלת על הדעת.אתה מוקף ביום יום שלך בחפצים דוממים לצורך הדוגמא שלכל אחד מהם יש שימוש או מטרה מסויימת.לדוגמא הכיסאות שלכם,מטרתם היא על מנת שישבו עליהם בגדול,תכלית די פשוטה.השולחנות שבבית שלכם הם על מנת:א.או שיאכלו עליהם;ב.או שיניחו עליהם חפצים שאתם רוצים להשתמש בהם;ג.לעבוד על עבודה כלשהי או ללמוד.לשעון שלכם בבית המטרה שלו פשוטה:להראות לכם מה השעה.וכך הלאה וכך הלאה כל חפץ וחפץ והמטרה שלו.ועכשיו השאלה:מה המטרה של בני אדם? למה הם נמצאים כאן? רק כדי בשביל לממש את הפוטנציאל השכלי החבוי בהם,או שמא להביא צאצאים לעולם ובזה זה מסתכם או שיש לבני האדם מטרה נעלה יותר ממה שהצעתי עד עכשיו? אם התכלית שלנו הייתה רק כדי להוליד צאצאים אז הרי אין באמת הבדל בין בני האדם לחיות שהרי ידוע שגם החיות והבהמות מולידות ולא היה צורך שתהיה לנו את יכולת הדיבור שמייחדת אותנו בתור בני אדם.אם המטרה שלנו היא כדי לממש את הפוטנציאל שלנו ולעבוד בעבודה שאנחנו הכי מממשים את עצמנו הרי שהמטרה הנעלית היא בעצם העבודה ומכאן שהעבודה היא זאת שאחראית שאנחנו קיימים ואנחנו חבים לה את קיומנו.מה שלא יכול להיות שתענה זה שאין לבני האדם שום תכלית והם סתם קיימים עכשיו וחיים בשביל הכיף שכן אז היינו חבים את קיומנו לכיף שבזכותו אנחנו נמצאים כאן דבר די לא מתקבל על הדעת.

בספר איוב אין כל איזכור לעולם הבא

ואפילו לא לרוחניות,שהיא הגדרה מודרנית יחסית איננה מופיעה-מדובר על צדיק שניתכות עליו מכות בזו אחר זו והוא קובל ורוטן על מר גורלו-ובמילים אחרות הוא שואל "הרי אני צדיק למה זה מגיע לי?"-והרי זו קושיית הקושיות של צדיק ורע לו.

איוב

נכון לא מוזכר בספר איוב שום איזכור שיש עולם הבא,זאת הפרשנות שלי לעניין.אנחנו לא יכולים להיכנס לחשבונותיו של הקב"ה אבל מה שכן צריך לזכור שיש את עניין גלגוליו של בן האדם והסיבה שלשמה הוא נמצא כאן לפחות עבור עצמו וזה לעשות תיקון ולהגיע לעולם הבא וכמו שאמרתי כל אחד מאיתנו נמצא כאן כדי להוכיח את זה שהוא ראוי לעולם הבא עולם שכולו טוב וזה דרך מבחני אמונה דרך מצבים שונים בחיים לצדיק שדרכם הוא מתעלה וזוכה לדרגה יותר גבוהה של צדקות או חס ושלום נופל.

Tאני לא אמרתי שאין עולם הבא

אמרתי שהוא לא מוזכר בספר איוב ואפילו לא במחזור ראש השנה ויום כפור--שכל כולו עוסק בשבעים שנים עלובות שניתנו לנו, אתה אומר שאדם "לפחות עבור עצמו" צריך לעשות תקון ןלהגיע לעולם הבא-ואולי גם אם הוא יקיים מצוות גם יזכה לעושר לאושר לבריאות וכו' הרי זה מה שחשב איוב-אני צדיק לכן הכל מגיע לי-(יחס של תן וקח-) ה' יתברך מכה בו שוב ושוב,ואחרי כל מכה נשאלת השאלה האם ישאר איוב באמונתו או יכפור בה- יחס איוב לצדיקותו היה במובן העממי-אני צדיק לכן אני זכאי לטוב,הוא לא תפס שבעצם צדיקותו הוא עובד את עצמו ולא את ה'-הוא שואל את השאלות הקשות ביותר שהמוטו הראשי שלהם "למה צדיק ורע לו?" וה' אינו עונה לו תשובה ישירה-רק שמתוכה הוא מבין שעליו לשנות את יחסו לתפיסה האמונית שלו-ואומר לבסוף -קודם שמעתי אותך-(והמשמעות, האמנתי באגדות עממיות)-ועתה עיני ראתה אותך-והמשמעות, הבנתי מהי אמונה ,לא הצדיקות שלי היא הפגם אלא היחס שלי אליה. זה מה שקרוי בהלכה היהודית "אמונה לשמה" ואמונה "שלא לשמה"-לשמה כדוגמת אברהם אבינו בעקידה ולא לשמה כאמונת איוב בטרם שהבין את ההבדל בין השניים--מקווה שהובנתי

emo_63.png

תגובה

לא ענית עדיין לשאלה האם יכול להיות שבני האדם פשוט צצו מעצמם אבל בסדר.ניתן לך עוד "הוכחה" ואם אתה באמת בן אדם חכם אז תיתן לי תשובה מתקבלת על הדעת.אתה מוקף ביום יום שלך בחפצים דוממים לצורך הדוגמא שלכל אחד מהם יש שימוש או מטרה מסויימת.לדוגמא הכיסאות שלכם,מטרתם היא על מנת שישבו עליהם בגדול,תכלית די פשוטה.השולחנות שבבית שלכם הם על מנת:א.או שיאכלו עליהם;ב.או שיניחו עליהם חפצים שאתם רוצים להשתמש בהם;ג.לעבוד על עבודה כלשהי או ללמוד.לשעון שלכם בבית המטרה שלו פשוטה:להראות לכם מה השעה.וכך הלאה וכך הלאה כל חפץ וחפץ והמטרה שלו.ועכשיו השאלה:מה המטרה של בני אדם? למה הם נמצאים כאן? רק כדי בשביל לממש את הפוטנציאל השכלי החבוי בהם,או שמא להביא צאצאים לעולם ובזה זה מסתכם או שיש לבני האדם מטרה נעלה יותר ממה שהצעתי עד עכשיו? אם התכלית שלנו הייתה רק כדי להוליד צאצאים אז הרי אין באמת הבדל בין בני האדם לחיות שהרי ידוע שגם החיות והבהמות מולידות ולא היה צורך שתהיה לנו את יכולת הדיבור שמייחדת אותנו בתור בני אדם.אם המטרה שלנו היא כדי לממש את הפוטנציאל שלנו ולעבוד בעבודה שאנחנו הכי מממשים את עצמנו הרי שהמטרה הנעלית היא בעצם העבודה ומכאן שהעבודה היא זאת שאחראית שאנחנו קיימים ואנחנו חבים לה את קיומנו.מה שלא יכול להיות שתענה זה שאין לבני האדם שום תכלית והם סתם קיימים עכשיו וחיים בשביל הכיף שכן אז היינו חבים את קיומנו לכיף שבזכותו אנחנו נמצאים כאן דבר די לא מתקבל על הדעת.

בני אדם לא צצו מעצמם, הם ישנם.

כמו שלמעגל אין קצה כך גם חיי בני אדם הם מחזוריים, לכל אדם יש הורים וככל שידיעתנו משגת זה המצב לאורך הדורות. לא ידוע ולו מקרה אחד שבו אדם נולד ללא הורים או אם תרצה זרע וביצית. לרוב הדברים בטבע אין מטרות, לשטפונות ובצורת, לרעידות אדמה למחלות אין מטרות הם חלק מהמציאות של העולם. מטרות זה משהו שבני אדם נותנים, מכונת תפירה משמשת לתפירה ואם היא יפה ואולי ישנה היא משמשת לקישוט, בגד משמש למלבוש ויום אחד הוא משמש סמרטוט ויותר מאוחר עושים ממנו נייר שמשמש לכתיבה ואולי מאוחר יותר לנגב את האחוריים. לעצים אין מטרה להפוך לכיסאות יותר מאשר להיות למאכולת אש בל"ג בעומר. אולי זו עובדה לא נעימה לך, עדיין זו המציאות שבהמות מולידות כמו בני אדם, אילולא נולדו לא היו קיימים בני אדם כולל המחשבות המגוחכות שהם מעלים מדי פעם כולל אלה שלי. וזה לא עניין של היגיון, אתה חב את חייך להוריך, מה שתעשה עם חייך והתכלית והמשמעות שתיתן לחייך נתון במידה רבה לרצון והאפשרויות שיש או אין לך.

Tאני לא אמרתי שאין עולם הבא

אמרתי שהוא לא מוזכר בספר איוב ואפילו לא במחזור ראש השנה ויום כפור--שכל כולו עוסק בשבעים שנים עלובות שניתנו לנו, אתה אומר שאדם "לפחות עבור עצמו" צריך לעשות תקון ןלהגיע לעולם הבא-ואולי גם אם הוא יקיים מצוות גם יזכה לעושר לאושר לבריאות וכו' הרי זה מה שחשב איוב-אני צדיק לכן הכל מגיע לי-(יחס של תן וקח-) ה' יתברך מכה בו שוב ושוב,ואחרי כל מכה נשאלת השאלה האם ישאר איוב באמונתו או יכפור בה- יחס איוב לצדיקותו היה במובן העממי-אני צדיק לכן אני זכאי לטוב,הוא לא תפס שבעצם צדיקותו הוא עובד את עצמו ולא את ה'-הוא שואל את השאלות הקשות ביותר שהמוטו הראשי שלהם "למה צדיק ורע לו?" וה' אינו עונה לו תשובה ישירה-רק שמתוכה הוא מבין שעליו לשנות את יחסו לתפיסה האמונית שלו-ואומר לבסוף -קודם שמעתי אותך-(והמשמעות, האמנתי באגדות עממיות)-ועתה עיני ראתה אותך-והמשמעות, הבנתי מהי אמונה ,לא הצדיקות שלי היא הפגם אלא היחס שלי אליה. זה מה שקרוי בהלכה היהודית "אמונה לשמה" ואמונה "שלא לשמה"-לשמה כדוגמת אברהם אבינו בעקידה ולא לשמה כאמונת איוב בטרם שהבין את ההבדל בין השניים--מקווה שהובנתי

עולם הבא בעיני קוהלת

קוהלת ג' 19 כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה מקרה אחד להם, כמות זה כן מות זה, ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכול הבל. הכול הולך למקום אחד הכול היה מן העפר והכול שב אל האדמה. מי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה לארץ. וראיתי כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי הוא חלקו כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו.

גם אחים רחוקים הם אחים בנים לאב אחד

בני יעקוב נולדו לכמה אימהות ושפחותיהן ולא ירד מאומה מכבודם.

אך הם לא הורחקו מהמשפחה כפי שישמעאל הורחק מיצחק.

התורה עבר מעידה על ישמעאל "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו" והנבואה הזאת התקיימה במלואה, עד היום הערבים מסוכסכים ומנהלים טרור בכל העולם.

הגרועים ביותר הם אלה שאינם מודעים לחסרונותיהם, מודעות לחסרון היא 90% מפתרון הבעיה.

עולם הבא בעיני קוהלת

קוהלת ג' 19 כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה מקרה אחד להם, כמות זה כן מות זה, ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכול הבל. הכול הולך למקום אחד הכול היה מן העפר והכול שב אל האדמה. מי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה לארץ. וראיתי כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי הוא חלקו כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו.

נכון,העיסוק כולו הינו

בחיי האדם ובמה שיעשה בשבעים שנים עלובות שניתנו לו-אין אנחנו יודעים שום דבר שהוא מעבר למציאותינו הקיימת-אך אנו יכולים רק לנסות לשאוף לדעת,לא בהכרח שנדע בסוף--ומסיים קוהלת \יב,-פסוקים יג יד--"סוף דבר הכל נשמע את האלוהים ירא,ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם (מה שמבדיל אותו מבהמה)"כי את כל מעשי האלוהים יבוא במשפט אם טוב ואם רע" (משמע יש שקלול לכל מעשה ולא ע"פ קני מידה המוכרים לנו)

emo_63.png

אך הם לא הורחקו מהמשפחה כפי שישמעאל הורחק מיצחק.

התורה עבר מעידה על ישמעאל "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו" והנבואה הזאת התקיימה במלואה, עד היום הערבים מסוכסכים ומנהלים טרור בכל העולם.

ההכללות שלך טומטו היקר פשוט מגוחכות

האם יוסף לא הורחק? היו תקופות מפוארות באיסלם לפי כל קנה מידה תרבותי מקובל. לא כל הערבים עוסקים בטרור ולא כל היהודים הם אוהבי שלום. שנים רבות חיו יהודים בארצות ערב בשלום ובשלווה. אבל כל אלה לא שייכים לנושא, היהדות והאיסלם מאמינים באל אחד בנביאים בספר אחד בבריאה, לכן אלה דתות אחיות. אני גם לא מבין את הבעיה שלך להודות בכך, זה הרי לא מחייב אותך במאומה, אתה מתפלל לאלוהים המוסלמי מתפלל לאללה ושתי האמונות האלה הן אמונות הבל.
עבור לעמוד
, , ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר