מדוע פסוק זה נאמר לאדם הראשון דווקא לאחר החטא?

האם חשבת על זה? הלא לפי ההסבר שלך לא אמור היה להיות שום הבדל בעניין זה קודם החטא ולאחר החטא. מסביר על פסוק זה, רבי חיים אבן עטר בעל "אור החיים" הקדוש. כאשר אדם מקיים את מצוות הבורא, הוא מגביר בו את החלק הרוחני שבו, כי על ידי שמירת מצוות התורה הבן אדם "בונה" את נשמתו, וכך זוכה להשארות הנפש לחיי אלמוות, אך ברגע שאדם לא מקיים את מצוות התורה, ובוודאי כאשר חוטא, ועושה נגד מצוות התורה, אזי הוא ממית ומחסל את החלק הרוחני שבו ומה שנשאר בו הוא רק החומר הגשמי שאכן אז סופו כפי שתארת. ואכן דווקא מהשאלה ששאלת עליך להבין, שאם רצונך שלא יהיה סופך כפי שתארת, לאחר המוות לחדול מלהיות כמו איזה סוס או חמור, הסיכוי היחידי שלך להרוויח נשמה שתשאר חיה וקיימת לעולם אחרי המוות הפיסי, הוא לפתח ולבנות את החלק הרוחני שבך, על ידי לימוד תורה וקיום מצוות התורה, ולא ללכת אחרי עצת הנחש היצר הרע, שמעוניין בחיסולך. כלומר היחידים שנותנים לך סיכוי שלא יהיה סופך מות וחידלון כפי שהנך מתאר, הם דווקא האורטודוקסים שאתה כל כך שונא אותם, אם תתחיל להשכיל ללמוד ולהבין, שאולי הם רוצים את טובתך האמיתית, שהם היחידים שדרכם יכולה להקנות לך המשכיות וחיי נצח, אחרת אכן סופך אמור להיות לא יותר מאשר קובץ מולקולות של כימיקלים, ומינראלים, שיתפרקו באדמה ללא שום זכר. אולי בעקבות השאלה הזאת תשכיל ותתחיל לבדוק לטובתך, אולי במקרה דווקא האורטודוקסים הללו צודקים, כי בדרך שאתה הולך עכשיו סיכוייך הם אכן אפס.

ועוד אם אתה דווקא מביא אסמכתא מהמקורות

כיצד תסביר את מעשה שאול המלך שהעלה באוב את נשמת שמואל הנביא לאחר מותו. אם אכן אין המשכיות לחלק הרוחני שבאדם, מאיפה באה נשמת שמואל הנביא?

הגרועים ביותר הם אלה שאינם מודעים לחסרונותיהם, מודעות לחסרון היא 90% מפתרון הבעיה.

התודעה היא בעצם האינדיבידואל האנושי וכוללת את כל הפונקציות

שמשער, חושב, מדמיין, ועושה האדם,קיימת תפיסה בפילוסופיה האריסטוטלית דווקא שההכרה היא בת אלמוות ושורדת במימד אחר לאחר כליון הגוף הפיסי.זה קרוי "שכלים ניבדלים" או "גלגל"

אלמוות זו אמונת הבל, אין שום ראייה לאלמוות.

אין זהות בין תינוק בן יומו לאדם נוטה למות, לא במראה לא בצרכים לא בהבנה.

אז מה דעתך על סיאנס .?


היהדות אוסרת על קיום טכסים להעלאת רוחות מתים

emo_63.png

אלמוות זו אמונת הבל, אין שום ראייה לאלמוות.

אין זהות בין תינוק בן יומו לאדם נוטה למות, לא במראה לא בצרכים לא בהבנה.

התיאוריה לא מדברת על "אלמוות" חיי נצח של אורגניזם כלשהוא

ולא מדובר במושג "הישארות הנפש" שביהדות והנצרות,התפיסה גורסת כי התודעה,ובאמרי תודעה כוונתי למיכלול הפונקציות של החי,הינה חלק ניפרד מהגוף הפיסי ןאינה מתכלה עם אובדנו אלא שורדת במימד אחר,תפיסה זו קרויה "שכלים ניפרדים" או "גלגל" והיא מובאת בצורה גולמית לא סדורה בפילוסופיה האריסטוטלית, ומעוגנת היטב בפילוסופיה המודרנית של פרןפ' היידגייר.

emo_63.png

תתחיל לתפוס שלתיאוריה בלי פרקטיקה אין שחר

ואין שום שחר לאלמוות, אין שחר לשכלים נפרדים, לא מספיק להשתמש במילים צריך שלמשפטים יהיה להם מובן במציאות. השימוש שאתה עושה באריסטו לא מוסיף לאריסטו.

היהדות אוסרת על קיום טכסים להעלאת רוחות מתים


בלי קשר לכך שאלה מעשי נוכלות לפתאים מאמינים ברוחות.

תתחיל לתפוס שלתיאוריה בלי פרקטיקה אין שחר

ואין שום שחר לאלמוות, אין שחר לשכלים נפרדים, לא מספיק להשתמש במילים צריך שלמשפטים יהיה להם מובן במציאות. השימוש שאתה עושה באריסטו לא מוסיף לאריסטו.

אלה דברים שהוא שאריסטו ואחריו היידגר אומרים,לא אני אומר

emo_63.png

היהדות אוסרת על קיום טכסים להעלאת רוחות מתים


היהדות אוסרת אבל זה קיים, יש עדויות מוצקות לכך.

ובכלל אילו לא היה ממש בסיאנסים, היהדות לא היתה אוסרת דבר דמיוני שאין בו ממש.

הגרועים ביותר הם אלה שאינם מודעים לחסרונותיהם, מודעות לחסרון היא 90% מפתרון הבעיה.

בלי קשר לכך שאלה מעשי נוכלות לפתאים מאמינים ברוחות.


מנטרות יוסי, יש עדויות מוצקות שהדבר הזה קיים.

גם אם אתה תמשיך לדקלם את המנטרות שלך על נוכלים ופתאים, סיאנסים הם דבר קיים, ויש עדויות רבות לכך דווקא מחבריך החילונים, כי דתיים לא עושים זאת בגלל איסור התורה. הסיאנסים לא נעשים "עבור כסף" כפי שאתה מנסה להציג, אלא בדרך כלל על ידי חברים בצבא או באוניברסיטה כעיסוק לשעות הפנאי.

הגרועים ביותר הם אלה שאינם מודעים לחסרונותיהם, מודעות לחסרון היא 90% מפתרון הבעיה.

היהדות אוסרת אבל זה קיים, יש עדויות מוצקות לכך.

ובכלל אילו לא היה ממש בסיאנסים, היהדות לא היתה אוסרת דבר דמיוני שאין בו ממש.

היהדות אוסרת גם עבודת אלילים,

על אף שאין כלום מאחורי פולחנים של עץ ואבן,הכישוף והסיאנס נאסרים ביהדות ככוחות טומאה,ובלשוני, רמאות של תאבי בצע,יחד עם זאת ביאת המשיח,הישארות הנפש,ועולם הבה, הינם מובנים בהלכה היהודית,אך נאסר לנקוט לגביהם בפעולה אקטיבית,למעט מקובלים ורק במקרים מיוחדים.

emo_63.png

מנטרות יוסי, יש עדויות מוצקות שהדבר הזה קיים.

גם אם אתה תמשיך לדקלם את המנטרות שלך על נוכלים ופתאים, סיאנסים הם דבר קיים, ויש עדויות רבות לכך דווקא מחבריך החילונים, כי דתיים לא עושים זאת בגלל איסור התורה. הסיאנסים לא נעשים "עבור כסף" כפי שאתה מנסה להציג, אלא בדרך כלל על ידי חברים בצבא או באוניברסיטה כעיסוק לשעות הפנאי.

אלה אמונות הבל לפתאים

הבל הבלים אמר שלמה

ועוד אם אתה דווקא מביא אסמכתא מהמקורות

כיצד תסביר את מעשה שאול המלך שהעלה באוב את נשמת שמואל הנביא לאחר מותו. אם אכן אין המשכיות לחלק הרוחני שבאדם, מאיפה באה נשמת שמואל הנביא?

בכלל מה זה הפסוק דורש אל המתים

בכלל מה זה הפסוק דורש אל המתים

"לדרוש אל המתים" משמעו כל

מה שקשור בפולחני מתים "מסיאנסים" ועד פולחנח קברים,גם אם קברי צדידיקים,מותר לאזכר פועלו של צדיק,מצווה להתפלל לעילוי נשמתו,ואפשר אף לבקש את השתדלותו בבית דין של מעלה,אך אסור לעשות מזה עיקר.

emo_63.png

עבור לעמוד
, ,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר