וזה שייך לפורם 'דתיים חילונים' כי ...

המין האנושי אינו חוטא יותר או פחות מכל בעל חיים אחר

חטא או עבירה הוא עניין ליחיד הבוחר לעבור עבירה. 'קליפת נגה' ו 'היכלי תמורות' אלה מושגים מטומטמים מהקבלה, אין למושגים אלה שום ממש לא בחושים ולא בשכל. טוב ורע הם מושגים יחסיים שקשה להגדירם, אור לא מעורב בחושך ושרש הרע אלה הם מילים שאין להם שום משמעות.

ולמה בעלי חיים סובלים בין היתר על ידי האדם, במה הם חטאו?


להציל דגים מטביעה

המין האנושי אינו חוטא יותר או פחות מכל בעל חיים אחר

חטא או עבירה הוא עניין ליחיד הבוחר לעבור עבירה. 'קליפת נגה' ו 'היכלי תמורות' אלה מושגים מטומטמים מהקבלה, אין למושגים אלה שום ממש לא בחושים ולא בשכל. טוב ורע הם מושגים יחסיים שקשה להגדירם, אור לא מעורב בחושך ושרש הרע אלה הם מילים שאין להם שום משמעות.

קשה להגדיר אבל קל מאוד לחוש . כל אדם חש זאת בעמקי נשמתו .אם עשה טוב הוא חש בזאת ואם עשה רע הוא חש בזאת.

ולכן : המושגים טוב ורע הם מושגים ברי תוקף וברי קיום אף על פי שקשה להגדירם. הם ניתנים להגדרה ברורה ומוחשית ביותר. לדוגמא: רוצח יודע שהוא עשה רע. גם גנב יודע שהוא עשה רע. וכן הלא. ואדם שנתן צדקה יודע שהוא עשה טוב. וכן הלאה. אז למה להיכנס דוקא להגדרות. האם אפשר להגדיר כאב? האם אפשר להגדיר אהבה? קשה להגדיר . אבל כל אחד חש בזאת.

אין שני בני אדם שחשים אותו דבר

וכל אדם חש שונה בכל פעם זה פירושם של מושגים יחסיים, גם מושגים יחסיים אלה מושגים. ואין צורך בנשמה.

חטאו של המין האנושי.....

תחילת חטאו של המין האנושי ...היא באכילת עץ "הדעת טוב ורע" מה שנקרא בקבלה "קליפה נוגה" או "היכלי התמורות" " דעת טוב ורע" פירושו לדעת ביחד בערבוב את הטוב והרע כי שניהם אוחזים זה בזה. נוגה הינו אור מעורב בחושך. ועיקר העבודה שלנו כבני אדם היא להגיע למודעות ולמחשבה חיובית כדי לתקן את שורש הרע ובכך להסיר את הקליפה "נוגה " בכדי שיהיה רק אור וטוב.

איזה אדם שפוי מרגיש קשר עם חטא במעשייה של אדם וחוה.

הדת מבטיחה חיי נצח ואלמותיות, אך אין היא יכולה לבסס את הבטחותיה בראיות. היא מצביעה לעבר שכר לצדיקים ועונש לרשעים בעולם הבא, אך אין היא יכולה להעמיד מבחן אובייקטיבי מי הם הרשעים ומי ראוי לעונש או שכר. הדת מספרת על אל כל יכול וכל יודע, אל שכולו חכמה וטוב לב, אך אין בכוחה לספק תשובה לזעקת איוב "למה שמתני למפגע לך ואהיה למשא עלי"

כמדומני שהתנ"ך וספר בראשית היו קיימים לפני הנצרות


נכון אבל האמונה בחטא קדמון שכולנו שתופים אליו היא נוצרית במהותה

זהו מוטיב מרכזי בדת הנוצרית ביחוד הקתולית.

אין שני בני אדם שחשים אותו דבר

וכל אדם חש שונה בכל פעם זה פירושם של מושגים יחסיים, גם מושגים יחסיים אלה מושגים. ואין צורך בנשמה.

שתי נורות חשמל עובדות בצורה שונה זו מזו . האם זה אומר שלא כדאי להתיחס לנושא האור?

אור נורות חשמל ניתן למדידה, רגשות אישיים אינם ניתנים למדידה או הבחנה

יתכן שקשה למדוד רגשות אבל קל מאוד להבחין בהם ולאבחן אותם.

קל מאוד להאמין שאתה מבחין, עוד לא נולד אדם היכול להכנס לרגשות הזולת.

חטאו של המין האנושי.....

תחילת חטאו של המין האנושי ...היא באכילת עץ "הדעת טוב ורע" מה שנקרא בקבלה "קליפה נוגה" או "היכלי התמורות" " דעת טוב ורע" פירושו לדעת ביחד בערבוב את הטוב והרע כי שניהם אוחזים זה בזה. נוגה הינו אור מעורב בחושך. ועיקר העבודה שלנו כבני אדם היא להגיע למודעות ולמחשבה חיובית כדי לתקן את שורש הרע ובכך להסיר את הקליפה "נוגה " בכדי שיהיה רק אור וטוב.

נדמה לי שאדם וחוה אכלו מפרי העץ, ולא העץ עצמו. וכן, יש לי שאלה קטנה.

איך מבדילים בין הטוב לבין הרע ? מי קובע מה טוב ומה רע ? בסופו של דבר, אנחנו עצמנו קובעים מה טוב בעינינו, ומה רע. מאחר ואין, ולא יכולה להיות הסכמה בכל שאלות הטוב והרע, חז"ל קבעו שיש "לפי הרבים להטות...", דהיינו, דמוקרטיה. אבל אל תשים לב. מה שכתבתי הם הבלים שמאלניים שלא צריך לשים אליהם לב ברצינות. אדם מהישוב עושה לעצמו רב ושומע בקולו, בין הקול טוב, ובין אם הוא רע. הנה, בימים אלה אנו זוכרים את הקול הרע.

תגובה לך..אדם קיצוני

אתה טיפוס קיצוני.....

למה כל ניסיון להתיחס להרהורי אמונה בהיגיון פשוט מיד מקבל כינוי "קיצוני" ?

עבור לעמוד
,
בחזרה לפורום
כרגע בפורום זה: אין משתמשים רשומים
עבור לפורום:
דתיים-חילוניים
בחר
בחר